[CM] Bijna mijn pc geroast... /me si teh baka!

Pagina: 1
Acties:

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:13
Tjongejonge zeg!
Maak ik eens een keertje de tijd om verder te gaan aan mijn mods, dan vind ik natuurlijk weer een leuke manier om de boel te verpesten!

Vorige week poste ik een thread over mijn window mod (die wolvekop)... Ik schreef toen ook dat ik nog van plan was om een blauwe neon achter dat raam te plaatsen... Nou... Vanavond was het dus zo ver...

* Liegebeest verstopt zich in een klein, donker hoekje
Het solderen van het opslinger circuitje ging goed... Geen probleem... Het aansluiten op de PSU was een fluitje van een cent...
Maar toen ik eenmaal voor mezelf had besloten dat de binnenkant van mijn kast was geverfd plaatste ik het printje van de opslingeraar in de case!

Doh! |:(
Flits... Beeld weg... Geluid weg... Neon uit...
Hmmm... Rook komt van de opslingeraar...

Als de donder het printje opgetild en wonder boven wonder kwam alles weer terug: beeld, geluid en zelfs! de neon... Ik heb geloof ik errug geluk gehad! Mijn lieve PCtje werkt nog goed...

In elk geval... De opslingeraar lijkt het nog te doen... Ik heb ook de bron van de rook kunnen ontdekken (zie ook de bijgevoegde picx :D): het plastic wat om het spoeltje heen zit...

Ik vraag me af of ik het circuitje nog kan gebruiken of dat ik beter een nieuwe kan kopen... WAT VIND JIJ?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tsluyter/Images/Roasted.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tsluyter/Images/Wasted.jpg

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

mooi chriet titulear baartje :)

gewoon nog een keer testen en als het werkt gassen met het kreng.

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:56

frapex

got r00t

j00 suq :D

maar het lijkt me niet kwaadaardig

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Liegebeest
Ja, mooi baardje heh? :9

Aniway... Wat gebruiken jullie zelf doorgaans voor het isoleren van een dergelijk printje? Heb helaas geen scrap plastic waar ik het op zou kunnen lijmen...

Suggesties?

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 09:18
ik zou een nieuwe kopen :)

slimme zet ! :D

• _Gump_
  • Niet online
Ik heb nog wel zon circuitje liggen, mag je wel overkopen voor een paar euro.

mail me maar als je interrese hebt op kdz@home.nl

Verwijderd

grote krimpkous

• frapex
  • Laatst online: 17:56

frapex

got r00t

terugstoppen in het doosje waar je de invertor in hebt ontvangen... klaar :P

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

2 scherpe puntjes van het printje dat door de verf heenprikten en sluiting maakten?
Daar zijn dingen voor uitgevonden: Afstandsbusjes.
En wat betekent dat 'me si teh baka!'?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Liegebeest
Krimpkous... Goed idee eigenlijk... Eens zien of ik ze in die maat kan krijgen :) Enne... Ik denk dat ik eens ga kijken bij die tent waar ik de neon vandaan heb... Hopelijk hebben ze die printjes nog...

Bedankt voor het aanbod van het overkopen trouwens, maareuh... Doe het wel op deze manier... Bedankt in elk geval!

EDIT:
>2 scherpe puntjes van het printje dat door de verf
>heenprikten en sluiting maakten?
Ach... De case is van binnen blijkbaar niet eens geverd... *grijns* toch iets beter kijken de volgende keer... Jammer dat mijn multimeter het niet meer deed... Anders had ik dat wel geweten... :(

>En wat betekent dat 'me si teh baka!'?
* Liegebeest = I
si teh = een JeffK-isme; betekent "is a" of "am a"
baka = japans voor idioot :)

• sMoOhT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Als die werkt waarom zou je hem dan niet gebruiken.

• Mithrandir
  • Laatst online: 16-08 12:50
Op donderdag 07 maart 2002 20:41 schreef Resistor het volgende:
2 scherpe puntjes van het printje dat door de verf heenprikten en sluiting maakten?
Daar zijn dingen voor uitgevonden: Afstandsbusjes.
En wat betekent dat 'me si teh baka!'?
Godverdomme had ik dat maar nooit gedaan ofzo.

Ben ik close? :P

Verbouwing

• Liegebeest
>Als die werkt waarom zou je hem dan niet gebruiken.
Omdat ik er niet zeker van ben dat ie _goed_ werkt... Voor zover ik weet kan er wel iets aan die spoel vernaggeld zijn, waardoor de spanning/stroom naar/door de neon net een tik veranderd is ofzo... Wie weet...

Ach... Ik ben een beetje paranoide wat betreft m'n computer... Heb d'r zelf gebouwd en ben d'r volledig gek op!

Enne, jep D-Raptor... Je bent close :p

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:33

TiMMieJ

PSN: Orixez

Gewoon weer trug doen in het kartonnen doosje waar die inverter's in geleverd worden werkt perfect :D

Verwijderd

pfff, da's een simpele spoel. Als-ie het nog doet, dan blijft-ie het ook doen. Het enige risico bij een spoel is dat je de isolatie van de wikkelingen afbrand. Dat is blijkbaar niet gebeurd bij jou.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

* CV_SmileY was ook vergeten dat ercontactpuntjes aan de 8er kant van zijn printplaatje zaten

Ook *FLITS* alles uit..
maar lampje doet het nu al een paar maanden 24/7 geen prob's dus als hij het nu doe zou ik hem gewoon blijven gebruiken

• Liegebeest
Nou... Op jullie aanraden heb ik het printje een tweede kans gegeven... Gelukkig had ik nog een reserve PSU rond slingeren waar ik het boeltje eerst een tijdje op heb laten test draaien....

Gelukkig doet alles het nog, zonder gloeiend heet te worden :) Dus nu heb ik een mooi verlichte case! Helaas is de processor temp nu wel een graad of drie/vier hoger... Oh well...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tsluyter/Images/Case3.jpg

Misschien dat ik er binnenkort dan ook aan toe kom om die baybus van me te verbeteren en om een knopje voor de neon in te bouwen... Dan is m'n case compleet en kan ik die andere 8cm fans ook gaan gebruiken :)

EDIT:
>Het enige risico bij een spoel is dat je de isolatie van
>de wikkelingen afbrand. Dat is blijkbaar niet gebeurd bij
>jou.
Uhmm... Dat is dus deels wel gebeurd, maar dat zie je niet zo goed op de foto... Hoop dat het niet erg is... Kreeg in elk geval geen oplawaai toen ik m'n vinger d'r op legde om te kijken oftie warm werd >:)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:28
Op vrijdag 08 maart 2002 08:16 schreef cailin_coilleach het volgende:
Nou... Op jullie aanraden heb ik het printje een tweede kans gegeven... Gelukkig had ik nog een reserve PSU rond slingeren waar ik het boeltje eerst een tijdje op heb laten test draaien....

Gelukkig doet alles het nog, zonder gloeiend heet te worden :) Dus nu heb ik een mooi verlichte case! Helaas is de processor temp nu wel een graad of drie/vier hoger... Oh well...

[afbeelding]

Misschien dat ik er binnenkort dan ook aan toe kom om die baybus van me te verbeteren en om een knopje voor de neon in te bouwen... Dan is m'n case compleet en kan ik die andere 8cm fans ook gaan gebruiken :)

EDIT:
>Het enige risico bij een spoel is dat je de isolatie van
>de wikkelingen afbrand. Dat is blijkbaar niet gebeurd bij
>jou.
Uhmm... Dat is dus deels wel gebeurd, maar dat zie je niet zo goed op de foto... Hoop dat het niet erg is... Kreeg in elk geval geen oplawaai toen ik m'n vinger d'r op legde om te kijken oftie warm werd >:)
Nice logo :9~

Hail to the king baby!

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb t ook gehad, alleen op me hand...
Prikt joh ;)
Pagina: 1