Op maandag 11 maart 2002 22:05 schreef JayTaph het volgende:
[..]
Da's toch de originele interface van FrontDoor.. Joaquim H. Homrighausen ofzoiets heette die gast?

Yep..
www.defsol.se ... Veel toolkits (TurboPower, TTT, TOT, e.d.) gingen dan de interface ook nabouwen zodat die beter gebruikt konden worden.
Doet me weer helemaal terugdenken aan me nodelist-compilers, FRobot, goldwave en gecho *meeeemorieees*
Volgens mij was deze interface ook een van de eerste gestandaariseerde interfaces in die tijd als ik me niet vergis (FD, RA, Gecho etc)
Heb em zelf ook nog wel eens compleet nagebouwd in een toolkitje voor eigen gebruik :-)
Goldwave? GoldEd of Bluewave zal je bedoelen
de interface nabouwen van RA is behoorlijk complex.. De screenshot zoals je die daar ziet zit ongeveer een regeltje of 3000 achter puur qua interface logic, de invulling qua menus enzo niet meegerekend. Dat is toch veel leuker dan met controltjes slepen
Wat je ziet in deze interfaces is dat ze al heel duidelijk een active/passive window hebben aangehouden - een actief window is lichter (Cyan) dan een niet actief window (blue).
Ook qua hotkeys houden ze veelal de "standaard" Wordstar keyreeks aan (deze zie je ook terug in bijv. de Borland IDE's), zo kan je CTRL+Y gebruiken in editfields om de huidige line te wissen, en zit er de zogenaamde jumpy-delete in. Al met al behoorlijk knap hoe gestandaardiseerd die interfaces destijds waren zonder dat daar daadwerkelijk standaarden over waren.
PS:
www.elebbs.com,
www.thebbs.org,
www.mysticbbs.com,
www.synchro.net,
www.textfiles.com,
www.bbsdocumentary.com,
www.defsol.se,
www.lordlegacy.org,
www.fidonet.org,
www.rapro.com