Sta jij voor de keuze: ATI of NVidia?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Tja,

Ben de laatste tijd nogal bezig met het aanschaffen van een nieuw video plankie. Heb even een Radeon 8500 gehad, maar dit ging niet helemaal goed(hier is een topic over te vinden).

Ik heb vele topics gelezen over een keuze maken tussen video kaarten. Je hebt voorstanders van ATI en voorstanders van NVidia. Ze proberen elkaar af te troeven met allerlei zin en onzin.

Een keuze maken is eigenlijk heel simpel bedacht ik me laatst:

Laat de topics hier achterwege, lees veel reviews op een aantal verschillende sites(tomshardware.com, guru3d.com etc etc) en ga af op je gevoel. Gewoon waar je je lekker bij voelt. Beide merken zijn goed, ja, zowel ATI als NVidia(!). Het is puur een kwestie van gevoel. Ik maakte de fout dat ik een Radeon nam(afgezien van het feit dat ik hem niet aan de praat kreeg), terwijl mijn gevoel een GeForce zei. En dus is de frustratie groter wanneer ie het niet doet, of niet de kwaliteit levert die je er eigenlijk van verwacht, ook al levert de andere kaart dezelfde kwaliteit.

Kijk ook naar support op de websites. Welke bevalt je het meest? Waar vind je goede antwoorden? Programmeer je een beetje en vind je het leuk om met DirectX/OpenGL te k*tten in je favoriete taaltje? Kijk dan welke naar jouw gevoel de beste developer support geeft. Kijk gewoon eens rond... Zoals ik al zei, beide merken zijn goed je moet gewoon bij 1 van de 2 een goed gevoel krijgen.

Ook lees je vaak argumenten zoals 'wacht op de r300' en 'hij is niet DirectX 9 compatible'. Allemaal bullshit. Als je wacht op een kaart die DirectX 9 compatible is, wordt er geroepen dat ie niet DirectX 10 compatible is. Als je nu een kaartje wil kopen, moet je dat ook nu doen. Als je gaat wachten, kan je blijven wachten! Zowel ATI als NVidia brengen regelmatig nieuwe producten op de markt. Ze wisselen elkaar zo'n beetje af. De regel 'Wat je nu koopt is morgen al weer oud' geld hier zeker!

Op spellen wachten is ook onzin. De hele hype rond Doom 3 en Unreal 2 is allemaal gebakken lucht. Ten eerste zijn beide spellen niet eens uit, en wordt de release datum constant uitgesteld. En dan nog: Mohaa werkt op mijn GeForce 2 MX 400 kaartje, terwijl dat kaartje alweer een tijdje mee gaat. Zo zal het ook gaan met de te komen spellen. Ze zullen het prima doen op een Radeon 8500 of een GeForce 3/4. Wil je echt continue de spellen op hun mooist zien? Tip: Maak een pot, geen potje maar een pot. Stop daar elke maand een stevig gedeelte van je salaris in zodat je elke 4/5/6 maanden een nieuwe kaart kan kopen.

Als het om het merk plank gaat: pak een top merk zoals Asus of Leadtek(weet de goede merken niet met ATI chip). Maar ook dit zegt niet alles, ik heb een Noname GeForce 2 MX 400 64MB en het is gewoon een super kaartje. Al een paar keer uit mijn klauwen laten pleuren, de katten hebben er een keer een nachtje mee lopen spelen maar dat ding blijft gewoon werken! Maar dat zal wel een kwestie van geluk zijn geweest ;)

Voordat er geflamed gaat worden: Dit is mijn mening. Misschien dat mensen die moeite hebben met een keuze maken er iets simpeler over gaan nadenken en wat makkelijker tot een keuze komen.

Computers hebben geen gevoel, jij wel. Luister daar eens naar voor de verandering ;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

EEEH ja ik heb niks meer te zeggen.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:01

Phydomir

Dennis

amen :D

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Gevoel speelt bij mij zeker mee bij aanschaf van m'n PC spul; je kan het rationeel toch nooit verantwoorden ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

+1 inzichtvol
+1 inzichtvol
+1 inzichtvol
+1 inzichtvol

:)

Maarre, welke moet ik nou kiezen? Ti4400 of Radeon 8500? :?

;)

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:33
Op dinsdag 12 maart 2002 08:25 schreef obsidian het volgende:

Maarre, welke moet ik nou kiezen? Ti4400 of Radeon 8500? :?

;)
Ga op je gevoel af zou ik zeggen.
Ik zou voor mezelf echt niet weten wat ik zou moeten kopen als ik er nou een zou moeten kopen, maar prijstechnisch zou ik denk ik voor de radeon gaan.
Verder zijn het allebei toppie kaartjes (en mijn GF2TI ook)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:55

Kettrick

Rantmeister!

Bravo :)

Verwijderd

flink verhaaltje zo op de vroege morgen :)

ga op je gevoel af zou'k zeggen

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Dit kun je ook zeggen bij de AMD vs Intel oorlog.
Ik ga altijd op mijn gevoel af..

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 08:40 schreef DustMan4u het volgende:

[..]

Ga op je gevoel af zou ik zeggen.
Ik zou voor mezelf echt niet weten wat ik zou moeten kopen als ik er nou een zou moeten kopen, maar prijstechnisch zou ik denk ik voor de radeon gaan.
Verder zijn het allebei toppie kaartjes (en mijn GF2TI ook)
Tja, prijstechnisch. Als je gevoel zegt 'die GF4 al kost die wat meer', geloof me: spaar even verder. Anders is de kans gewoon groot dat je spijt krijg.

Al is er wel wat voor te zeggen voor dat prijstechnisch verhaal:

Als ik een auto zo moeten kopen(ben leaserijder dus dat probleem heb ik gelukkig niet) zegt mijn gevoel een Hummer(voor de geen die dit niks zegt: die amerikaanse brede leger jeeps, maar dan de civiele uitvoering). Echter, mijn portomonnee(klote woord, ik vroeger op school beter moeten opletten) zegt: opel kadett uit 1985.

Dus de prijs speelt mee. Maar met geduld en wat centjes in de knip houden(hier is een woord voor: sparen) kom je ook eind en kan je kopen wat je gevoel zegt.

F*ck, laat mijn vriendin dit maar niet horen dat ik het over gevoel heb! Voor dat ik het weet hebben we weer van die diepzinnige gesprekken in de tuin onder het 'genot' van een kopje thee terwijl ik eigenlijk liever aan het Mohaa'en ben ;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 08:54 schreef DeX het volgende:
Dit kun je ook zeggen bij de AMD vs Intel oorlog.
Ik ga altijd op mijn gevoel af..
Hier dacht ik aan toen ik de topic al had gepost. Had geen zin in een edit :P

Verwijderd

Op je gevoel afgaan moet je pas doen als je heel veel reviews hebt gelezen, anders gaat het dus heel fout :)

Maar voor de rest een mooi stukje tekst

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 09:03 schreef Sinterklaas het volgende:
Op je gevoel afgaan moet je pas doen als je heel veel reviews hebt gelezen, anders gaat het dus heel fout :)

Maar voor de rest een mooi stukje tekst
Euuhmm, ik quote mezelf even:
lees veel reviews op een aantal verschillende sites(tomshardware.com, guru3d.com etc etc) en ga af op je gevoel

Edit: vergat de smiley ;)

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 08:10 schreef beany het volgende:
Tja,

Ben de laatste tijd nogal bezig met het aanschaffen van een nieuw video plankie. Heb even een Radeon 8500 gehad, maar dit ging niet helemaal goed(hier is een topic over te vinden).

Ik heb vele topics gelezen over een keuze maken tussen video kaarten. Je hebt voorstanders van ATI en voorstanders van NVidia. Ze proberen elkaar af te troeven met allerlei zin en onzin.

Een keuze maken is eigenlijk heel simpel bedacht ik me laatst:

Laat de topics hier achterwege, lees veel reviews op een aantal verschillende sites(tomshardware.com, guru3d.com etc etc) en ga af op je gevoel. Gewoon waar je je lekker bij voelt. Beide merken zijn goed, ja, zowel ATI als NVidia(!). Het is puur een kwestie van gevoel. Ik maakte de fout dat ik een Radeon nam(afgezien van het feit dat ik hem niet aan de praat kreeg), terwijl mijn gevoel een GeForce zei. En dus is de frustratie groter wanneer ie het niet doet, of niet de kwaliteit levert die je er eigenlijk van verwacht, ook al levert de andere kaart dezelfde kwaliteit.

Kijk ook naar support op de websites. Welke bevalt je het meest? Waar vind je goede antwoorden? Programmeer je een beetje en vind je het leuk om met DirectX/OpenGL te k*tten in je favoriete taaltje? Kijk dan welke naar jouw gevoel de beste developer support geeft. Kijk gewoon eens rond... Zoals ik al zei, beide merken zijn goed je moet gewoon bij 1 van de 2 een goed gevoel krijgen.

Ook lees je vaak argumenten zoals 'wacht op de r300' en 'hij is niet DirectX 9 compatible'. Allemaal bullshit. Als je wacht op een kaart die DirectX 9 compatible is, wordt er geroepen dat ie niet DirectX 10 compatible is. Als je nu een kaartje wil kopen, moet je dat ook nu doen. Als je gaat wachten, kan je blijven wachten! Zowel ATI als NVidia brengen regelmatig nieuwe producten op de markt. Ze wisselen elkaar zo'n beetje af. De regel 'Wat je nu koopt is morgen al weer oud' geld hier zeker!

Op spellen wachten is ook onzin. De hele hype rond Doom 3 en Unreal 2 is allemaal gebakken lucht. Ten eerste zijn beide spellen niet eens uit, en wordt de release datum constant uitgesteld. En dan nog: Mohaa werkt op mijn GeForce 2 MX 400 kaartje, terwijl dat kaartje alweer een tijdje mee gaat. Zo zal het ook gaan met de te komen spellen. Ze zullen het prima doen op een Radeon 8500 of een GeForce 3/4. Wil je echt continue de spellen op hun mooist zien? Tip: Maak een pot, geen potje maar een pot. Stop daar elke maand een stevig gedeelte van je salaris in zodat je elke 4/5/6 maanden een nieuwe kaart kan kopen.

Als het om het merk plank gaat: pak een top merk zoals Asus of Leadtek(weet de goede merken niet met ATI chip). Maar ook dit zegt niet alles, ik heb een Noname GeForce 2 MX 400 64MB en het is gewoon een super kaartje. Al een paar keer uit mijn klauwen laten pleuren, de katten hebben er een keer een nachtje mee lopen spelen maar dat ding blijft gewoon werken! Maar dat zal wel een kwestie van geluk zijn geweest ;)

Voordat er geflamed gaat worden: Dit is mijn mening. Misschien dat mensen die moeite hebben met een keuze maken er iets simpeler over gaan nadenken en wat makkelijker tot een keuze komen.

Computers hebben geen gevoel, jij wel. Luister daar eens naar voor de verandering ;)
Zozo, hele nacht over gedacht ofzo? :+ Ik ga btw binnenkort het Nvidia imperium verlaten en ga het Ati imperium binnen!

/me gaat binnenkort zn GeForce2 Ti vervangen door een Radeon8500 *D

Verwijderd

Amen :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

zow dat is nog es een lappie tekst om 8 uur.
btw mijn GF1 DDR werkt ook nog perfect met mohaa...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 09:04 schreef beany het volgende:

[..]

Euuhmm, ik quote mezelf even:
[..]

Edit: vergat de smiley ;)
Ja, maar ik zeg het nog ff extra, anders komen hier morgen allemaal kindjes huilen dat hun gevoel een TNT2 zei omdat dat mooier klonk dan R8500 :)

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 09:14 schreef Thund3rKn0L het volgende:

[..]

Zozo, hele nacht over gedacht ofzo? :+ Ik ga btw binnenkort het Nvidia imperium verlaten en ga het Ati imperium binnen!

* beany gaat binnenkort zn GeForce2 Ti vervangen door een Radeon8500 *D
Niet de hele nacht, maar wat sex allemaal wel niet met een man kan doen :D Niet tijdens bedacht hoor maar erna!(ik hoor jullie nu al denken) :+

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 09:14 schreef Thund3rKn0L het volgende:

[..]

* mvds gaat binnenkort zn GeForce2 Ti vervangen door een Radeon8500 *D
Dude, even een tip. Als je zoiets wilt zeggen, wil je dan even de lap tekst die je quote en niet direct iets op wilt zeggen eruit knippen? Scheelt scrollwerk en irritatie. :)

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Het gevoel ROELS :P

mooi verhaaltje op de vroege ochtend :D

De meeste mensen deugen!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25
ja, die is lekker, 'k val meteen weer in slaap :9
nee geintje, goed stukkie tekst. Dit zou eigenlijk in de faq thuis horen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Je hebt de waarheid verkondigd.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 10:28 schreef Dinictus het volgende:
Je hebt de waarheid verkondigd.
Al wist iedereen dat al, maar toch. :)

Verwijderd

Ik ben geen gamer ik ga dus voor de beste 2D en de beste TV-out ik koop dus de Ati-radeon 8500 (geen matrox stel dat iemand een spel op mijn pecee wil doen moet het wel mogelijk zijn he)

Verwijderd

zeer goed gesproken.

• The Noid
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03-2011
Op dinsdag 12 maart 2002 09:19 schreef Sinterklaas het volgende:

Ja, maar ik zeg het nog ff extra, anders komen hier morgen allemaal kindjes huilen dat hun gevoel een TNT2 zei omdat dat mooier klonk dan R8500 :)
R8500 al? Ik heb een R65, ze gaan hard bij BMW...
Ohw, wacht het gaat niet over motoren ;)
:z
Goed stuk. En als je toch nooit spellen speelt, gewoon een Matrox kopen ;)

This must be that Woodstock place mom and dad are allways talking about

• BackSlash
  • Laatst online: 16-08 10:58
Mooi stukkie text idd, en ben het er nog mee eens ook! :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Ik heb de 8500 en de Geforce 3 beide geprobeerd. En ik had bij beide kaarten geen goed gevoel. Veel drivers geprobeerd maar het wilde niet lekker werken onder win98. Ik speel zelf vaak nog oudere spellen daar laat juist de ati kaart het :r zwaar :r afweten. De geforce heeft het hier beter voor elkaar maar als ik de beeld kwalitijd ga vergelijken met mij oude 3DFX V3500TV ziet het dat er veel mooier uit. Persoonlijk hoop ik dat bij de gefoce 4 4400 wat meer 3dfx technologie is geinplateerd. Tot op heden ben ik nog opzoek naar een 3dfx 5500 AGP. Het blijft toch heel erg jammer dat ie toko niet meer bestaat. :'(

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:03

Appie

F1RST Racing

mooi gesproken,

ter toevoeging: gevoel kweek je door een goede research

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

chop chop

thumbs up

du hast recht!!!!

Moooi gezegt

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
eeuuhhmm,

Houd dit in dat er een aantal topics gesloten kunnen worden als iedereen het er mee eens is??? :?

>:)

Verwijderd

Net zo'n leeg verhaal als 5 minuten reclame op tv.

Een keuze maken is eigenlijk heel simpel bedacht ik me laatst
en dan komt er een lap text ter groote van een a4je

lege adviezen:
ga je gevoel achterna
Het is puur een kwestie van gevoel
Als je gaat wachten, kan je blijven wachten!

tegenspraak:
Als het om het merk plank gaat: pak een top merk
ik heb een Noname GeForce 2 MX 400 64MB en het is gewoon een super kaartje

en overbodige meldingen:
hebt voorstanders van ATI en voorstanders van NVidia
Voordat er geflamed gaat worden: Dit is mijn mening

uiteindelijk is je bedoeling prachtig! het is alleen onzinnig om een advies te maken voor elke computeraar. Je kunt het makkelijker houden op:

Van je fouten zul je leren, slechte videokaarten bestaan niet meer maar verkeerde videokaarten voor je eigen eisen wel.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Hij heeft wel gelijk dat ze elkaar steeds afwisselen. Nu heeft nVidia weer een nieuwe (de GF4) en is voorlopig weer de snelste. ff afw88 op Ati...

Alhoewel in de Ati Q3A-driver speed-fix wel een smerige oplossing vindt (altijd laagste kwaliteit textures nemen om zo de prestaties op te krikken). Dus wat mij betreft kunnen ze de boom in met hun RadeOn.
Maar voor laptops zijn de Ati erg goed. Vooral de multi-monitor... Klik en werk... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 13:47 schreef GarBaGe het volgende:
Hij heeft wel gelijk dat ze elkaar steeds afwisselen. Nu heeft nVidia weer een nieuwe (de GF4) en is voorlopig weer de snelste. ff afw88 op Ati...

Alhoewel in de Ati Q3A-driver speed-fix wel een smerige oplossing vindt (altijd laagste kwaliteit textures nemen om zo de prestaties op te krikken). Dus wat mij betreft kunnen ze de boom in met hun RadeOn.
Maar voor laptops zijn de Ati erg goed. Vooral de multi-monitor... Klik en werk... :)
OMFG,

die q3a fix is alllanggggg verholpen, en ja ati en nvidia wisselen elkaar af, hartelijk dank voor deze geniale mening.

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 13:39 schreef Peltier het volgende:

Een keuze maken is eigenlijk heel simpel bedacht ik me laatst
en dan komt er een lap text ter groote van een a4je

lege adviezen:
ga je gevoel achterna
Het is puur een kwestie van gevoel
Als je gaat wachten, kan je blijven wachten!

tegenspraak:
Als het om het merk plank gaat: pak een top merk
ik heb een Noname GeForce 2 MX 400 64MB en het is gewoon een super kaartje

en overbodige meldingen:
hebt voorstanders van ATI en voorstanders van NVidia
Voordat er geflamed gaat worden: Dit is mijn mening

uiteindelijk is je bedoeling prachtig! het is alleen onzinnig om een advies te maken voor elke computeraar. Je kunt het makkelijker houden op:

Van je fouten zul je leren, slechte videokaarten bestaan niet meer maar verkeerde videokaarten voor je eigen eisen wel.
1. Het maken van de keuze was de daaropvolgende alinea van belang. De rest is info. In de eerst volgende alinea staat het belangrijkste wat dat betreft.

2. Misschien voor jouw lege adviezen, maar als ik de andere reacties lees zijn mensen het er wel mee eens. Dit verschilt per persoon. Voor de een is het wel zo, voor de ander niet.

3. LEZEN, en als je quote, pak dan het hele stukje. Want daarin staat dat het niet altijd zo is, maar dat je er dan wel geluk mee moet hebben. Maar het had iets duidelijk kunnen zijn, mee eens.

4. Overbodige meldingen? Het feit dat er 2 kampen zijn met ATI en NVidia geeft aan waarom er complete topics vol worden geluld met niks omdat iedereen zijn favoriete kaartje wil verdedigen/promoten. Wel degelijk van belang als je op het punt staat om een kaartje te kopen en je leest de topics door.

Tevens voelen een aantal mensen zich snel aangevallen, dus de 'ik-zal-het-flamen-voor-zijn' zinnetje staat er naar mijn idee wel terecht.

5. En ja, er bestaan weldegelijk slechte videokaarten. Het ging in mijn verhaaltje voornamelijk om de ATI en NVidia based kaarten, maar dat had je natuurlijk wel begrepen...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Volgorde:

1. Bepaal wat je eisen zijn aan je nieuw te kopen kaart
2. Kijk wat je budget is
3. Baker af welke kaarten in je budget liggen en de features hebben die je zoekt
4. Kijk zoveel mogelijk reviews door
5. Bepaal je keuze

en eventueel kan je erachter komen dat je budget niet hoog genoeg is, dan kan je nog een stap 6 nemen. Spaar door en vergroot je budget.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:44
Ik denk dat bij veel mensen de Radeon nog niet echt vertrouwd is, en dat ze daarom voor de GF gaan, omdat die toch wat bekender is, wat vertrouwder

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• mvds

mvds

Totally awesome!

En omdat de Radeon qua features misschien wel voorloopt. Mar als je raw power wilt, zal je toch echt voor de GF4 moeten gaan.

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 14:22 schreef obsidian het volgende:
En omdat de Radeon qua features misschien wel voorloopt. Mar als je raw power wilt, zal je toch echt voor de GF4 moeten gaan.
Laat ze eerst maar eens spelletjes maken die daadwerkelijk gebruik maken van al die mooie features, tot die tijd ga ik voor de ruwe kracht ;) Maar dat is slechts een gevoel :D

• inquestos
Op dinsdag 12 maart 2002 14:55 schreef beany het volgende:

[..]

Laat ze eerst maar eens spelletjes maken die daadwerkelijk gebruik maken van al die mooie features, tot die tijd ga ik voor de ruwe kracht ;) Maar dat is slechts een gevoel :D
Ja, heb je wel gelijk in, maar als je wat langer met je videokaartje wilt doen, kun je toch beter een Radeon aanschaffen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Op dinsdag 12 maart 2002 13:51 schreef Peltier het volgende:
die q3a fix is alllanggggg verholpen...
Volgens mij snap jij mijn punt niet.

Ati brengt nieuwere (snellere) drivers uit, die onder Q3A een stuk hogere performance leveren. Blijkt dat ze de boel bedriegen. Oplichten. Neppen. Faken.
Dit is geen fix, maar opzettelijk de boel in hun voordeel proberen te zetten (wat dus niet lukt)

Ook al is dat 10 jaar geleden, genoeg reden voor mij om niet zo'n kaart te kopen, omdat het vertrouwen gewoon compleet weg is.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 15:35 schreef inquestos het volgende:

[..]

Ja, heb je wel gelijk in, maar als je wat langer met je videokaartje wilt doen, kun je toch beter een Radeon aanschaffen.
Is dat zo? Maar als ik NU een Radeon 8500 koop zit ik binnen 1 jaar met de gebakken peren want dan is ie niet DirectX 9 compatible |:(

Wat je ook koopt, het is, volgens vele tweakers, nooit goed.

Ik blijf erbij: gewoon je gevoel volgen. Al die bla bla...

Verwijderd

het ligt er wel aan onder welk besturingssysteem je hem wilt draaien als je hem onder xp wilt doen zou ik voor de geforce gaan en als je op 98 of op 2000 draait de radeon

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 15:50 schreef HavocChamp het volgende:
het ligt er wel aan onder welk besturingssysteem je hem wilt draaien als je hem onder xp wilt doen zou ik voor de geforce gaan en als je op 98 of op 2000 draait de radeon
Want :?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 12 maart 2002 15:37 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij mijn punt niet.

Ati brengt nieuwere (snellere) drivers uit, die onder Q3A een stuk hogere performance leveren. Blijkt dat ze de boel bedriegen. Oplichten. Neppen. Faken.
Dit is geen fix, maar opzettelijk de boel in hun voordeel proberen te zetten (wat dus niet lukt)

Ook al is dat 10 jaar geleden, genoeg reden voor mij om niet zo'n kaart te kopen, omdat het vertrouwen gewoon compleet weg is.
Alsof nVidia nooit vals heeft gespeeld

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 16:01 schreef hjs het volgende:

[..]

Alsof nVidia nooit vals heeft gespeeld
Nee :+

• The PyroPath
  • Laatst online: 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Komt bij dat het niet eens een cheat ofzo was, alleen werd de instelling van de texture slider gewoon genegeerd, das meteen de volgende driver verholpen, net als de banding problems ed van nVidia in 3Dmark, maar hoor je daar ooit iemand over?

Breek je nek voorzichtig

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:15

ThaDude

Hang Loose

Ik heb voor mijn gevoel ooit keuze gemaakt ATI
ben d'r erg tevreden over ook al is mijn radeon 64mb ddr vivo langszamer dan de meeste geforce kaarten..

* ThaDude wou kwalitatief goed beeld hebben

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 16:00 schreef beany het volgende:

[..]

Want :?
want het is algemeen bekend dat de ATI drivers poepen onder XP

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 17:18 schreef VeldKoe het volgende:

[..]

Net zo achterhaald als die "fix" voor Q3 met die textures...

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 15:40 schreef beany het volgende:
Is dat zo? Maar als ik NU een Radeon 8500 koop zit ik binnen 1 jaar met de gebakken peren want dan is ie niet DirectX 9 compatible |:(
Ja dus? En dan duurt het nog minimaal één jaar voordat er games zijn die daadwerkelijk gebruik maken van DirectX 9.

Hoeveel echte DirectX 8 games zijn er nu op de markt?

Die kun je op 1 hand tellen... software die DirectX 8 geinstalleerd wil hebben cq het installeerd is er voldoende, maar dat wil nog niet zeggen dat het DirectX 8 native software is. Dit is puur omdat het makkelijker is voor de coders, scheelt hun weer een hoop testen met ander DirectX combinaties e.d.

Ennuh.. software loopt doorgaans altijd achter op de hardware.
Denk daar maar eens over na ;)

• warp
  • Niet online
Onzin.

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 13:39 schreef Peltier het volgende:
Beetje bot gebracht door Peltier, maar inhoudelijk zegt die lap text idd niet veel.

Verwijderd

ik heb een radeaon 8500dv en moet zeggen dat ik nergen probo's mee heb en waarom zou hij niet directx 9 niet ondersteunen

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 17:24 schreef warp het volgende:

[..]

Ja dus? En dan duurt het minimaal nog 1 jaar voordat er games zijn die daadwerkelijk gebruik maken van DirectX 9.

Hoeveel echte DirectX 8 games zijn er nu op de markt?

Die kun je op 1 hand tellen... software die DirectX 8 geinstalleerd wil hebben cq het installeerd is er voldoende, maar dat wil nog niet zeggen dat het DirectX 8 native software is. Dit is puur omdat het makkelijker is voor de coders, scheelt hun weer een hoop testen met ander DirectX combinaties e.d.

Ennuh.. software loopt doorgaans altijd achter op de hardware.
Denk daar maar eens over na ;)
Je leest het in de verkeerde context. Ik reageerde op de opmerking dat als je wat langer met je kaartje wilt doen je beter een Radeon kan kopen. Dat zinnetje plofte ik er onder omdat veel tweakers roepen 'wacht met het kopen, want de huidige kaarten zijn niet DirectX 9'. Was rottig bedoeld voor de mensen die dat altijd roepen :) Het is ABSOLUUT niet mijn mening(maar dat had je in de openingspost van dit topic kunnen lezen)

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 17:30 schreef beany het volgende:

Je leest het in de verkeerde context.
Ok, maar het blijft wel goed leesvoer voor de DX9 huilebalkjes hier ;)

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
[...}

[...]

Ten eerste :) , ik vind de hype rond Unreal II en Doom III helemaal geen gebakken lucht. En dat je zegt "zo zal dat ook gaan met de komende spellen" Hiermee zeg je dat jouw GF 2 MX 400 ook Unreal 2 en Doom III zal draaien. Bijde spellen zijn nog niet uit ( dat klopt ) maar ik heb Unreal II Alpha gespeeld, op een AMD Tbird 1100 Mhz met een Geforce 4 MX 64 mb ddr, en daar schokte het errrugg op 1024x768 ( het is een alpha en in een final kan veel veranderen, maar duidelijk was bij mij wel dat mijn GF 2 MX 32 meg het niet zou trekken ( en jouw mx 400 ook niet) . Het zal draaien okee.. maar vraag niet hoe.. Dan zeg je aan het eind ook nog dat het jouw mening is, terwijl je ook dingen noemt die niet kloppen, dit is dus onjuiste info voorschotelen en niet je mening. Hiermee doel ik bv wat ik zojuist zij van je MX 400.

Ook ik wil hiermee geen flame uitlokken, maar geef ook mijn "mening"

• J-rom
nog even wat.

de topicstarter geeft alleen zijn mening en probeert geen flame uit te lokken, maar als ik deze 2 posts bekijk denk ik toch weer ietsjes anders over hem:

titels van de posts:

1: NOOIT meer een ATI(maar dan anders)

2. NOOIT meer een ATI !!!!!

Klik maar eens op de naam van de topicstarter dan zie je deze posts derbij staan

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 17:38 schreef J-rom het volgende:

[..]

Ten eerste :) , ik vind de hype rond Unreal II en Doom III helemaal geen gebakken lucht. En dat je zegt "zo zal dat ook gaan met de komende spellen" Hiermee zeg je dat jouw GF 2 MX 400 ook Unreal 2 en Doom III zal draaien. Bijde spellen zijn nog niet uit ( dat klopt ) maar ik heb Unreal II Alpha gespeeld, op een AMD Tbird 1100 Mhz met een Geforce 4 MX 64 mb ddr, en daar schokte het errrugg op 1024x768 ( het is een alpha en in een final kan veel veranderen, maar duidelijk was bij mij wel dat mijn GF 2 MX 32 meg het niet zou trekken ( en jouw mx 400 ook niet) . Het zal draaien okee.. maar vraag niet hoe.. Dan zeg je aan het eind ook nog dat het jouw mening is, terwijl je ook dingen noemt die niet kloppen, dit is dus onjuiste info voorschotelen en niet je mening. Hiermee doel ik bv wat ik zojuist zij van je MX 400.

Ook ik wil hiermee geen flame uitlokken, maar geef ook mijn "mening"
Eeuuhhmm, ik bedoel niet dat je maar 1x een kaartje hoeft te kopen en dat daarna alles mooi zal draaien. Wat ik bedoel is dat wanneer je een kaartje wil gaan kopen(upgraden is af en toe nodig) mensen roepen dat je moet wachten op een nieuwere kaart omdat een bepaald spel daar beter op zou draaien. Terwijl wanneer je een kaart NU koopt, het spel wat over 6 maanden uitkomt ook prima zal draaien. Ik snap ook wel dat Unreal II niet al te best op mijn MX 400 zal draaien :z Sterker nog, ik heb mijn nieuwe kaart al besteld. :9

Mensen moeten gewoon niet al te veel luisteren naar al die knakkers die elkaar gek maken met Unreal 2, Quake IV, DirectX 9 en dat soort geneuzel. Als je nu een kaartje wil kopen, gewoon de reviews induiken :)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
IK vind Ati nog steeds verreweg het beste qua beeldkwaliteit. Nvidea is redelijk goed met de snelheid maar dat boeit mij niet zoveel.

dikzak

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 17:42 schreef J-rom het volgende:
nog even wat.

de topicstarter geeft alleen zijn mening en probeert geen flame uit te lokken, maar als ik deze 2 posts bekijk denk ik toch weer ietsjes anders over hem:

titels van de posts:

1: NOOIT meer een ATI(maar dan anders)

2. NOOIT meer een ATI !!!!!

Klik maar eens op de naam van de topicstarter dan zie je deze posts derbij staan
Ik hoop dat je het met me eens bent dat dit topic een iets andere toon heeft. De topics waar jij aan refereert zijn frustratie topics, die inderdaad wat ongelukkig zij uitgevallen(voornamelijk puntje 2). Dit topic is alleen maar behulpzaam bedoeld. Als je dit topic af wil zeiken, doe dat dan op de inhoud, niet op andere topics waarin ik heb gepost. Ik roep in dit topic NIKS negatief over ATI, sterker nog ik ben er naar mijn mening zelfs positief over!

• inquestos
Op dinsdag 12 maart 2002 15:40 schreef beany het volgende:

[..]

Wat je ook koopt, het is, volgens vele tweakers, nooit goed.

Ik blijf erbij: gewoon je gevoel volgen. Al die bla bla...
Ik bedoelde dat als je een Radeon koopt je er waarschijnlijk wat langer mee kunt doen voordat je echt noodzakelijk weer een nieuwe videokaart moet kopen...

Niet iedereen heeft er geld voor om ieder jaar een nieuwe te kopen, dus dat vind ik toch wel een groot voordeel.

• J-rom
nu je jezelf wat meer verklaard heb ik idd wat meer duidelijkheid. Het is me duidelijk dat dit topic een wat andere toon heeft, maar ik dacht ik attendeer "de anderen" hier even op. Maar nu je jezelf verklaard is dat ook weer duidelijk.

offtopic:
Btw. ik ga de Radeon 8500 van hercules halen, maar ben ook een gelukkige gebruiker van een Geforce 2 Mx geweest

edit: mmm een beetje veel het woord "duidelijk" gebruikt. onnodige woordherhaling noemen ze dat ( zal me nederlands leraar niet leuk vinden >;) )

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:25

[..]

tsja, dan ben je niet helemaal op de hoogte, want met mn radeon 8500 is XP het OS waar ik de hoogste 3DMarks haal, ja zelfs hoger dan 98.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
ik heb de keuze al lang geleden gemaakt.... en zo moeilijke keuze was het nou ook weer niet :D

ATi dus.. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• J-rom
Op dinsdag 12 maart 2002 17:55 schreef Tampie2000 het volgende:
ik heb de keuze al lang geleden gemaakt.... en zo moeilijke keuze was het nou ook weer niet :D
en die keuze is ?? :)

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 17:53 schreef J-rom het volgende:
nu je jezelf wat meer verklaard heb ik idd wat meer duidelijkheid. Het is me duidelijk dat dit topic een wat andere toon heeft, maar ik dacht ik attendeer "de anderen" hier even op. Maar nu je jezelf verklaard is dat ook weer duidelijk.

.
.
.
offtopic:
Ik zie niet in, ook voor mijn vorige post niet, waarom het nodig is om anderen erop te wijzen dat ik hiervoor 1 negatieve topic heb geplaatst(die andere vond ik niet zo negatief, daar ging ik daadwerkelijk op het probleem in. En ja, ik was het niet eens met reacties van anderen, maar daarom is dit een DISCUSSIE platform!). Beetje stemmingmakerij naar mijn idee!

edit: laatste zin was nog niet af(3 woorden miste)

• J-rom
Op dinsdag 12 maart 2002 17:58 schreef beany het volgende:

[..]

offtopic:
Ik zie niet in, ook voor mijn vorige post niet, waarom het nodig is om anderen erop te wijzen dat ik hiervoor 1 negatieve topic heb geplaatst(die andere vond ik niet zo negatief, daar ging ik daadwerkelijk op het probleem in. En ja, ik was het niet eens met reacties van anderen, maar daarom is dit een DISCUSSIE platform!). Beetje stemmingmakerij!
lol... het is me bedoeling niet een bepaalde stemming te creeren hier, maar aangezien iedereen gelijk schuimbekkend (overdreven :)) op je ( ik moet ook zeggen, mooie post ) zat te reageren dacht ik, ik zal ook eens een beetje de andere kant belichten, dat ik die andere posts erbij heb gehaald is omdat ik die een beetje tegenstrijdig vond met wat je schreef in dit topic ( maar daarin had je jezelf al verduidelijkt)

edit: en oja.. iedereen heeft uiteraard negatieve topics geplaatst ( ook ik denk ik wel :+ no id ) maar zoals ik hierboven zal zeg, was het vanwege de tegenstrijdigheid

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 18:01 schreef J-rom het volgende:

[..]

lol... het is me bedoeling niet een bepaalde stemming te creeren hier, maar aangezien iedereen gelijk schuimbekkend (overdreven :)) op je ( ik moet ook zeggen, mooie post ) zat te reageren dacht ik, ik zal ook eens een beetje de andere kant belichten, dat ik die andere posts erbij heb gehaald is omdat ik die een beetje tegenstrijdig vond met wat je schreef in dit topic ( maar daarin had je jezelf al verduidelijkt)

edit: en oja.. iedereen heeft uiteraard negatieve topics geplaatst ( ook ik denk ik wel :+ no id ) maar zoals ik hierboven zal zeg, was het vanwege de tegenstrijdigheid
Ga je nu bij elk topic waar ik enigsinds positief ben de andere kant te belichten door ouwe koeien uit de sloot te halen? :?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Beany predikt ineens de wereldvrede. Volgens mij kan dit topic beter onder LEVENSBESCHOUWING terecht...

Ik vond je eerdere post beter, Beany...

• J-rom
Op dinsdag 12 maart 2002 18:08 schreef beany het volgende:

[..]

Ga je nu bij elk topic waar ik enigsinds positief ben de andere kant te belichten door ouwe koeien uit de sloot te halen? :?

hahaha.. neej dat was ik niet van plan, maar zoals ik al 110x zij, deedik het in dit geval alleen vanwege de tegenstrijdigheid van dat ene topic wat je alweer aan me duidelijk hebt gemaakt :( grrrrr snap je het nu nog niet ;)

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 18:10 schreef J-rom het volgende:

[..]

hahaha.. neej dat was ik niet van plan, maar zoals ik al 110x zij, deedik het in dit geval alleen vanwege de tegenstrijdigheid van dat ene topic wat je alweer aan me duidelijk hebt gemaakt :( grrrrr snap je het nu nog niet ;)
Ok :) Maar je had wel een heeeel klein beetje gelijk: ik had wel wat goed te maken he ;)

• J-rom
Op dinsdag 12 maart 2002 18:13 schreef beany het volgende:

[..]

Ok :) Maar je had wel een heeeel klein beetje gelijk: ik had wel wat goed te maken he ;)
Ej dit vin ik zker meesterlijk van je.. dat doen er niet veel: zoiets toegeven.. we begrijpen mekaar .. enuhh.. nu ga ik idd iets te veel richting de wereldvrede :)... maaruhh
offtopic:
weet je heeeel misschien wanneer die Radeon 8500le van hercules bij informatique leverbaar is, want er staat al 2 weken een "1-tje" achter

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 18:16 schreef J-rom het volgende:

[..]

Ej dit vin ik zker meesterlijk van je.. dat doen er niet veel: zoiets toegeven.. we begrijpen mekaar .. enuhh.. nu ga ik idd iets te veel richting de wereldvrede :)... maaruhh
offtopic:
weet je heeeel misschien wanneer die Radeon 8500le van hercules bij informatique leverbaar is, want er staat al 2 weken een "1-tje" achter
Eh, dank je!

Ik heb werkelijkwaar geen idee. Na mijn debacle(zie de topics die jij noemde) met Radeon ben ik nu voor de Asus v8440 gegaan. Sterker nog, ik ken informatique niet eens...

• J-rom
mijn laatste post: ( ik ga eten :) )

thnx maar informatique is best bekend hoor ( www.informatique.nl )

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 18:23 schreef J-rom het volgende:
mijn laatste post: ( ik ga eten :) )

thnx maar informatique is best bekend hoor ( www.informatique.nl )
Heb er net gekeken, ziet er inderdaad mooi uit. Misschien iets prijzig? hunterspc.nl is wel goed geprijst geloof ik, althans daar heb ik mijn kaartje besteld :) Eetse!

• VeldKoe
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 17:53 schreef Breepee het volgende:

[..]

tsja, dan ben je niet helemaal op de hoogte, want met mn radeon 8500 is XP het OS waar ik de hoogste 3DMarks haal, ja zelfs hoger dan 98.
met 'poepen' bedoel ik dus instabiliteit en niet het aantal 3dmarks
en ik weet ook wel dat dat met de nieuwe lichting drivers van ati gedeeltelijk afgelopen is, maar toch blijft nvidia king of the hill wat drivers betreft, er zijn toch nog echt TEVEEL problemen met ati drivers (ja, persoonlijke ervaring met ati kaarten aanwezig)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Je noemd dan ook wel 'n software huis op die zich ook de tijd kan nemen 3jaar ontwikkelen is daar normaal.

Andere software huizen hebben een wat strakkere deadline en dan is het negen maanden.

Sommige engines zijn niet zo geoptimaliseerd dus die eisen wat meer power van de GKaart en CPU en dan heb ik het niet over die Doom3 en Unreal 2 omdat er tegenwoordig wel wat meer games uitkomen tussendoor met ook DX8.1 support en DX9 staad op stapel.

Sommige doen wat langer over hun G-Kaart ik ook.

Omdat hier 4PC staan en om de 6maanden 2 of 4 Pc te upgraden is mij te veel erder 'n jaartje of zelfs twee.

Dus zo'n kaartje blijft er wat langer in. Dus koop ik toch wel wat sneller type met wat moderne features dus nu DX8.1 feature set minimaal.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik weet niet hoe sommige mensen hun systeem instabiel krijgen en dan de schuld geven aan ATi drivers, ik heb in verloop van tijd denk ik 10 systemen met XP en Radeon 8500 gedraait en die heb ik een week laten stressen voor ik ze afleverde en ik heb nog geen een gehad die instabiel was, misschien ligt je probleem wel ergens anders, maar het is zo makkelijk om ATi de schuld te geven.

Breek je nek voorzichtig

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 22:08 schreef The_PyroPath het volgende:
Ik weet niet hoe sommige mensen hun systeem instabiel krijgen en dan de schuld geven aan ATi drivers, ik heb in verloop van tijd denk ik 10 systemen met XP en Radeon 8500 gedraait en die heb ik een week laten stressen voor ik ze afleverde en ik heb nog geen een gehad die instabiel was, misschien ligt je probleem wel ergens anders, maar het is zo makkelijk om ATi de schuld te geven.
Het is inderdaad makkelijk, maar:

Sinds ik de Radeon drivers op mijn systeem heb(ik draai nu weer met mijn GF2 met detonator drivers) is er wel wat mis met mijn systeempje. Als Windows XP is opgestart, krijg ik gelijk een error voor me knakker. Ook crashen programma's plotseling. Dat was VOOR de ATI drivers niet het geval. Het mag dan wel makkelijk zijn om ATI drivers de schuld te geven, maar waar rook is is vuur.

Dus ik ga mijn systeempje maar voor de 2e maal opnieuw installeren :(

Verwijderd

Altijd problemen gehad met 3d kaarten, game compatibilty issues etc..
sinds ik ben overgestapt naar Matrox... geen .. best allround kaart dat er is... en 65mb 3d kaarT? not worth it at the moment...

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 22:19 schreef beany het volgende:

[..]

Het is inderdaad makkelijk, maar:

Sinds ik de Radeon drivers op mijn systeem heb(ik draai nu weer met mijn GF2 met detonator drivers) is er wel wat mis met mijn systeempje. Als Windows XP is opgestart, krijg ik gelijk een error voor me knakker. Ook crashen programma's plotseling. Dat was VOOR de ATI drivers niet het geval. Het mag dan wel makkelijk zijn om ATI drivers de schuld te geven, maar waar rook is is vuur.

Dus ik ga mijn systeempje maar voor de 2e maal opnieuw installeren :(
Die detonators zijn haast allemaal brak.Ik heb nu overigens er een van de windowsXP update site gehaald die is toch wel zeer stabiel.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Dat wanneer je er iets anders instopt de problemen beginnen hoeft nog niet te betekenen dat dat ook het probleem veroorzaakt. Ook daar heb ik genoeg ervaring mee.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 02:03 schreef The_PyroPath het volgende:
Dat wanneer je er iets anders instopt de problemen beginnen hoeft nog niet te betekenen dat dat ook het probleem veroorzaakt. Ook daar heb ik genoeg ervaring mee.
jaja >:) :+

• VeldKoe
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 23:39 schreef silures het volgende:

[..]

Die detonators zijn haast allemaal brak.Ik heb nu overigens er een van de windowsXP update site gehaald die is toch wel zeer stabiel.
heb je 'diepe' ervaring met beide fabrikanten + drivers? zoniet dan moet je niks zeggen, nvidia levert gewoon stabielere drivers af als ati, en dat is momenteel gewoon nog steeds een feit

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 21:25 schreef VeldKoe het volgende:
maar toch blijft nvidia king of the hill wat drivers betreft...
Dus niet. Doe voor de gein maar eens een search op GoT (of op andere tech-fora).
Die Detonators XP drivers zijn gewoon mega-brak.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 13 maart 2002 10:36 schreef warp het volgende:

[..]

Dus niet. Doe voor de gein maar eens een search op GoT (of op andere tech-fora).
Die Detonators XP drivers zijn gewoon mega-brak.
Bullshit. Je moet niet afgaan op de kwaliteit van de gelekte drivers. Waarom denk je dat je daar geen support op krijgt? De echte drivers zijn versie 23.11 en die zijn gewoon goed en stabiel. Niet de snelste maar ok.

• warp
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 10:38 schreef obsidian het volgende:
Bullshit. Je moet niet afgaan op de kwaliteit van de gelekte drivers. Waarom denk je dat je daar geen support op krijgt? De echte drivers zijn versie 23.11 en die zijn gewoon goed en stabiel. Niet de snelste maar ok.
Niks bullshit. Zoek maar eens op 23.11, die zijn ook megabrak (23.11 == Detonator XP).
23.11 geeft bij mij ook infinitive loops (BSOD's) bij de vleet, 27.42 is nog de minst problematische versie (althans op mijn configuratie).

Sinds nVidia drivers voor Windows XP schrijft is het zwaar bergafwaarts gegaan met de kwaliteit (en dit is gewoon een feit) :(

Hier een van de vele voorbeeldjes:
http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=13&threadid=4110

• AlvaK
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 08:59 schreef beany het volgende:
Echter, mijn portomonnee(klote woord, ik vroeger op school beter moeten opletten) zegt: opel kadett uit 1985.
Kadett kopen? :)

• VeldKoe
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 12:14 schreef warp het volgende:

[..]

Niks bullshit. Zoek maar eens op 23.11, die zijn ook megabrak (23.11 == Detonator XP).
23.11 geeft bij mij ook infinitive loops (BSOD's) bij de vleet, 27.42 is nog de minst problematische versie (althans op mijn configuratie).

Sinds nVidia drivers voor Windows XP schrijft is het zwaar bergafwaarts gegaan met de kwaliteit (en dit is gewoon een feit) :(

Hier een van de vele voorbeeldjes:
http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=13&threadid=4110
ik heb in me HEEEEEELE leven nog geen 1 infinite loop gehad onder XP, en dat op veel verschillende pc configuraties
nvidia drivers nog N O O I T problemen mee gehad, in tegenstelling tot kyroII/ATI

PS: voor degenen die het wel hebben, een clean format eens in de 10 jaar is ook niet verkeerd, en het op nvidia afschuiven wel

• Packardhell
  • Laatst online: 08:55
Je moet gewoon jezelf wat vragen stellen:

- Waar ga je de kaart voor gebruiken? Wat wil je ermee?
- Hoeveel geld wil ik er aan besteden?

Als je dat op een rijdje hebt, kies je de kandidaat kaarten uit voor jou doel en prijs. En dan ga je verschillende websites af voor benchmarks waar jou kandidaat kaarten in worden behandeld. Dan is het gewoon vergelijken en de beste kiezen. Simpeler kan niet :P