OC-Addict schreef op 10 April 2003 @ 12:27:
Ik heb een raar probleem.. Ik kan prima internetten en msnen.
Bestanden versturen gaat niet, ik heb poortmapping geprobeerd, UNPN geval.. firewall uit aan, default server op mijn netwerk ip. Alles werkt niet..
Wat nu het rare is, pc van mijn broertje kan gewoon bestanden versturen? Beide pc's draaien winxp.. en staan gewoon op automatisch ingesteld.
Alcatel Speedtouch 510 V5 -> Sweex Switch -> clients.
MSN messenger of windows messenger?
Bij MSN messenger zou het wat beter moeten werken als je poorten goed ingesteld staan.
wat ook vreemd is,
-ik verstuur bestand naar iemand, hij accepteert, en het kan niet worden verstuurd
-ik verstuur bestand naar hem en direct naar na nog een bestand, hij accepteert ze allebei vlak achter elkaar, en alleen het 2e bestand gaat goed. de eerste niet.
dus ik denk dat msn een vaste volgorde heeft van poorten ofzo die hij gebruikt voor bestandsoverbrengen. (waarschijnlijk staat die eerste poort bij hem niet open ofzo op de router)
maar goed, ander 'probleem':
de mensen met windowsXP met windows messenger erin.
Als je daarna MSN messenger installeerd, dan 'overschrijft' deze windows messenger met opstarten enz.
maar als je hierna weer in windows messenger gaat en daarin de optie weer aanvinkt van automatisch opstarten bij windows. En bij MSN messenger de optie juist uitvinkt van automatisch opstarten.
dan start Windows messenger dus op, maar hij meldt niet aan!, (hij onthoudt wel het wachtwoord)
Dat is juist perfect!, maar ik krijgt het maar niet meer voor elkaar
weet iemand hoe je het anders voor elkaar kan krijgen dat windows messenger opstart, maar niet aanmeldt en WEL het wachtwoord onthoudt.
dus als ik dan windows opstart, of gewoon messenger apart opstart (polypatch

) dat ik dit krijgt: