-= Very annoying forum person =-
Aan het feit dat-ie te hard staat
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Kan je iets preciezer zijn?
Je bedoelt de box als geheel?
Dan kan het weleens zijn dat je "poortruis" hoort. Dus de luchtstroom door de baspoort
Je bedoelt de box als geheel?
Dan kan het weleens zijn dat je "poortruis" hoort. Dus de luchtstroom door de baspoort
Dat flapperen krijg je alleen als je op een luid niveau lage tonen uit je speakers wilt halen, dat komt door de kast zelf. Die is niet goed berekent voor je woofer en kan dus flapperen.
Ik heb dat ook gehad met me Trust boxjes.
Ik heb dat ook gehad met me Trust boxjes.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Dat is dus wel vervorming.Op zaterdag 09 maart 2002 12:18 schreef master_viper het volgende:
Als ik mijn speakertjes een beetje hard wil zetten en ik draai er volledige bass in dan hoor ik die speaker een beetje een flapperend geluid maken, maar het is geen vervorming volgens mij. Waar ligt dit aan?
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
da's dus wel vervorming, en niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit en levensduur van je speakersOp zaterdag 09 maart 2002 12:18 schreef master_viper het volgende:
Als ik mijn speakertjes een beetje hard wil zetten en ik draai er volledige bass in dan hoor ik die speaker een beetje een flapperend geluid maken, maar het is geen vervorming volgens mij. Waar ligt dit aan?
je conussen slaan namelijk heen en weer zover ze kunnen, dit is het 'klapperen' wat je hoort..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik heb ook wel zoiets ,mijn subwoofer staat op een paar pootjes op de grond en de pijp waar de lucht uit komt staat naar beneden gericht ,dus als ik hem heel hard zet krijg ik bij zware bassen ook van dat flapperende geluid ,maar als ik hem optil niet meer
Das poortresonantie.Op zaterdag 09 maart 2002 13:32 schreef Bartjuh het volgende:
Ik heb ook wel zoiets ,mijn subwoofer staat op een paar pootjes op de grond en de pijp waar de lucht uit komt staat naar beneden gericht ,dus als ik hem heel hard zet krijg ik bij zware bassen ook van dat flapperende geluid ,maar als ik hem optil niet meer
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Naar de grond ? Als je em dan hard genoeg zet stijgt ie misschien wel opOp zaterdag 09 maart 2002 13:32 schreef Bartjuh het volgende:
Is dat zo?Op zaterdag 09 maart 2002 13:45 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Das poortresonantie.
Want wat ik heb meegemaakt met een oude subwoofer, is dat wanneer je de baspijpjes afsluit, de woofer een veel grotere uitwijking maakt. Het kan dan dus ook zijn dat er te weinig ruimte onder de woofer is voor de lucht om normaal te kunnen bewegen en zo een zelfde effect geeft als wat ik had.
(ik heb de mijne ermee gesloopt, maar het was ook een el cheapo cheap-ass woofer)
Pagina: 1