Marantz en Denon gaan trouwen

Pagina: 1
Acties:

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit stond op www.debeurs.nl
goede zaak? (lijkt mij wel)

<quote> 07/03/2002 13.15

Marantz en Denon, fabrikanten van hoogwaardige audio- en videoapparatuur, zullen voortaan samengaan onder de naam D&M Holdings. Door het koppelen van deze twee bedrijven zal het marktleider worden in het hogere segment in de audio- en videomarkt. Philips heeft op dit moment een belang van 45% in Marantz. De afzonderlijke merknamen van Marantz en Denon zullen blijven bestaan.

De aandelen in Marantz en Denon worden overgedragen aan D&M. Door het samengaan zal er een verdeling van de aandelen plaatsvinden. Aandeelhouders van Marantz ontvangen voor elk aandeel Marantz een aandeel D&M. Voor elk aandeel Denon krijgt men een aandeel van 0,4416 in D&M. Het belang van Philips in D&M zal 14,7% bedragen. Ripplewood, voor 98% eigenaar van Denon, krijgt een belang van 68,6% in D&M. De transactie zal waarschijnlijk in mei van dit jaar worden afgerond.

Er is een spectaculaire groei gaande in de markt voor audio- en videoapparatuur door de opkomst van thuisbioscopen en digitale toepassingen en het nieuwe bedrijf verwacht hierin dan ook een belangrijke speler te worden.

Door het samengaan van beide bedrijven in D&M Holdings zullen er wereldwijd 1.650 mensen werken.
</quote>

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik weet niet of ik dat echt heel goed nieuws moet vinden, ik denk het wel (ofzo :P). Zolang het maar bij 'financieel samengaan' blijft :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10
Nou maar hopen dat Denon wel de lijn van ondersteuning van nieuwe geluidsformaten doorzet, zoals 6.1, 7.1 dpl2, enz voor een goede prijs, en niet zoals bijv. H/K en een zooi andere merken wel 7.1 bieden en vervolgens alleen 5.1 uitgangen |:( zodat een eind amp alsnog nodig is.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

wou net zeggen, ik vind de versterkers van Marantz toch net iets beter dan die van Denon, maar das mijn smaak..

Financieel ok, maar voor de rest uit elkaar blijven :P

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 19:15 schreef ShittyOldMan het volgende:
Nou maar hopen dat Denon wel de lijn van ondersteuning van nieuwe geluidsformaten doorzet, zoals 6.1, 7.1 dpl2, enz voor een goede prijs, en niet zoals bijv. H/K en een zooi andere merken wel 7.1 bieden en vervolgens alleen 5.1 uitgangen |:( zodat een eind amp alsnog nodig is.
alsof je wat aan die 7.1 rommel hebt.....nog 2 luidprekers aan de voorkant, joepie...

Meer eindversterkers in een apparaat gooien van eenzelfde prijs = daling vd kwaliteit(dit za'g je al bij de DD receivers...)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10
Wat jij bedoeld is SDDS (van sony), die voegt inderdaad twee extra front effect kanalen (gelimiteerd frequentiebereik) toe aan de fronts. Voornamelijk te vinden op Yamaha receivers. Wat Denon echter tegenwoordig biedt is het 'echte' 7.1, dus voor Dolby Digital EX, DTS-ES, THX-EX met dus 3-4 rearkanalen (en aansluitingen!!). Nu zul je wel denken, meer is niet altijd beter. Ben ik het ook zeker mee eens. Maar ik heb meerdere malen 4 rears kunnen vergelijken met 2 rears en dat is gewoon een wereld van verschil, de rears zijn niet meer zo duidelijk te lokaliseren, beetje dipool effect.

Verder verkies ik marantz ook boven Denon (qua merk, stijl, status, design, enz, kep er nu zelfs ook een), maar als zij niet heel gauw met een 7.1 amp komen wordt het toch een denon :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik vind et wel een netjes idee...

Wisten jullie ook dat Harman (van harman Kardon) ook enorm groot was..
Spitit/ soundcraft is ook van hun

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

(soz.. ff een klein testje met nieuwe password..stupid me :( )

ik vind beide merken wel goed.. dus jah.. denon qua kwaliteit..en marantz qua design :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Op donderdag 07 maart 2002 22:29 schreef gitaarwerk het volgende:

Ja, en JBL en INFINITY

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Op donderdag 07 maart 2002 19:27 schreef neographikal het volgende:

[..]

alsof je wat aan die 7.1 rommel hebt.....nog 2 luidprekers aan de voorkant, joepie...

Meer eindversterkers in een apparaat gooien van eenzelfde prijs = daling vd kwaliteit(dit za'g je al bij de DD receivers...)
Hehehehe NEE de andere 2 luidsprekers zitten dan naast je en dan krijg je dat degene die normaal achterje/naastje staan echt helemaal achter je komen te staan. dus het wordt een 3-2-2 opstelling

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 19:26 schreef neographikal het volgende:
wou net zeggen, ik vind de versterkers van Marantz toch net iets beter dan die van Denon, maar das mijn smaak..
de goedkoopste kwaliteit die Denon bouwt is een stuk beter als die van Marantz(is ook duurder)..ook de bovenkant van hun aanbod ligt een stuk hoger...

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Denon heeft volgens mij ook wat een breder aanbod wat betreft verschillende producten. Hun CD Spelers voor DJ gebruik zijn ook erg goed en ook Radio538 gebruikt allerlei apparatuur van Denon. Kan zo snel geen fotootjes vinden maar het is allemaal vet spul.

Verder zie ik deze deal wel zitten. Denon en Marantz hoeven nu in feite iets minder hard met elkaar te concurreren en zolang ze de goeie punten maar van elkaar overnemen vind ik het wel best. Als er ooit nog eens wat meer geld komt, gok ik er wel op dat het dan één uit de D&M Holding wordt :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 07 maart 2002 22:29 schreef gitaarwerk het volgende:

JBL is ook van Harman.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1