NOOIT meer een ATI(maar dan anders)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 13:49 schreef beany het volgende:

[..]

Waarom moeite doen? eeuuhhh... waarom tweaken? De reden om te tweaken is o.a. toch om te kijken hoe, waarom en waarom niet?

Een niet-tweaker of beginner zal gelijk met de format beginnen, een echte tweaker zoekt tot op de bodem uit waarom het niet werkt en zal het werkend krijgen zonder een format. Daarom viel het me ook tegen dat er hier op gathering.tweakers.net gelijk 'format' werd geroepen!
tweaken is voornamelijk versnellen en niet problemen oplossen

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 17:24 schreef Paddo het volgende:
Volgens mij heeft Beany toch echt ongeluk gehad.

Overal las ik probs met de Epox 8KHA+. Dat ie het niet wou doen enzo. Ik installeer mijne zonder problemen.

En hier is beany die zijn video kaart verandert. Net zoals ik. Van een TNT naar een Radeon 8500LE en gewoon zoals beany het heeft gedaan heb ik ook mijn drivers deinstalled om vervolgens kaart eruit te trekken en me radeon erin te pleuren. Zonder probs werkend.

Heb ik nou zoveel geluk :)

Snel ff afkloppen ;)
Dat is ook vooral omdat de Epox mobo's problemen hebben met de retail kaarten, als ik die van mij op 250/250 zet is er ook niks aan de hand. :)

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 07:26

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Je OS opnieuw installeren vind ik nou niet echt versnellend werken op de installatie van een video kaartje... Als iemand nou uitzoekt wat precies het probleem is kunnen vele mensen het daarna doen ZONDER het OS opnieuw te installeren. Das pas versnellen!

Ik denk dat tweaken meer is dan alleen maar je rommeltje versnellen.

Maar ja, ik denk dat dat een verschil van mening is.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
Op maandag 11 maart 2002 12:58 schreef VeldKoe het volgende:

[..]

vind je dat 'te ver gaan' of ben je gewoon een luie flikker? het is HOOGST normaal dat alles niet 100% werkt als je niet formatteert als je een nieuwe videokaart erin flikkert, zelfs als je alles 'goed' hebt weggehaald

en om dat ook nogeens op ATI te schuiven vind ik helemaal sneu, je bent gewoon een lui jong dat mij spontaan aambeien bezorgt
erm denk ff na, en lees ... ik heb dat allemaal WEL gedaan en het heeft geen flikker geholpen .. .

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Misschien een idee om het kaartje terug te sturen naar het bedrijf waar je het gekocht hebt om te zeggen dat hij brak is, en vraagt een vervangende kaart, heeft die dezelfde problemen dan zou ik het ergens anders in je PC gaan zoeken.

Breek je nek voorzichtig

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 09 maart 2002 00:30 schreef beany het volgende:
Ja, deze had ik ook al gevonden...

Heb zo'n beetje aan alles voldaan. Behalve een bios update. Maar eens opzoek of er uberhaupt een bios update is voor mijn bios...

Blijf het toch een vreemde zaak vinden. Heb ook nog verder gezocht hier op tweakers en lees dat toch vele mensen tevreden zijn met de Radeon 8500.

Ik Niet!

Ik ga dit nachtje nog ff door klooien. Als het niet werkt tegen de ochtend dan ga ik echt voor de GF4...

Ik ook maar ik heb een Epox 8kHA , past geen Ti4600 op :X

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op maandag 11 maart 2002 23:19 schreef The_PyroPath het volgende:
Misschien een idee om het kaartje terug te sturen naar het bedrijf waar je het gekocht hebt om te zeggen dat hij brak is, en vraagt een vervangende kaart, heeft die dezelfde problemen dan zou ik het ergens anders in je PC gaan zoeken.
Als het systeem met een GeForce perfect draait, ligt het aan de Ati-kaart, of aan de combinatie van de Ati-kaart met de huidige hardware.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Op dinsdag 12 maart 2002 00:03 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Als het systeem met een GeForce perfect draait, ligt het aan de Ati-kaart, of aan de combinatie van de Ati-kaart met de huidige hardware.
Daarom moet hij hem ook terug sturen en kijken of het met een nieuwe wel werkt. Maar dat iets niet werkt en met een anders kaart wel wil nog niet zeggen dat het persee aan die eerste kaart ligt hoor, en ik spreek uit ervaring daarmee. ESD is raar spul en kan vreemde schade tot gevolg hebben.

Maar ik heb het niet helemaal sekuur gelezen heb je al eens geprobberd FastWrites uit te zetten en de performace in bios op gewoon te zetten?

Breek je nek voorzichtig

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 00:18 schreef The_PyroPath het volgende:

[..]

Maar ik heb het niet helemaal sekuur gelezen heb je al eens geprobberd FastWrites uit te zetten en de performace in bios op gewoon te zetten?
Eh, klopt, niet helemaal sekuur gelezen :)

De kaart is inmiddels terug bij de leverancier. Ik kan er dus niet meer mee klooien. Anderen in dit topic zitten nog met een soort gelijk probleem.

Asus v8440 onderweg :9~

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 00:03 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Juist, en daarom maar geen ATI kaartje, maar een GeForce kaartje. Waarom verder kloten als de oplossing simpel is? Nog simpeler dan 'format c:'? Gewoon GeForce erin!!!!! :Y)

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 12 maart 2002 07:36 schreef beany het volgende:

[..]

Eh, klopt, niet helemaal sekuur gelezen :)

De kaart is inmiddels terug bij de leverancier. Ik kan er dus niet meer mee klooien. Anderen in dit topic zitten nog met een soort gelijk probleem.

Asus v8440 onderweg :9~
waar hebje die besteld?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 07:41 schreef Mary Wana het volgende:

[..]

waar hebje die besteld?
Hunterspc.nl

De GF4 TI4(4/6)00 beginnen nu beschikbaar te komen.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
aha, nog een slachtoffer van de combo aopen ak77pro & ati radeon :(

specs:
ati radeon 7000
aopen ak77 pro
amd 1800
256MB ddr
maxtor 40gb 7200
ibm 60 7200
LG dvd
plextor 24x

ik had dus hetzelfde probleem hiermee. zodra er ook maar enige grafische activiteit was, 3dmark, gamen, zwaar photoshop werk, scrollen in een explorer pagina met veel plaatjes etc gaat het systeem gigantisch over de zeik. lockups, blue screens, spontane reboots etc. na de reboot dan krijg je een error report met atidrv.dll o.i.d

ik weet dus NIET waaraan het ligt en ik heb zo'n beetje alles wel geprobeerd.

-bios update mobo
-ander geheugen
-4 verschillende drivers van ati
-windows xp reinstall, home edition en ook pro geprobeerd met alle windows updates en zonder.
-via drivers, verschillende versies.
-hele bios doorgespit en verschillende instellingen geprobeerd, zelfs instellen en dan een xp reinstall

4 dagen continue bezig geweest en HET WIL NIET WERKEN

geforce mx kaartje erin en draaien als een tierelier!

ik verdenk trouwens wel het moederbord, wat dat ding gaat ook heel fout om met pci devices.

bijv terratec dmx xfire 1024 erin, en ding loopt niet goed, na installen van drivers in XP, bij het eindscherm van 'apparaat successvol geinstalleerd en klaar voor gebruik' freezed het scherm. dat is net voor dat dat bericht komt. geen enkele driver werkt. ook niet de standaard crystal drv van XP.

Haal ik de kaart eruit en loopt alles als een tierelier.
Prik ik er een intel pro nic in loopt alles nog steeds goed. terratec kaart erbij en alles doet het oke :? :?

trek ik dan de intel nic eruit, crasht het systeem weer bij de desktop :? :?

Prik ik de intel pro terug dan werkt het weer met geluid ok en netwerk :? |:(

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Open het Radeon incident na heb ik verder geen problemen met het mobo'tje.

Maar het klinkt niet goed :(

Ik zal in het in de toekomst in de gaten houden. Suc6!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:07

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op maandag 11 maart 2002 13:57 schreef beany het volgende:
Ik denk dat tweaken meer is dan alleen maar je rommeltje versnellen.

Maar ja, ik denk dat dat een verschil van mening is.
Als je kijkt wat voor soort vragen hier gesteld worden, dan ben ik het helemaal met Beany eens. Problemen zijn er om opgelost te worden. Ja, en dat houdt dus OOK in als je door overclocken in de problemen bent gekomen *D

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
Op dinsdag 12 maart 2002 00:18 schreef The_PyroPath het volgende:

[..]

Daarom moet hij hem ook terug sturen en kijken of het met een nieuwe wel werkt. Maar dat iets niet werkt en met een anders kaart wel wil nog niet zeggen dat het persee aan die eerste kaart ligt hoor, en ik spreek uit ervaring daarmee. ESD is raar spul en kan vreemde schade tot gevolg hebben.

standaard staat 'fast write' op disabled in je bios, en hij is dus al omgeruild zoals je hebt kunnen lezen . . . ik ben nu aan't kijken voor een leuk ddr mobo'tje

(iemand iedeën voor het mobo btw :) )

Verwijderd

Quote:
Het is absurd dat je je OS opnieuw moet installeren bij het veranderen van je videokaart.
Ik vraag me wel af of het nu aan de "vuiligheid"van de detonators of aan iets anders ligt.

Doe in ieder geval een roll-back. Haal al je NVIDIA tweak tools er ook af. Kijk in de registry of je het woord Nvidia nog tegen komt. Zo ja: Weggooien die key.

Vervolgens de ATI er in booten en proberen te installeren.

Unquote:

Volledig mee eens! :) Een echte tweaker gaat niet direct de vuilbak gebruiken en formateren enzo... Dat doe je pas in uiterste noodzaak, als echt al het andere niet werkt of lukt, en/of je windows zo zwaar verrot is dat je niet eens mee kan opstaren. Je gaat toch niet elke keer met wat nieuwe hardware je gehele computer herinstalleren? :?

Moet je voorstellen; Eerst formateren; dan Windows erop. Gaat nog... ;)
Dan komt het; beginnen met drivers te installren. Als je pech hebt moet je kaart voor kaart erin prikken (de beste volgorde is altijd; eerst de videokaart, dan de Geluidskaart, dan de NIC, dan de modem en de rest.) en driver erop zetten (als je al ergens een backup hebt van de nieuwste gedownloade) weer rebooten tot je een ons weegt.

Eindelijk werkt je systeem. Dan Gaan we alle software netjes opnieuw erop zetten.
MSOffice.....
Virusscanner/firewall.....
Tools....
Games....
savegames....
Documenten...
MP3s.....
etc.
etc.

Kortom uren werk en dat alleen maar voor een ander kaartje... Blijft bullshit. Normaal kan je gewoon upgraden, maar voordat je dit doet moet je altijd alle oude drivers verwijderen en zeker alle tweaktools etc. Dan laat je oude kaart opnieuw instellen als standaard VGA kaart en DAN pas ruk je hem eruit en zet je nieuwe erin! That's the way!

Wat betrefd voedingsproblemen. Zeker met zwrae processoren, videokaarten ed. zijn hier al snel problemen. De opgegeven waarden van de fabrikant komen zeker niet overeen met de praktijk. Daarom is het altijd goed om voltages te checken en zeker instabiele voltages zijn een teken dat er wat mis kan zijn, of dat de voeding aan zijn max zit... :Z

Verwijderd

Haha even leuk een berichtje intikken wat toch niemand meer leest op een subject van eeuwen geleden.
Ik vind dat iemand hardstikke gelijk heeft dat als ie voor tig gulden een ati koopt hij mag verwachten dat ie dat ding geinstalleerd krijgt zonder heel windows opnieuw te installeren. Dit in tegenstelling tot al die elitaire tweakers die deze poster hierboven afgezeken hebben.
Ati staat er om bekend dat ze driver problemen bij hun klanten neerleggen.
Zelfs als tweaker die regelmatig met z'n hardware kloot en een keer een kaartje in een andere pc overpoot zou je dan toch het gevoel krijgen een onmogelijk misbaksel in huis te hebben.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Bios update logs van je mobo bestuderen >:) en zien of er "problems with xxxx vga card under xx os gefixed zijn", dat was dus het geval bij de gf2mx die onder windhoos 2k probs gaf op mijn 8kta3, ik heb die kaart niet en dus nergens last van gehad, maar bij jou zou iets dergelijks best het geval kunnen zijn, gewoon eens kijken naar wat een bios update te bieden heeft, met een beetje geluk is het gefixed, os herinstallen zou ook kunnen helpen, hangt af van de troep op je bak. IMO moet je eerst kijken voor een bios upgrade (check dus logfiles) en dan pas het os.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zondag 16 juni 2002 23:02 schreef HanslH het volgende:
Haha even leuk een berichtje intikken wat toch niemand meer leest op een subject van eeuwen geleden.
Ik vind dat iemand hardstikke gelijk heeft dat als ie voor tig gulden een ati koopt hij mag verwachten dat ie dat ding geinstalleerd krijgt zonder heel windows opnieuw te installeren. Dit in tegenstelling tot al die elitaire tweakers die deze poster hierboven afgezeken hebben.
Ati staat er om bekend dat ze driver problemen bij hun klanten neerleggen.
Zelfs als tweaker die regelmatig met z'n hardware kloot en een keer een kaartje in een andere pc overpoot zou je dan toch het gevoel krijgen een onmogelijk misbaksel in huis te hebben.
jezus, de tweakers hier zijn alleen maar behulpzaam. iedereen die problemen met dat ding had loste het op door een format. kijk, OPLOSSING! en dan moet die gast niet gaan piepen dat ie daar geen zin in heeft.
een beetje tweaker die z'n zaakjes goed voorelkaar heeft doet dat in een paar uurtjes.
en je kan wel ati gaan afzijken om z'n driver support, maar dat helpt natuurlijk niet :r

ikzelf heb ook een radeon 8500 in m'n 2e pc zitten en dat werkte gewoon in 1x zonder een format. misschien dat zijn windows nogal bevuilt was?
Pagina: 1 2 Laatste