Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search gebruikt maar ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden.

ik heb de indruk dat hier meer G2 gebruikers zijn dus mischien is deze beter
maar ik kom er niet uit
de 6900 heeft betere zoom maar verbruikt meer baterijen (volgens mij)
en de G2 is bijna perfect als ik alle reviews goed lees.

zit er nog verschil in kwaliteit van fotos tussen deze cameras of zijn het alleen de opties die verschillen (niet onbelangrijk natuurlijk)

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Deze vraag is al eens eerder voorbij gekomen, maar om de search in de toekomst wat nuttiger te maken zal ik proberen om een uitgebreid antwoord te geven :)

Over de 6900 kan ik vanalles vertellen, over de G2 zou Virus.nl eens wat meer kunnen vertellen? :P

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jesc/foto/g2-6900.gif

Plussen en minnen:

6900 (uit ervaring):

+ 6x Optische zoom met weinig chromatische abberatie
+ 6Mpixel superCCD, hierdoor effectieve digitale zoom
+ Licht van gewicht
+ Ligt goed in de hand
+ Snel, korte wachttijd tussen foto's
+ Zeer goede kleurreproductie
+ Kan eenvoudige externe flitser gebruikt worden
+ 5 foto burst stand
+ Handmatige zoom dmv ring
+ LCD makkelijk schoon te maken
+ Looks :o

- Geen autofocus assist lampje
- (dus) Slechte autofocus bij weinig licht :(
- Extra accu nodig
- Bij ISO 400 veel ruis.
- Maximaal 3 seconden sluitertijd
- Relatief veel 'hotpixels' bij lange sluitertijd

Canon G2 (uit andere reviews):

+ Autofocus assist lampje
+ 4 Megapixel
+ ISO 50 (weinig ruis)
+ 'Snelle' lens (lichtgevoeligheid)
+ Compact Flash
+ Accuduur
+ Afstandsbediening (gebruik je die?)
+ 15 seconden maximum sluitertijd

- 'maar' 3x optische zoom
- looks :P
- relatief langzaam (foto-foto, aanzetten)
- Minder handmatige instellingen
- vervorming bij groothoek
- rubberen flap voor connectoren

Als iemand hier (uit ervaring) een nuttige toevoeging/verbetering voor heeft, graag! :)

Zie www.dpreview.com - www.megapixel.net - www.imaging-resource.com

Verwijderd

Ik heb vanmiddag gebeld naar een fotozaak in Den Haag. Ik vroeg hem naar een G1, G2, Olympus 4040Z en Fuji 6900Z en welke hij mij aanraadde. Ze krijgen alle drie (G1 is soms nog te koop maar wordt niet meer geproduceerd) een totaalscore van 90%. Ik vroeg naar de belangrijkste verschillen / eigenschappenvan deze camera's en hij zei:

Olympus 4040Z: Goede camera van bewezen kwaliteit (ook van lenzen).

Fuji 6900Z: Enige echte spiegelreflex camera (wat je door de viewer ziet is ook echt wat je op de foto ziet). Wel de laagste resolutie tussen de 3 (niet persé zichtbaar).

Canon G2: Goed toestel, mooie lens.

En zijn persoonlijke voorkeur was de G2. Omdat die de de compleetste set van functies heeft (die je nodig hebt) en de helderheid van de geschoten plaatjes.

Ik vroeg hem ook nog of het de moeite waard was om een duurdere Dimage 7 te kopen. "Alleen als je van plan bent om de foto's groter dan A4 te gaan printen". Maar dan nog vond hij de foto's niet mooier dan die van de andere 3, wel met meer details.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt,
mischien wil er nog iemand die ervaring met de G2 heeft commentaar geven ?

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

6 keer zoom en 4 keer digi zoom is wel relax natuurlijk van de fuji 6900 zoom ik ga die cam ook kopen over een maandje of wat dan hoop ik dat die prijs ook wat naar bendenen is gegaan want in juni komt dat nieuwe model uit geloof ik
want 900 euro is veel geld >:)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Topicstarter
bij www.miepkniep.nl staat ie voor eur 850 incl verzending (6900z dan)

Verwijderd

Topicstarter
pakt de 6900 elk merk geheugen ?

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

smartmedia
ik heb die van apacer
en die werkt goed op me fuji 1300 cam

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik kan met de +'en en -'en van TeleManiac voor de G2 wel aardig meekomen, Canon G2 (uit ervaring):

++ beeldkwaliteit, zowel scherpte (lenskwaliteit) ook de kleurechtheid
+ accu gaat lang mee
+ ISO 50 t/m 200 geen tot zeer weinig kleurruis
+ voelt zeer solide aan
+ niet te licht van gewicht (makkelijk camera stilhouden)
+ LCD is alle kanten op te draaien (handig als de foto uit een moeilijke positie genomen wordt)
+ looks :Y)

- slecht 3x optische zoom
- dat rubberen klepje voor de aansluitingen
- aanzettijd, en in mindere mate de foto-fotosnelheid

Al met al ben ik zeer tevreden met die camera :)

Volvo V70 D5 my2011

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TeleManiac heeft alle voor/nadelen eigenlijk al neergezet in de 2e post.

Eigenlijk was ik van plan om de 6900 te kopen, maar hij was toen nog bijna nergens te koop, en bij degene die hem hadden was ie heel duur. Als ze de toen de 6900 voor een lagere prijs hadden, had ik nu een Fuji finepix 6900 gehad.

Maar toen zag ik op DPreview dat ze een Canon Powershot G2 hadden, en heb de review gelezen, en vanaf dat moment wist ik dat ik de G2 wilde hebben.

Qua beeldkwaliteit zullen ze niet zoveel verschillen, dus ga je toch kijken naar andere dingen zoals: uitklapbaar LCDscherm, accu die lang meegaat, compact flash(IBM microdrive 1GB) en afstandsbediening(nog nooit gebruikt, maar ziet er wel leuk uit).

Dat uitklapbare schermpje vind ik eigenlijk nog wel het grootste voordeel:
-als de camera uitstaat met het schermpje naar binnen, kan die niet beschadigen.
-ik heb het schermpje nooit zo staan als bij alle andere camera's, hij staat altijd onder een hoek, zodat ik de camera niet recht voor mijn gezicht hoef te houden.

onyx6666: Ga gewoon een keer naar een goede fotowinkel, en probeer ze allebei uit. Dat is nu toch wel de beste oplossing, want de +en en -en heb je hier al gelezen.

Zo ziet mijn G2 er nu uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013801283

Verwijderd

Topicstarter
maar een aantal dingen kun je in de winkel toch niet zien of zullen ze niet vertellen.

De 6900 trekt me eigenlijk aan door zijn zoom , maar tegelijkertijd lees ik wel veel dat deze wel vaak en snel last heeft van hot pixels. De prijs van de 6900 is ook 150 euro goedkoper dan de G2.

Maar daarintegen heeft de G2 50 iso, een langere sluitertijd en een verdraaibaarscherm.
Maar is dat het inleveren van de zoom en 150 euro meer waard denk ik dan

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 20:57 schreef onyx6666 het volgende:
maar een aantal dingen kun je in de winkel toch niet zien of zullen ze niet vertellen.

-->Hier kan ook niemand over beide toestellen vertellen, want ik denk dat niemand ze allebei heeft.

De 6900 trekt me eigenlijk aan door zijn zoom , maar tegelijkertijd lees ik wel veel dat deze wel vaak en snel last heeft van hot pixels. De prijs van de 6900 is ook 150 euro goedkoper dan de G2.

-->Ja, de zoom is een groot voordeel van de 6900.
Op de G2 zou je een teleconverter kunnen kopen, maar dan ben je nog meer geld kwijt.

Maar daarintegen heeft de G2 50 iso, een langere sluitertijd en een verdraaibaarscherm.
Maar is dat het inleveren van de zoom en 150 euro meer waard denk ik dan.

-->Af&toe met een lange sluitertijd spelen is leuk, maar echt vaak zul je het niet gebruiken.
En het draaibare schermpje vind ik toch echt wel een voordeel, maar daarvoor zal je toch echt naar een winkel moeten gaan, om het zelf uit te proberen.

Een beetje fotowinkel heeft beide modellen schietklaar staan zodat je ff een paar testfoto's kan maken.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Voor de duidelijkheid hier nog ff de pricewatch links:

Canon Powershot G1 799,-

Canon Powershot G2 895,-

Fuji FinePix 6800 672,-

Fuji FinePix 6900 899,-

De G2 en 6900 verschillen dus gewoon niet van prijs. Elke met zijn eigen specs, neem de degene die het dichts bij je wensen uitkomt (grote optische zoom? batterij verbruik?), maarja dat weet je natuurlijk allang...

• Yokozuna
De prijs van de 6900 is ook 150 euro goedkoper dan de G2.
blablabla, mijn fout

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00

mno

Op zaterdag 16 februari 2002 15:22 schreef Yokozuna het volgende:
Canon Powershot G2 895,-
De G2 en 6900 verschillen dus gewoon niet van prijs.
Die 895,- is bij Camera City (US). Reken dus op een flinke bijtelling van BTW en douanerechten. Heeft iemand trouwens ervaring met daar bestellen?

Gewoon rösti

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 15:22 schreef Yokozuna het volgende:

Canon Powershot G1 799,-

Canon Powershot G2 895,-

Fuji FinePix 6800 672,-

Fuji FinePix 6900 899,-

De G2 en 6900 verschillen dus gewoon niet van prijs. Elke met zijn eigen specs, neem de degene die het dichts bij je wensen uitkomt (grote optische zoom? batterij verbruik?), maarja dat weet je natuurlijk allang...
de prijs van 895 euro in de pricewatch voor de G2 is een amerikaans bedrijf waardoor je Btw moet betalen.
de Prijs daarboven is 930 Euro.

De 6900 kost bij www.miepkniep.nl maar 830 euro
dus er is wel een verschil van 100 euro

• Yokozuna
Op zaterdag 16 februari 2002 15:44 schreef mno het volgende:

[..]

Die 895,- is bij Camera City (US). Reken dus op een flinke bijtelling van BTW en douanerechten. Heeft iemand trouwens ervaring met daar bestellen?
Ok. Er zit toch wel prijsverschil in, en bij deze nodig ik onyx6666 uit om die prijs toe te voegen bij tweakers.net pricewatch :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet geregistreerd bij tweakers

• Yokozuna
Dan doe ik het wel. Alleen ik kan niet zien bij welke winkel de 6900 voor die prijs staat aangeboden. Ik dacht dat miepkiep altijd verwees naar andere winkels?

Verwijderd

ik heb hem donderdag binnen gekregen, voor 980,- bij YourProductInMind. Heb er wel drie weken op moeten wachten, want ze waren schaars toen (geloof dat de meeste winkels ze nu weer hebben), althans ze waren schaars bij de winkels die niet te duur waren......

Tot nu toe vind ik hem fantastisch, maar ik heb daarintegen geen vergelijkingsmateriaal.

Edit: o ja, en gratis thuisbezorgd.

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

duur

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Katjing!, maja dan heb je ook wat. Ben van plan hem zelf ook binnekort aan te schaffen. :)

• Yokozuna
Op zaterdag 16 februari 2002 17:31 schreef tec het volgende:
Katjing!, maja dan heb je ook wat. Ben van plan hem zelf ook binnekort aan te schaffen. :)
Waar reargeer je nu op?

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Op zaterdag 16 februari 2002 17:59 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Waar reargeer je nu op?
op dat bericht van dat hij hem voor 900 had gekocht die andere gast denk ik ofzo en dat hij hem nu ook gaat kopen :?

kwoot voortaan ff is makkelijker :)

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Ik quote voortaan wel effe.. :)

• Yokozuna
Op zaterdag 16 februari 2002 21:49 schreef Firecow het volgende:

[..]

op dat bericht van dat hij hem voor 900 had gekocht die andere gast denk ik ofzo en dat hij hem nu ook gaat kopen :?

kwoot voortaan ff is makkelijker :)
Ik quote iig wel, en ik quott'e niet jou maar tec :) Dus uh... Waarom jij op mij reargeren als ik niet jou quoten >:)

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

vaaaaage zin :)

Pagina: 1