Toon posts:

Sblive problemen in XP op Msi KT266 pro Raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

allereerst wil ik even zeggen dat ik alle posts op het forum over dit onderwerp heb gelezen en dat mijn problemen wel zijn afgenomen, maar ze zijn nog steeds niet helemaal opgelost.

Ik heb dus een MSI KT266 pro raid, hierin zit een sblive 5.1.
Toen ik mijn pc helemaal in het begin net schoon had geinstalleerd leek alles prima te werken, ook onder XP.
Maar van de ene op de andere dag begonnen de boxen te kraken, ik dacht dat ik ze had opgeblazen, maar dat was gelukkig niet het geval.

Toen heb ik de nieuwste 4 in 1 drivers van VIA geinstalleerd en ik heb de laatste XP updates voor de sblive 5.1 eropgezet.

Mijn geluidsproblemen komen en gaan, soms kraakt de muziek, en bepaalde geluiden klinken erg verrot.
Als iemand zich bijvoorbeeld aanmeldt op msn lijkt het wel of er een helikopter opstijgt :D

Iemand deze problemen ook gehad?
En is er misschien iets wat ik over het hooft heb gezien?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens Cambridge Soundworks 5.1 speakers, moet ik hem op quadriple speakers instellen of op 5.1 speakers?

Verwijderd

Allereerst kun je beter ff je 1e bericht editten ipv een nieuwe post te maken. Ten tweede: je kunt gewoon 5.1 instellen omdat je een 5.1 boxenset hebt (5 boxen. 1 subwoofer). De problemen rond SBlive kaarten zijn er nog steeds ook als je alle dingen doet die je kunt doen... ik heb er zelf namelijk ook last van. waarschijnlijk moet je er mee leren leven. het enige wat echt schijnt te helpen is de pci latency in de bios omhoog te zetten naar 32 of 64 (standaard 0). helaas ondersteund mijn bios deze optie niet :(. Suc6

edit: typo verwijderd

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

ja heb ik ook gehad en ook alles gedaan wat jij zegt.

Mijn fix was ergens in de bios iets te verander met PCI latency ofzo.. doe nog maars eens zoeken hierop bij GoT (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/377458) en verder de orginele drivers van XP weer geinstaleerd (dus alles weer weggehaald (niet alleen uninstallen)... nooit geen gekraak meer gehad...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, ik ga het direct proberen, weet niet of mij Mobo die latency optie wel ondersteund, maar ga even op zoek.

Weet je uit je hoofd of de MSI deze optie ondersteunt?