Ik heb een Coppermine P3 600 Mhz processor.
Mijn moederbord is een ASUS CUV4X.
Nu heb ik mijn processor overgeclockt tot 810 Mhz.
Alles werkt perfect!
Ik heb dit gedaan door de System/PCI Frequency in de BIOS te veranderen van:
100.2/33.41 naar 135.0/33.75
-----------------
Ik heb zelfs geprobeerd om naar 900 Mhz te gaan door de System/PCI Frequency te veranderen naar:
150.0/37.5
* Ook hier werkt alles perfect!
Maar een vriend van me zegt dat er een groot smeltingsgevaar van de controlchip van mijn moederbord is!! (omdat de 37.5 in de bovenstaande gegevens te hoog zou zijn)
Is dit echt zo en moet ik mijn pc dus op 810 Mhz laten?
# Op dit moment heb ik mijn pc weer teruggezet naar 810 Mhz, maar ik wil graag weer naar 900 Mhz aangezien alles gewoon goed werkt!! Maar als er serieus smeltingsgevaar is, dan hou ik het wel op 810 Mhz. Omdat ik aan het einde van dit jaar toch een hele nieuwe pc ga kopen, ben ik niet van plan om extra koeling aan te schaffen!!
* Dus ik wil graag weten of er op 900 Mhz smeltingsgevaar is zonder extra koeling!!
Mijn moederbord is een ASUS CUV4X.
Nu heb ik mijn processor overgeclockt tot 810 Mhz.
Alles werkt perfect!
Ik heb dit gedaan door de System/PCI Frequency in de BIOS te veranderen van:
100.2/33.41 naar 135.0/33.75
-----------------
Ik heb zelfs geprobeerd om naar 900 Mhz te gaan door de System/PCI Frequency te veranderen naar:
150.0/37.5
* Ook hier werkt alles perfect!
Maar een vriend van me zegt dat er een groot smeltingsgevaar van de controlchip van mijn moederbord is!! (omdat de 37.5 in de bovenstaande gegevens te hoog zou zijn)
Is dit echt zo en moet ik mijn pc dus op 810 Mhz laten?
# Op dit moment heb ik mijn pc weer teruggezet naar 810 Mhz, maar ik wil graag weer naar 900 Mhz aangezien alles gewoon goed werkt!! Maar als er serieus smeltingsgevaar is, dan hou ik het wel op 810 Mhz. Omdat ik aan het einde van dit jaar toch een hele nieuwe pc ga kopen, ben ik niet van plan om extra koeling aan te schaffen!!
* Dus ik wil graag weten of er op 900 Mhz smeltingsgevaar is zonder extra koeling!!