Toon posts:

[multimedia] Oplossing voor werkstuk veel tekst?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He hallo!
We moeten voor school een werkstuk maken, een kunstgeschiedenis dossier, omdat het ongeveer 50 pagina's heeft hebben we besloten om er een multimedia applicatie van te maken. I.v.m. de dure printkosten.

Zoals ik al zei, er is heel veel tekst, wie kan mij advies geven? Ik wil kiezen tussen Flash of Director. Met Flash heb ik veel ervaring en met Director een beetje. Het moet natuurlijk makkelijk gaan met al die tekst, dus welk techniek bevelen jullie mij aan? Bvd!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Tja flash he? Het is handiger, gezien je het al ken .. en director leren doe je neit 1 2 3 .. dus vandaar...

Als je nou goed was in director, zou dat toch wel de voorkeur hebben .. maarja :)

Veel tekst is natuurlijk moeilijk om goed te communiceren via een scherm, maar als je kijkt naar een of twee CD-ROM die je al hebt, kun je misschienw at ideetjes opdoen. Zou de teksten wel wat inkorten.

|{ brrr }] |

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik snap je sprong niet van 50 pagina's naar duur printen naar multimedia applicatie.

Waarom maak je er geen pdf van.... wil je een cdrommetje maken kies dan voor iets als director... dat is er voor gemaakt. Kost je alleen (en ons als je al je problemen hier gaat posten ;) )een boel tijd om het te leren.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Of een cdrom met een html pagina en een linkje, bekijk de pdf en dan geef je er ook nog een reader bij op die cd...

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel redelijk met director werken, maar ik weet niet hoe je een scrollbar met masking gebied maakt in Director, in Flash is dat zo gepiept.

PDF kan ook, maar dat is niet zo denderend.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik vind flash nou niet echt een programma om 150 pagina's text mee te laten zien :-/

Waarom niet gewoon HTML?

Stoer; Marduq

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:33
meeste leraren vinden iets met computers al snel heel knap, weten zij veel of het flash of html is, maar flash is toch meer bedoelt om ANIMATIES mee te maken.
Met html ken je ook heel wat, scrippies en fotosoep, ben je een heel eind.
Je ken ook het .doc bestand op cd pleuren :)
En director moet denk ik buiten wegen gelaten worden...

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik het een soort multimedia applicatie van wilt maken, dan vind ik html niet zo prettig. Jammer dat Flash of Director de DTP krachten van Quark of Indesign niet heeft.

Hehe, het zijn maar 50 pagina's hoor, maar I get your point.

• Oefening
  • Niet online
Pdf of html idd
Op vrijdag 08 maart 2002 14:33 schreef Cool_Duck het volgende:
PDF kan ook, maar dat is niet zo denderend.
Iemand zit ook niet echt te wachten op denderende effecten als hij/zij 50 pagina's moet doorlezen.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 08:20
Cool_Duck:
Probleem is dat ik het een soort multimedia applicatie van wilt maken, dan vind ik html niet zo prettig. Jammer dat Flash of Director de DTP krachten van Quark of Indesign niet heeft.
InDesign > PDF > Klaar.

Lijkt me 't mooist.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• 2
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Als je iets van interactiviteit of andere meerwaarde erin wilt stoppen dan is Director het aangewezen programma, anders zou ik het gewoon in HTML doen. Dan kun je alle pagina's namelijk ook makkelijk laten fixen door een scriptje ofzo, hoef je niet alles te gaan copy pasten als wanneer je met pdfjes zou werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 02:37 schreef 2 het volgende:
Als je iets van interactiviteit of andere meerwaarde erin wilt stoppen dan is Director het aangewezen programma, anders zou ik het gewoon in HTML doen. Dan kun je alle pagina's namelijk ook makkelijk laten fixen door een scriptje ofzo, hoef je niet alles te gaan copy pasten als wanneer je met pdfjes zou werken.
Ik wil zeker wel iets interactiefs! :) Misschien probeer ik Director wel, want dat is meer een nieuw terrein voor mij.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 01:43 schreef Nelis het volgende:
Pdf of html idd
[..]

Iemand zit ook niet echt te wachten op denderende effecten als hij/zij 50 pagina's moet doorlezen.
Hmmm, ja daar zit wat in.
Infact: degene die het gaan lezen zijn 2 leraren van een hogeschool.
Ouwelullen. :o Nou ja, ongeveer 40plussers. ;)
Ze hebben wel aangegeven dat het ook met de computer gaan.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 14:51 schreef XangadiX het volgende:
ik vind flash nou niet echt een programma om 150 pagina's text mee te laten zien :-/

Waarom niet gewoon HTML?
Bij ons moest dat ook, hadden 2 van die msn musten een powerpoint presentatie gemaakt. Fel rood met gele letters. Eerst zag je hun foto. Daarna letter voor letter (je kent dat effect wel) zag je een text van 4 a4tjes. En overals splashte plaatjes erin. TFOOOEEE!. mutsen :P
[edit]
Gebruik in ieder geval een scroller, niet 10 regels en dan steeds verder moeten klikken

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Als een dossier 50 pagina's heeft dan zou ik toch hier en daar wat stukjes gaan schrappen. Kijk eens naar hoeveel pagina's de andere groepen hebben?
Als die meer dan 50 pagina's hebben dan kun je het zo laten, maar als die op 30 zitten dan zou ik ietsje minderen.

Persoonlijk zou ik gaan voor PDF, geef ze een CD met de reader en maak een mooi document.

Flash lijkt me niks voor grote hoeveelheden tekst.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:38
Ik zou voor HTML gaan. Als je iets op een cd'tje zet kan je er VEEL mee.
Bij 50 pagina's text gaat het om wat in die text staat, niet de fel-geel-rode-knipperende-"mooie"-"coole"-banners.

Verbouwing

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 12:34 schreef DinoRaptor het volgende:
Ik zou voor HTML gaan. Als je iets op een cd'tje zet kan je er VEEL mee.
Bij 50 pagina's text gaat het om wat in die text staat, niet de fel-geel-rode-knipperende-"mooie"-"coole"-banners.
Met PDF kun je een veel betere kwaliteit halen, bovendien is het heel wat geschikter voor dit werk dan HTML.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

InDesign lijkt me het beste, kan je zoals gezegt als PDF ofslaan, of als nog printen. Maar dan moet je wil InDesign hebben en er mee om kunnen gaan. :)

Flash vind ik een beetje rare oplossing hiervoor, en Director voor 50 pagina's is ook niet zo perfect lijkt me.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Pagina: 1