• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 16:00

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Hey peeps, ik heb besloten om toch ook eens te kijken naar een 6900z als lustobject, en ik ben nu dus een hoop reviews enzo aan het bekijken. Ik zit er echt over te denken om hem aan te schaffen, maar ik vroeg me af of jullie (al-dan-niet-bezitters) misschien betere suggesties hebben ofzo?

Voordelen: goeie kwaliteit, 6xzoom, handig in gebruik, veel handmatig in te stellen.

Nadelen: Smartmedia ipv Compact flash(:(), geen standaard batterij (alhoewel ik las net dat een goedkopere Ricoh batt EXCACT hetzelfde is?) uhm... verdere nadelen?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verdere nadelen? uhm

In dit topic heb een een uitgebreide +/- lijst van de 6900 gemaakt.

Hier twee foto's op een voor jouw welbekende locatie:

Groothoek

Tele

Verder kan je nog eens kijken in het gebruikerstopic

En op www.fuji6900z.tk en het DPreview forum

Zoals je ziet ben ik eigenaar van een 6900, en ik ben er heel tevreden mee. Ik heb wel een snellader fuji BC-80 en twee extra ricoh DB-20 accu's, daarmee kan ik behoorlijk veel 'spelen'. Mocht je nog andere vragen hebben.. ga je gang. :)

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Heh ach ja welbekend :) ik fietste er net nog overheen ja :+ thanks voor dat topic, die had ik nog niet bekeken. Ik denk toch wel dat ik hem zou moeten aanschaffen! Zal ik ook eens fotos gaan maken op spoor 2 :) (maar ik zou ze waarschijnlijk toch horizontaal maken ;))

• Tele
  • Niet online
O-) Horizontaal?

wide
tele

Beetje donkere foto's eigenlijk :o

Kijk vooral eens op dpreview, daar kan je echt alles vinden! :)

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
yep merci maar weer :) en idd, horizontaal :D

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

aanrader... een vriend van me heeft hem en hij struimd hier ook rond.. onder de naam Oeloe kzou zeggen neem ff contact met hem op en misschien kan je dan meer te weten komen over bepaalde dingen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Dan kan je ook gaan kijken naar de dimage 5, die heb ik en ben er heel tevreden mee. + Cf :)

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 15:04

joep_k

......

In mei/juni komt de opvolger van de 6900 op de markt; de 602Z.
[topic=396556/1/25]

hmmm

• kmf
  • Niet online

kmf

De 6900 is een hele mooie camera. Ik vind dat z'n enige concurrent qua prijs en prestaties alleen de G2 van Canon is.

Persoonlijk zou ik voor de Canon gaan, maar dan puur vanwege het feit dat die ietsie compacter en CF-cards gebruikt.

Die 6x zoom van 6900 is natuurlijk wel ZEER mooi.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Op vrijdag 08 maart 2002 09:56 schreef Tele het volgende:
Zoals je ziet ben ik eigenaar van een 6900, en ik ben er heel tevreden mee. Ik heb wel een snellader fuji BC-80 en twee extra ricoh DB-20 accu's, daarmee kan ik behoorlijk veel 'spelen'. Mocht je nog andere vragen hebben.. ga je gang. :)
Heb je die snellader en accu's via internet gekocht?? zoja.. waar als ik vragen mag..

Ik wil ook die snellader en een paar xtra accu's aanschaffen; wordt gek van dat 5 uur opladen in de camera zelf..

Pvouput live

• Tele
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 14:31 schreef Krypt het volgende:

[..]

Heb je die snellader en accu's via internet gekocht?? zoja.. waar als ik vragen mag..
Accu: www.budgetfoto.nl voor Fl. 79,- /stuk
Snellader: www.fotovideoshop.nl voor Fl. 119,-

Ricoh heeft ook een snellader, de BJ-1. Toen ik m'n lader kocht waren ze ongeveer even duur, dus ik nam de fuji :)

Ohja als je nog een goedkoop metz-adresje hebt? :D

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

ik ga ook de fuji 6900 kopen binnekort !!
koel ding man....

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
hehe hoe bedoel je overtuigende meningen :) Ik heb ook gedacht aan de canon g2 ja, CF is natuurlijk perfect aangezien ik hier nog 128+64mb heb liggen voor mn mp3er maar ik vind juist dat een camera niet zo compact hoeft te zijn (weird me - heb ik hetzelfde bij videocameras (go schoudercams) en bijv gsms :)) en die zoom op de fuji is idd wel lekker :)

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
hey die opvolger is wel VET!!!! EN COMPACT FLASH (T2)WOOOHOOW :D ohja, en AA batts :P

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

aa batt :r
wel 650 pond dacht ik die camera dus vet duur

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
Op zaterdag 09 maart 2002 10:30 schreef BaRF het volgende:
hehe hoe bedoel je overtuigende meningen :) Ik heb ook gedacht aan de canon g2 ja, CF is natuurlijk perfect aangezien ik hier nog 128+64mb heb liggen voor mn mp3er maar ik vind juist dat een camera niet zo compact hoeft te zijn (weird me - heb ik hetzelfde bij videocameras (go schoudercams) en bijv gsms :)) en die zoom op de fuji is idd wel lekker :)
Wat heeft dit met elkaar te maken :?

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 15:58 schreef ddc het volgende:

[..]

Wat heeft dit met elkaar te maken :?
dat slaat op dit:
Op vrijdag 08 maart 2002 14:28 schreef athlonkmf het volgende:

Persoonlijk zou ik voor de Canon gaan, maar dan puur vanwege het feit dat die ietsie compacter (is) en CF-cards gebruikt.

Die 6x zoom van 6900 is natuurlijk wel ZEER mooi.
:)

En AA batterijen, nimh1800 is niet :r! Want ik heb hier een stuk of 20 GP1800mAh liggen :) (je raad nooit vanwaar ik die meegenomen heb ;))

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 15:52
Ik ben nieuwsgierig naar wat je nu uiteindelijk gedaan hebt, en als je hem aangeschaft hebt wat je er van vind.

Ik zit heel erg tetwijfelen tussen de FP 9600z & FP s602z en CP 4500 van Nikon. Ook al denk ik dat de FP9600z afvalt omdat het min of meer de -duurdere- voorloper is van de s602z, maar dan is het nog wel belangrijk om teweten hoe hij bevalt ;).

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 23:18 schreef HermeS het volgende:
Ik ben nieuwsgierig naar wat je nu uiteindelijk gedaan hebt, en als je hem aangeschaft hebt wat je er van vind.

Ik zit heel erg tetwijfelen tussen de FP 9600z & FP s602z en CP 4500 van Nikon.
Ik ben voor de Minolta Dimage 5 gegaan :+ Toch weer iets anders :D Gewoon voor de prijs/kwaliteit, alle functies handmatig met knoppen, 4 x penlite, compactflash, en handmatige zoom / focus dmv RING! dat waren toch wel de sterkste argumenten :) Ik heb niet de 7 genomen omdat die duurder was, en ach, die paar pixels :P

Waarchijnlijk niet het antwoord waar je op gehoopt had, maar zo is mijn keuze gegaan :D

• HermeS
hey bedankt voor je snelle reactie.

De dimage 7-i- ligt ook boven mijn budget (eigenlijk zit ik daar nu al gigantisch overheen, maar ja ik ben niet op vakantie gegaan die jaar, dat scheelt weer ;) ).

Van de dimage 5 heb ik daarnet even wat informatie over op gezocht, en dat is niet echt wat ik zoek, iig harstike bedankt voor de moeite, ik ga even verder grafen op dpreview forum.

En je dimage 5 bevalt toch wel? kun je hem ook makelijk meenemen, want het is toch wel een slr model, en dat vind ik toch wel een groot voordeel van de CP 4500 dat hij lekker compact is tenopzichte van een slr model.

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

lols en ik ben voor de s602 gegaan...
zie mijn :r reactie van hierboven...

AA batt's ruleren namenlijk :D

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 00:33 schreef Firecow het volgende:

he he heb je het door :+

oh en HermeS: no prob :) ik mail nog ff over die ftp (wat probs?)

• HermeS
Op vrijdag 19 juli 2002 00:33 schreef Firecow het volgende:

Ik zag het, ik heb je shot (o.a. zonsondergang) al bewonderd. :)

Hoe bevalt hij?

• MaDLiVe
  • Laatst online: 20:24

MaDLiVe

.-Observer-.

Op vrijdag 19 juli 2002 13:06 schreef HermeS het volgende:

[..]

Ik zag het, ik heb je shot (o.a. zonsondergang) al bewonderd. :)

Hoe bevalt hij?
Mij bevalt hij uitermate goed!

kijken hier even voor foto's:

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/527295"]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/527295[/url]

Beetje donker maar dat komt door het weer: op het LCD display en op mijn tv zagen ze er toch echt wat scherper uit.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• HermeS
hoe zit het eigenlijk met de garantie?

Waar heb jij hem gekocht madlive (nederland of buitenland?), en toen je usb interface kapot ging hoe heb je dat met garantie gedaan, terug gestuurd naar de winkel of naar de ned. importeur? en waren hier nog kosten aan verbonden?

En is de eject knop van de CF compartment beetje stevig?
Aangezien ik een CF pcmcia adapter heb aangezien ik het via de usb 1.1 interface telangzaam vind gaan.

Zijn ze inderdaad iets te donker, dat is wat z'n beetje iedere 602z bezitter zegt. :( .

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

hij bevalt me super zelfs
pas nog pics op 20 bij 30 cm aflaten drukken
damn wat een kwalie !

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Ik heb mijne weer verkocht, het grootste nadeel is dat je hem met twee handen moet bedienen als je wil zoomen.
Ik heb nu camedia van Olympus en daar zit het zoom knoppie 'rond' de afdruk knop, dus zoomen en afdrukken met één hand.
Makkelijker, echt waar!

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• HermeS
Op vrijdag 19 juli 2002 23:17 schreef Bart_Banaan het volgende:
Ik heb mijne weer verkocht, het grootste nadeel is dat je hem met twee handen moet bedienen als je wil zoomen.
Ik heb nu camedia van Olympus en daar zit het zoom knoppie 'rond' de afdruk knop, dus zoomen en afdrukken met één hand.
Makkelijker, echt waar!
dat is voor mij niet z'n bezwaar, ik ben namelijk toch niet van plan om de zoom functie in point-and-shoot scenes tegebruiken. Dan neem ik er wel iets meer tijd voor.

Ik denk toch dat ik voor de 602z ga (wel nog even de revieuw van de CP 4500 afwachten).

Maar is de 602z een camera welke je gauw meneemt, want de cp4500 is lekker compact.
Pagina: 1