Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station
even om te laten zien dat dit onacceptabel is
ik heb deze source meteen tegelijkertijd met het plaatje online gezet omdat ik zulke vragen wel verwachte eigenlijk.
ik moet eerlijk zeggen: ik heb het een beetje uitgelokt, ik wilde wel eens zien wat kon en of er uberhaubt iemand wat op had.
Zoals je in mijn source kunt lezen wordt alleen opgeslagen het aantal keren dat het plaatje is bekeken, met het ip e.d. wordt niets gedaan zoals je kunt zien
Ik heb er trouwens nog wel meer plannen voor liggen, binennkort gaat waarschijnlijk het IP eruit en komt er een overzichtje in welke browsers men gebruikt (dus % IE gebruikers, % NS gebruikers en % overigen
of mag dat ook niet?
door deze constructie kan ik inderdaad heel erg veel loggen, maar dat doe ik niet
Kees
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Kees een pluim3
(Nu denk ik aan koekjes!!! De code wordt vanaf tweakers geladen dus is het mogelijk die koekjes te lezen cq versturen naar 3de partijden!!)
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
dat kan niet... de code word direct van die andere site geladen alleen de referer etc en IP kan uitgelezen worden. en het gedrag van de tweaker kan gelogd worden..
welke (soort) posting bekijkt hij het meest.
Het is zeker onacceptabel..
En de enige manier om dat te vermijden is bij je instellingen instellen dat je geen iconen wil zien dan is het over..
namelijk het uitzetten van een icoon met de extensie PHP ASP behalve img heeft geen zin want een img kan je ook als een PHP of ASP pagina laten gedragen mist je je mime types op je server anders insteld..
dus de fiks is: ZET IN PROFILE DE ICONEN UIT!!!
[update]
met img bedoel ik dus gif en jpg.. he dat had je wel door hoop ik
[/update]
het script wordt vanaf mijn server geladen.. dus een cookie moet ook vanaf mijn server komen.. en je kunt er niets tegen doen...
behalve plaatjes uitzetten in heel GoT.. inclusief de iconen en geen plaatjes in de tekst..
wat je nu ziet kan ik achter elk willekeurig plaatje stoppen, ik heb het nu express php gelaten omdat je dan ziet dat het een script is, maar ik kan mijn webserver ook zo instellen dat hij alle jpg, gif en png eerts door php heen haalt, dus dan zie je gewoon een .gif of een .jpg of een .png plaatje, das niet moeilijk het kan
verder kan ik ook een 1x1 plaatje maken, die zwart is en dat ergens in de tekst als punt gebruiken na een zin. (<-- het zou die punt kunnen zijn) .. of een smilie.. of of.. het kan allemaal, je moet echt niet de illusie hebben dat je echt safe bent voor loggen..
Nu heb je het geluk met mij, ik zet meteen de source open en bloot, dit om 'klachten' te voorkomen, maar je weet het niet.. iedereen zou kunnen loggen.. je weet het niet, je kan het niet weten.. .. ....
Als er iemand echte gegronde bezwaren tegen heeft, post het hier, of neem ff contact op via icq, dan discussieren we ff, en mochten we er niet uitkomen, dan ga ik wel wat anders verzinnen.. een mooie strobo-icon ofzo
Kees
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Hoe dan ook.. het moet gewoon dichtgetimmerd worden aangezien het gewoon een open deur is en open deuren moet je nu eenmaal sluiten
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Dus alleen smiles van af tweakers zelf maar geen images van sites buiten t.net
en inplaats van die plaatjes weer te geven dan een linkje naar die plaatjes. zodat je ze wel kan bekijken indien je dat wil.
dan ben je er vanaf
zowiezo handig om deze te instaleren, want:
http://www.peacefire.org/security/iecookies/
en
http://www.securiteam.com/exploits/Internet_Explorer_Opens_the_Cookie_Jar.html
Ja.. dat zou inderdaad kunnen, maar ik denk niet dat je dat wil.. (geen iconen, geen plaatjes van buitenaf, geen aparte smilies etc etc..)
Kees
----------------
Just because you are paranoid it doesn't mean they're not out there to log you
Hlpdsk.. hmm?
jij ziet het niet? surf je via een proxy?
dat kan ook altijd, dacht niet dat php dat door heeft
dat zal ook wel leuk worden.. dan krijg je nog geld ook. voor een groot aantal pagevieuws... of hoe verneuk ik een poll kan ook..
of een plaatje van een 1 Mb jemug of een wavje midi tje etc.. dat kan kut zijn zeg pff
Als iemand een onzichtbare transparante pixel in z'n posting zou zetten (HTML toegestaan), dan zou hij ook kunnen loggen zonder dat je het weet.
Kees
ps de source daarvan zal uiteraard ook weer online komen
Kun je niet gewoon een tellertje erop zetten ipv een ip adres? Gewoon 'zoveel MSIE, zoveel Netscape, zoveel anders'..
Eerst de IE rating, en vervolgens de rest (waarvan NS dus 95% van zal zijn)
views e.d. ook weer gereset, zodat duidelijk is hoeveel browsers er mee doen
Verwijderd
komt het vaker voor? [/quote]Nee, komt niet zo heel vaak voor
Ik had eigenlijk een hele grote ontdekking gedaan maar ik was 1 ding ff vergeten
en daardoor is de hele ontdekking onzin geworden
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
dnsserver zul je daar niet in zijn hoedanigheid als dns server vinden
(wel als de dns ook proxy is
de "threadmailer" ben ik mee bezig.. tenzij Arjen dat in de volgende versie verwerkt.. arjen?
Kees
Iedereen kan lullen, maar goed ben je wel!:)
Verwijderd
Over Privacy schending gesproken: Als je inderdaad onbeschermd surft, kan er veel gebeuren... Net als dat je onbeschermd n**kt!
Ik bedoel dit: Laatst bezocht ik een site die mijn porten scande en alle informatie die het (in principe ongevraagd) kon opvragen van mijn systeem. Het ergste wat daar uit kwam, was dat mijn computernaam Puckly is. Nou, wat een ontzettende privacy-schending zeg! Dan kun je maar beter helemaal nergens meer gegevens invullen, je profile leeglaten en je vooral niet meer op internet vertonen!
Op elke site komt je IP wel in de serverlog te staan (tenzij het uit is gezet). Dus ik zie het probleem niet.
Verwijderd
Het is fout, maar je begrijpt wel wat ie bedoelt, toch?
Dit gebeurt ook heel vaak op tv in Films.
Verwijderd
Overigens, zoals al vaak is aangehaald. Ik denk dat je je beter door kees kan laten loggen dan door de webservers van sommige site's. Denk je ook niet???
What's next? (naast die mailer dus
Verwijderd
nooit niet = een dubbele ontkenning
Het is fout, maar je begrijpt wel wat ie bedoelt, toch?
Dit gebeurt ook heel vaak op tv in Films.[/quote]Dan maak ik er Nooit Never Niet van!
Verwijderd
Je kan er niets tegen doen.
Ik kan ook een cgi-script op mijn server zetten en dan alles loggen zonder dat iemand het kan zien, ik bedoel waar praten we over ?
ip heb ik er nu wel weer bijgezet
maar ik probeer ook nog andere dingen uit, vaak zie je mijn icoon dan helemaal niet, ivm de parse-errors e.d.
Het vestigt (weer) m'n aandacht op het feit dat waar (bijna) alles automatisch gaat, ik geen zicht meer heb op wat er werkelijk allemaal gebeurt, of allemaal mogelijk is.
Verwijderd
Win95
Als je geen hosts. bestand in je c:windows hebt maar wel een hosts.sam kopieer dan de hosts.sam ff naar hosts.
Open het bestand en zet onder
127.0.0.1 localhost
de volgende regel
127.0.0.1 vgst.net
en eventueel ook
127.0.0.1 212.120.113.211
ff reboot en klaar.
volgens mij kan je het ook in de hosts.sam flikkeren alleen weet ik dat niet zeker, kan iemand mij zeggen wat het verschil tussen die 2 is ?
Linux
staat die onder /etc daar heet ie wel hosts.
staat gewoon in m'n apache logs.
dat is zo bij enorm veel websites.
niets bijzonders hoor.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Verwijderd
staat gewoon in m'n apache logs.
dat is zo bij enorm veel websites.
niets bijzonders hoor.[/quote]leuk maar een PHP script word niet gecached
leuk maar een PHP script word niet gecached[/quote]nou en ?
word ie nooit meer gedownload (tenzij je 'm van de 'blocked images' lijst haalt)
Verwijderd
Dat is inderdaad zo en dan weet je dus dat je IP gelogd wordt.Op vrijdag 17 augustus 2001 13:16 schreef WieMie het volgende:
Bij nader inzien lijkt het toch alsof je zelf een text kan invoeren en dat dan, en alleen dan, je ip word gelogd... (ookal weet ik het niet zeker...)
Maar waarom haal je in vredesnaam deze thread omhoog
Je kan toch gewoon een nieuwe openen en refereren aan deze?
Verwijderd
Dat is geen crossposten, het is een vergelijkbaar geval, niet hetzelfde geval en dan nog is er niks aan de hand als je per ongeluk een tweede topic opent over zoiets.Op vrijdag 17 augustus 2001 13:18 schreef WieMie het volgende:
Ja, ik twijfel, een nieuw topic (crossposten dus) of een ouwe koe...
Dit is gewoon irritant, aangezien je door 50 oude (en irrelevante) replies moet gaan bladeren voor je jouw verhaaltje ziet.
Een waarschuwing krijg je echt niet zomaar hoor, fouten maken is menselijk.
Dit topic is gesloten.
![]()