Toon posts:

duron 600@630@80C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn duron wordt (volgens sisoft) 80C met rc5-client, wordt hier de temp-sensor verkeerd uitgelezen of kan dit echt??
Ik heb een standaard koeler en een fsb van 105 (msi k7pro).

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ik denk dat de sensor verkeerd zit, een vriend van mij die ook een duron 600@608 ( fsb 108 ) kwam met standaard cooler op 53 graden uit, met een Golden Orbje op 41 graden.

Een betere cooler is sowieso aan te raden, 80 graden is eeerrruuug hoog, lijkt me redelijk funest voor een proc ....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Topicstarter
Tja als ik m'n pc reboot en in het bios kijk bij pc-health monitoring vind ik daar een waarde van 45c hoe kan het dat sisoft een waarde vind die veel hoger is?

En nog een klein vraagje wat is de max fsb die een msi k7 pro/duron 600 aankan?

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Duron, en bij mij geeft Sisoft ook een veel te hoge waarde voor de temperatuur. Als je dat VIA Hardware Monitoring proggie installeert, zul je daar wel ongeveer dezelfde waarde als in je bios vinden. (andere MBM proggies zijn trouwens ook meestal wel goed)

Verwijderd

Volgens mij draait een duron niet op 80 graden dus ik denk niet dat die 80 graden correct is.

Verwijderd

6x113----680

• Elteor
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

zie ook : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/43776

Persoonlijk vind ik die temperatuur niet gezond voor je proc ....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:30
ik heb net sinds gisternacht ook mijn duron systeem lopen en heb em per ongeluk naar 800 geclocked *het is een 700* omdat er in het a7v boekje staat dat de multiplier op 8 moet voor een duron 700:) maar hij wordt maar 51 graden en op 700 blijft ie ook op die temp.
met een aardig grote koeler meer wel no-name

• Krypt
  • Laatst online: 01-09 10:35
Sierra:Hehe; daar had ik ook last van.. maar vind ut helemaal niet erg!! ;)

Pvouput live

Pagina: 1