live update van norton over het netwerk verspreide

Pagina: 1
Acties:

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 08:05

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
hier is een netwerk met een internetserver en een novell server en wat workstations.

op alle computers staat norton antivirus. maar nu wil ik als 1 computer de nieuwste update heeft dat ie meteen verspreid over het netwerk op andere computers, als ze inloggen op het netwerk.

is dit mogelijk? ik had al gekeken op novell.com en de site van norton... maar kan nix vinden.

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb het uitgetest met de volgende progs

- norton antivirus corporate 7.6 (laatste versie)
- norton system console center (of zoiets)
- norton antivirus snapin

wat je doet is het volgende:

op de server (bij ons win2000) installeer je de NT for server. vervolgens maak je een server group aan

op de clients installeer je de client versie van Norton (duh :) )

tijdens de instal setup geef je aan dat ie managed is en kies vervolgens de server (kan zijn dat je microsoft for clients moet installen bij je netwerkeigenschappen voor alle pc's >> geef dan werkgroep naam als Norton op ofzo)

vervolgens kan je met de console aangeven hoevaak de clients moeten checken op virusdefs etc
je kan de server schedulen om elke dag te checken op de laatste defs en ook bij de console instellen dat de clients automatisch moeten checken op de server voor de virusdefs en als die nieuwer zijn automatisch ophalen

hier merkt de gebruiker niets van :)
je kan de werkstations antivirus compleet onzichtbaar maken >:)

hopelijk is dit beetje duidelijk, heb niet teveel tijd (zit op werk met genoeg troubles maar wou je dit toch ff vertellen)

suc6 *D

I don't drive fast, I only fly low!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 08:05

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
hmmm dankje

de internet server is een win98se bak met p2 266 erop 32 mb

overal is norton antivirus geinstalleerd, maar dat is lokaal en de ene workstation heeft 2002 en de andere 2001...

moet ik dus eerst overal verwijderen, en dan op de internetpc de NorTon server versie installeren en op de workstations dus de client (allemaal zelfde versie)

ik weenie of ik hier een cd van heb liggen :/

kep hier een norton ativirus 2002 cd.. die installeerd ook 2001 op win98 bakken als er geen XP of 2k of NT4 opstaat.

• paella
  • Laatst online: 09:28
Iets dergelijks hebben we sinds kort ook voor onze Mac clients draaien. Erg handig, en lekker suppersnel! :)

No production networks were harmed during this posting

• yonexfreak
  • Niet online
ff kleine opmerking
je moet dus wel norton antivirus CORPORATE editie hebben

de versie voor thuisgebruik is puur lokaal en niets met servers etc...
kortom dat gaat niet werken zoals de bedoeling is :)

• yonexfreak
  • Niet online
ff kleine kick
weet niet of dit nog echt hierbij aansluit (topicstart probleem) maar bij mij vergeet de system center de client intstellingen voor een aantal pc's

onze pc's (netwerkbeheerders) staan wel op de console vw de live update functie

daarnaast willen wij graag de we alle opties hebben en de rest slotjes erop en dus niets kunnen doen

nu hebben we onze pc's dus slotloos maar die console vergeet dat en na paar dagen zitten we weer met slotjes

heeft iemand een idee wat hier tegen te doen?!?!?!

alvast bedankt (had symantec al gemaild maar nog geen respons gehad)

Verwijderd

LiveUpdate Administrator, werkt keigoed, kan je alle symantec programma;s mee updaten en verspreide over ut netwerk

zit geloof ik bij de corp editie

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 14:23

Arie

One Man Army

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 17:21:
LiveUpdate Administrator, werkt keigoed, kan je alle symantec programma;s mee updaten en verspreide over ut netwerk

zit geloof ik bij de corp editie
En is ook gratis te downloaden van de Symantec web site.

Not trying to pretend the enemy that I am.

• Thabone
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2021
Deze topic is al van vorig jaar zie ik maar ik wil er toch graag op reageren. Het is namelijk naar mijn idee de enige topic die hier over gaat.

Ik zit hier met windows 98 en norton 2004 en wil dus ook graag virusdefinities over het netwerk verspreiden.

Laatste post was dat het wel te downloaden is op de symantec site. Dus ik die site afzoeken maar kan niks vinden over live update admin.

Nou zou ik jullie of om een link willen vragen voor deze gratis download of misschien dat jullie een andere tip hebben.

Heej mensen, bedankt

AMD Athlon 3200,Nvidia 7800GS AGP,1024mb 400mhz, WinXP

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Om te reageren op jou verzoek.

Zoals je hebt kunnen lezen in dit topic gaat het over verspreiden van dat files. Daar heb je een server versie voor nodig. De meeste resente is Symantec Norton Corporate Edition 8.xxx.xxx. Deze is niet te downloaden en zul je moeten kopen.

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/752293

misschien handig om ook even door te lezen

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Pagina: 1