'Ronde' Frames

Pagina: 1
Acties:

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik moet voor school een website maken in HTML en was een lay-out aan het verzinnen. Ik heb nu iets verzonnen maar weet niet hoe ik dit in HTML voor elkaar kan krijgen.

Het moet er ongeveer zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~martin_de_jong/vb.jpg

De lijn is dus de rand van een frame. Dit moet aan de uiteinden dus rond zijn.

Weet iemand of dit mogelijk is in HTML en zo ja, hoe?

Er mogen evt wel kleine stukjes JavaScript tussen zitten mits het eenvoudig blijft.

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Ja dat kan, en je hoeft niet per se met frames te werken, maar die rondingen zul je in ieder geval met plaatjes moeten doen.

• urf
  • Niet online
Moet ik dan gewoon in het hoofdframe een achtergrond plaatje maken waar links en rechtboven een ronding is?

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:38
Op dinsdag 12 maart 2002 20:25 schreef urf het volgende:
Moet ik dan gewoon in het hoofdframe een achtergrond plaatje maken waar links en rechtboven een ronding is?
Je kan ook zorgen dat je 2 frames hebt, en bij de onderste de achtergrond niet scrollt. (hint: CSS)

Verbouwing

• urf
  • Niet online
En hoe kan ik dan instellen dat er bij het scrollen de achtergrond niet meegaat en ik dus mijn rondingen kwijtraak?

bvd

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 20:33 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

Je kan ook zorgen dat je 2 frames hebt, en bij de onderste de achtergrond niet scrollt. (hint: CSS)
Aan CSS ben ik nog niet toe. Komt misschien nog. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de achtergrond in het onderste frame niet kan scrollen (de tekst daar dus WEL)?

Verwijderd

Door de rondingen op het bovengedeelte te zetten
En anders meerder frames like:
code:
1
2
3
4
___|________|___
___|________|___
   |      |
   |      |

en dan in die rechter en linker middelste de ronde plaatjes donderen

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 20:36 schreef Angelic het volgende:
Door de rondingen op het bovengedeelte te zetten
En anders meerder frames like:
code:
1
2
3
4
___|________|___
___|________|___
   |      |
   |      |

en dan in die rechter en linker middelste de ronde plaatjes donderen
Thnx, goede tip.
Dat ik daar zelf niet op gekomen ben |:(

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:01
Op dinsdag 12 maart 2002 20:34 schreef urf het volgende:

[..]

Aan CSS ben ik nog niet toe. Komt misschien nog. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de achtergrond in het onderste frame niet kan scrollen (de tekst daar dus WEL)?
Zoals in vele topics al gezegd is zou ik snel beginnen met css, want je leert met alleen html allemaal onnodige html-tags zoals <font> :)

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 21:05 schreef Shagura het volgende:

[..]

Zoals in vele topics al gezegd is zou ik snel beginnen met css, want je leert met alleen html allemaal onnodige html-tags zoals <font> :)
Weet ik, maar ik MOET voor school de website maken in HTML. Als die af is ga ik me wel meer verdiepen in css. :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 12 maart 2002 20:34 schreef urf het volgende:

als CSS te eng is kun je het met een enkel door explorer ondersteunde maar door MS zelf afgeraden tag-attribuut doen:
code:
1
<body background="blaat.gif" bgproperties="fixed">

de CSS-methode is (enkel lezen als je het durft)
code:
1
<body background="blaat.gif" style="background-attachment: fixed;">

wel ondersteund oor ns4x en ns6/mozilla, Opera, Konqueror en alle css-ondersteunende browsers

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• urf
  • Niet online
Ik heb het nu met de frame methode opgelost. Dan staat ook de text meteen een beetje in het midden. Ik zit nu alleen met een ander probleem maar dat loopt hier ook een topic over

edit: nu dus niet meer :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 12 maart 2002 22:07 tond in urf's ondertitel:
Ik weet wel IETS hoor
beste urf, voordat je verder gaat met alle vragen te stellen die maar in je opkomen, er bestaan veel tutorial-sites op internet, kijk maar eens op http://html.pagina.nl

als je echte problemen tegen komt die niet door studie zijn op te lossen willen we je best helpen, maar we gaan hier niet je huiswerk voor je doen.

* RM-rf had ook maar een mager 6-je voor HTML-sitebouw toen die nog op school zat; tiepfoutje in <html></htlm> (was toen ook de enige tag die bestond)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 22:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

beste urf, voordat je verder gaat met alle vragen te stellen die maar in je opkomen, er bestaan veel tutorial-sites op internet, kijk maar eens op http://html.pagina.nl

als je echte problemen tegen komt die niet door studie zijn op te lossen willen we je best helpen, maar we gaan hier niet je huiswerk voor je doen.

* RM-rf had ook maar een mager 6-je voor HTML-sitebouw toen die nog op school zat; tiepfoutje in <html></htlm> (was toen ook de enige tag die bestond)
Het was niet bedoeld om jullie mijn huiswerk te laten doen. De site is ook meteen een beetje voor mezelf (hij moet voor worden ingeleverd btw). Maar ik zal ff wat beter zoeken. Ik ben misschien iets te lui vandaag :D
Pagina: 1