Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik hier even kwijt dat ik baal van het feit dat gelovigen de halve wereld regeren en dat iedereen zich aan hun regeltjes en gewoonten moet aanpassen, omdat je anders met de nek aangekeken wordt:(

Ik baal van die types die je op straat aanklampen en dan beginnen te zemelen over God en zijn zoontje.Of die bij je komen aanbellen en gewoon proberen om je over te halen om ook bij de grootste sekte ter wereld te komen.
Want dat is het: niet meer en niet minder dan een sekte!

Ik vind het maar belachelijk dat ik vroeger (om maar eens een voorbeeld te noemen) niet eens op zondag oorlogje mocht spelen in het park.

Nog belachelijker vindt ik het dat vrouwen die in de oorlog verkracht zijn door soldaten geen abortie mogen plegen.

Dat mannen niet bij elkaar mogen zijn (Nee, ben geen homo)

Nou ja, ik kan nog wel even doorgaan, maar dat heeft weinig zin.
Wat ik hiermee wil bereiken is een discussie waarin iemand mag proberen mij uit te leggen waarom ik in God enzow zou moeten geloven.
En nou niet zeggen dat het niet moet, want als dat zo is waarom wordt ik dan zo vaak lastig gevallen door gelovigen? Verkondig dan je licht in een kerk, of ga een chatclub beginnen op het net...

...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hier is een speciale forum voor gemaakt, wetenschap, en geloof forum!!!!!

Wel een beetje in de goede forums posten mensen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik kan het me ook niet echt voorstellen dat sommige mensen hun hele leven wijden aan een of andere God.. sommige monniken wonen hun hele leven afgesloten, bekrompen in een klooster.. en als ze dood zijn blijkt dat er helemaal geen God is... lekker is dat..

Misschien dat sommige mensen die het heel slecht hebben in een God geloven om een beetje hoop te krijgen dat het bidden helpt enzo.. iets om je op de been te houden..

Maar ik geloof niet in God.. of tenminste niet een God die het beste met je voor heeft (zie alle oorlogen enzo)..
Of een paar jaar geleden was er een vrouw bij ons in de buurt plotseling overleden, 39 jaar, moeder van 4 kleine kinderen.. ze gingen elke dag naar de kerk, zwaar gereformeerd. En dan neemt 'GOD' opeens de moeder van 4 kleine kinderen weg.. nou wat heb je dan aan die God?...

Verwijderd

Das toch heel makelijk dat antwoord.

"God wou helemaal niet dat die moeder dood ging, dat heeft de duivel gedaan"

-Desecrator

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 september 2000 20:07 schreef ELANAZ het volgende:
Graag wil ik hier even kwijt dat ik baal van het feit dat gelovigen de halve wereld regeren[/quote]Ik geloof dat jij dit geloofd:)
dat is dan flink balen vor je dat je ook gelovig bent:)

Verwijderd

/me just simply agrees....

En het ergste vind ik dat mensen elkaar vermoorden, puur om geloof! JEZUS, GROW UP! Als iemand om ras wordt vermoord is het schandalig, maar wat is dan in Israel aan de hand???
3

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:54

Animal_X

Rodin

* Animal_X agrees too!!!3

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
ALLAH ZAL JULLIE STRAFFEN

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Ik respecteer iemands geloof, zolang die persoon mijn manier van geloven respecteert. Dat is trouwens niet een traditionele manier v. geloven. Ik geloof dat er iets of iemand is die de evolutie op gang heeft gebracht met als eind de mens. (we zijn evolutionair zo goed, dat we in staat zijn om ons zelf in leven te houden en al het andere wat ons niet bevalt vernietigen we.)
Over de traditionele geloven wil ik zeggen: Waarom is hun geloof zoveel beter dan de andere. Want wat is het nu voor een geloof dat toestaat om andere mensen te vermoorden omdat die op een andere wijze in dezelfde God geloven.

Verwijderd

Het laatste wat ik heb voor gelovige mensen is respect. Zie niet in waarom ik respect moet hebben voor irrationele denkwijzen. Dat mensen ueberhaupt in staat zijn dergelijke nonsense te geloven vind ik nogal teleurstellend.

Verwijderd

het probleem is dat mensen gaan bedenken wat wel en niet mag volgens het geloof. God, waarin ik geloof als zijnde schepper van het universum, heeft ons handelen niet bepaald. Dat doen we zelf. Hoewel ik nog meer geloof in oorzaak en gevolg. Shit, die wijn gaat naar mijn hoofd. Tijd om nog eens goed na te denken. Maar je moet God niet de schuld geven van de verzinselen van de mensheid.

Verwijderd

en Flamez baalt van mensen die geloof en gelovigen veroordelen op basis van vooroordelen,stereotypering en uit pure onwetendheid over wat en waarom geloof is

lees eens wat vaker de topics in dit forum..
misschien dat je dan een wat intelligentere en beter onderbouwde mening kan vormen

ipv van wat kortzichtig geblaat uitkramen

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Flamez, het kan nauwelijks! Het is bijna onmogelijk! Wil je het weten? Houd je goed vast.... we zijn het eens!!!

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Misschien dat sommige mensen die het heel slecht hebben in een God geloven om een beetje hoop te krijgen dat het bidden helpt enzo.. iets om je op de been te houden..

Maar ik geloof niet in God.. of tenminste niet een God die het beste met je voor heeft (zie alle oorlogen enzo)..[/quote]We verlangen van alles van God, we bidden, en hopen maar dag het leed van de wereld gaat. Maar luisteren we wel wat God ons zegt? "Heb uw naaste lief gelijk uwzelfe." Zijn de zondige mensen niet de oorzaak van al het leed. Lees Marcus 13 24-30 eens door: <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het hemelskoninkrijk lijkt op een man die goed zaad in zijn akker zaaide. Maar 's Nachts toen de mensen sliepen kwam zijn vijand en zaaide onkruid tussen het koren en verdween weer.Toen het jonge vrucht begon te zetten kwam ook het onkruid te voorschijn. De knechts gingen naar de eigenaar toe en vroegen: "Heer hebt u wel goed aad in uw akker gezaaid?" Hij antwoorde: dat heeft een bijvand gedaan. De knechten vroegen of ze het onkruid wel zouden moeten halen. Maar de eigenaar zij: "Nee, want als jullie het er tussen uithalen trek je ook het koren mee uit. Laat het koren maar samen opgroeien met het onkruid tot de oogst. Als de oogsttijd is gekomen zal ik tegen de maiiers zeggen: Haal eerst het onkruid bij elkaar en bind het tot bossen samen om het te verbranden. Verzamel het koren en sla het op in de schuurl.[/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het laatste wat ik heb voor gelovige mensen is respect. Zie niet in waarom ik respect moet hebben voor irrationele denkwijzen. Dat mensen ueberhaupt in staat zijn dergelijke nonsense te geloven vind ik nogal teleurstellend.[/quote] Al geloof jij niet, ik respecteer dat. Maar laten wij als gelovigen en ongelovigen ondanks het verschil van mening over dit onderwerp ons inzetten voor een betere wereld! Dit berijk je allereerst door respect.

Het lijkt mij dan ook onmenselijk en tegen de bedoeling van god om mensen te vermoorden vanwege hun geloof (Joods, Christelijk enz..). Iedereen kan tot geloof komen, ook een "heidene".

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Al geloof jij niet, ik respecteer dat. Maar laten wij als gelovigen en ongelovigen ondanks het verschil van mening over dit onderwerp ons inzetten voor een betere wereld! Dit berijk je allereerst door respect.[/quote]De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Ik ben het zelfs gedeeltelijk eens met Peter!! Man, wat een dag, wat een dag.

Ik respecteer gelovigen. Niet hun standpunten, maar wel het feit dat zij die standpunten hebben.

Lord Daemon

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 16:15

BertV

Handgemaakt

[nuchterheidsmodus]
Wie heeft God gemaakt?
[/nuchterheidsmodus]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Jag
  • Laatst online: 12:16

Jag

Dat ik dit nog mag meemaken {moment van emoties treft Jag}, eens met Flamez en zelfs ook nog een beetje met Peter!
Ik heb absoluut geen hekel aan gelovigen. Ik ken ook te veel intelligente mensen die religieus zijn om het nog dom te vinden.

Jag

Verwijderd

Als we met de wetenschap/Techniek zo door blijven gaan dan zijn we straks zelf GOD.

Stel je zelf voor:

ut jaar 3000.
We kunnen dan alles wat we kennen, veranderen in wat we willen ( Is al een behoorlijk begin mee gemaakt zie. DNA,GENOOM project,nano technologie enz enz)

Kunnen buiten ons sterren stelsel even sjekken of er nog meer "bolletjes" zoals aarde zijn.

En ja hoor die zijn er genoeg ( Is inmiddels al berekend door wetenschappers).

Op een paar van die speciaale bollen lopen aapachtige wezentjes rond.

Stop daar een beetje mensen DNA in en laat dat een jaar of 10,000+ gaar koken.

Dan kom je als gemanipuleerde Aap terecht op een forum en ga je discusieeren over geloof .

• Infinithlon
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

Respect voor gelovigen, nou ja vooruit, er zitten inderdaad een hoop intelligente mensen tussen, maar 1 ding wat ik dus niet kan hebben is deze redenering:

Er is geen bewijs voor God, waarom geloof je er dan in?
-Je moet geloven in God, en geen bewijzen willen. Als je genoeg gelooft heb je geen bewijs nodig.

Ja sorry maar als een of andere malloot 2000 jaar geleden in een boek had opgeschreven dat Koolrapen intelligente wezens waren, die zich niet wilden profileren, omdat dat onze inferieure intelligentie zou beschamen, en dat ze onze scheppers zijn en dat je ze moet aanbidden, hadden ze hem voor gek verklaard.
Met zo'n redenering kun je alles wel verzinnen en zeggen dat het waar is...

Die redenering komt mij zelfs over alsof gelovigen weten dat God niet bestaat, maar dat het pas waar wordt als je erin gelooft.

when i wake up people take up mostly all of my time!

Verwijderd

Geloof
Geloven doe je ergens in of je gelooft er niet in, daarom heet het ook geloof

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 16:15

BertV

Handgemaakt

Die gaat diep loesje :(

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat een extreem intelligente opmerking inderdaad.

Lord Daemon

Verwijderd

Ik merk ineens op dat ik eens iets van wijsheid heb laten zien ;) .

Maar even serieus nu, al mag ik mij dan Katholiek noemen, ik maak mij zorgen over een aantal zaken in het algemeen. Al behoor ik zelf tot de jeugd, ik maak me er zorgen over.

De jeugd van tegenwoordig (Ja ik lijk wel een opa >:) ) lijkt wel zo ongeveer levensmoe. Gebrek aan hogere idialen (hiervooer hoef je niet perse te geloven). Nee, we zijn pas gelukkig als we die glanzende carriere in de ICT hebben, de bonis van Fl 20.000,- hebben. En natuurlijk hebben we opties nodig om gelukkig te worden :( . Zo werkt het dus niet. Wanneer ben jij gelukkig? Ik ben gelukkig als mijn medemens dat ook is. Dit kan heel klein, in je relatie of gezin. Het geloof kan helpen deze dingen in te zien. Met de ontkerkelijking (allowel, de tegenreactie volgt.. er gaan steeds meer (jonge) mensen naar de kerk) zijn zo ongeveer meteen onze ideaalen weg.

Het is toch te belachelijk voor woorden dat als wij in Nederland een jaar lang geen honden en kattevoer meer kopen, en met dat geld voedsel en medicijnen zouden kopen afrika van zijn voedsel/medicijnen probleem af is!

• Aaargh!
  • Laatst online: 07:33

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 september 2000 15:23 schreef Peter het volgende:
Ik merk ineens op dat ik eens iets van wijsheid heb laten zien ;) .

Maar even serieus nu, al mag ik mij dan Katholiek noemen, ik maak mij zorgen over een aantal zaken in het algemeen. Al behoor ik zelf tot de jeugd, ik maak me er zorgen over.

De jeugd van tegenwoordig (Ja ik lijk wel een opa >:) ) lijkt wel zo ongeveer levensmoe. Gebrek aan hogere idialen (hiervooer hoef je niet perse te geloven). Nee, we zijn pas gelukkig als we die glanzende carriere in de ICT hebben, de bonis van Fl 20.000,- hebben. En natuurlijk hebben we opties nodig om gelukkig te worden :( . Zo werkt het dus niet. Wanneer ben jij gelukkig? Ik ben gelukkig als mijn medemens dat ook is. Dit kan heel klein, in je relatie of gezin. Het geloof kan helpen deze dingen in te zien. Met de ontkerkelijking (allowel, de tegenreactie volgt.. er gaan steeds meer (jonge) mensen naar de kerk) zijn zo ongeveer meteen onze ideaalen weg.[/quote]Geld maakt niet gelukkig, maar 't is wel verdomd handig :+
ennuh, een carriere in de ICT doe je niet voor het geld maar omdat het gewoon leuk is.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het is toch te belachelijk voor woorden dat als wij in Nederland een jaar lang geen honden en kattevoer meer kopen, en met dat geld voedsel en medicijnen zouden kopen afrika van zijn voedsel/medicijnen probleem af is![/quote]en zekers m'n kat laten verhongeren ? sorry, maar dan kies ik m'n kat boven afrika.
die mensen in afrika kunnen ook voor zichzelf zorgen, m'n kat niet.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Peter, ik garandeer je dat er genoeg atheisten met idealen zijn. En Christenen zonder idealen. Ik denk dat het verband tusses geloof en idealen kleiner is dan jij vermoedt.

Lord Daemon

• Infinithlon

Infinithlon

i was there!

Ik moet zeggen dat ik ook een behoorlijke hekel heb aan al dat hondevoer, en vooral kattevoer met allerlei luxe-artikelen erin verwerkt, zoals tonijn en zalm, wat zelfs de gemiddelde Nederlander bijna nooit op zijn bord ziet...
Wat doen die katten daarvoor?

Maar aan de andere kant zie ik niet in hoe je Afrika ooit nog kunt redden, zelfs niet als je er al het kattenvoer-geld naartoe stuurt, maar dit was allemaal ff redelijk off-topic...

Ik zal vast niet de eerste zijn die dit hier opmerkt, maar geloof is het slechtste wat de mens is overkomen. Het heeft voor het meeste oorlog & ellende gezorgd in de gehele geschiedenis...

Verwijderd

Ik persoenlijk acht toch eerder dat een mensen leven meer waard is dan dat van een dier.

En idd. er zullen vast en zeker genoeg "heidenen" >:) zijn met idealen (alleen deze kom ik nou nooit in de 'jeugd' tegen) en christenen zonder idealen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het heeft voor het meeste oorlog & ellende gezorgd in de gehele geschiedenis...[/quote]Uuhm, is dat het geloof of de mensen? Er staat in de bijbel iets over bekering, dit houd dus niet in dat we alle heidingen of islamieten een kopje kleiner willen maken, maar bekering kan ook via het woord plaatsvinden.

Toch spelen in 'geloofs' oorlogen (Mulukken) vaak andere belangen dan het geloof. Ik heb begrepen dat deze burgeroorlog is begonnen met een ruzie tussen een christelijke buschauffeur en een moslim passagier. Wat dit met geloof te maken heeft?

• Infinithlon

Infinithlon

i was there!

Ja duh, in oorlog zijn het altijd mensen die andere mensen doodmaken, de reden is echter geloof...

In de bijbel stond idd weinig over islamieten kopje kleiner maken, maar toch was de enige reden voor de kruistochten (want daar doel je toch op?), dat de heidenen Jeruzalem in handen hadden, een stad die heilig was en dus maar bevrijd *moest* worden van de heidenen

Verwijderd

Ja, idd. ik boelde op de kruistochten. Maar Chistelijk geloof verbied dit. Dat dit desondaks is gebereurt heeft te maken met de waan der tijd waarmen zich in bevond.

Dat de Katholieke kerk hiervan zich ook niet onthouden (lees: er mee is begonnen) is zeker betreurenswaardig, en de Paus heeft dan ook vergeving gevraagt in het Mea Culpa.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
om even mijn visie te geven

ik zelf ben niet gelovig maar wel zo opgevoed. ik zelf vind dat de aarde niet uit het niets is kunnen ontstaan en dat er een hogere kracht moet zijn geweest, bijv alle kringlopen alles past perfect in elkaar. of zoiets anders als liefde dat moet gewoon door een god zijn bedacht

en zo kan ik wel euwig doorgaan.....

• Morgoth
  • Laatst online: 27-01 13:57
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik zal vast niet de eerste zijn die dit hier opmerkt, maar geloof is het slechtste wat de mens is overkomen. Het heeft voor het meeste oorlog & ellende gezorgd in de gehele geschiedenis...[/quote]Voor de zoveelste keer op dit forum:
RELIGION DOESN'T KILL, PEOPLE DO!
Het zijn altijd de mensen die doden, voorbeeld?
Plaats je even terug naar die vechtpartij tussen feyenoord en ajax supporters waar picorni bij omkwam. Toevallig toen het journaal gezien? Werd een feyenoord supporter geinterviewd. Een vraag was, gaat het nou om het voetbal of om het vechten, het antwoord was vechten!
De mens zal altijd een uitweg proberen te zoeken om te vechten. In de tijd van de kruistochten was dat religie, in de tijd van nu is het voetbal.

• Infinithlon

Infinithlon

i was there!

Volgens mij zijn de kruistochten heel wat anders dan die R'dam-A'dam slachtpartij...

Daar was het inderdaad niet om het voetbal, maar de mensen van de kruistochten dachten *echt* dat ze het goede deden, je gaat echt niet honderden mijlen lang op weg puur voor een knokpartijtje...

• Morgoth
  • Laatst online: 27-01 13:57
Hoezo niet?
Ze hadden geen fuck te doen thuis. En hun zonden zouden ook nog is vergeven worden. Nou toch mooi meegenomen, lekker vechten verkrachten roven, heerlijk!
Als ze bv alleeen er heen moesten gaan en verder nix dan zouden ze echt niet gegaan zijn (ookal waren hun zonden wel vergeven dan)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 september 2000 17:03 schreef Infinithlon het volgende:
Ja duh, in oorlog zijn het altijd mensen die andere mensen doodmaken, de reden is echter geloof...[/quote]Nee.. geloof is een excuus
de reden is Macht, Geld en Lust

• Jag
  • Laatst online: 12:16

Jag

Ik denk niet (meer) dat religie bijna alle oorlogen heeft veroorzaakt, het zal vaak alleen een excuus geweest zijn. Maar de kruistochten waren echt uit religieuze overwegingen.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zo kunnen we nog uren doorgaan=> nutteloos, want iedereen heeft zijn eigen mening en wil die beschermen (Ziedaar de reden van oorlogen).

Waar het _mij_ om gaat is dat de hele fokking gemeenschap zich moet aanpassen aan de gelovigen, en dat ze mij lastigvallen, op straat, maar zelfs ook thuis...

Tuurlijk heb ik respect voor wat _jij_ gelooft, maar val me er alsjeblieft niet mee lastig!

Ohja, nog een feitje: Er gaan idd steeds meer jongeren naar de kerk, maar in totaal wel steeds minder mensen...

Enneuh, (naam vergeten) Ohja, Peter:

WAAROM mag een verkrachtte vrouw geen abortie plegen?
WAAROM mag een door AIDS geplaagd land zijn bevolking geen condooms geven?

WIE beslist dat? God (Of de paus, "in opdracht van God)?

Zoja, dan is dat de domste lamer die ik ooit zal meemaken, en dan mag "hij" van mij met een kogel in zijn achterhoofd eindigen...

Verwijderd

over de kruistochten ..
die werden georganiseerd om de heilige stad jerusalem en de bedevaartsplaats en tussenstop voor pelgrims en een belangrijk handelscentrum Constantinopel(nu- uit handen te houden van de oprukkende turken(osmanen,ottomanen,ofzow)
deze plaatsen waren zeer belangrijk voor de kerk vandaar dat hun ook de kruistochten hebben georganiseerd om die plaatsen te verdedigen...

Verwijderd

Die kruistochten waren er volgens mij OOK omdat de paus en kornuiten bang waren dat zij van hun troon gestoten werden, want die kerk die is toch zo ongelooflijk rijk dat wil je niet weten en dan nog die poppenkast wat ook wel vaticaan genoemd wordt, te gek voor woorden!

Verwijderd

Nou ja zeg! De kerk rijk?!?! Deel het totale bedrag op de bankrekening van het vaticaan eens even over alle Katholieken! Dan pas kun je oordelen of de Rooms Katholieke kerk rijker is dan andere kerken of niet.

En dat jij het vaticaan een poppenkast noemt getuigd niet van veel respect voor de Rooms Katholieken? Moeten zij dan wel respectvo zijn voor jouw. Menselijk gezien niet, maar in de bijbel staat iets over vergeving dus... Ik blijf respect voor jouw houden.

Overigens getuigt zo'n stelling als Het vaticaan is een grote popenkast niet van veel kennis over het vaticaan.

• Aaargh!

Aaargh!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 september 2000 16:31 schreef Peter het volgende:
Nou ja zeg! De kerk rijk?!?! Deel het totale bedrag op de bankrekening van het vaticaan eens even over alle Katholieken! Dan pas kun je oordelen of de Rooms Katholieke kerk rijker is dan andere kerken of niet.[/quote]Bullshit, het vaticaan gaat dat geld echt niet uitdelen over alle katholieken. OF er wat nuttigs mee doen. dat blijft gewoon op 't vaticaan.
dus ja, het zijn stinkend rijke profiteurs.

Verwijderd

Geloof sucks! Echt waar, 85 % van alle oorlogen worden gevoerd onder het motto van een of andere kut overtuiging. Ik ben christen en jij? Moslim? Dan schiet ik je kankerkop eraf en bid dan nog even (gij zult niet doden toch?)
Geloof is geen ruk anders dan tijd en plaats gebonden antwoorden op onverklaarbare zaken, i mean, in Genisis staat nota-bene dat de aarde plat is (goed boek die bijbel)
Moslimfundanentalisten verminken onder het motto van geloof hun vrouwen. Miljoenen mensen zijn in de afgelopen eeuwen vermoord door Godsgelovigen. Shit, echt, pislink kan ik er om worden. Een beetje zelfingenomen gaan zitten verklaren dat ik naar de hel ga en zij niet. En de rest die in wat anders geloven? Die zeggen hetzelfde van jou sukkel. Oh, je hoort vaak: Iets kan niet uit het niets onstaan, daar is een schepper voor nodig. Maaarrrrr...als niets uit het niets kan onstaan, waar komt die schepper dan vandaan? De schepper an sich is het bewijs dat iets uit het niets kan ontstaan en daarmee maakt hij zichzelf overbodig.
Fuck you!

Verwijderd

Overigens getuigt zo'n stelling als Het vaticaan is een grote popenkast niet van veel kennis over het vaticaan.
[/quote]

Oh nee? Dat getuigt juist van heel veel kennis van zaken. Waarom denk jij dat het Vaticaan officieel een onafhankelijke staat is? Omdat het zo zijn neutraliteit kan garanderen? Wel nee hahaha. Puur omdat het vaticaan op deze manier zijn pieken niet hoeft te delen met de rest van Italie-->ze betalen geen belasting. Leg mij ook eens uit waarom die kankerpaus het gebruiken van condooms verbied. Dankzij die halve seniele is half afrika ten dode opgschreven. Of is dat soms de wil van de heer? Fuck you echt waar! Bloedlink kan je me maken met dit soort oogklepperij. Ga lekker een nieuwe kruistocht opzetten joh!

Verwijderd

X-Ray:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Oh nee? Dat getuigt juist van heel veel kennis van zaken. Waarom denk jij dat het Vaticaan officieel een onafhankelijke staat is? Omdat het zo zijn neutraliteit kan garanderen? Wel nee hahaha. Puur omdat het vaticaan op deze manier zijn pieken niet hoeft te delen met de rest van Italie-->ze betalen geen belasting. Leg mij ook eens uit waarom die kankerpaus het gebruiken van condooms verbied. Dankzij die halve seniele is half afrika ten dode opgschreven. Of is dat soms de wil van de heer? Fuck you echt waar! Bloedlink kan je me maken met dit soort oogklepperij. Ga lekker een nieuwe kruistocht opzetten joh![/quote]WAAR SLAAT DIT NOU WEER OP. ALS DIE AFRIKANEN AL GEEN CONDOOMS GEBRUIKEN OMDAT DE PAUS DAT NIET WIL, DAN ZOUDEN DIE ZELFDE AFRIKANEN OOK GEEN WISSELENDE SEKSUELE RELATIES HEBBEN, WANT DAT WIL DE PAUS OOK NIET. EN DUS ZOU AFRIEKA NIET HALF ZIEK ZIJN. Wat nou, oogklepperij :( ?

Het vaticaan is idd. een onafhankelijke staat, en dat is zeker NIET om de belasting te ontduiken. En leg jij maar eens uit waarom ik over die gulden in het colecte zakje belasting moet gaan betalen aan de Italiaanse staat? Tevens had je kunnen weten dat ten tijde van WOII Er joden in het vaticaan verbleven, gevlucht voor de duitsers. Dan komt dat toch mooi uit dat je een onafhankelijke staat bent.

Wat is hier nou oogklepperij? Willen we op zo'n manier over geloof discussieren? Kankerpaus en dergelijke? Dit getuigd niet van wederzijds respect (ik probeer ook respect te hebben voor jouw..), en op deze manier bekrijk je niks.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bullshit, het vaticaan gaat dat geld echt niet uitdelen over alle katholieken. OF er wat nuttigs mee doen. dat blijft gewoon op 't vaticaan.
dus ja, het zijn stinkend rijke profiteurs.[/quote] Nou, ik vind een evenement als de jongeren dagen toch zeker heel nuttig. Ik zie niet in waarom de paus niet zou mogen teren op die duit die ik in het kerkzakje doe. Dat is toch mijn keus?

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>WAAR SLAAT DIT NOU WEER OP. ALS DIE AFRIKANEN AL GEEN CONDOOMS GEBRUIKEN OMDAT DE PAUS DAT NIET WIL, DAN ZOUDEN DIE ZELFDE AFRIKANEN OOK GEEN WISSELENDE SEKSUELE RELATIES HEBBEN, WANT DAT WIL DE PAUS OOK NIET. EN DUS ZOU AFRIEKA NIET HALF ZIEK ZIJN. Wat nou, oogklepperij ?[/quote]...en als God op een bewuste dag met het goede been uit bed was gestapt was er geen AIDS, toch....?

Verwijderd

Als de mens niet had gezondigd was Aids de wereld uit geweest. De mensen vragen veel aan hem, maar luisteren de mensen die vragen wel?

• Aaargh!

Aaargh!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 september 2000 18:41 schreef Peter het volgende:
Als de mens niet had gezondigd was Aids de wereld uit geweest. De mensen vragen veel aan hem, maar luisteren de mensen die vragen wel?[/quote]hahahahahaha, ROFLOL, deze slaat echt alles.
geloof je dat nu zelf ?
ga jij maar eens ff aan een aidspatient die aids gekregen heeft b.v. door verkeerde bloedtranfusie vertellen dat dat zijn eigen schuld is omdat hij gezondigt heeft.

man, wat heb jij een enorm dikke plaat voor je kop. :r :r :r :r
word eens wakker en zie wat er in de echte wereld gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
idd. Wat jij net zegt Peter is nou precies dat waar ik bij gelovigen zo op schijt: Die ENORME dikke vette plaat voor je kop, en niet in willen zien hoe de wereld ECHT in elkaar zit!:(

Man, doe je ogen open en zie eens in dat er helemaal geen God is, of iig geen macht die de wereld kan verbeteren, laat staan maken! Dat kan hooguit de mensheid zelf, en dan _zonder_ het gezwemel van de kerk, want zoals ik al zei, daar krijg je alleen maar enorme oogkleppen voorgebonden...

Verwijderd

Nee, natuurlijk niet. Je hoort mij ook niet zeggen dat de mensen die aan aids lijden het hun personelijke schuld is. Maar je kun niet ontkennen dat aids zich door wisselende seksuele contacten heeft verspreid. En laat die wisselende seksuele contacten nou een zonde heten...

Dus als NIEMAND wisselende seksuele contacten had gehad (wat natuurlijk verre van realistisch is) dan had aids zich naar alle waarschijnlijkheid niet ver verspreid.

En natuurlijk ga ik niet tegen een aids pacient vertellen dat het zijn schuld is dat hij een verkeerd infuus heeft gekregen. Want dat is zijn schuld niet.

En over het algemeen is het niet aan mij om te zeggen dat iemand zondigd. Want wie zonder zonde is werpe de steen.

Desondanks snap ik niet hoe jij er bij komt dat ik zoiets tegen een aidspacient zou willen zeggen. Ik pieker er niet over, en zeker niet in het voorbeeld dat jij geeft. Hopelijk is de gedachte achter mijn reply nouw wat verduidelijkt, en mag ik hopelijk ook wat op meer respect rekenen.

Verwijderd

Dus als je wisselende sexuele contacten hebt verdien je het om op een vreselijke manier dood te gaan?! Lekkere god heb jij zeg. Kan hij niet ffies een andere wereld scheppen, daar alle gelovigen op pleuren, daar zijn misselijke spelletjes spelen en ons verder met rust laten?

Verwijderd

Echt peter, waar haal je het lef vandaan om AIDS een reactie op de zonde te noemen? Ik ben nu ECHT link. Oh en laten we het eens hebben over de rol van het vaticaan in WOII ja, over de steun die het Vaticaan aan de Fascist Mussolini gaf bijvoorbeeld. Echt dumb ass, wacht maar tot jij een ziekte krijgt...dan zal ik zeggen dat het de schuld van je zonden is. Oh enne...in AFrika leven zeer veel mensen die de paus als de hoogste leider beschouwen, zij willen best condooms gebruiken maarr....de paus verbiedt t! Shit!

Verwijderd

En Petertje, waarom zou sex met iemand buiten het huwelijk (een door de mens geinstaleerd instituut) een zonde zijn? Das te belachelijk voor worden. Als die god van niet wou dat we gingen NEUKEN dan had hij er wel voor gezorgt dat t niet zo lekker was. Maar ja, wat wij jij ervan want je bent ongetwijfeld een (14 jarig) puberig maagdje. Als je wat ouder wordt, bv gaat studeren of zo hoop ik voor je dat je wat weggerukt wordt uit die brainwash cultuur van je en je staphorst-dorp en een wat realistischer wereld beeld krijgt. Laat ik het nu maar op het ontbreken van levenservaring houden.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Want wie zonder zonde is werpe de steen.[/quote]..en PRAAT NEDERLANDS!!

BTW, ik heb het idee dat je steeds mijn opmerkingen/vragen negeert. Waarom?
Ik weet dat ik scherpe opmerkingen maak, maar dat moet toch kunnen? (Want Gij kunde die edoch wederspreken?)

Verwijderd

Geloof is een geestelijke ziekte. Vaak in de vorm van erfelijkheid. Kinderen die nog niet voor zichzelf kunnen denken worden door hun zieke ouders ook ziek gemaakt. Tegen de tijd dat het kind volwassen word is het vaak al te laat en kan het niet meer voor zichzelf denken. Het verkondigd dan de idealen en moralen die het is opgelegd door de ouders en andere geinfecteerde mensen (priesters,
imams, whatever)

Daarnaast is de ziekte ook nog besmettelijk. Argeloze mensen die niet gelovig zijn worden vaak belaagd door zieke mensen die hen proberen te infecteren.

Om te voorkomen geinfecteerd te worden moet je over een sterke wilskracht bezitten. Vermijd zoveel mogelijk contact met deze zieke mensen. Zeker als je zwak bent, dan vallen ze namelijk het liefste aan, bijvoorbeeld na het verliezen van een geliefde.

In discussie gaan met deze zieke mensen heeft geen zin, omdat ze dan toch alleen maar gaan quoten uit een of ander vreemd boekje.

Maar pas op, ditzelfde boekje stelt hen ook in staat zich beter te voelen dan jij. Ze zullen je honen en duidelijk maken dat alleen hun visie de juiste is.

Luister niet naar deze mensen, zij spreken alleen leugens. Leugens die zij niet kunnen bewijzen, Maar het feit dat zij erin geloven is genoeg om andere mensen te veroordelen.

Just say NO to religion.

Verwijderd

Topicstarter
Amen:)

Verwijderd

I rest my case....

Verwijderd

Ray, ik ga je nu toch echt van een andere kant bekijken hoor :r

Verwijderd

Ja maar, ik ben toch eigenlijk best wel lief?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dus als je wisselende sexuele contacten hebt verdien je het om op een vreselijke manier dood te gaan?! Lekkere god heb jij zeg. Kan hij niet ffies een andere wereld scheppen, daar alle gelovigen op pleuren, daar zijn misselijke spelletjes spelen en ons verder met rust laten?[/quote]Nee, natuurlijk is het niet zo dat iemand die wisselende seksuele contacten heeft aids mag krijgen. Het is ook niet zo dat hij dat zou verdienen als straf.

Ok even een aantal dingen op een rij:
1. Aids is een SOA. Deze verspreid zich door seksuele contacten. Maar aids kan zich ook verspreiden door bloed zoals bekend.
2. Als niemand enige vorm van seksuele contacten of bloed contacten zou hebben had aids zich niet verder kunnen verspeiden.
3. Er zijn natuurlijk wel seksuele contacten. Maar als niemand veel wisselende seksuele contacten dan had aids zich toch niet ver kunnen verspreiden.
4. Als er mensen zijn die zeggen dat Aids in afrika door de Paus wordt veroorzaakt dan zijn dat toch de mensen die ook oogkleppen ophebben? Want de Paus zegt ook dat je geen wisselende seksuele contacten mag hebben. Waarom je wel aan de 1e uitspraak van de Paus houden, en niet aan de 2e?
5. Ik zie (en volgens mij de hele Rooms Katholieke kerk) een ziekte niet als een straf van God. Ik zeg (en denk) ook niet dat als je dan toch wisselende seksuele contacten hebt gehad, aids dan maar je "verdiende loon is". <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En Petertje, waarom zou sex met iemand buiten het huwelijk (een door de mens geinstaleerd instituut) een zonde zijn? [/quote]Omdat "wij" als christenen ons aan de 10 geboden houden (Exodus 20:13-14) waarin staat: "Pleeg geen overspel". <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als je wat ouder wordt, bv gaat studeren of zo hoop ik voor je dat je wat weggerukt wordt uit die brainwash cultuur van je en je staphorst-dorp en een wat realistischer wereld beeld krijgt. [/quote]Je had kunne weten dat Staphorst een protestants dorp is, tevens had je kunnen weten dat ik Rooms Katholiek ben. Je had ook kunnen lezen dat ik in Emmeloor woon. Een stad zonder bijzondere geloofs aspecten, dus niet midden in Limburg of in Friesland.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>..en PRAAT NEDERLANDS!![/quote] Als half Nederland Engels praat zou ik niet een oudere vorm van Nederlands mogen gebruiken?

ik zal ook maar metteen ff reageren:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>WAAROM mag een verkrachtte vrouw geen abortie plegen?
WAAROM mag een door AIDS geplaagd land zijn bevolking geen condooms geven?[/quote]Op de 2e vraag kun je het andwoord hierboven vinden. Op de 1e vraag kan ik mij voorstellen dat hier wat vragen over rijzen. Ook ik zelf twijfel nog over dit onderwerp. Maar volgens de Rooms Katholieke kerk is het menselijk leven van zo'n grote waarde dat dat door niemand anders dan God afgenomen mag worden. Wij bezitten dit leven niet, maar "lenen" het.

Tevens mag ik mij afvragen dat jullie met wat je zelf levenservaring noemen je niet zo gedragen. Ik ga ook niet de wetenschappers bedrijgen met de dood, dus waarom jij de Paus dan wel?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>...is het menselijk leven van zo'n grote waarde dat dat door niemand anders dan God afgenomen mag worden.[/quote]Herstel!

God neemt geen levens! God is een God van liefde, het zou niet van liefde betuigen wanneer hij zomaar levens neemt.

Edit: Pokke opmaak! :)

• Unicorn
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Miss Tabbie:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>God is een God van liefde, het zou niet van liefde betuigen wanneer hij zomaar levens neemt.[/quote]Je bedoelt zoals Hij bijvoorbeeld deed met alle oudste zonen in Egypte (Exodus)?

Verwijderd

Omdat "wij" als christenen ons aan de 10 geboden houden (Exodus 20:13-14) waarin staat: "Pleeg geen overspel".

Overspel is het bedriegen van de een met iemand anders of niet soms?
Als ik 1 vriendin heb en daar mee naar bed ga, bedrieg ik niemand daarmee. Dus pleeg ik geen overspel, of wel soms?

Verwijderd

Dan bedrijf je hoererij, X-Ray.

Verwijderd

De paus weet ons ook te melden dat seksueel contact voor het huwelijk verboden is.

Verwijderd

Nee, hoererij is als ik naar de Geleenstraat loop, een meier neerleg en eens flink van bil ga met een van die dames achter de ramen daar. Da's hoererij.

Verwijderd

Nee, dan ben je een hoerenloper. Da's weer wat anders dan een hoereerder.

Verwijderd

Ehh...dus eigenlijk noem je mijn vriendinnen nu hoeren????

Verwijderd

Eh... als jouw vrienden achter de ramen zitten, zijn het hoeren ja.

<big><h1>Ray, je moet wel goed lezen wat er staat!</big><h6>

Als je naar de hoeren gaat, ben je een hoerenloper. Als je sex voor het huwelijk hebt, ben je een hoereerder. Dat zijn 2 heel verschillende dingen.

Maar 't is je vergeven... 't Is vrijdag...

Verwijderd

Oh....okay..
Maar als moi het goed begrijp ben je als je naar de hoeren gaat een hoerenloper. Als ik me vriendin van dichtbij onderzoek ben ik een hoereerder? Wat doet een hoereerder? Die eert! Wie eert hij? Hoeren...Hmmmmm.
Nou het is dat jij het bent Tab. :.)

Verwijderd

De paus weet ons ook te melden dat seksueel contact voor het huwelijk verboden is.

Aha, maar het staat dus niet in de bijbel?
Dus is het geen gebod!

Verwijderd

Ray, het staat wel in de bijbel...

Verwijderd

Nou, dan ga ik maar tegen me vriendin zeggen dat ik er met geen vinger meer aanraak.....ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze em peert hahaha!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze em peert hahaha! [/quote]1 Welke vriendin?
2 Als het goed is, zou dat dus niet uit moeten maken...

• Aaargh!

Aaargh!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 september 2000 15:54 schreef Miss Tabbie het volgende:
1 Welke vriendin?
2 Als het goed is, zou dat dus niet uit moeten maken...[/quote]waarom zou dat niet uit moeten maken ?
als iemand uit geloofsovertuiging geen sex voor het huwelijk wil kan ik goed begrijpen dat die vriendin 'm peert. b.v. omdat liever een intelligente vriend heeft >:)

Verwijderd

Topicstarter
SEX IS LEKKER

Ook voor je huwelijk!

Ik durf te wedden dat je huwelijk kapotloopt omdat jij na tien jaar ook eens sex met een ander wilt!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>waarom zou dat niet uit moeten maken ? [/quote]Omdat je bij elkaar bent omdat je van elkaar houdt en niet om de sex. De sex zou een bijzaak moeten zien. Daar kun je dus best mee wachten tot je getrouwd bent.

En het is toch hartstikke mooi als je gaat trouwen en je weet dat je voor je aanstaande de eerste zult zijn en zij voor jou. Hoef je je ook niet zorgen te maken over SOA's enzo.

Verwijderd

Maarreh... wijken we niet een beetje van het onderwerp af? Wat was het onderwerp eigenlijk ook alweer?
Maakt mij niet uit hoor, ik vind het allemaal wel best!

Verwijderd

Aaaarggh!! my Man!!
Tja, nou Tab, geloof me. Dat maakt wel degelijk uit en da's ook heel begrijpelijk. Het is namelijk 1 van de essentiele zaken van een relatie. Sterker nog, ik persoonlijk vind dat er pas sprake is van een relatie als je ook met elkaar het bed deelt, op vakantie gaat, weekenden bij elkaar slaapt etc. Kijk, ik ben niet van plan om ooit te gaan trouwen. Ik zie er het nut niet van in...dus daarom zou ik nooit een relatie mogen hebben? Nou mooi niet! Trouwens, al mijn vrienden en familie etc. zijn samenwonend, niet getrouwd, maakt hun dat slechte mensen?

Verwijderd

En dat Ray, is nou de snelste manier om aan een SOA of erger nog: AIDS te komen!

Dus jij wilt zeggen dat ik met mijn vriend (waar ik over 2 dagen 15 maanden mee heb) geen echte relatie heb, omdat wij nog niet met elkaar naar bed zijn geweest?!

Als dat de mentaliteit van de wereld is, wordt het een mooi soepzooitje hier!

Verwijderd

Of je nou getrouwd bent of samenwoont. De kans op een SOA blijft hetzelfde natuurlijk. En, voor SOA's is er een heel simpele oplossing: Het condoom. I never leave home without it!
En jawel, voor jou is het wel zo dat je een relatie hebt, maar voor mij zou zo'n omgang niet als relatie tellen nee.

Verwijderd

Maar zou het niet veel fijner zijn om zonder condoom sex te hebben, omdat je weet dat je voor elkaar de eerste bent, zonder eerst een AIDS-test te moeten doen? Lijkt mij beter hoor (voor zover ik hierover mee kan praten).

Verwijderd

Nee Thab, en dit meen ik serieus zonder geziek: Het is NIET beter als je voor elkaar de eerste bent. De eerste keren zijn kut, zonder meer. Plus dat het tussen sommige mensen sexueel gewoon niet botert, hoe zeer ze elkaar gewoon mogen. Als je dus getrouwd bent en je komt er daarna achter dat het sexueel niet klikt: Nou daar ben je lekker mee. Zit je daar de rest van je leven aan vast! Daarom is het zo goed dat dat tegenwoordig niet meer hoeft omdat bijna niemand meer trouwt en de overgrote meerderheid van de bevolking gewoon ook voor het huwelijk loopt te experimenteren. Op die manier weet je dus zeker dat degene met wie je gaat trouwen je ook echt wilt blijven!

Verwijderd

Je schrijft m'n naam weer verkeerd... :'( :'( :'(

Verwijderd

Sorry THABHIHTHAH!

Verwijderd

Ja, maar je trouwt toch niet voor de seks? En is seks een essencieel deel van een relatie? Ik zelf denk van niet (dit is maar een gedachten speelsel, en kan ik niet vanuit de praktijk beoordelen).

Verwijderd

<big><h1>!!!!!!!EN BEDANKT!!!!!!!</big><h6>

Verwijderd

Nou geloof me, en ik kan wel uit de praktijk praten, sex is een HEEL erg essentieel onderdeel van een relatie. En dat zal iedereen die een (sexuele) relatie je beamen. Als je in een relatie slechte sex hebt, zit er meer fout. Duurt dit te lang, kan je er donder op zeggen dat t op de klippen loopt.

Verwijderd

ff totaal offtopic (maar dat zijn we eigenlijk de hele tijd al):

Wanneer heb je dan slechte sex?

Verwijderd

stelling:

Geloof is bah, omdat je niet kunt uitleven in wereldse zaken.(sex,eten,enz)

Verwijderd

Wanneer je slechte sex hebt? Nou als je elkaar niet aanvoelt, als de 1 andere dingen wil als de ander, als de 1 veel vaker/minder dan de ander wil etc.en ga zo maar door. Als je gewoon een dooie naast je hebt liggen bv

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Geloof is bah, omdat je niet kunt uitleven in wereldse zaken.(sex,eten,enz)[/quote]Geloof lecht idd wat beperkingen op tov. seks, eten, maar dat maakt ook dag geloof een bewuste keuze wordt, en niet iets is wat je even doet...

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar zou het niet veel fijner zijn om zonder condoom sex te hebben, omdat je weet dat je voor elkaar de eerste bent, zonder eerst een AIDS-test te moeten doen? Lijkt mij beter hoor (voor zover ik hierover mee kan praten).
------------------[/quote]Ik heb dat dus, en ja, dat is erg fijn!
Mijn vriendin en ik zijn nu drie jaar bij elkaar (volgende maand), we hebben elkaar ontmaagd, neuken zonder rubber en de sex is echt waar s u b l i e m !!

Maar we zijn NIET getrouwd!!

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Gaat dit topic nog ergens over?

Verwijderd

Uhh, op dit moment.... Geen idee ;) .

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Blabladiblabladibla... Zo... dat trekt het peil weer wat omhoog... *spuug* Ga effe allemaal gauw je HAVO afmaken joh...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):
"Als meer Christenen hun Bijbels zouden lezen dan zouden er minder Christenen zijn." Voel jij je als Christen beter dan de rest? Of heb je problemen met mijn signature? ICQ# 16134644...
:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 september 2000 22:37 schreef Mr_Atheist het volgende:
Blabladiblabladibla... Zo... dat trekt het peil weer wat omhoog... *spuug* Ga effe allemaal gauw je HAVO afmaken joh...[/quote]Ja maar, ik ben al bezig me HBO af te maken......

Verwijderd

OK, maar de kwestie is dus:

1. Prima dat al die gelovigen geloven wat ze geloven. Maar waarom draait de hele maatschappij om de normen/waarden/ideeen van een aantal gelovigen? En waarom proberen ze ons steeds te bekeren? Rijk ons al deze wijsheid aan, maar dring het niet op!

2. Er zijn vast een aantal "goede" gelovigen. Die snappen wat er bedoeld ordt met het geloof, en kunnen hier over nadenken. Maar het merendeel van de gelovigen zijn domme kuddedieren.
Het probleem van deze groep is dus dat ze niet zelf nadenken. Dit soort mensen voert kruistochten, dringt het geloof op, etc.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Er zijn vast een aantal "goede" gelovigen. Die snappen wat er bedoeld ordt met het geloof, en kunnen hier over nadenken. Maar het merendeel van de gelovigen zijn domme kuddedieren.
Het probleem van deze groep is dus dat ze niet zelf nadenken. Dit soort mensen voert kruistochten, dringt het geloof op, etc.[/quote]Er zullen onder gelovigen natuurlijk kuddedieren zijn, maar deze zijn er ook onder niet gelovigen.

Ik zie niet in waarom er onder gelovigen meer kudde dieren zouden zijn dan niet gelovigen. Geloven is maatschappelijk gezien fout. Je bent uit als je zegt te geloven. Dus ik heb het vermoeden dat onder niet gelovigen nu de meeste kudde dieren ronlopen. Vroeger was het echter uit om niet te geloven, en hadden de gelovigen weer de meeste kudde dieren......

Mijn idee is dus dat de maatschappelijke tendens bepaald welke groep de meeste kudde dieren bevat. Het grootste gedeelte hobbelt maar een beetje achter de grote massa aan...

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Probeer het peil een beetje op te krikken aub. Stoppen met schelden en gewoon intelligent discussieren graag. Anders gaat deze thread dicht...

The mod is back!

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

OK, weer even serieus: 'Echte' gelovigen willen hun geloof niet opdringen aan anderen.Geloof is een vrije keus en iedereen is vrij zijn mening hierover te uiten. wat de ander er vervolgens mee doet is zijn zaak.

Verder wil ik even kwijt dat volgens mij de basisnormen (uit o.a. de tien geboden) in de bijbel toch wel vrij universele normen zijn die los staan van een geloof. En daardoor dus door ieder mens nageleefd zou moeten worden (met uitzondering van het gebod, waarin staat dat men God moet liefhebben boven alles, dat staat iedereen natuurlijk vrij)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.