Toon posts:

[blender] blender manual de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heeft er toevallig iemand hier de officiele blender 2 manual?

ik vroeg me af of die de moeite waard is om te kopen, ik merk nl dat de opties die in blender zitten allemaal zo vaag zijn dat ik er eigenlijk uit 90% geen wijs kan, en tutorials op internet helpen een beetje maar toch niet heel veel. staat er in het boek veel nuttige info die gewoon op internet niet of moeilijk te vinden is? en dan ook duidelijk uitgelegd?

maar ik heb ook dat ik gewoon veel termen niet goed beheers, zoals Nurbs curves/Bezier curves surfaces meta-balls mesh editting technieken texturing etc.. kan ik dan misschien niet een algemeen 3d boek koper dan de blender manual??

Verwijderd

Is die manual niet niks anders als dat pdf bestandje?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 22:22 schreef illem het volgende:
Is die manual niet niks anders als dat pdf bestandje?
nee, het is een boek dat je moet bestellen(het kost toch iets van €50?)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 23:29 schreef OzBoz het volgende:
Zijn ook wel andere boeken voor.. http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1886411441/qid=1015885725/sr=8-4/ref=sr_8_71_4/103-7766357-8087848 bijvoorbeeld.
thanx, is een stukkie goedkoper...

maar niemand ervaringen met blender handleidingen?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik heb hem gekocht! Je leert alles over Blender in dit boek. Dus als je Blender wil leren, moet je die manual kopen. Hij kost ongeveer 39 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 15:48 schreef sihida het volgende:
Ik heb hem gekocht! Je leert alles over Blender in dit boek. Dus als je Blender wil leren, moet je die manual kopen. Hij kost ongeveer 39 euro.
thanx,
DIT was de reactie waar ik op wachtte :) ik wou hem eigenlijk zowieso gaan kopen maar ik zat nog te twijfelen...

leer je er ook veel van over 3d dingen in het algemeen zoals curves/surfaces/poly's/faces/mesh editting of is het heel erg toegespitst op blender (dat dat zo is snap ik wel, en dat je van blender ook wel algemeen 3d leert) maar staat er ook veel algemene kennis in en niet alleen over hoe de functies van blender werken? als je snapt wat ik bedoel...

thanx

edit: heb je dan deze:
https://www.blender.nl/shop/product_info.php?products_id=54
of deze:
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0761535136/ref=pd_sxp_elt_l1/103-0817965-5693412
:?

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Als ik mijn hoofd keer zie ik de uitgeprinte versie van de blender manual liggen die je als PDF kunt bestellen voor ik geloof 10 dollar.

Die is het wel waard, alleen al om je wegwijs te maken in de sosm verwarrende interface.

Als je iemand kent die al langer bezig is in blender kun je misschien economsicher even naast hem zitten en vragen of die je de basics uitlegt.

|{ brrr }] |

• SiHiDa
Op dinsdag 12 maart 2002 16:12 schreef Yellow het volgende:
Als ik mijn hoofd keer zie ik de uitgeprinte versie van de blender manual liggen die je als PDF kunt bestellen voor ik geloof 10 dollar.

Die is het wel waard, alleen al om je wegwijs te maken in de sosm verwarrende interface.

Als je iemand kent die al langer bezig is in blender kun je misschien economsicher even naast hem zitten en vragen of die je de basics uitlegt.
Dat is een speciale PDF met een aantal hoofdstukken uit de Blender Tutorial Guide 1&2, speciaal voor beginners. Dit IS werkelijk anders dan de officiele guide. In de officiele guides leer je alle ins & outs van Blender, in de Tutorial Guides de meer praktische toepassingen.

Er zijn ook niet zoveel Blender-gebruikers in Nederland, laat staan professionele! Al ben ik druk doende Blender te promoten (wat denk je wat mijn user icon voorstelt? precies: het Blender logo!).

• SiHiDa
Op dinsdag 12 maart 2002 15:58 schreef K-Mile het volgende:

[..]

thanx,
DIT was de reactie waar ik op wachtte :) ik wou hem eigenlijk zowieso gaan kopen maar ik zat nog te twijfelen...

leer je er ook veel van over 3d dingen in het algemeen zoals curves/surfaces/poly's/faces/mesh editting of is het heel erg toegespitst op blender (dat dat zo is snap ik wel, en dat je van blender ook wel algemeen 3d leert) maar staat er ook veel algemene kennis in en niet alleen over hoe de functies van blender werken? als je snapt wat ik bedoel...
Ik begrijp wat je bedoelt. ;) Ik moet eerlijk zeggen dat het boek erg toegespitst is op Blender. Maar je leert ook algemene 3d kennis, bijv. over licht, waarin tussen de verschillende 3d-programma's niet veel verschil zit. Voor algemene 3d kennis is het volgende, Nederlandstalige boek zeer geschikt (ook die heb ik :) ): Inleiding tot 3d in de Praktijk van Rogier Mostert. Kijk voor meer info: hier
Ik heb die laatste. De schrijver van het eerste boek werkt inmiddels al bij NaN Technologies. Dat boek is dus niet officieel en uit het Duits vertaald. Wel heb ik gehoord dat het makkelijker is voor beginners, maar of dat zo is, weet ik niet. Je moet overigens dat laatste boek (dat heb ik dus) NOOIT bestellen bij Amazon.com. Via de Blender e-Shop is het veel goedkoper en het is sneller leverbaar, omdat het rechtstreeks wordt verstuurd vanuit Nederland :)
NaN is namelijk een Nederlands bedrijf.

Voor meer vragen over Blender, kun je ook Bart Veldhuizen mailen op bart@blender.nl. Hij spreekt Nederlands en antwoordt op werkdagen zeer snel. Ook kun je natuurlijk lid worden van de community op www.blender.nl, waar je in diverse fora antwoord kunt krijgen op al je vragen. Ook zijn er op die site enkele tutorials beschikbaar. Voor meer vragen kun je me natuurlijk ook mailen of plaats hier een berichtje.

Verwijderd

Topicstarter
hehe thanx voor je verhaaltje...

ik werk al een jaartje+ met blender, maar echt verder dan vormpjes plakken kwam het nooit... :(

dus ik weet wel al die community dingen enzo, maar de meeste tutorials die gaan maar over versie 1.8 oid, en een heleboel knoppen/functies verschillen in 2.0

waar het mij vooral om gaat is dat ik blender snap, en voor algemeen 3D kan ik wel in de bieb een boek lenen..

maar de blender manual zag ik in de e-shop op blender.nl alleen in het duits :?

maar ik zal wel ff mailen naar bart veldhuizen, of ze hem nog in het nederlands hebben, want laatst was ie op.

hoe lang duurde het BTW voordat je hem had?

ps: blender roelt :P (icon changed... :7 8-))

ps2: GoT Blender Promotion Crew oprichten? :+

• SiHiDa
Op dinsdag 12 maart 2002 17:45 schreef K-Mile het volgende:
hehe thanx voor je verhaaltje...

ik werk al een jaartje+ met blender, maar echt verder dan vormpjes plakken kwam het nooit... :(

dus ik weet wel al die community dingen enzo, maar de meeste tutorials die gaan maar over verdei 1.8 oid, en een heleboel knoppen verschillen in 2.0

waar het mij vooral om gaat is dat ik blender snap, en voor algemeen 3D kan ik wel in de bieb een boek lenen..

maar de blender manual zag ik in de e-shop op blender.nl alleen in het duits :?

maar ik zal wel ff mailen naar bart veldhuizen, of ze hem nog in het nederlands hebben, want laatst was ie op.

hoe lang duurde het BTW voordat je hem had?

PS: blender roelt :P (icon changed... :7 8-))
Alles is "out of stock". Leveringsproblemen :? Ik moest eerst het geld overmaken, dus dat duurde 5 dagen. Toen ze het geld binnenhadden, konden ze het niet versturen wegens ziekte. Maar anders wordt het meteen verstuurd, wanneer het geld binnen is.

• SiHiDa
Op dinsdag 12 maart 2002 17:45 schreef K-Mile het volgende:
ps2: GoT Blender Promotion Crew oprichten? :+
Als daar voldoende animo voor is...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 17:50 schreef sihida het volgende:

[..]

Als daar voldoende animo voor is...
dat vast niet :(

ahoewel.. ?? weet het niet..

• SiHiDa
Op dinsdag 12 maart 2002 17:58 schreef K-Mile het volgende:

[..]

dat vast niet :(

ahoewel.. ?? weet het niet..
Hoe kunnen we dat peilen?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 18:08 schreef sihida het volgende:

[..]

Hoe kunnen we dat peilen?
nou, gewoon blijven volhouden in blender, en mensen op de hoogte houden, en veel topics openen over blender vraagjes etc dan merken we meteen wel of er meer blenderers zijn of niet

en natuurlijk de subtitel :P

btw: heb je werk van je online staan? ikke nie jammer genoeg (tenminste, 2 WIPjes van http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/387861)

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Joehooe.. tis hier geen IRC.. chats graag via IRC/ICQ/E-mail etc.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• SiHiDa
Op dinsdag 12 maart 2002 19:37 schreef K-Mile het volgende:

[..]
btw: heb je werk van je online staan? ikke nie jammer genoeg (tenminste, 2 WIPjes van http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/387861)
Nee, ik ben een echte newbie op het gebied van Blender. Ik ga eerst maar eens de manual doornemen en dan zien we wel weer.

Verwijderd

Topicstarter
KUTZOOI!!!

:'(

blender nokt ermee... NaN failliet ;(

http://www.blender.nl

:(

dus ook geen manual meer :( :(

• SiHiDa
Op donderdag 14 maart 2002 17:05 schreef K-Mile het volgende:
KUTZOOI!!!

:'(

blender nokt ermee... NaN failliet ;(

http://www.blender.nl

:(

dus ook geen manual meer :( :(
We will come back to everyone with news on the shortest possible term
Er is nog hoop... Het is namelijk al de tweede keer dat ze failliet zijn gegaan! (kijk maar eens hier) Misschien zijn er nu ook wel doorstartmogelijkheden.

Zo niet, dan zullen we je missen, Blender. :'(
Pagina: 1