Toon posts:

[NAV] updaten dmv scripts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop stage op verschillende basisscholen, en heb een tijdje terug op deze school het updaten van het antivirus programma "Norton Antivirus Coperate Edition 7.51.847 geautomatiseerd
Dit heb ik toen gedaan dmv scripts. (Als het goed is zou het programma ook zelf moeten kunnen updaten, maar dit werkt maar half. en kan de instellingen daar nergens van vinden)

Nu heb ik de vorige keer hier dat ingesteld. Getest en het werkte. Had verschillende scripts gevonden op de site van nav en via google. 1 script runt op de server haalt een file binnen en runt deze. (en zet de files in een shared map op de server)

Dit is cegetter.bat wordt elke nacht geladen.

ftp -s:cescript.txt.
choice /n/t:c,30/c:cc
\\server\antivirus\extract\symcdefsx86.exe /q /dump /vdb \\server\antivirus\extract
choice /n/t:c,30/c:cc
del \\server\antivirus\extract\*.vdb
del \\server\antivirus\extract\symcdefsx86.exe
exit

Dit regeltje staat in het inlogscript (kixtart) deze kopieerd de files van de server naar de client. Elke keer met inloggen

copy "\\Server\antivirus\extract\*.*" "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\VirusDefs\INCOMING"

Nu kwam ik vandaag weer op die school en kwam er achter dat het nu helemaal niet werkt. Er staat dat de laatste update van 10-3-2003 is, dit is veel te oud.

Nu heb ik alles ff gevolgt en gezien waar het mis gaat. Dat eerste script runt ie perfect, hij zet de files in de map zoals aangegeven.
Daarna ben ik gaan kijken op de clients of die files er wel staan (gechecked op datum) deze staan er ook (in C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\VirusDefs\INCOMING) en zijn voor het laatst gewijzigd op 6-5-2003.

Mijn conclusie is dat nav die files niet meer pakt die in de boven genoemde map staan. Nu is mijn vraag hoe kan dat en nog beter hoe los ik dat op. Want zoals ik al zei bij de test werkte het wel.

Als iemand meer info wil hebben zeg je het maar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 10:47 . Reden: typo en kleine toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
^^-- kick echt niemand ?? Misschien iemand ie weet hoe ik dit op een andere manier kan doen

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:26
Thuis heb ik het updaten van Norton Anti Virus 2001/2/3 geautomatiseerd.
De exacte regels heb ik hier niet bij de hand, maar probeer vast het volgende:

download een volledige update van de symantec website, geen liveupdate maar gewoon een exe.

probeer bestand /?

er zijn twee opties te combineren zodat hij gaat updaten zonder te vragen of het moet. Werkt perfect.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 13:26
Eastern schreef op 09 May 2003 @ 08:32:
Thuis heb ik het updaten van Norton Anti Virus 2001/2/3 geautomatiseerd.
De exacte regels heb ik hier niet bij de hand, maar probeer vast het volgende:

download een volledige update van de symantec website, geen liveupdate maar gewoon een exe.

probeer bestand /?

er zijn twee opties te combineren zodat hij gaat updaten zonder te vragen of het moet. Werkt perfect.
Zou je je scriptje hier willen posten?
Ik zoek namelijk ook al een tijdje een script hiervoor maar aangezien iedere keer de bestandsnaam verander met de datum lukt dit niet.

Alvast bedankt

Verwijderd

ik hoop ook dat er snel een script gepost wordt hoe het moet want ik ben er ook nog niet uit.

• Eastern
moet je dat bestand renamen naar nav.exe en dan is dat ook weer opgelost.

enne, het script komt pas heute abend omdat zoals ik al eerder aangaf er nu niet bij kan. Zit op het werk achter een computer de policy zonder ssh.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat zou geweldig zijn, met de scripts die ik gebruik download load ik de file: symcdefsx86.exe . Ik had het getest, en alles werkte snap niet waarom het nu niet meer werkt. Ik hoop dat ik wat met je script kan. (Ik kan het pas volgende week testen want dan ben ik weer op deze locatie)

Verwijderd

Zo doe ik het:

Batch-file:
code:
1
2
3
4
5
6
ftp -s:c:\Scripts\cescript.txt
call "%systemdrive%\navup8.exe" 
move c:\Scripts\*.xdb D:\Program Files\sav
del /q %systemdrive%\navup8.exe
xcopy *.xdb d:\Progra~1\sav\*.xdb /y
del *.xdb

Cescript.txt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
open ftp.symantec.com
anonymous
nobody@spammer.com
cd public/english_us_canada/antivirus_definitions/norton_antivirus/static
lcd C:\
bin
hash
prompt
get navup8.exe
quit

Ik heb trouwens 8.0 maar voor 7.5 moet het bijna hetzelfde gaan denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 09:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmz het zou het mooist zijn: dat ik het download op de server, en via een andere script met de juiste files in de juiste map op de clients krijg. Ik ben jammer genoeg nu ergens anders druk mee bezig, zoals ik zei woensdag zal ik alles uitgebreid gaan testen.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 13:26
Ja maar dat script werkt alleen voor de Corporate versie. En aangezien die wel altijd dezelfde naam heeft is het makkelijk om deze automatisch te downloaden en zo te updaten.

Eastern heeft het over Norton Antivirus 2001/2/3 (dus de thuisversie!?) en die heeft een variable (download)naam.
En dat wil ik nu juist atumatisch laten doen.

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De corporate versie kan toch direct van internet updaten?
Heb Norton Corporate Edition niet bij de hand, maar volgens mij kun je onder file de updates instellen. Ikzelf heb 'm op 1 keer de week met een tolerantie van 7 dagen ingesteld.
Hiermee worden m'n pc's prima geupdate!

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

http://service1.symantec....ion&ver=8.x&osv=&osv_lvl=

hier kun je een script en een batch bestand downloaden waarmee je elke dag de laatste versie kunt downen.

In de tekst staat dat het voor versie 7.xx is, maar ik gebruik hem ook voor 8.0 en dat werkt prima.

Je kopieert de gedownloade bestanden naar een shared map, maar je moet ze kopieren naar de vpHome share op de server, hierdoor update je de server. (lees gelinkte pagina)

Waarom kopieer je die bestanden naar de clients bij inloggen? Als je de primaire NAV server update, dan update deze automatisch de clients.

Als er bij de clients geen primaire server staat (die geef je op bij installatie), dan worden ze natuurlijk niet geupdate door de nav server. Je kunt dit oplossen door grc.dat van de server in de nav directory bij de client te zetten, en dan te rebooten.

Na de reboot staat er dan in nav een primaire server die zijn updates automatisch naar de client stuurt.

wanneer runt het script, is er dan wel verbinding met internet? Als je in moet bellen moet je in je batch bestand beginnen met dialer.exe (dos box dialer /? voor opties)

[ Voor 19% gewijzigd door Force op 09-05-2003 10:53 ]

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

Topicstarter
idd normaal zou hij alles automatisch moeten updaten, alleen dat werkt niet op elke pc. Waarom weet ik ook niet. En die instellingen kan ik niet vinden, het is net dat ik met een verkeerd w8woord inlog. Ik heb het jammergenoeg niet geinstalleerd.

Het is jammer dat ik strax naar een andere school moet, anders ging ik het nog ff testen :(

En ik update elke nacht, ze hebben gelukkig gewoon een kabel verbinden via kennisnet.

Jij zegt dat de server automatisch de clients update, op welk moment doet ie dat ? wanneer de clients inloggen ?
Want op het moment dat de server zelf zou upgraden zijn alle clients uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 11:16 . Reden: ff kleine toevoeging ]

• Eastern
code:
1
nav.exe /distribution /q

dit moet je uitvoeren waar nav.exe het exe bestand is wat je download.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
#!/bin/sh

# document met gegevens ophalen
wget --output-document=/tmp/nav.htm -q http://www.symantec.com/avcenter/download/pages/US-N95.html

# nieuwe bestand downloaden
NAVlinknew=`cat /tmp/nav.htm  | grep "/avcenter/download/us-files/"|grep exe| awk '{print$2}'|cut -d
\" -f2 | head -n1`

NAVlinkold=`cat /usr/local/navupdater/update_log | tail -n1`

if [ "$NAVlinknew" != "$NAVlinkold" ] ; then
        echo "Er wordt een nieuwe versie gedownload..."
        wget --output-document=/usr/local/navupdater/nav.exe -q http://www.symantec.com$NAVlinknew
        echo $NAVlinknew >>/usr/local/navupdater/update_log
        mv /usr/local/navupdater/nav.exe /dat1/netlogon/Updates/Deploy/Norton\ AntiVirus\ Updates/na
v.exe
        UPDVER=`cat /dat1/netlogon/Update.ini | grep NAVUPDATER | awk '{print$1}' | cut -d= -f2 | aw
k '{print $1+1}'`
        echo "Lokale versie: $UPDVER"
        echo -n "Symantec versie: "
        cat /usr/local/navupdater/update_log | tail -n1 | cut -d/ -f5 | cut -d- -f1
        cat /dat1/netlogon/Update.ini | grep -v NAVUPDATER >/dat1/netlogon/Update.ini
        echo "Update=$UPDVER       ; NAVUPDATER" >>/dat1/netlogon/Update.ini
fi

Dit is mijn unix script. Je kan zelf misschien iets maken wat op windows werkt. Daar kan je dan wel perl voor gebruiken; of je moet zelf iets anders weten.

Ook heb ik nog lokaal in de windows directory een bestandje staan waarin staat welke versie je lokaal hebt zodat je niet iedere keer dit gezanik krijgt. Dat ga ik niet posten omdat dat helemaal geintregreerd is. Laat je creativiteit ff los en maak iets! Veel succes er mee. :Y)

• Force

Force

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 11:12:

Jij zegt dat de server automatisch de clients update, op welk moment doet ie dat ? wanneer de clients inloggen ?
Want op het moment dat de server zelf zou upgraden zijn alle clients uit.
Als de clients aan staan update hij ze binnen 60 min (standaard setting, kan je anders instellen). En als de client uit staan, krijgen ze de update zodra er verbinding is met de server.

Ik heb gemerkt dat het auto updaten niet werkt als op de client een wingate client actief is.

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vorige week bezig was een pc opnieuw te installeren, moest ik NAV ook weer opnieuw installeren. Toen kwam ik de instelling tegen dat je de files van de server kan halen. Nu ben ik bezig om bij elke pc NAV opnieuw te installeren waardoor ik die instelling kan veranderen.
Het is jammer dat je dat niet achteraf kan doen.

Als ik dan nog tijd heb zal ik wat van de bovenstaande scripts uittesten om de normale update te runnen. Want live update wordt niet zo snel aangepast als die andere files.

iig iedereen weer bedankt voor het reageren, jullie hebben me zeker verder geholpen.

• Force

Force

Force schreef op 09 mei 2003 @ 10:45:

Als er bij de clients geen primaire server staat (die geef je op bij installatie), dan worden ze natuurlijk niet geupdate door de nav server. Je kunt dit oplossen door grc.dat van de server in de nav directory bij de client te zetten, en dan te rebooten.
Als je dit had gelezen had je gemerkt dat opnieuw installeren van alle clients niet nodig was geweest :)

Pagina: 1