Toon posts:

Een vraagje over mijn overgeclockte processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Coppermine P3 600 Mhz processor.
Mijn moederbord is een ASUS CUV4X.
Nu heb ik mijn processor overgeclockt tot 810 Mhz.
Alles werkt perfect!
Ik heb dit gedaan door de System/PCI Frequency in de BIOS te veranderen van:
100.2/33.41 naar 135.0/33.75
-----------------
Ik heb zelfs geprobeerd om naar 900 Mhz te gaan door de System/PCI Frequency te veranderen naar:
150.0/37.5

* Ook hier werkt alles perfect!
Maar een vriend van me zegt dat er een groot smeltingsgevaar van de controlchip van mijn moederbord is!! (omdat de 37.5 in de bovenstaande gegevens te hoog zou zijn)

Is dit echt zo en moet ik mijn pc dus op 810 Mhz laten?

# Op dit moment heb ik mijn pc weer teruggezet naar 810 Mhz, maar ik wil graag weer naar 900 Mhz aangezien alles gewoon goed werkt!! Maar als er serieus smeltingsgevaar is, dan hou ik het wel op 810 Mhz. Omdat ik aan het einde van dit jaar toch een hele nieuwe pc ga kopen, ben ik niet van plan om extra koeling aan te schaffen!!

* Dus ik wil graag weten of er op 900 Mhz smeltingsgevaar is zonder extra koeling!!

Verwijderd

Smeltingsgevaar is er niet hoor, dan ga je wel lomp hoog :D

Je kan zo hoog gaan als je wilt, zoalng je geen vastlopers krijgt, is alles goed.

Verwijderd

overklokken zonder extra koeling is nooit aan te raden zeker niet met grote stappen

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
lees de FAQ ...

http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Gewoon goed koelen ... dan is die 900mhz errug goed te doen hoor :)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Topicstarter
Zonder extra koeling kan ik dus het best op 810 blijven??
Ik wil graag naar 900, maar zonder mijn processor te mollen!!! (ik ben van 600 naar 810 gegaan, dus dit is al een hele verbetering)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op zondag 10 maart 2002 13:06 schreef McLarenfan het volgende:
Zonder extra koeling kan ik dus het best op 810 blijven??
Ik wil graag naar 900, maar zonder mijn processor te mollen!!! (ik ben van 600 naar 810 gegaan, dus dit is al een hele verbetering)
Gewoon in kleine stapjes en dan steeds kijken of ie onder een zware benchmark oid gaat hangen of niet, zie je zelf tot hoever je kan. Zonder hangers is er geen smeltgevaar :)

Specs

Verwijderd

Kan je ook kijken wat de temperatuur is van je proc?
DMV mbm 5 ofzo? Als dat nou kan dan moet je dat gewoon in de gaten houden.

Verwijderd

Gewoon op 900 laten draaien.. wanneer je CPU dat niet aan kan zal er nix smelten, maar stopt de CPU er gewoon mee (lees: Crash)..

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie weten zeker dat 900 geen probleem is zolang hij niet vast loopt??

Waarom hoor ik dan van verschillende mensen dat er smeltingsgevaar is ??

* Ik wil niet het risico lopen om mijn processor te mollen.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zondag 10 maart 2002 14:12 schreef McLarenfan het volgende:
Dus jullie weten zeker dat 900 geen probleem is zolang hij niet vast loopt??

Waarom hoor ik dan van verschillende mensen dat er smeltingsgevaar is ??

* Ik wil niet het risico lopen om mijn processor te mollen.
Ik persoonlijk twijfel daar nog aan. Van 600MHz naar 900MHz is een winstpercentage van 50%, en dat is aardig wat. Ik raadt je daarom aan dat ding extra koeling te geven, wellicht met flinke airflow, en ook je northbridge koelen (die controlchip waar je het over hebt) aangezien FSB wijzigingen door de northbridge moeten.

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Omdat er veel noobs zijn die beweren dat ze er verstand van hebben, de levensduur wordt wel korter, maar je wilt binnenkort toch gaan upgraden. De fysieke levensduur van de proc is niet overgeklokt toch veel groter dan de economische levensduur :) .
Pagina: 1