NOOIT meer een ATI(maar dan anders)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 22:57 schreef beany het volgende:

[..]

Ach, ik vind dat je wel wat mag verwachten voor 325 euro. In ieder geval geen gekloot. Maar goed, ik installeer XP wel ff opnieuw. Jullie horen straks wel of tie het wel of niet doet.....
|:( Wat een opmerking |:(

Net of de €325 versie meer plug en play is dan een €100 versie :P

Sjezus...een keer een clean install vindt ik juist lekker...geeft altijd weer een flinke performance boost ( ..voor een tijd >:) )
De PC is goed, geen zelf bouw.
Jah mijn zelfbouw is bagger....mijn volgende pc wordt een mooie Pentium IV 2,2ghz op een Vobis bordje!! Wedden dat mijn hardware dan wel probleemloos werkt }:O |:(

Verwijderd

We hebben het hier wel over een compleet andere videokaart, je kan het in zekere zin vergelijken met een pc waar je het mobo vervangt voor een mobo met een andere chipset en ddr i.p.v. sdr.. Dan is het toch ook niet meer dan slim om ff een nieuwe install te doen?

(i)MHO.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op vrijdag 08 maart 2002 22:34 schreef beany het volgende:
Ok, vorige topic is op slot gegooid. Dan maar een nieuwe. Iets meer 'onderbouwd' geblaat.

Iemand dan nog suggesties? Wil het nog 1 kans geven... anders gaat ie echt terug...
Optie 1: Je mxje terug zette en je mond houden, je bent geen tweaker, en zal het ook nooit worden.

Optie 2: Je formatteerd de zooi, en installeerd alles op nieuw, en word tweaker.

Doe je optie 1 na daaaaaaaaaaaag dan.
Doe je optie 2 welkom op GOT >:)

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 23:21 schreef hetnet het volgende:

[..]

Optie 1: Je mxje terug zette en je mond houden, je bent geen tweaker, en zal het ook nooit worden.

Optie 2: Je formatteerd de zooi, en installeerd alles op nieuw, en word tweaker.

+100 Informatief :+

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:07

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

[..]

optie 1: Misschien moet hij zijn MXje maar terughangen, neem ik zijn Radeon wel over :9~

optie 2: Moet ik nog ff doorsparen voor een Radioen :'( ;)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Wat je zegt is gewoon zever . Ik heb met de eerste review voor www.Wallabie.com ook van Gf2 naar Radeon zonder format gegaan en dat ging miraculeus goed , maar normaal moet ik ook formatten voor zoiets . Een Ati is een heerlijke kaart en dat zul je ook wel uit m'n artikel kunnen halen . Tis nu alleen nog wachten voor et erop staat

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 07:26

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
'installeer windows ff opnieuw'

hmmm, just did that

iemand anders nog suggesties??

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Op vrijdag 08 maart 2002 23:32 schreef beany het volgende:

hmmm, just did that

Op vrijdag 08 maart 2002 23:05 schreef computeraap het volgende:
Als je voortaan weer zo'n post neerzet, onderbouw hem dan ook met systeem specificaties zodat het een beetje duidelijk is wat er aan de hand is.

The Flat Earth Society has members all around the globe.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op vrijdag 08 maart 2002 23:32 schreef beany het volgende:

hmmm, just did that

Werkt het nu nog niet goed dan??

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
nee, nog steeds het zelfde....

AMD Athlon XP 1600+
AOpen AK 77 PRO
Radeon 8500 Retail ATI Built
256mb geheugen
Windows XP

Nog meer?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik weet niet precies wat voor een chipset op je moederbord zit, maar ik vermoed een VIA. Probeer die drivers eens te installeren, dat scheelt meestal een flinke slok op een borrel.

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
de 4in1 drivers. Al geprobeerd...

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Windows Protection Error or system hangs loading Windows after installing ATI Enhanced drivers

On the first system restart after installing an ATI Enhanced display driver for an ATI AGP graphics adapter, you may see one of the following problems:
Windows Protection Error during startup
Windows hangs at a black screen while loading
the system boots correctly but hangs after 3 or 4 minutes of operation
Refer to the following sections for possible causes.

--------------------------------------------------------------------------------
Appropriate motherboard chipset drivers are not present on the system
Not only do you need display drivers for your AGP graphics card, you also need drivers for your motherboard, which enable AGP functionality for the motherboard chipset. These drivers are provided by your motherboard manufacturer, on their website and/or on CD. For additional details, please read:
AGP Motherboard/Chipset Drivers

--------------------------------------------------------------------------------
Some Windows versions (e.g. Windows 95/NT 4) do not support AGP by default
For details, please see:
AGP support in Windows 95
AGP support in Windows NT 4.0

CMOS setup options are set incorrectly
To read our advice regarding CMOS options, please see:
CMOS settings which affect AGP display adapters

Motherboard has been replaced, but Windows has not been re-installed
If you've changed your motherboard, but not your hard drive, then we strongly recommend that you re-install Windows.

To preserve your existing applications and settings, you may choose to install Windows over-top of itself.

Updated system BIOS may be needed
Please check with your motherboard manufacturer to ensure that you have the latest BIOS for your motherboard. BIOS updates often address hardware and compatibility problems.

If you continue to experience difficulties:
If the recommendations above do not help to correct the problem, please complete an ATI Problem Report and send it to us.

Please be sure to include details regarding:
your CPU
your motherboard
the chipset used on your motherboard
which AGP Motherboard/Chipset Drivers you have installed, and where you obtained them
INFO-BASE file # 3179

Keywords: ALL PRODUCTS for PC MICROSOFT WINDOWS 98 95 NT 4.0 crash
bron

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Ja, deze had ik ook al gevonden...

Heb zo'n beetje aan alles voldaan. Behalve een bios update. Maar eens opzoek of er uberhaupt een bios update is voor mijn bios...

Blijf het toch een vreemde zaak vinden. Heb ook nog verder gezocht hier op tweakers en lees dat toch vele mensen tevreden zijn met de Radeon 8500.

Ik ga dit nachtje nog ff door klooien. Als het niet werkt tegen de ochtend dan ga ik echt voor de GF4...

Verwijderd

2x een browser openen en mijn PC ging spontaan rebooten.

Iemand dan nog suggesties?
Volgens mij ben jij wel DE typiche helpdesk-beller, he?
Ja, het ZOU MOETEN werken met de-installeren oude drivers en installeren nieuwe drivers. Maar helaas werkt het in windows niet altijd zo, en blijft er wel eens iets achter. Ook zo'n 'tooltje' is niet heilig.
Voordat je gaat kankeren dat het produkt niet goed is, standaard procedure:
ALTIJD eerst windows schoon installeren (niet over oude versie dus, maar Deltree C of Format C).
And if you don't like it: koop geen computer! Een computer heb je soms veel werk mee, vooral als je hoge eisen stelt en een lage prijs verlangt.

Spontane reboots zijn vaak aan voedingsproblemen te wijten. Misschien kan jouw voeding het maar net trekken met je GeForce, maar is de ATI toch echt teveel.
Dit kan ook met een niet-home-build PC: niet alle merken voedingen zijn even goede kwaliteit, fabrikanten maken fouten of je treft een kapotte voeding.

Succes met deze suggesties: probeer die eerst, dan praten we verder.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Blabla Beany dump gauw die kaart, je bent een Ati kaart niet waard, ga snel terug naar je crappy nVidia kaartjes. :)

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59

[..]

Hier ben ik het dus 100% mee eens. Als je het te ver vindt gaan om je OS opnieuw te installeren, waarom maak je dan geen Ghost? 2 min. heb je Windows weer terug. Een echte tweaker installeerd, indien nodig, windows gewoon opnieuw.

Wat jij doet is dus gewoon doorzeuren om een oplossing die er niet is.

Je moet eens weten hoe vaak ik Windows wel niet opnieuw geïnstalleerd heb.

* LollieStick denkt dat je niet echt nuttige antwoorden kunt verwachten als je zo doorgaat. Hoogstens een SU-accountje. >:)

• komkommer
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

voeding goed genoeg idd? bes wel belangerijk

ik geef 100euro voor die kaart als je toch voor die gf4 gaat

Makerij Hofman

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Nou nou, kheb toch mijn pc opnieuw geinstalleerd? En het is niet eens de oplossing! Voeding zou inderdaad ook nog wat kunnen zijn. Maar toch twijfel ik daar aan. Zo kan ik 30 minuten een spel spelen, zo reboot ie wanneer ik een browser probeer te openen.

Maar het valt me wel tegen dat de meeste van jullie ook niet erg constructief zijn: 'installeer opnieuw en verder niet zeiken'

Hoe kan je nou zeggen dat ik die kaart niet waard ben? Dat ding doet het hier gewoon niet! Klaar. Dan mag ik toch wel ontevreden over die kaart zijn?

Ik geef toe dat mijn eerste topic hierover niet al te best was. Was gewoon beetje pissed. Maar jullie blijven ook maar door zeiken terwijl ik toch jullie advies opvolg! Ik geef gewoon een mening(Over opnieuw installeren OS) en in plaats van met echte argumenten komen(sommige deden dat) bleren jullie gelijk: 'je bent het niet waard' e.d.

Ik vind het product inderdaad niet goed. Ik heb meerdere GeForce kaarten gehad die het allemaal goed deden. Ik koop een keer een ander merk en het is gelijk hommeles. Dan denk ik toch bij mezelf 'Als NVidia het goed kan doen, zelfs op mijn PC, waarom kan ATI dat dan niet?'. Misschien dat de kaart zelf goed is, als ik de reviews lees moet ie ook wel goed zijn. Het zullen denk ik de drivers zijn die met iets in mijn Pc problemen heeft. De vraag is nu wat. De 'standaard' oplossingen van jullie werken niet. Echte tweakers gaan nu verder denken(die voeding vond ik een goeie opmerking, ik denk dat dat het niet is, maar ik zal er zeker naar kijken) dan alleen maar 'OS opnieuw installeren'.

En nee, ik wil niet het beste voor het goedkoopste. Maar een video kaartje van 325 euro vind ik toch een hoop geld. Dan mag je toch wat verwachten?? Als je een auto koopt wil je ook dat alles het doet! Of nemen jullie genoegen met een auto waarvan de helft van de opties/accessoires het maar doet terwijl je voor alles hebt moeten betalen?

Als jullie echt zo goed zijn als jullie zeggen, dan ben ik heel benieuwd naar suggesties! (dit zinnetje geld niet voor allemaal)

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Op zaterdag 09 maart 2002 00:54 schreef joukehofman het volgende:
voeding goed genoeg idd? bes wel belangerijk

ik geef 100euro voor die kaart als je toch voor die gf4 gaat
Weet je dat wel zeker ? Moet je Windows namelijk opnieuw installeren :+
--------------

Is het misschien mogelijk dat er een conflict onstaat tussen je netwerkkaart en je ATI kaart ? (lijkt me vreemd, maar misschien kun je het toch even testen door je netwerkkaart te verplaatsen)

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Hmm, het zou wel es kunnen dat het aam je mobo ligt.

Heb je fast writes uit staan in je bios?

FSB overklokt?

Probeer agp2x

MIsschien heb je een gaar exemplaar?

Er zijn tig oorzaken mogelijk, je weet nu niet wat je mist, tis echt een vette kaart.

Probeer ook eens alle bios instellingen zoveel mogelijk op default eerst, suc6.

Niet op voorraad.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Controleer de irq settings eens (als de irq voor de videokaart gedeelt wordt met een anderekaart probeer dat dan optelossen, dat kan door of het in het bios anders inte stellen of de anderekaart in een ander pci slot te stoppen).
Je kunt nog wat proberen met bios instellingen, zoals fastwrites etc...
Succes.

Do as I say, don't do as I do.

• LollieStick
download een hardware monitoring utility en houd je voltages, temperaturen in het oog. zou een oplossing kunnen zijn.

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
kijk, nu wordt het interessant :)

Afstrepen:

- Geen IRQ conflicten, hier keek al heel snel naar. idd, netwerk kaart en soms je geluidskaart willen hier nog wel eens de zwarte piet spelen
- Overklokken doe ik niet aan(dan weet ik in geval van problemen dat het daar niet aan kan liggen. Zoals in dit geval. Jullie hebben gelijk: ik ben geen echte tweaker :))
- De bios ellende heb ik inmiddels ook al gehad. Heb nog niet alle mogelijkheden uitgeprobeerd, maar ben begonnen vanuit default settings en tot dus ver geen succes
- Gaar exemplaar... Tja, dat kan altijd nog. Begint er steeds meer op te lijken. Dat wordt maandag weer terug naar de leverancier.

100 euro???? Ik kan mijn geld terug krijgen van de leverancier, die inmiddels van mijn problemen weet. Dus helaas... voor jouw geen herinstallatie van je OS ;)

Ik ben meer een software man(programmeren, vandaar die aversie tegen OS opnieuw installeren. Je programmeertalen, tools, libraries etc etc opnieuw installeren, wat een ellende), wil eigenlijk niet echt veel van hardware weten, omdat het me niet zo ligt(maar dat wisten jullie natuurlijk al). Ik neem aan(ik weet dat dit een domme vraag is, maar goed) dat branders, cd-roms en harde schijven niet echt veel roet in het eten kunnen gooien???

Enne, ghost heb ik hier niet, anders had ik die zeker gebruikt. Maar ik denk dat ik die toch maar ergens ga ritselen(kopen bedoel ik ;))

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
download een hardware monitoring utility en houd je voltages, temperaturen in het oog. zou een oplossing kunnen zijn.
suggestie voor een goede hardware monitoring tool??

Verwijderd

mbm

Verwijderd

vast al keer gezegd maar ben lui... alles eruit gooien behalve vga? misschien zijn het 2 dingen die met elkaar confilcteren?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Als je toch bij die pcboer bent en zelf je centjes verdient met coden dan laat je hem er toch naar kijken?
Zeg maar:'Regel het..'

Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Als je toch bij die pcboer bent en zelf je centjes verdient met coden dan laat je hem er toch naar kijken?
Zeg maar:'Regel het..'
Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik was bang dat ie zou beginnen met een format c: wat ik dus eigenlijk niet wou. Maar goed, het leed is al geschied, dus als ik er vannacht niet uit kom(eeehh, misschien toch 1 heel klein druppeltje tweakers bloed??? :P) dan zal dat waarschijnlijk wel de oplossing gaan worden...

Ik ga mijn PC slopen, en weer opbouwen en slopen, en bios'jes doen etc etc etc(oh crap, ik zulke mooie regeltjes kunnen coden in deze tijd. Maar goed, hier leren we ook weer wat van). Jullie alvast weltrusten. Bedankt voor de adviezen e.d. Ik 'bleer' hier of in een nieuwe topic de uiteindelijke oplossing als die gevonden wordt... als jullie dat willen weten.... :)

Verwijderd

[/edit] vondt de tekst die ik maakte niet nodig :)

• FailFr8er
  • Laatst online: 15:46
Wat ik knap vind, is dat ie dezelfde dag nog klaar was met zn format, en dat binnen een paar uur...

Begin er sterk aan te weifelen of ie wel geformat heb, aangezien hij beweert dat et em een dag in beslag neemt ed....

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Dat herinstalleren ging hem om de hele boel; windows zelluf zal toch niet meer dan 3 kwartier hoeven duren... :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
Ok, vorige topic is op slot gegooid. Dan maar een nieuwe. Iets meer 'onderbouwd' geblaat.

Vorige was: NOOIT meer een ATI(ik krijg dat ding niet goed werkend).

De PC is goed, geen zelf bouw. Een AOpen moederbord. Ik had de NVidia drivers van mijn vorige kaart goed weggehaald(met een tooltje). Ook had ik de nieuwste drivers van mijn moederbord geinstalleerd. Het lijkt mij toch te ver gaan dat je je OS opnieuw moet installeren omdat je een nieuwe videoplank hebt???

En ja, ook de nieuwste ATI drivers had ik gedownload.... Ook met de instellingen aan de slag geweest. Alles wat maar enigsinds exotisch klonk uit gezet. Ook dit alles hielp niet. 2x een browser openen en mijn PC ging spontaan rebooten. Plug ik mijn GeForce 2 MX 400 erin dan draait ALLES als een zonnetje.

Iemand dan nog suggesties? Wil het nog 1 kans geven... anders gaat ie echt terug...
jongen als je alleen maar kan klagen en je wilt je OS niet reinstallen dan doe je die ATI toch gewoon weg? sjongen jonge...

• LollieStick
Op zaterdag 09 maart 2002 01:45 schreef SuB het volgende:
mbm
AOpen levert een mooi hardware monitoring utility mee op de cd die bij het moederbord hoort. Probeer die eens. check anders www.aopen.nl voor de nieuwste versie.
Op zaterdag 09 maart schreef Mister_X het volgende:
jongen als je alleen maar kan klagen en je wilt je OS niet reinstallen dan doe je die ATI toch gewoon weg? sjongen jonge...
Nu kan het wel weer. Hij heeft intussen Windows al opnieuw geïnstalleerd en heeft het probleem nog steeds. Het gehele topic lezen is ook een vak. :)

Blijkbaar is het moeilijk om deze persoon te helpen in plaats van een groot gedeelte te verkloten.

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Begin er sterk aan te weifelen of ie wel geformat heb, aangezien hij beweert dat et em een dag in beslag neemt ed....
Dat herinstalleren ging hem om de hele boel; windows zelluf zal toch niet meer dan 3 kwartier hoeven duren...
Precies. Windows installeren is zo gebeurd. Het ging mij om alle andere dingen die ik er dan ook nog op wil hebben(al mijn tooltjes, libraries en al die shit).

Vannacht stevig aan het klote geweest, maar ik blijf het probleem houden. Wat mij betreft zijn er 2 mogelijkheden over:

1. Iets in mijn PC stoort heel erg op die Radeon(een stukje hardware)
2. Die Radeon plank is gewoon kapot!

Gaat hem maandag terug brengen. Even kijken wat die PC boer zegt, misschien dat hij nog wat kan doen.

edit: typo

• ViolatoR
  • Laatst online: 02-06 14:10
Heb je niet de mogelijkheid om dat plankje op een andere comp te testen? Dan weet je iig zeker of het aan je comp ligt of niet.

Dat hele verhaal van windows reinstallen voor een videokaartje vind ik ook een beetje b/s. Maat van me heeft ook een Radeon 8500 gekocht, daarvoor had ie een GF2 en had hij ook geen problemen mee.

Maar als ik jou was zou ik je kaartje gewoon ff in een andere comp proberen, weet je het iig zeker :7

fotoblog

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Misschien dan toch de voeding, download maybe eens radeontweaker of gelijkaardigs en downclock je radeon eens, (dus van 275/275 naar 230/230=> speed voor de aiw, progseltje zal dat dus wel kunnen instellen) dan verbruikt hij toch wel een stukje minder, dichter bij het gf2mx verbruik dan toch, als dit nog nix helpt, test dan maar in een andere pc, doet ie het daar, moet je eens een uitgebreide list posten van je config, nu weten we nix van je pc spul.

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nou ik vind eigenlijk ook dat als je een nw videokaart oid koopt dat ie het moet doen.
dwz oude drivers weghalen, nw kaart erin drivers erop en gaan
Dat is een basisgedachte want zo gaat het niet altijd (meer)
Er is zoveel hardware.

1: bios reset op mobo
2: als via, dan alles lezen in faq's voor juiste bios settings , klinkt vervelend is wel "vaak" nodig met via
3: ati kaarten zijn best goed , drivers zijn moeizaam
4: zelf heb ik beste resultaat zonder via drivers in XP
het kan anders liggen met kt266
5: geef niet zomaar op,

Tweak!

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
5: geef niet zomaar op
Heb de leverancier gesproken. Hij gaat vanmiddag terug. Krijg gewoon 100% poen terug. Asus v8440 staat nu in bestelling.

Na een vrijdag middag, vrijdag avond, vrijdag op zaterdag nacht er aan rotzooien terwijl ik geen tweaker ben vind ik het wel mooi geweest. MX 400 erin, daarmee red ik het wel tot de Asus er is.

Ik begin nu op een gebied te komen waar ik het niet allemaal meer kan volgen, dus kap ik er mee(zwak, mwa, ben geen tweaker. Wordt gek van die hardware ellende). Wel weer een hoop geleerd.

Dank allen voor de sugggesties en ideeen!

• _Stryker_
  • Laatst online: 27-04-2025
ben benieuwd wat hij doet als 'ie z'n harddisk gaat vervangen...... Zou 'ie het dan ook belachelijk vinden dat het OS en z'n prg's er niet pre-installed vanuit de winkel erop staan?

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 12:53 schreef beany het volgende:

Dank allen voor de sugggesties en ideeen!
En waag het niet meer om nooit meer ATI te zeggen, anders stuur ik m'n pitbull op je af :+

ATI Rules!

• MGSNK
  • Laatst online: 19-08 11:16
tsja, dit is gewoon pech hebben, 9/10 keer gaat het wel goed met ATI hardware, en ik ben ook errug blij GEWEEST met mijn Radeon DDR, eerlijk is eerlijk, tis gewoon kwaliteits spul

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• ViolatoR
  • Laatst online: 02-06 14:10
vandeweek zien we een thread met "Nooit meer GF4!!"

:+

fotoblog

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op zaterdag 09 maart 2002 10:31 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

AOpen levert een mooi hardware monitoring utility mee op de cd die bij het moederbord hoort. Probeer die eens. check anders www.aopen.nl voor de nieuwste versie.
[..]

Nu kan het wel weer. Hij heeft intussen Windows al opnieuw geïnstalleerd en heeft het probleem nog steeds. Het gehele topic lezen is ook een vak. :)

Blijkbaar is het moeilijk om deze persoon te helpen in plaats van een groot gedeelte te verkloten.
ehhehe had het topic doorgelezen NA deze post, achja sommige mensen doen sommige dingen nou eenmaal andersom,

toch denk ik dat die kerel wat fout doet, nou HIJ doet het niet fout uiteraard maar ziet iets " cruciaals " over het hoofd dat wij ook niet zien.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik ben het eens met de topicposter.
Het is absurd dat je je OS opnieuw moet installeren bij het veranderen van je videokaart.

Ik vraag me wel af of het nu aan de "vuiligheid"van de detonators of aan iets anders ligt.

Doe in ieder geval een roll-back. Haal al je NVIDIA tweak tools er ook af. Kijk in de registry of je het woord Nvidia nog tegen komt. Zo ja: Weggooien die key.

Vervolgens de ATI er in booten en proberen te installeren.

Is je AGP bus overclocked? Ik weet dat de meeste NVidia kaarten daar goed tegen kunnnen. Weet niet hoe een ATI daarmee omgaat.

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
ben benieuwd wat hij doet als 'ie z'n harddisk gaat vervangen...... Zou 'ie het dan ook belachelijk vinden dat het OS en z'n prg's er niet pre-installed vanuit de winkel erop staan?
Ik vraag me af wie het hier nou niet snapt....

Er zijn in mijn ogen 2 situaties waarin het logisch is dat je je OS opnieuw moet installeren:

1. Ander moederbord
2. Andere harde schijven(wel erg logisch dit)

Bij alle andere hardware ben ik van mening dat het moet kunnen ZONDER je OS opnieuw te moeten installeren. Ik vind het een tekortkoming in een product, anders dan moederborden en uiteraard harde schijven, dat je je OS opnieuw moet installeren wanneer je dit product wil gebruiken.
toch denk ik dat die kerel wat fout doet, nou HIJ doet het niet fout uiteraard maar ziet iets " cruciaals " over het hoofd dat wij ook niet zien.
Nou deze kerel is niet iemand die het per definitie beter weet dan iemand anders. Ik sta voor veel dingen open, zolang ze maar logisch en ook redelijk zijn. Zo moeilijk mag het toch niet zijn om een video kaartje te installeren? Drivers oude kaart eraf, oude kaart eruit, nieuwe kaart erin nieuwe drivers erop.

Als ik met tooltjes moet gaan kijken naar voltages en dergelijke dan begin ik toch wel aan het product te twijfelen. Wattage van mijn voeding is ook goed overigens: 350 watt, dat moet geen probleem zijn. De kaart in een andere machine met windows 98 se gaat overigens goed, zolang er geen opengl based spelletje gestart wordt(?????)

Ik ben toch een beetje de mening gaan vormen dat wanneer je als oplossing standaard 'OS opnieuw erop' hebt je geen echte tweaker bent. Een echte tweaker zal het voor elkaar proberen te krijgen met zijn huidige installatie. Dat is pas tweaken!

Een absolute newbie zal gelijk zijn OS opnieuw installeren.

just my 2 euro cents...

Na die kaart in een andere PC te hebben gepropt en problemen geeft bij OpenGL based spelletjes denk ik dat die kaart gewoon kaduk is.

Verwijderd

De standaard XP driver ondersteund geen OpenGL, kan dat het probleem zijn?

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
misschien nog een idee, ik had vroeger ook spontane reboots met een gf2mx. moest toen de agp driving control aanpassen en het werkte weer. met agp naar 2x zetten lost ik ook nog wel eens reboots op.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ff pesten: in de tijd die je hebt besteed om niet windows te installeren had je allang windows opnieuw geinstalleerd kunnen hebben :+

MechWarrior || Monsters Game

• Steven
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op zaterdag 09 maart 2002 14:40 schreef GambitRS het volgende:
ff pesten: in de tijd die je hebt besteed om niet windows te installeren had je allang windows opnieuw geinstalleerd kunnen hebben :+
* Steven vraagt zich af of beany nog bloed onder zijn nagels heeft >:)

• hetnet
Ben het wel beetje met je eens, Maar....NOOIT meer een ATI.
Is ook niet een beste topic openning, dan krijg je dit soort reacties.

Als je beetje had gelezen had je geweten dat, Ati een heel eigenwijze videokaart is.
Kijk maar naar de Topic: -= Radeon Topic - Deel 1 t/m 41 =-
Als je een Ati kaart aan de gang wilt krijgen zonder je OS opnieuw te instaleren, kan ik je wel zeggen dat je dan heeeeeeeel wat langer bezig bent.
Dus dat is de rede dat we allemaal zeggen ( instaleer ff opnieuw) Hebben de meeste hier zelf ondervonden.
Weet niet welke driver jij hebt nu ?? (ik 6043 rev2 met OpenGl atioglxx.dll 6043)
Maar met de beta drivers zijn al wat problemen met openGl
En dan nog wat staan jou bios instellingen wel goed ?
Je hebt net als mij een via chipset, en dat met Ati is erg eigenwijs.
Lees de Via home page maar eens.
Met bios instellingen van moederbord, heb ik de problemmen die ik had opgelost.

Kan natuurlijk altijd dat een kaart stuk is.........Kan

En wil je wat meer weten of hoe en wat lees de -= Radeon Topic - Delen eens door ( niet allemaal hoor)

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Ben het wel beetje met je eens, Maar....NOOIT meer een ATI.
Is ook niet een beste topic openning, dan krijg je dit soort reacties.
Ben ik met je eens. Maar dit had ik al eerder toe gegeven.

Je geeft zelf al aan dat de Radeon een moeilijk kaartje is(of moeilijke drivers). Ik verlaat ATI, en ga weer terug naar NVidia. Misschien probeer ik het over een tijdje weer eens.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op zaterdag 09 maart 2002 20:14 schreef beany het volgende:

[..]

Je geeft zelf al aan dat de Radeon een moeilijk kaartje is(of moeilijke drivers). Ik verlaat ATI, en ga weer terug naar NVidia. Misschien probeer ik het over een tijdje weer eens.
Als de Radeon een moeilijk kaartje is of moeilijke drivers heeft... Hoe verklaar je dan dat steeds meer bedrijven de Radeon inbouwen in hun pc's/notebooks? Bijvoorbeeld:
- IBM: Radeon7000 in Netvista's
- IBM: FireGL 8800 in graphic workstations
- IBM: Mobility Radeons in notebooks
- Toshiba: Mobility Radeon in Satellites
- Compaq: Mobility Radeon 7500 in notebooks(P4)
- HP: Radeon7000 in 2D workstations
- HP: All In Wonder in HP Pavilion
- Apple: Radeon7500 in Power Mac G4
- Acer: Radeon7000 in Espires
- etc etc etc

Ik neem aan dat die bedrijven niet zo maar een Radeon in hun configuraties zouden opnemen als de Radeon niet gewoon goed en stabiel zou functioneren. :7

Ik denk dat je het inderdaad over een tijdje maar weer moet proberen. :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Wat een flauwe flames. Uit de posts van beany blijkt toch dat hij uiteindelijk behoorlijk wat moeite heeft gedaan om zijn kaart aan de praat te krijgen. Hebben de mensen die hem belachelijk proberen te maken al rekening gehouden met de mogelijkheid dat het kaartje daadwerkelijk defect is ?

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op zaterdag 09 maart 2002 21:11 schreef KillBilly het volgende:
Wat een flauwe flames. Uit de posts van beany blijkt toch dat hij uiteindelijk behoorlijk wat moeite heeft gedaan om zijn kaart aan de praat te krijgen. Hebben de mensen die hem belachelijk proberen te maken al rekening gehouden met de mogelijkheid dat het kaartje daadwerkelijk defect is ?
Yep, zeker weten. :+

En als die kaart inderdaad defect is, dan vind ik het extra jammer dat er niet eens geprobeerd wordt om deze Radeon te vervangen door een ander exemplaar. Zo'n prachtkaart als de Radeon wordt meteen afgeschreven, omdat toevallig één exemplaar het misschien wel niet goed doet... :*

Voorbeeldje: Ik koop een Volvo S60 waarvan de motor steeds na 1 kilometer afslaat. Nou ben ik niet bepaald technisch aangelegd als het op auto's aankomt. Dus ik schrijf de Volvo S60s maar mooi af en koop een degelijke BMW 525i. En nu maar hopen dat die geen problemen geeft... ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• hetnet
Op zaterdag 09 maart 2002 20:14 schreef beany het volgende:

[..]

Nee nu moet je het niet gaan omdraaien naar moeilijk, ik zei eigenwijs kaartje.
Er is niks moeilijks aan Ati, maar eigenwijs kan wel moelijk wezen.

Maar denk dat het beter is als je een gewoon, NVidia kaartje neemt >:)
Kan ook rap zijn :9~

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Alles heeft voorstanders en tegenstanders(windows -> linux, mercedes -> bmw, vb -> delphi, ajax - > feijnoord etc etc)

Ik vind NVidia wel wat, en ik dacht dat de Radeon ook wel wat zou zijn. In mijn geval dus niet.

Als het plankje inderdaad kapot zou zijn, dan kan ik begrijpen dat jullie het raar vinden dat ik het niet een 2e kans geef. Voordat ik deze kaart kocht wou ik eigenlijk al een geforce 4, maar ik liet me overhalen. Dus dat was eigenlijk al een slecht begin. Ik pak nu gewoon die gf4. Is puur gevoel, de kaart zelf is misschien niet slecht maar omdat ik al twijfelde bij de aankoop heeft het wel bijgedragen aan het gevoel dat ik nu over ATI heb.

Mocht ik tijdens het installeren van de gf4 ook problemen tegen komen zal ik eerlijk zijn en het hier posten. Kunnen jullie nog meer genieten ;)

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 01:13 schreef beany het volgende:
Voeding zou inderdaad ook nog wat kunnen zijn. Maar toch twijfel ik daar aan. Zo kan ik 30 minuten een spel spelen, zo reboot ie wanneer ik een browser probeer te openen.
Typische voedingsproblemen. Geloof het dan maar niet. Het hoeft er niet aan te liggen, maar dit zijn wel de kenmerken.
Ik heb meerdere GeForce kaarten gehad die het allemaal goed deden. Ik koop een keer een ander merk en het is gelijk hommeles.
Heb je toevallig een Dell? (Of Compaq of ander dergelijk merk?) Die willen gewoon wel eens weigeren te werken met andere hardware.
Dan denk ik toch bij mezelf 'Als NVidia het goed kan doen, zelfs op mijn PC, waarom kan ATI dat dan niet?'.
Uhm, wat voor brakke PC is dat dan?... :?
Er zijn in mijn ogen 2 situaties waarin het logisch is dat je je OS opnieuw moet installeren:

1. Ander moederbord
2. Andere harde schijven(wel erg logisch dit)

Bij alle andere hardware ben ik van mening dat het moet kunnen ZONDER je OS opnieuw te moeten installeren. Ik vind het een tekortkoming in een product, anders dan moederborden en uiteraard harde schijven, dat je je OS opnieuw moet installeren wanneer je dit product wil gebruiken.
LEZEN:
Op zaterdag 09 maart 2002 00:31 schreef Sir_Black het volgende:

Ja, het ZOU MOETEN werken met de-installeren oude drivers en installeren nieuwe drivers. Maar helaas werkt het in windows niet altijd zo, en blijft er wel eens iets achter. Ook zo'n 'tooltje' is niet heilig.
Voordat je gaat kankeren dat het produkt niet goed is, standaard procedure:
ALTIJD eerst windows schoon installeren (niet over oude versie dus, maar Deltree C of Format C).
And if you don't like it: koop geen computer!
Gesnopen?
Wattage van mijn voeding is ook goed overigens: 350 watt, dat moet geen probleem zijn.
LEZEN:
Op zaterdag 09 maart 2002 00:31 schreef Sir_Black het volgende:

niet alle merken voedingen zijn even goede kwaliteit, fabrikanten maken fouten of je treft een kapotte voeding.
Gesnopen?
Ik ben toch een beetje de mening gaan vormen dat wanneer je als oplossing standaard 'OS opnieuw erop' hebt je geen echte tweaker bent. Een echte tweaker zal het voor elkaar proberen te krijgen met zijn huidige installatie. Dat is pas tweaken!
Ik denk dat de gemiddelde tweaker daar anders over denkt. PC herinstallen zorgt vaak dat alle rotzooi eruit is en windows weer lekker snel draait. Windows gaat nu eenmaal na verloop van tijd gebreken vertonen, en als je dat gaat zitten ontkennen: we lachen om je, eigenwijs.

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
gaat nu eenmaal na verloop van tijd gebreken vertonen
dat ontken ik niet, maar mijn installatie was nog niet zo oud. En zulke gekke dingen doe ik er niet mee(continu installeren/deinstalleren van programma's e.d.).

Ik denk dat een aantal van jullie wat te simpel zijn 'het werkt niet, ach dan installeren we de PC toch opnieuw?'. Als er nou gelijk was gekomen met voeding en dat soort suggesties... Eerste wat er wordt geroepen: OS opnieuw!

Ach ja, zo kunnen we nog wel een tijdje door discussieren.

• hetnet
Je heb weer niet goed gelezen, dit hebben degene die een ati kaart hebben zelf ondervonden.
Dat een nieuwe installatie nodig is, als er eerst een andere 3dkaart in heeft gezeten.

Kijk als jou kaart echt stuk is ?? Ja das vette pech.(kan jij ook niks aan doen)
Maar anders is/was het zonde want had je het verschil kunnen zien tussen NVidia en Ati.

Zal je wat proberen uit te leggen, Ati is zo eigenwijs dat zelfs na een bios resset op deze pc,(MSI 6321 964D Pro 2X P3 667 512Mb en IMB GPX schijven) al bijna geen boot scherm geeft, denk dat het door die hele mooije Via chipset van mij.(Via bugje)

Voorbeeldje: moederbord bios bij mij.
alle video cache moet disabled.
AGP master write disabled.
AGP master read disabled.
PCI master 0 ws write disabled.
En nog wat van die dingentjes.
Zoals dat DMA van HD's niet aan mag staan :?

Als ik dat doet met oude kaart Matrox G400, is niet vooruit te branden.
Voor ik dat allemaal door had, was ik wel paar dagen verder.(had ze ook al gebeld dat ik hem terug zou sturen)
En wel 5 topic van ati door gelezen, toen zag ik nieuwe installatie staan.
Dat heb gedaan, en in bios spitten, en nu werkt het als een zonnetje :P

Ben van 3D test 2001Se van 4600, toen ik hem voort eerst aan de praat had, naar 4900 en nu 5206 gegaan.
En kwa 2D beeld vin ik hem mooier als een G400.

Zou toch zonde zijn geweest, als ik hem terug had gestuurt 3 dagen na ontvangst.(was er ook schijtziek van hoor toen)
Wou ook een Assus TI 500 toen :9 is ook erg leuke kaart.
Maar ben toch blij dat ik met Ati :9~ door ben gegaan.

Zo zie je maar weer, je was/ben niet de enige, met problemen met Ati kaart.
En leuke is, dat mijn pctje nog nooit zo rap is geweest als nu.
Dit wouk je nog ff zeggen, Suc6 verder >:)

Verwijderd

Tja, ach, topic had beter kunnen zijn "Noooit meer een PC" aangezien je altijd een fors risico loopt dat nieuwe hardware gewoon aandacht vereist.

OF je moet bereid zijn het door een TD laten doen, of bereid zijn het zelf te doen, met meer tijd en moeite.

Verder is het logisch dat een gforce het prima doet, als er een gforce in zat. Ik had een gf2mx, je zet een radeon erin, dat werkt niet, en dan verbaast zijn dat een nivida kaart het wel doet in een preconfigured systeem voor een nvidia kaart.

maargoed, stel zelf je prioriteitein.

nvidia bied leuke kaarten aan tegen een forse prijs, waar je vermoedelijk vrij weinig moeite mee hebt (aangezien de meeste pc's al een nvidia kaart erin hadden)

ATI bied zeer feature rijke kaarten aan tegen een vrij redelijke pijs waar je wellicht wat meer moeite mee hebt.

het blijft een persoonlijke keuze

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Ik had ook het zelfde probleem met een Ge-Force 256 en mijn ATI RADEON 8500, maar toen ik OS opnieuwe instalde was alles voorbij hoor...

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Tja,

Maar het OS opnieuw installeren heb ik al gedaan, en het werkte niet. Bios instellingen ook tot in den treure gedaan, geen resultaat. Ik ben in tegenstelling tot jullie geen tweaker. Jullie hebben er lol in om net zolang door te gaan totdat 'het' werkt. Ik niet, tenminste niet op hardware nivo. Ik doet dat veel liever op software nivo. Jullie hebben er eer en plezier van als het na een aantal dagen rotzooien werkt. Ik denk alleen maar 'wat een ellende was dat zeg'. Ik vind het jammer dat dit soort problemen(niet mijn specifieke probleem maar het algemene installatie probleem 'os opnieuw' en zo) bij ATI kaarten is(of alleen de Radeon, dat weet ik niet). Het zal waarschijnlijk meerdere niet-tweakers problemen opleveren die dit kaartje dan terug sturen. En dat is niet goed voor de concurentie. Ik gun ATI een goed markt aandeel, dat houd zowel ATI als NVidia scherp, wat alleen maar goed is voor ons: de jongens en meisjes die mooie 3D gfx willen :)

Op dit moment mag de titel van dit topic zijn 'voorlopig geen ATI', ik probeer het over een tijdje weer eens een keer en ik hoop dat ATI het dan allemaal wat vriendelijker heeft gemaakt voor de niet-tweakers onder ons. Zoals ik hier de reacties lees moet de Radeon een goed kaartje zijn, als die eenmaal werkt dan ;)

Of het plankje nou kapot is of dat ik wat over het hoofd heb gezien, hij gaat morgen terug. De GF4 staat al in bestelling. Ik ben geen tweaker en ik zal ook nooit een tweaker worden ook. Petje af voor jullie die er dagen instoppen om een stukje hardware aan de praat te krijgen!. Geef mij maar c++, daar heb ik veel meer gevoel bij......

:)

• hetnet
Petje af voor Beany ! je hebt een :7 verdient.
Die mensen zoals jou moeten er ook wezen hoor, anders hadden wij geen programatjes ;)
Maar wel eerlijk dat je het toe geeft, geen tweaker te zijn.
Ik ben het ook helemaal niet, maar ik geef alleen wat minder snel op :P weekje met hardware spelen vink ook wel wat hebben.
Wil alleen kaart wel helemaal door hebben, voor ik aan wat anders begin.
Suc6 met je Gf4 zouk zeggen.

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:33

Paddo

¿Ik hier?

Volgens mij heeft Beany toch echt ongeluk gehad.

Overal las ik probs met de Epox 8KHA+. Dat ie het niet wou doen enzo. Ik installeer mijne zonder problemen.

En hier is beany die zijn video kaart verandert. Net zoals ik. Van een TNT naar een Radeon 8500LE en gewoon zoals beany het heeft gedaan heb ik ook mijn drivers deinstalled om vervolgens kaart eruit te trekken en me radeon erin te pleuren. Zonder probs werkend.

Heb ik nou zoveel geluk :)

Snel ff afkloppen ;)

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik moest Windows ook helemaal nieuw installeren voor mijn Radeon.

[extra informatie:] ik heb een nieuw pc gekocht, dus, dat moest echt :)[/ext. info] :7

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
ik heb precies hetzelfde probleem als Beany.
maar ik ben dus wel 4nachten en dagen bezig geweest om alle mogelijke driver combinaties op een clean systeem te proberen (dus elke keer weer format en de boeld erop)
maar niks hielp, toen issie uiteindelijk omgeruild maar de nieuwe geeft precies dezelfde fout weer.
het is niet alleen als je een browser opent maar ook als je bijv. 'd:' (browser) opent, een film aanklikt (en dan kijken) maar meteen wel de browser dicht doen, dan krijg je na verloop van tijd (willekeurig na zoveel min.) toch weer dat mijn systeem freezed, 15sec wachten en een spontanious reboot :(

ik heb ook echt geen idee meer wat ik er aan zou kunnen doen.

ik heb dus de combinatie van via en radeon drivers geprobeert
de via 4.37
en radeon (xp signed) 6.13.6015

daarnaast draai ik XP Pro

mijn hardware config is :

AMD XP1800+
Jetway 866AS (ddr) met het VIA KT266 chipset
Club 3D radeon 7500
SB LIVE! 5.1
512DDR geheugen
2HDD's (10@5400 en 20@7200 gig)
writer
dvd-speler
350Watt voeding
spire koeling op proc.
fannetje op video kaart over de ATi chip

iemand een fix ? (ik heb btw ook al de via fix geprobeerd die het zou moeten verhelpen maar ook dat hielp niet)
help me out here :( :?

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Jips, 15 seconden freeze en dan een reboot. Precies het geen wat ik ook heb. Overeenkomsten tussen jouw en mijn systeem:

- 350 watt voedingen
- Windows XP
- Amd (1600+ jij een 1800+ maar is een AMD)

VIA chipset weet ik niet precies.

Ik heb de moed opgegeven. Ik hoop dat jij het probleem vind, en kan oplossen. Ik neem aan dat je dit topic en de andere Radeon topics al hebt doorgelezen? Worden wel aardig wat suggesties gegeven.

Suc7!

Verwijderd

Zou het dan toch aan die AMD's liggen? :D
Heeft Beany the codekid z'n kaartje al terug gebracht?
/me draait bijna 8000 punten met 3dmark2001se op z'n ati 8500 radeon 64 mb ddr OEM

• VeldKoe
  • Niet online

Vorige was: NOOIT meer een ATI(ik krijg dat ding niet goed werkend).

De PC is goed, geen zelf bouw. Een AOpen moederbord. Ik had de NVidia drivers van mijn vorige kaart goed weggehaald(met een tooltje). Ook had ik de nieuwste drivers van mijn moederbord geinstalleerd. Het lijkt mij toch te ver gaan dat je je OS opnieuw moet installeren omdat je een nieuwe videoplank hebt???

En ja, ook de nieuwste ATI drivers had ik gedownload.... Ook met de instellingen aan de slag geweest. Alles wat maar enigsinds exotisch klonk uit gezet. Ook dit alles hielp niet. 2x een browser openen en mijn PC ging spontaan rebooten. Plug ik mijn GeForce 2 MX 400 erin dan draait ALLES als een zonnetje.

vind je dat 'te ver gaan' of ben je gewoon een luie flikker? het is HOOGST normaal dat alles niet 100% werkt als je niet formatteert als je een nieuwe videokaart erin flikkert, zelfs als je alles 'goed' hebt weggehaald

en om dat ook nogeens op ATI te schuiven vind ik helemaal sneu, je bent gewoon een lui jong dat mij spontaan aambeien bezorgt

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
slachtvee:
vind je dat 'te ver gaan' of ben je gewoon een luie flikker? het is HOOGST normaal dat alles niet 100% werkt als je niet formatteert als je een nieuwe videokaart erin flikkert, zelfs als je alles 'goed' hebt weggehaald
en om dat ook nogeens op ATI te schuiven vind ik helemaal sneu, je bent gewoon een lui jong dat mij spontaan aambeien bezorgt
LEZEN!

Je hebt de hele topic niet gelezen. Dan kan je lezen dat ik inmiddels al alles heb geprobeerd, ook de format! Heb er inmiddels al heel wat uurtjes aan besteed! Lees voortaan voordat je reageer :(

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 12:53 schreef computeraap het volgende:
Zou het dan toch aan die AMD's liggen? :D
Heeft Beany the codekid z'n kaartje al terug gebracht?
* beany draait bijna 8000 punten met 3dmark2001se op z'n ati 8500 radeon 64 mb ddr OEM
Ik ga hem vanmiddag terug brengen. Mijn MX 400'tje zit alweer in mijn PC en de GF4 4400 staat in bestelling maar kan nog een paar dagen duren voordat ie binnen is.

Jammer om hier vlak boven te moeten lezen dat er nog iemand is met dit probleem. Ik hoop echt dat hij wel de oplossing vind....

• hetnet
Op maandag 11 maart 2002 12:38 schreef Toulinash het volgende:
ik heb precies hetzelfde probleem als Beany.
maar ik ben dus wel 4nachten en dagen bezig geweest om alle mogelijke driver combinaties op een clean systeem te proberen (dus elke keer weer format en de boeld erop)
maar niks hielp, toen issie uiteindelijk omgeruild maar de nieuwe geeft precies dezelfde fout weer.
het is niet alleen als je een browser opent maar ook als je bijv. 'd:' (browser) opent, een film aanklikt (en dan kijken) maar meteen wel de browser dicht doen, dan krijg je na verloop van tijd (willekeurig na zoveel min.) toch weer dat mijn systeem freezed, 15sec wachten en een spontanious reboot :(

iemand een fix ? (ik heb btw ook al de via fix geprobeerd die het zou moeten verhelpen maar ook dat hielp niet)
help me out here :( :?
Heb je dit al geprobeerd http://www.sysopt.com/articles/radtweak/index2.html
In bios kan hoop verkeerd staan, had ik namelijk ook.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

Milmoor

Footsteps and pictures.

Wanneer een specifiek onderdeel problemen geeft is het vaak handig om alle overige zooi eruit te halen. Dan weet je zeker dat het niet aan de combinatie ligt. Creative kaartjes zorgen bijvoorbeeld soms voor onverklaarbare problemen in configuraties die niet helemaal standaard intel zijn. Oftwel, probeer het eens met alleen de videokaart (ok, en geheugen/moederbord/blaat/etc.).

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• bloasfist
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

ik heb alle 4 pagina's doorgespit en ben meerdere keren tegen gekomen dat het nodig is om een reinstall te doen als je van een nvidia kaart naar ati upgrade.
Mijn ervaring is dat dit _helemaal niet_ nodig is. In mijn geval ben ik van een tnt2 naar ati radeon 32mb DDR (7200) gegaan, en heb nergens last van gehad! Ik heb zelfs de detonators er niet uitgesloopt (omdat ik de eerste tijd m'n tv out van m'n tnt2 nog wel eens nodig had).
Dus, of ik heb enorm mazzel gehad, of bepaalde mensen hebben voor niks lopen reinstallen >:)
specs:
athlon classic 500@750
msi 6167 (amd 750 chipset)
256 mb pc133 sdram
creative sb64 blablabla

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
ben meerdere keren tegen gekomen dat het nodig is om een reinstall te doen
Ik zie het eerder als dat de mensen die dat als eerste roepen wat simpel zijn en het OS opnieuw installeren zodra ze het niet meer weten.

• VeldKoe
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 13:24 schreef beany het volgende:

[..]

Ik zie het eerder als dat de mensen die dat als eerste roepen wat simpel zijn en het OS opnieuw installeren zodra ze het niet meer weten.
je kan alles natuurlijk ook 1 voor 1 uit gaan sluiten, maar dat kost meestal een stuk meer tijd en moeite als een format, waarom moeilijk doen..

• TukkerTweaker
  • Laatst online: 09:45
Ik heb ook een radeon 8500 aangeschaft en deze omgeruild met mijn GF2 MX 200, ik heb totaal geen problemen gehad, zelfs niet eens oude detonaters verwijderd.

systeem:
MSI k7t 133a
Athlon 1000 @ 1195
512 133 mhz SDRAM

Windows XP prof.

Na opnieuw opstarten werd direct mijn Radeon herkent, daarna de nieuwste drivers erop en gaan met die banaan.

• bloasfist
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Op maandag 11 maart 2002 13:43 schreef VeldKoe het volgende:

[..]

je kan alles natuurlijk ook 1 voor 1 uit gaan sluiten, maar dat kost meestal een stuk meer tijd en moeite als een format, waarom moeilijk doen..
ikzelf gebruik ghost en dan is een "format" zo gebeurd.
Maar als je alles moet gaan reinstallen (niet alleen windhoos, maar ook alle andere proggies, instellingen, contact lists, documents bladibladie) dan ben je toch wel een ruime middag bezig ja...

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Waarom moeite doen? eeuuhhh... waarom tweaken? De reden om te tweaken is o.a. toch om te kijken hoe, waarom en waarom niet?

Een niet-tweaker of beginner zal gelijk met de format beginnen, een echte tweaker zoekt tot op de bodem uit waarom het niet werkt en zal het werkend krijgen zonder een format. Daarom viel het me ook tegen dat er hier op gathering.tweakers.net gelijk 'format' werd geroepen!

• VeldKoe
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 13:49 schreef beany het volgende:

[..]

Waarom moeite doen? eeuuhhh... waarom tweaken? De reden om te tweaken is o.a. toch om te kijken hoe, waarom en waarom niet?

Een niet-tweaker of beginner zal gelijk met de format beginnen, een echte tweaker zoekt tot op de bodem uit waarom het niet werkt en zal het werkend krijgen zonder een format. Daarom viel het me ook tegen dat er hier op gathering.tweakers.net gelijk 'format' werd geroepen!
tweaken is voornamelijk versnellen en niet problemen oplossen

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 17:24 schreef Paddo het volgende:
Volgens mij heeft Beany toch echt ongeluk gehad.

Overal las ik probs met de Epox 8KHA+. Dat ie het niet wou doen enzo. Ik installeer mijne zonder problemen.

En hier is beany die zijn video kaart verandert. Net zoals ik. Van een TNT naar een Radeon 8500LE en gewoon zoals beany het heeft gedaan heb ik ook mijn drivers deinstalled om vervolgens kaart eruit te trekken en me radeon erin te pleuren. Zonder probs werkend.

Heb ik nou zoveel geluk :)

Snel ff afkloppen ;)
Dat is ook vooral omdat de Epox mobo's problemen hebben met de retail kaarten, als ik die van mij op 250/250 zet is er ook niks aan de hand. :)

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Je OS opnieuw installeren vind ik nou niet echt versnellend werken op de installatie van een video kaartje... Als iemand nou uitzoekt wat precies het probleem is kunnen vele mensen het daarna doen ZONDER het OS opnieuw te installeren. Das pas versnellen!

Ik denk dat tweaken meer is dan alleen maar je rommeltje versnellen.

Maar ja, ik denk dat dat een verschil van mening is.

• Toulinash
Op maandag 11 maart 2002 12:58 schreef VeldKoe het volgende:

[..]

erm denk ff na, en lees ... ik heb dat allemaal WEL gedaan en het heeft geen flikker geholpen .. .

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Misschien een idee om het kaartje terug te sturen naar het bedrijf waar je het gekocht hebt om te zeggen dat hij brak is, en vraagt een vervangende kaart, heeft die dezelfde problemen dan zou ik het ergens anders in je PC gaan zoeken.

Breek je nek voorzichtig

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 09 maart 2002 00:30 schreef beany het volgende:
Ja, deze had ik ook al gevonden...

Heb zo'n beetje aan alles voldaan. Behalve een bios update. Maar eens opzoek of er uberhaupt een bios update is voor mijn bios...

Blijf het toch een vreemde zaak vinden. Heb ook nog verder gezocht hier op tweakers en lees dat toch vele mensen tevreden zijn met de Radeon 8500.

Ik Niet!

Ik ga dit nachtje nog ff door klooien. Als het niet werkt tegen de ochtend dan ga ik echt voor de GF4...

Ik ook maar ik heb een Epox 8kHA , past geen Ti4600 op :X

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op maandag 11 maart 2002 23:19 schreef The_PyroPath het volgende:
Misschien een idee om het kaartje terug te sturen naar het bedrijf waar je het gekocht hebt om te zeggen dat hij brak is, en vraagt een vervangende kaart, heeft die dezelfde problemen dan zou ik het ergens anders in je PC gaan zoeken.
Als het systeem met een GeForce perfect draait, ligt het aan de Ati-kaart, of aan de combinatie van de Ati-kaart met de huidige hardware.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Op dinsdag 12 maart 2002 00:03 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Als het systeem met een GeForce perfect draait, ligt het aan de Ati-kaart, of aan de combinatie van de Ati-kaart met de huidige hardware.
Daarom moet hij hem ook terug sturen en kijken of het met een nieuwe wel werkt. Maar dat iets niet werkt en met een anders kaart wel wil nog niet zeggen dat het persee aan die eerste kaart ligt hoor, en ik spreek uit ervaring daarmee. ESD is raar spul en kan vreemde schade tot gevolg hebben.

Maar ik heb het niet helemaal sekuur gelezen heb je al eens geprobberd FastWrites uit te zetten en de performace in bios op gewoon te zetten?

Breek je nek voorzichtig

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 00:18 schreef The_PyroPath het volgende:

[..]

Maar ik heb het niet helemaal sekuur gelezen heb je al eens geprobberd FastWrites uit te zetten en de performace in bios op gewoon te zetten?
Eh, klopt, niet helemaal sekuur gelezen :)

De kaart is inmiddels terug bij de leverancier. Ik kan er dus niet meer mee klooien. Anderen in dit topic zitten nog met een soort gelijk probleem.

Asus v8440 onderweg :9~

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 00:03 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Juist, en daarom maar geen ATI kaartje, maar een GeForce kaartje. Waarom verder kloten als de oplossing simpel is? Nog simpeler dan 'format c:'? Gewoon GeForce erin!!!!! :Y)

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 12 maart 2002 07:36 schreef beany het volgende:

[..]

Eh, klopt, niet helemaal sekuur gelezen :)

De kaart is inmiddels terug bij de leverancier. Ik kan er dus niet meer mee klooien. Anderen in dit topic zitten nog met een soort gelijk probleem.

Asus v8440 onderweg :9~
waar hebje die besteld?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 07:41 schreef Mary Wana het volgende:

[..]

waar hebje die besteld?
Hunterspc.nl

De GF4 TI4(4/6)00 beginnen nu beschikbaar te komen.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
aha, nog een slachtoffer van de combo aopen ak77pro & ati radeon :(

specs:
ati radeon 7000
aopen ak77 pro
amd 1800
256MB ddr
maxtor 40gb 7200
ibm 60 7200
LG dvd
plextor 24x

ik had dus hetzelfde probleem hiermee. zodra er ook maar enige grafische activiteit was, 3dmark, gamen, zwaar photoshop werk, scrollen in een explorer pagina met veel plaatjes etc gaat het systeem gigantisch over de zeik. lockups, blue screens, spontane reboots etc. na de reboot dan krijg je een error report met atidrv.dll o.i.d

ik weet dus NIET waaraan het ligt en ik heb zo'n beetje alles wel geprobeerd.

-bios update mobo
-ander geheugen
-4 verschillende drivers van ati
-windows xp reinstall, home edition en ook pro geprobeerd met alle windows updates en zonder.
-via drivers, verschillende versies.
-hele bios doorgespit en verschillende instellingen geprobeerd, zelfs instellen en dan een xp reinstall

4 dagen continue bezig geweest en HET WIL NIET WERKEN

geforce mx kaartje erin en draaien als een tierelier!

ik verdenk trouwens wel het moederbord, wat dat ding gaat ook heel fout om met pci devices.

bijv terratec dmx xfire 1024 erin, en ding loopt niet goed, na installen van drivers in XP, bij het eindscherm van 'apparaat successvol geinstalleerd en klaar voor gebruik' freezed het scherm. dat is net voor dat dat bericht komt. geen enkele driver werkt. ook niet de standaard crystal drv van XP.

Haal ik de kaart eruit en loopt alles als een tierelier.
Prik ik er een intel pro nic in loopt alles nog steeds goed. terratec kaart erbij en alles doet het oke :? :?

trek ik dan de intel nic eruit, crasht het systeem weer bij de desktop :? :?

Prik ik de intel pro terug dan werkt het weer met geluid ok en netwerk :? |:(

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Open het Radeon incident na heb ik verder geen problemen met het mobo'tje.

Maar het klinkt niet goed :(

Ik zal in het in de toekomst in de gaten houden. Suc6!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op maandag 11 maart 2002 13:57 schreef beany het volgende:
Ik denk dat tweaken meer is dan alleen maar je rommeltje versnellen.

Maar ja, ik denk dat dat een verschil van mening is.
Als je kijkt wat voor soort vragen hier gesteld worden, dan ben ik het helemaal met Beany eens. Problemen zijn er om opgelost te worden. Ja, en dat houdt dus OOK in als je door overclocken in de problemen bent gekomen *D

• Toulinash
Op dinsdag 12 maart 2002 00:18 schreef The_PyroPath het volgende:

[..]

Daarom moet hij hem ook terug sturen en kijken of het met een nieuwe wel werkt. Maar dat iets niet werkt en met een anders kaart wel wil nog niet zeggen dat het persee aan die eerste kaart ligt hoor, en ik spreek uit ervaring daarmee. ESD is raar spul en kan vreemde schade tot gevolg hebben.

standaard staat 'fast write' op disabled in je bios, en hij is dus al omgeruild zoals je hebt kunnen lezen . . . ik ben nu aan't kijken voor een leuk ddr mobo'tje

(iemand iedeën voor het mobo btw :) )

Verwijderd

Quote:
Het is absurd dat je je OS opnieuw moet installeren bij het veranderen van je videokaart.
Ik vraag me wel af of het nu aan de "vuiligheid"van de detonators of aan iets anders ligt.

Doe in ieder geval een roll-back. Haal al je NVIDIA tweak tools er ook af. Kijk in de registry of je het woord Nvidia nog tegen komt. Zo ja: Weggooien die key.

Vervolgens de ATI er in booten en proberen te installeren.

Unquote:

Volledig mee eens! :) Een echte tweaker gaat niet direct de vuilbak gebruiken en formateren enzo... Dat doe je pas in uiterste noodzaak, als echt al het andere niet werkt of lukt, en/of je windows zo zwaar verrot is dat je niet eens mee kan opstaren. Je gaat toch niet elke keer met wat nieuwe hardware je gehele computer herinstalleren? :?

Moet je voorstellen; Eerst formateren; dan Windows erop. Gaat nog... ;)
Dan komt het; beginnen met drivers te installren. Als je pech hebt moet je kaart voor kaart erin prikken (de beste volgorde is altijd; eerst de videokaart, dan de Geluidskaart, dan de NIC, dan de modem en de rest.) en driver erop zetten (als je al ergens een backup hebt van de nieuwste gedownloade) weer rebooten tot je een ons weegt.

Eindelijk werkt je systeem. Dan Gaan we alle software netjes opnieuw erop zetten.
MSOffice.....
Virusscanner/firewall.....
Tools....
Games....
savegames....
Documenten...
MP3s.....
etc.
etc.

Kortom uren werk en dat alleen maar voor een ander kaartje... Blijft bullshit. Normaal kan je gewoon upgraden, maar voordat je dit doet moet je altijd alle oude drivers verwijderen en zeker alle tweaktools etc. Dan laat je oude kaart opnieuw instellen als standaard VGA kaart en DAN pas ruk je hem eruit en zet je nieuwe erin! That's the way!

Wat betrefd voedingsproblemen. Zeker met zwrae processoren, videokaarten ed. zijn hier al snel problemen. De opgegeven waarden van de fabrikant komen zeker niet overeen met de praktijk. Daarom is het altijd goed om voltages te checken en zeker instabiele voltages zijn een teken dat er wat mis kan zijn, of dat de voeding aan zijn max zit... :Z

Verwijderd

Haha even leuk een berichtje intikken wat toch niemand meer leest op een subject van eeuwen geleden.
Ik vind dat iemand hardstikke gelijk heeft dat als ie voor tig gulden een ati koopt hij mag verwachten dat ie dat ding geinstalleerd krijgt zonder heel windows opnieuw te installeren. Dit in tegenstelling tot al die elitaire tweakers die deze poster hierboven afgezeken hebben.
Ati staat er om bekend dat ze driver problemen bij hun klanten neerleggen.
Zelfs als tweaker die regelmatig met z'n hardware kloot en een keer een kaartje in een andere pc overpoot zou je dan toch het gevoel krijgen een onmogelijk misbaksel in huis te hebben.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Bios update logs van je mobo bestuderen >:) en zien of er "problems with xxxx vga card under xx os gefixed zijn", dat was dus het geval bij de gf2mx die onder windhoos 2k probs gaf op mijn 8kta3, ik heb die kaart niet en dus nergens last van gehad, maar bij jou zou iets dergelijks best het geval kunnen zijn, gewoon eens kijken naar wat een bios update te bieden heeft, met een beetje geluk is het gefixed, os herinstallen zou ook kunnen helpen, hangt af van de troep op je bak. IMO moet je eerst kijken voor een bios upgrade (check dus logfiles) en dan pas het os.

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zondag 16 juni 2002 23:02 schreef HanslH het volgende:
Haha even leuk een berichtje intikken wat toch niemand meer leest op een subject van eeuwen geleden.
Ik vind dat iemand hardstikke gelijk heeft dat als ie voor tig gulden een ati koopt hij mag verwachten dat ie dat ding geinstalleerd krijgt zonder heel windows opnieuw te installeren. Dit in tegenstelling tot al die elitaire tweakers die deze poster hierboven afgezeken hebben.
Ati staat er om bekend dat ze driver problemen bij hun klanten neerleggen.
Zelfs als tweaker die regelmatig met z'n hardware kloot en een keer een kaartje in een andere pc overpoot zou je dan toch het gevoel krijgen een onmogelijk misbaksel in huis te hebben.
jezus, de tweakers hier zijn alleen maar behulpzaam. iedereen die problemen met dat ding had loste het op door een format. kijk, OPLOSSING! en dan moet die gast niet gaan piepen dat ie daar geen zin in heeft.
een beetje tweaker die z'n zaakjes goed voorelkaar heeft doet dat in een paar uurtjes.
en je kan wel ati gaan afzijken om z'n driver support, maar dat helpt natuurlijk niet :r

ikzelf heb ook een radeon 8500 in m'n 2e pc zitten en dat werkte gewoon in 1x zonder een format. misschien dat zijn windows nogal bevuilt was?
Pagina: 1 2 Laatste