Toon posts:

Bose, Mission of Kef

Pagina: 1
Acties:
  • 700 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes!

Ik zit met een trilemma. Ik heb een Yamaha receiver (rx-v520) met daaraan een Bose AC 5-3 systeem. Maar ik heb nu ook een paar Mission m71's staan (van mijn pa), en ik moet zeggen dat ze absoluut niet slecht klinken. Ik ben er overigens nog niet uit welke ik beter vind klinken, de Bose of de Missions, dat verschilt nogal per muzieksoort.
Nou mag ik mijn Bose's ruilen voor die Mission, maar dan heb ik toch een beetje het gevoel dat ik geld weg aan het gooien ben... Misschien dat ik er nog wel wat voor terug krijg, hoor. Nou heb ik ook de Kef Q1 gehoord (in de winkel), die ik mooier vond klinken dan de m71's. Ik zit er dus over te denken om de mission's terug te geven aan mijn vader en de Bose's in te ruilen voor de Kefs. Ik zal dan nog wel bij moeten betalen, verwacht ik :(

Maar wat is nou het meest de moeite waard: De Bose ruilen voor de Mission, of de Bose inruilen voor de Kef's of het houden bij Bose. Of nu niks doen en zelf bouwen.

Helpt mij! plz...

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Op zondag 10 maart 2002 12:42 schreef Flippit het volgende:
Hallo luitjes!

Ik zit met een trilemma. Ik heb een Yamaha receiver (rx-v520) met daaraan een Bose AC 5-3 systeem. Maar ik heb nu ook een paar Mission m71's staan (van mijn pa), en ik moet zeggen dat ze absoluut niet slecht klinken. Ik ben er overigens nog niet uit welke ik beter vind klinken, de Bose of de Missions, dat verschilt nogal per muzieksoort.
Nou mag ik mijn Bose's ruilen voor die Mission, maar dan heb ik toch een beetje het gevoel dat ik geld weg aan het gooien ben... Misschien dat ik er nog wel wat voor terug krijg, hoor. Nou heb ik ook de Kef Q1 gehoord (in de winkel), die ik mooier vond klinken dan de m71's. Ik zit er dus over te denken om de mission's terug te geven aan mijn vader en de Bose's in te ruilen voor de Kefs. Ik zal dan nog wel bij moeten betalen, verwacht ik :(

Maar wat is nou het meest de moeite waard: De Bose ruilen voor de Mission, of de Bose inruilen voor de Kef's of het houden bij Bose. Of nu niks doen en zelf bouwen.

Helpt mij! plz...
Is het alleen voor muziek (stereo) of ook voor DVD-tjes kijken??

specs

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Nog verstandiger is om nog veel meer te gaan luisteren, wie weet kom je wel speakers tegen die weer beter klinken dan die Kef's (voor een soortgelijk bedrag). Je beperkt jezelf nogal in je keuze.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 12:52 schreef twopack het volgende:

[..]

Is het alleen voor muziek (stereo) of ook voor DVD-tjes kijken??
Beide, maar als ik zou moeten kiezen, ga ik voor muziek. Geluid voor een film is minder belangrijk...
Op zondag 10 maart 2002 13:12 schreef ShittyOldMan het volgende:
Nog verstandiger is om nog veel meer te gaan luisteren, wie weet kom je wel speakers tegen die weer beter klinken dan die Kef's (voor een soortgelijk bedrag). Je beperkt jezelf nogal in je keuze.
Zit idd wat in, maar toen we (pa + me) die mission gingen kopen, hebben we vrij uitgebreid geluisterd. Toen kwamen die m71's en de Kefs duidelijk positief naar voren. Alleen de Kef's waren te duur om aan een Sony versterker te hangen... :)
Overigens hebben we niet naar B&W's geluisterd, is misschien nog een overweging waard.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

De Kef Q1 is ook een potentiele kandidaat voor mijn nog te bouwen buizenversterker (hoog rendement, mooie kastvorm, uni-q principe). Heb ze zelf nog niet gehoord, waar heb je ze beluisterd?

Oh ja en zij zijn shielded (komen in de buurt van mijn monitor te staan).

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Ik heb zelf B&W, maar uit jouw lijstje zou ik maar kef kiezen, een gerenomeerde speakerfabriekant die al jaren goed aan de weg timmert.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 13:26 schreef Duck-Twacy het volgende:
De Kef Q1 is ook een potentiele kandidaat voor mijn nog te bouwen buizenversterker (hoog rendement, mooie kastvorm, uni-q principe). Heb ze zelf nog niet gehoord, waar heb je ze beluisterd?
Bij de lokale audioboer in Amstelveen...

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
neem een stapel cd's mee naar je audioboer, regel daar een luister ruimte en geheit dat je dan iets anders koopt dan je je voorgesteld had, is mij ook vaak overkomen.

no comment

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 14:19 schreef Martinus het volgende:
neem een stapel cd's mee naar je audioboer, regel daar een luister ruimte en geheit dat je dan iets anders koopt dan je je voorgesteld had, is mij ook vaak overkomen.
als je dat al zo vaak is overkomen, kies je blijkbaar elke keer niet de speakers die je mooi vind..ik doe meestal zeker 10 jaar met een setje...

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Met een paar la scala's kan ik ook wel 10 jaar doen, maar die dingen zijn harstikke duur :)

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 15:15 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

als je dat al zo vaak is overkomen, kies je blijkbaar elke keer niet de speakers die je mooi vind..ik doe meestal zeker 10 jaar met een setje...
Meestal? De ene keer wel, toen drie keer niet en toen weer wel? Hoe oud ben jij :? :+ :P

Edit:

Om even op het topic door te gaan: Ik zou iig die Bose weg doen. Zijn over het algemeen niet echt fantastische speakers. Meer voor commerciele doeleinden enzo. Verder heb ik weinig ervaring met speakers en zeker met die twee andere merken, dus dat moet je echt gaan beluisteren met dezelfde muziek, versterker, cd-speler, ruimte etc.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Op zondag 10 maart 2002 15:44 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Meestal? De ene keer wel, toen drie keer niet en toen weer wel? Hoe oud ben jij :? :+ :P

Edit:

Om even op het topic door te gaan: Ik zou iig die Bose weg doen. Zijn over het algemeen niet echt fantastische speakers. Meer voor commerciele doeleinden enzo. Verder heb ik weinig ervaring met speakers en zeker met die twee andere merken, dus dat moet je echt gaan beluisteren met dezelfde muziek, versterker, cd-speler, ruimte etc.
volgens zijn profiel is ie geboren op: 05 november 1666. dus dat kan wel kloppen dat ie om de 10 jaar een nieuw setje koopt

Pak je rust!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Mission...

Maar jij vindt de KEF's mooier. Dus neem je de KEF's.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• hervaz
Op zondag 10 maart 2002 17:03 schreef Den the Man het volgende:

[..]

volgens zijn profiel is ie geboren op: 05 november 1666. dus dat kan wel kloppen dat ie om de 10 jaar een nieuw setje koopt
Look again, da's mijn profile...howel ik vrij jong wel aan mn 7de paar speakers zit nu al... :)

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op zondag 10 maart 2002 17:23 schreef hervaz het volgende:

[..]

Look again, da's mijn profile...howel ik vrij jong wel aan mn 7de paar speakers zit nu al... :)
Ben 17 en heb er al 4 gehad :D :o

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 18:42 schreef JT het volgende:

[..]

Ben 17 en heb er al 4 gehad :D :o
Ik 14 (nog 3 dagen :o dan 15) en ben aan 't sparen voor setje nr. 3. Nu mik ik op een budget van 1000-1500 gulden :D

Verwijderd

2e setje andere waren gestolen :'(

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 10 maart 2002 17:18 schreef tbusquet het volgende:
Mission...

Maar jij vindt de KEF's mooier. Dus neem je de KEF's.
ik vind mission perfect.. bose sux..
maar KEF.. is gewoon beter dan mission..
Ik ben gewend van KEF dat ze enorm goeie bass units hebben..
men oompje heeft van die mini bass-unitjes en die klinken zwaar en goed!! :9~ je verwacht neit dat zo'n geluid eruit kan komen.. (ok.. hij heb wel aparte voor en eindversterker)

ik zou voor kef gaan... wil je goedkoper goeie kwaliteit vind ik mission weer mooier.. de boekenplank kastjes van mission zijn erg goed als je wat goedkoper wilt

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 10 maart 2002 23:43 schreef gitaarwerk het volgende:
Is niet beter, maar vind jij beter. Das smaakgebonden.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Waarom zou je uberhaupt je Bose systeem weg doen!!?
Ik heb zelf ook het Acoustimass 5 systeem samen met het Acoustimass 4 systeem en ik heb nog niet (echt) beter gehoord!
Ik heb het aangesloten op een Sony Str Db940 en het klinkt altijd super.
Maar ja ik begrijp mensen wel vaker niet.

En trouwens als je echt goed wil doen moet je ee stel Pied Pipers kopen...

:)

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zondag 10 maart 2002 23:43 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

ik vind mission perfect.. bose sux..
Ik ben gewend van KEF dat ze enorm goeie bass units hebben..
men oompje heeft van die mini bass-unitjes en die klinken zwaar en goed!! :9~ je verwacht neit dat zo'n geluid eruit kan komen.. (ok.. hij heb wel aparte voor en eindversterker)

ik zou voor kef gaan... wil je goedkoper goeie kwaliteit vind ik mission weer mooier.. de boekenplank kastjes van mission zijn erg goed als je wat goedkoper wilt
Jij trekt weer gewoon domweg de conclusie dat KEF beter is !!

Dat slaat dus weer als een lul op een drumstel.. Jij vindt het beter.. dat is wat anders.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JvS
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 11 maart 2002 01:10 schreef TBR_ANGELUS het volgende:
Ik heb zelf ook het Acoustimass 5 systeem samen met het Acoustimass 4 systeem en ik heb nog niet (echt) beter gehoord!
Ik heb het aangesloten op een Sony Str Db940 en het klinkt altijd super.
Maar ja ik begrijp mensen wel vaker niet.
Dat is smaakafhankelijk dus. Ik heb het verkocht (in een audiozaak waar je naast de acoustimass ook andere speakers kon horen, kef B&W mission chario etc etc) en ik gok dat 9 van de 10 mensen die eerst bose wilde komen kopen (want dat is immers de beste) zwaar afknapten op het geluid...

Kenissen van me hebben nu voor 3500 gulden een acoustimass 15 set gekocht, en zijn ook redelijk teleurgesteld in het toch wel kale geluid... Zeker voor het geld.

Het kan zijn dat jij het wel mooi vindt, dat is geen punt. Maar ik snap wel dat anderen het niet mooi vinden iig :).
Waarom? Omdat-ie reclame maakt dat-ie zo extreem goed is? Zo extreem geweldig vind ik die niet eigenlijk :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 09:55 schreef JvS het volgende:

[..]

Dat is smaakafhankelijk dus. Ik heb het verkocht (in een audiozaak waar je naast de acoustimass ook andere speakers kon horen, kef B&W mission chario etc etc) en ik gok dat 9 van de 10 mensen die eerst bose wilde komen kopen (want dat is immers de beste) zwaar afknapten op het geluid...

Kenissen van me hebben nu voor 3500 gulden een acoustimass 15 set gekocht, en zijn ook redelijk teleurgesteld in het toch wel kale geluid... Zeker voor het geld.

Het kan zijn dat jij het wel mooi vindt, dat is geen punt. Maar ik snap wel dat anderen het niet mooi vinden iig :).
[..]

Waarom? Omdat-ie reclame maakt dat-ie zo extreem goed is? Zo extreem geweldig vind ik die niet eigenlijk :o.

ey ey smaken verschillen.....

Ik ik geef ook wel toe dat er best luidsprekers zijn die beter klinken dan die bose speakerstjes maar ja nogmaals smaken verschillen en ik gaf puur mijn mening.. ;)

• JT

JT

VETAK y0

Misschien moet je het is naast elkaar horen met speakers van dezelfde prijsklasse....ik weet dan 99,9 procent zeker dat je Bose niet meer het mooiste vind. Waarom geen 100% ? Omdat er ook nog gekken op deze wereld zijn >:) :P

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Tja, Kef en Mission zijn gewoon beide goede, gerenomeerde merken. Smaak zal bepalen voor welke je gaat.
Ik zou persoonlijk nog wel naar wat andere merken luisteren voordat je tot aanschaf overgaat.

Ik ben zelf voor B&W gegaan 5 jaar geleden, en moet zeggen dat ik er nog steeds heel erg tevreden mee ben.

M'n ouders hebben zo'n bose melkpakjes systeem, en dat vind ik ronduit slecht klinken. Een Bloody Shame ! ;)

• hervaz

Proest, dit meen je toch niet? Die dingen zijn ook hopeloos verouderd en veel te duur.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 10:50 schreef JT het volgende:

[..]

Misschien moet je het is naast elkaar horen met speakers van dezelfde prijsklasse....ik weet dan 99,9 procent zeker dat je Bose niet meer het mooiste vind. Waarom geen 100% ? Omdat er ook nog gekken op deze wereld zijn >:) :P
Now you're making it personal!!
Ik heb heel wat luidsprekers gehoord en verkoop ze ook.
Omdat ik Bose luidsprekers beter vind klinken dan menig andere luidspekers hoef je me niet gelijk af te fikken.
en ik heb veel luidsprekers gehoord en er zijn luidsprekers die beter klinken dan de Acoustimass 5 serie, en de meeste daarvan dragen de zelfde merknaam (901)en ik was ook wel onder de indruk van een Jamo speakers (THX serie) en B&W Speakers (Kevlar Serie) maar ja die hadden ook een ander prijskaartje...
En daarbij blijft het een subwoofer systeem en klinkt het zowieso anders dan een normaal zuilen systeem.
maar goed ik ben er echt niet voor om een merk te promoten, maar een beetje normaal kan je wel reageren.... toch?

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 11:08 schreef hervaz het volgende:

[..]

Proest, dit meen je toch niet? Die dingen zijn ook hopeloos verouderd en veel te duur.
Duur ja zeker maar daar gaat het niet om en niet alles wat oud is is slecht, het het hele luidspreker concept is toch oud dumbass

• Len
  • Laatst online: 13-08 20:21

Len

Leeg

Niemand kan toch zeggen wat JIJ mooi vind klinken? Ik vind dit een beetje rare thread.

Tip:

Bij een goeie audiozaak kan je zeggen wat voor stereo set je hebt. En wat voor soort speakers je erbij wil hebben. Ze zetten dat een soortgelijke set voor je klaar met een paar speakers, en dan kan je lekker gaan LUISTEREN!

Iedereen heeft een andere voorkeur! Sommige zijn al blij met een Audiosonic setje van 100 euro (jaja top model dan he!) :)

Ga naar een goeie zaak toe en zeg dat je een "blabla" set heb en speakers van bose, kef en B&W wil luisteren >:)

Free Tibet

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 11:22 schreef Len het volgende:
Niemand kan toch zeggen wat JIJ mooi vind klinken? Ik vind dit een beetje rare thread.

Tip:

Bij een goeie audiozaak kan je zeggen wat voor stereo set je hebt. En wat voor soort speakers je erbij wil hebben. Ze zetten dat een soortgelijke set voor je klaar met een paar speakers, en dan kan je lekker gaan LUISTEREN!

Iedereen heeft een andere voorkeur! Sommige zijn al blij met een Audiosonic setje van 100 euro (jaja top model dan he!) :)

Ga naar een goeie zaak toe en zeg dat je een "blabla" set heb en speakers van bose, kef en B&W wil luisteren >:)
Hey een man naar mijn hart!

Je hebt 100% gelijk
Je eigen oren zijn nog altijd de beste testers, en het eerlijkst...... 8-)

• hervaz
Op maandag 11 maart 2002 11:14 schreef TBR_ANGELUS het volgende:

[..]

Duur ja zeker maar daar gaat het niet om en niet alles wat oud is is slecht, het het hele luidspreker concept is toch oud dumbass
Aardig jochie ben je hoor, koop je PP'tjes maar dan, zucht...

29 posts, lees ik in je profile, je bent nieuw hier, ik kan je aanraden ff wat te dimmen, we schelden elkaar hier niet uit...

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 12:01 schreef hervaz het volgende:

[..]

Aardig jochie ben je hoor, koop je PP'tjes maar dan, zucht...

29 posts, lees ik in je profile, je bent nieuw hier, ik kan je aanraden ff wat te dimmen, we schelden elkaar hier niet uit...
Scheld je niet uit joh..

vertel alleen maar dat de luidspreker opzich een idee is wat al heel oud is, dus elke luidspreker is in principe mateloos verouderd en ik ik bedoelde het heus niet slecht.
Ben een engeltje (zie naam) hoor hihi.
No hard feelings

En over die PP daar zeg ik nix meer over okee |:(

• hervaz
Dumbass vang ik wel zo op, en toevallig vind ik bose en de PP de overprijsde speakers die er zijn, maarja no hard feelings dan maar... :)

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 12:22 schreef hervaz het volgende:
Dumbass vang ik wel zo op, en toevallig vind ik bose en de PP de overprijsde speakers die er zijn, maarja no hard feelings dan maar... :)
Said sorry that's as far as I go....
Take it the way you want it..

;)

• JvS
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 11 maart 2002 11:12 schreef TBR_ANGELUS het volgende:

[..]

Omdat ik Bose luidsprekers beter vind klinken dan menig andere luidspekers hoef je me niet gelijk af te fikken.
Welke winkel werk je dan? Ik weet dat onder de winkels die bose mogen verkopen ook bijvoorbeeld de BCC zit, en ik weet ook dat ze daar behoorlijk enthousiast over de acoustimass zijn. Zonde vind ik dat eigenlijk, want dat is niet echt een hifiwinkel. Ik kan me niet voorstellen dat je bij een hifizaak werkt die bose, mission, kef, b&W, chario, mirage, JM labs en allemaal andere merken die speakersets rond de 500 euro verkopen werkt.
en ik heb veel luidsprekers gehoord en er zijn luidsprekers die beter klinken dan de Acoustimass 5 serie, en de meeste daarvan dragen de zelfde merknaam (901)en ik was ook wel onder de indruk van een Jamo speakers (THX serie) en B&W Speakers (Kevlar Serie) maar ja die hadden ook een ander prijskaartje...
Chario syntar100, kost 600 gulden, B&W DM602 kost 1200 gulden, Kef Q15 kost 900 gulden, Bose301 (die is ook veel beter) kost 800 gulden, Mission M73 kost 900-1000 gulden...

Moet ik nog even doorgaan? Of zal ik voor de compleetheid even vermelden dat de bose AC5 1200 piek kost. Voor het formaat zijn het wel redelijk aardige speakers, maar zeg alsjeblieft niet dat het voor het geld goed is, en dat ze ook maar in de buurt van een setje 602's van 1200 piek kunnen komen... Die overigens net zo duur zijn. Of nog erger, in de buurt van een setje chario syntar100's die maar de helft van het geld kosten!
En daarbij blijft het een subwoofer systeem en klinkt het zowieso anders dan een normaal zuilen systeem.
maar goed ik ben er echt niet voor om een merk te promoten, maar een beetje normaal kan je wel reageren.... toch?
Jahoor :). Ik vind het alleen shockerend dat iemand een acoustimass beter vindt klinken. De enige reden die ik kan bedenken is dat er meer laag uit een subwoofer komt, dan uit een stel kleine boekenplankspeakers, dus als je veel house of R&B draait, en je kickt daarop, dat je dan misschien voor het gebeuk van de sub kan vallen. :o

<font size=1>Voordat er mensne gaan gillen, ik gebruik setprijzen, en ja er gaan altijd mensen gillen als ik dat doe :P</font>

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 13:26 schreef Duck-Twacy het volgende:

Oh ja en zij zijn shielded (komen in de buurt van mijn monitor te staan).
die KEF's roelen. De Q1 worden mijn nieuwe boxen!! ze zijn :9 !!!!

maar zijn de normale boxen ook afgeschermd?? ik d8 alleen de centerspeaker(kreng kost 450 euro, een normale speaker 225.... en normaal klinkt beter dus ik weet et wel, maar ls ie shielded zou zijn wordt t helemaal lekker :D )

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 11 maart 2002 11:12 schreef TBR_ANGELUS het volgende:

[..]

Now you're making it personal!!
Rustig, rustig, die ' >:) ' en ' :P ' waren bedoelt om aan te geven dat je dat laatste niet al te serieus moet nemen :)
Ik zou graag is willen weten welke merken en types nog meer. Die Jamp THX is idd duurder maar B&W niet.
Jah, een sub/sat systeem mist een hoop midden(met enkele gevallen als uitzondering, maar Bose zeker NIET)...En als jij dat mooi vind dan moet je dat nemen.
Zoals gezegd, moet je het niet te serieus van mij nemen dat laatste :)

Ecodan warmtepomp

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 11 maart 2002 16:49 schreef neographikal het volgende:

[..]

die KEF's roelen. De Q1 worden mijn nieuwe boxen!! ze zijn :9 !!!!

maar zijn de normale boxen ook afgeschermd?? ik d8 alleen de centerspeaker(kreng kost 450 euro, een normale speaker 225.... en normaal klinkt beter dus ik weet et wel, maar ls ie shielded zou zijn wordt t helemaal lekker :D )
Volgens de Kef folder die ik afgelopen vrijdag bij Staffhorst heb weggehaald is de Q1 ook shielded (geloof de hele Q en Referentie reeks).

Moet hem eerst nog wel beluisteren (225 euro, hm, valt mee). Ik wil ze gebruiken op mijn bureau waar ook mijn monitor staat (moet ook eerst nog eens een stille pc bouwen :) )

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 17:40 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Volgens de Kef folder die ik afgelopen vrijdag bij Staffhorst heb weggehaald is de Q1 ook shielded (geloof de hele Q en Referentie reeks).

Moet hem eerst nog wel beluisteren (225 euro, hm, valt mee). Ik wil ze gebruiken op mijn bureau waar ook mijn monitor staat (moet ook eerst nog eens een stille pc bouwen :) )
He Duck-Twacy, ik zou weleens willen weten wat voor een set jij hebt staan. Jij hebt er wel verstand van, en dan ben ik altijd wel geinteresseerd naar wat voor HiFi-set ze dan hebben staan. :) Kon geen homepage oid van je vinden ;(

Verwijderd

[quote]Op maandag 11 maart 2002 15:41 schreef JvS het volgende:

[..]

Welke winkel werk je dan? Ik weet dat onder de winkels die bose mogen verkopen ook bijvoorbeeld de BCC zit, en ik weet ook dat ze daar behoorlijk enthousiast over de acoustimass zijn. Zonde vind ik dat eigenlijk, want dat is niet echt een hifiwinkel. Ik kan me niet voorstellen dat je bij een hifizaak werkt die bose, mission, kef, b&W, chario, mirage, JM labs en allemaal andere merken die speakersets rond de 500 euro verkopen werkt.
[..]

Ik werk nu bij Modern Electronics, dit was voorheen Valkenberg en die verkocht O.A Bose.
Daarvoor heb ik bij Expert gewerkt en zij verkopen naast B&W ook Bose al weet ik niet meer of ze dat nu nog doen.
Daar hadden als Promo ook een Jamo THX systeem staan.
Smullen....

En misschien heb ik wat overdreven gereageerd daarvoor:

SORRY AAN U ALLEN there you have it apologized...

Verwijderd

KEF Q1 *5 +actieve subwoofer= goed laag en goed midden :)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 11 maart 2002 17:44 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

He Duck-Twacy, ik zou weleens willen weten wat voor een set jij hebt staan. Jij hebt er wel verstand van, en dan ben ik altijd wel geinteresseerd naar wat voor HiFi-set ze dan hebben staan. :) Kon geen homepage oid van je vinden ;(
Nou dat valt wel mee hoor, meer het nivo van tijdschrift en folder "kennis" :)
Maar een beetje rondneuzen in de audio markt vind ik wel leuk.

Geen homepage (te lui), maar hier kun je wel wat opscheppende taal vinden ;)
[topic=407829/2/25]
[topic=302660/1/25]

Op de Yamaha is nu een Canton setje (Movie 50-XXL) aangesloten.
De Technics gaat vervangen worden door een Sony SACD speler (SCD555ES).
En ik wil nu toch eindelijk wel eens weten of "buizen" mooier klinken dan "torren", daarom het plan om en buizenampje te gaan bouwen.
[topic=379113/1/25]
[topic=403118/1/25]

De Kefs kunnen daar wellicht mooi aan (voor bij mijn bureau, dus nogal dichtbij. UniQ is dan wel goed denk ik voor een homogeen geluid).

Edit, o ja ik was nog het belangrijkste argument voor de Kefs vergeten, ze leveren ze ook in "Maple" en dat kleurt mooi bij mijn open keuken. :+

Verwijderd

Mmmm, ziet er mooi uit. Zelfbouw amp vind ik wel :9 Dat heeft wel een hoog :9~ en B-) gehalte ;) Voor de rest mooi setje denk ik. En over die buizenversterker heb je het idd al een tijdje :) Ben wel benieuwd naar het resultaat als ie af is :9~

Vind jij die SACD nou zo geweldig?

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer! Pfff wat een reacties. Ik ga morgen maar eens een paar luistersessies uitvoeren, kijken of ik nog een leuke deal voor mijn inruilers kan krijgen of dat ik nog even door moet sparen.

Ik heb in ieder geval een wat uitgebreider lijstje op kunnen stellen... Wish me luck!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:58
Op maandag 11 maart 2002 22:46 schreef Flippit het volgende:
Daar ben ik weer! Pfff wat een reacties. Ik ga morgen maar eens een paar luistersessies uitvoeren, kijken of ik nog een leuke deal voor mijn inruilers kan krijgen of dat ik nog even door moet sparen.

Ik heb in ieder geval een wat uitgebreider lijstje op kunnen stellen... Wish me luck!
Good luck!!
Kweet hoe moeilijk het is om een keus te maken.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 11 maart 2002 09:23 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Jij trekt weer gewoon domweg de conclusie dat KEF beter is !!

Dat slaat dus weer als een lul op een drumstel.. Jij vindt het beter.. dat is wat anders.
ff oude quote

sorry.. ik zei al dat je aan een prijsklasse verbonden bent..

ik heb best wel wat ervaring.. en ik weet dat mission beter is als ze in de goedkope klasse zitten.. de duurdere is kef wat beter..

niet omdat et qua smaak is.. maar mee qua natuurgetrouwheid, betere spreekspoelen etc..

maar ja.. dat blijkt niet vanzelf te spreken hier :)

exuses voor onduidelijkheid

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

maar zijn die KEF Q1 nou afgeschermd of is alleen de centerspeaker dat?

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

nogmaals volgens een tabelletje uit een recente Kef folder zijn alle modellen uit de Q serie shielded

Verwijderd

http://www.kef.com/products/qseries/qseries1.html

ja ze zijn shielded!!! waarom moet die centerspeaker dan ffs zoveel kosten als een normale beter klinkt???
Pagina: 1