Toon posts:

@home kan kijken in mijn pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ze zeggen bij de helpdesk van @home dat ze mijn pc kunnen bekijken vna afstand met bepaalde software en ook kunnen zien als je meerdere pc's aan hebt gesloten is dit waar ?
zoja wat voor software gebruiken ze hiervoor dan, kan ik ervoor zorgen dat ze niet bij mij kunnen chekke of ik meerdere pc s aan heb gesloten ofzo >:)

Verwijderd

Je kunt wel op andere PC's connecten met programma's zoals PCanywhere, maar dan moet je het client en serverside hebben geinstalleerd. Ik weet niet wie je aan de lijn hebt gehad, maar het is onzin dat ze in jouw PC kunnen kijken, bovendien zou het illegaal zijn.
Op maandag 11 maart 2002 13:07 schreef DeX het volgende:
Ik ga je nu toch wel vragen om de FAQ Te lezen..
Idd, is een aanrader.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 13:07 schreef DeX het volgende:
Daar zal die z'n antwoord niet in vinden hoor >:)

Maar mijns inziens is het gewoon grote bluf. (als ze het sowieso al op die manier gezegd hebben)

Verwijderd

Topicstarter
ze zeiden het wel zo. Ik vroeg of ze konden zien als ik een extra pc aan zou sluiten dat ze dat zouden zien enzo. EN ook in mijn pc zouden kunnen kijken. kan ik dat voorkomen :?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:46

Destruction

(ex-)Automonteur

Op maandag 11 maart 2002 13:06 schreef -webber- het volgende:
ze zeggen bij de helpdesk van @home dat ze mijn pc kunnen bekijken vna afstand met bepaalde software en ook kunnen zien als je meerdere pc's aan hebt gesloten is dit waar ?
zoja wat voor software gebruiken ze hiervoor dan, kan ik ervoor zorgen dat ze niet bij mij kunnen chekke of ik meerdere pc s aan heb gesloten ofzo >:)
@home helpdesk zegt wel meer..

Bullshit imo.

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Stap-pen-plan

1 - bel ze op en zeg dat je je halve dorp op jouw verbinding hebt aangesloten en dat ze dat mogen sjekke
2 - als ze op jouw compje kijken sla je je fw log files op
3 - Sleep ze voor het gerecht
4 - van de schadeclaim schaf je een dikke t3 verbinding aan

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Mogelijkheid 4 (NIET kiezen; klik voor een vergroting):

ALLEEN @HOME GEBRUIKERS MET MEER DAN 1 IP-ADRES
ierboven mogelijkheid 4. Deze mogelijkheid kunt u NIET kiezen. Het kan wel soms goedkoper zijn (maar één kaartje minder nodig) maar het levert ook een hoop overlast op voor overige kabelgebruikers in uw buurt. Uw data bestemd voor andere computers in uw netwerk kan zo via de kabelmodem naar de rest van de kabelgebruikers 'lekken'. En als u dan ook nog een aantal andere dingen (per ongeluk) vergeet in te stellen kunnen anderen zelfs ongestoord op uw harddisk rondbladeren. Geen goed idee dus. De overlast (constante stroom van datapakketjes) kan ertoe leiden dat mensen gaan klagen en het is ook zeker mogelijk dat uw account wordt beëindigd door uw provider.
http://www.xs4all.nl/~xvp/delen/aansluiten.htm

IS DIT gelul ??

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 13:26 schreef -webber- het volgende:
Mogelijkheid 4 (NIET kiezen; klik voor een vergroting):

ALLEEN @HOME GEBRUIKERS MET MEER DAN 1 IP-ADRES
ierboven mogelijkheid 4. Deze mogelijkheid kunt u NIET kiezen. Het kan wel soms goedkoper zijn (maar één kaartje minder nodig) maar het levert ook een hoop overlast op voor overige kabelgebruikers in uw buurt. Uw data bestemd voor andere computers in uw netwerk kan zo via de kabelmodem naar de rest van de kabelgebruikers 'lekken'. En als u dan ook nog een aantal andere dingen (per ongeluk) vergeet in te stellen kunnen anderen zelfs ongestoord op uw harddisk rondbladeren. Geen goed idee dus. De overlast (constante stroom van datapakketjes) kan ertoe leiden dat mensen gaan klagen en het is ook zeker mogelijk dat uw account wordt beëindigd door uw provider.
http://www.xs4all.nl/~xvp/delen/aansluiten.htm

IS DIT gelul ??
ik ben ff op die site gekeken en volgens mij is het aardige bullshit. dat van dat andere op je comp kunnen kijken iig.

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
In theorie niet, mits je je harddisk geshareds hebt staan,
aangezien je pc's alletwee direct van buiten te benaderen zijn over een global IP. xxx.xxx.xxx.xxx Als je het zelfs heel stom gedaan hebt, kan iedereeen bij je PC, mits die bij @home aangesloten zijn, sie zitten namelijk achter de algemen firewall en daar moet je doorheen.

Maar als je zelf een router neerzet, die de verbinding van buiten opvangt en dat doorsluist naar binnen, dan is de kans dat ze dat kunnen zien klein, ze kunnen hoogstens zien dat je een router aan hebt staan. Maar als je die goed insteld dan zien ze niet eens dat er iets aan de kabelmodem hangt, alleen dat je aan het downloaden bent. Maar ze zien niet waar het heen gaat.
werkt heel mooi en is legaal, ze mogen namelijk alleen tot aan de modem kijken en na de modem niet meer. ios namelijk schending vsan privacy. Ze mogen je wel pingen mits ze toestemming hebben.

om te reageren op webber:
Als je de software van @home niet hebt geinstalleerd
dan is de kans dat ze iets kunnnen zien heel klein.
Het is namelijk mogelijk dat ze een soort PC-anywhere
client in de software verborgen hebben (het mag niet maar)
Installeer ZoneAlarm of iets dergelijks en je bent vrij veilig.

Verwijderd

Zo ver ik weet kan dat alleen indien je de standaard software van @home installeert, vriend belde ook eens met een vraag en inderdaad kon de helpdesk zien dat hij een intern netwerk had (192.168.x.x je kent dat wel.) Hij had een vraag over Linux (wisten ze uiteraard niet) Dus hij direkt die zooi verwijderd en gewoon internetverbinding geconfigureerd. Daarna kunnen ze uiteraard niet meer in PC kijken...

Oppassen dus en gewoon handmatig alles instellen... :)

Verwijderd

Topicstarter
kun je dat in het register zien als ze er pc anyware in hebben gestopt ?

Verwijderd

Topicstarter
hebben die jongens van @home nog meer fratsen ofzo
niet te vertrouwen die @home van essent zo kom je nog is wat te weten van de geweldige jongens van tweakers.net ;)
jongens bedankt van jongens zoals jullie word tweakers.net groot ga door zo !! :7

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat een bullshit het enige wat er in zit is Netdiag en dat doet het alleen als je het aanzet.

Hoax !!
Pagina: 1