Dremeltjes zijn gevaarlijk.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.722 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haj,
BETERSCHAP, tis echt goed shit voor je

Op de basisschool, toen ik nog klein was, had iemand een keer een stuk hout van toch wel 1.5 bij 2.5 mm achter zijn oog gekregen (niet opzettelijk), en gelukkig zonder schade overleeft

en wat dat zien met 1 oog en lekkere wijven betreft,
met 1 oog zie je haast geen diepte, dus............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* KillerBee went je veel beterschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

Ik vind zelf ook dat die goedkope veiligheids brillen neit bepaald goed zijn , ik bedoel kijk naar die dingen er kan nog van alles doorheen. Of ligt het veiligheids norm nou echt zo laag :?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf ook een keer en metaal splintertje in mn oog gehad en dat was niet fijn,de splinter was heel erg klein en zat aan de oppervlakte van mn oog,kijk ik na een dag(had het nog steeds)in de spiegel zag ik een heel klein miniscuul beetje roest op mn oog waar dat splintertje zat

ik naar de dokter en die verwees me door naar een ziekenhuis in rotterdam,daar deden ze een soort van verdovende druppels in mn oog en met een of ander doekje veegde ze dat splinterje weg

maar als dat splintertje dieper zat dan was dat allemaal niet zo makkelijk

maar weet wat je bedoelt en sterkte ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Damn, had laatst met een professionele "Dremel" gaten in mijn case gemaakt. Gelukkig was dit met veiligheidsbril, maar mijn gezicht zat toch aardig onder de splintertjes. Ben gelijk wezen douchen. Heb voor de veiligheid zelfs mijn wedstrijdzwembril (zo een kleintje) opgezet voor het geval ik het er alsnog in zou wrijven.
Gevaarlijk spul zeg!

Je kan nooit voorzichting genoeg zijn,

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:28

bitflusher

flushed die *** pc

binnenkort komt ie hoor -=INKOOPACTIE VEILIGHEIDSBRILLEN=- :)

heel erg rot voor je, kun je dremel ook aanklagen of stond er in de gebruiksaanwijzing duidelijk dat er aan de zijkant van je veiligheidsbril ook stukken moesten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
damn... ik ga in het vervolg wat voorzichtiger zijn dan. Ik zit normaal met een 125 mm slijpschijf te slijpen compleet zonder bril. Gewoon beetje dichtknijpen die oogjes en bij erge vonkenregen wat wegkijken!
* 0siris belooft dat hij het noooooit meer zal doen }:O

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:01
Tis op zich basis om een brilletje op te zetten met dit soort werk. Toch, zeker als je het vaak doet, vergeet je het wel es..

Komt het helemaal weer goed met je oog? Heb wel es een dremel schijfje gebroken toen ie lekker met 15k toeren door me kast heen liep te snijden .. zo een mooie snee in mijn oor.. had dus ook geen bril op .. voelde me knap stom. Magoed, zodoende leert men, ik had dus mzzl. Beterschap!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 01:18 schreef bitflusher het volgende:
binnenkort komt ie hoor -=INKOOPACTIE VEILIGHEIDSBRILLEN=-
Prima te koop bij de Gamma (Dat zeg ik, Gamma), Praxis, Bouwland, you name it. Vergeet niet meteen mondkapjes mee te nemen, en oordopjes/gehoorbeschermers. De eerste omdat je geen staal-stof in je longen wilt, de tweede omdat het scherpe geluid van ijzer snijden erg slecht is voor je oren, die nog langer mee moeten.
heel erg rot voor je, kun je dremel ook aanklagen of stond er in de gebruiksaanwijzing duidelijk dat er aan de zijkant van je veiligheidsbril ook stukken moesten zitten?
De firma Dremel gaat, onterecht blijkbaar, uit van de aanwezigheid van gezond verstand bij de gebruiker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook belangrijk

Bij veel spuiten (ook bij weinig) dus bij alles (duh?)
(verfen dus)

zon kapje dragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 02:31 schreef WaXWeAzLE het volgende:
Ook belangrijk

Bij veel spuiten (ook bij weinig) dus bij alles (duh?)
(verfen dus)

zon kapje dragen
Sterker nog, bij alles waarbij kleine deeltjes in de lucht komen, zoals zagen, slijpen, verfen, schuren, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Hoest nou met het alziend oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me schrikt.

Kheb ook met een vette dremel flink huisgehouden in mijn kast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Als je jong bent doe je rare dingen,... toen ik 9 jaar was had ik een hele mooie passer, maar jammer dat het puntje zo krom was. Ff de tang erbij om hem recht te buigen. Verkeerde tang? Pats, de passerpunt schoot zo in mn oog. Ik voelde nix, maar het was janken geblazen,... Mn oog voelde wel vreemd aan,... door janken van de schrik en flink wrijven,... kwam zo de passerpunt aan de zijkant van mn oog eruit. Het ding was tussen mn neus en mn oogbol geschoten,... en door de tranen kwam het eruit zetten. De schrik van mn leven,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wens je beterschap en een gezonde oog toe.

Verder wil ik maar even zeggend dat dit zelfs met een veiligheids bril had kunne gebeuren. EEn stofbril was in dit geval beter geweest. Ik ken maar weinig veiligheidsbrillen die naadloos aansluiten op je hoofd. Verder heb ik een heel goor verhaal te vertellen.

Waargebeurd.

Een gozer is met een staalborsteltrje op een boor bezig aan een auto. Iedereen weet dat de stukjes ijzerdraad dan in de rondte vliegen, maar die rukker had dus geen veiligheidsbril op. Wat denk je een stukkie van dat ijzer in z'n oog. Dus hij naar de badkamer pincet pakken en trekken..... trekt ie z'n oog open brrrr . Ik heb gezien hoe ze in het ziekenhuis het zooitje probeerden op te lappen, maar tevergeefs. Heeft daarna altijd slecht zicht gehad.

Het moraal. Kijk goed uit. Krijg je iets in je oog en je kan het niet wegspoelen (niet wrijven tenzij het zachtspul is b/v een vliegje), ga dan naar de docter of het ziekenhuis het kan je een oog besparen.

Zelf heb ik weinig mee gemaakt, heb alleen een keer tijdens het sleutelen aan een solex benzine in me oog gekregen (slang moest persee scheuren terwijl ik eronder lag) en een stuk brandnetel in m'n oog mogen voelen toen ik met een bosmaaier bezig was om een lap van die rukkers om te leggen. Je weet niet wat je overkomt in zo'n geval. Gelukkig bood de plaatselijkie sloot uitkomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ze kunnen natuurlijk ook gewoon een webcam in je oogkas modden he. Niet geheel live, maar 's avonds even de beelden downloaden, dan weet je weer wat je gemist hebt.

Beetje sarcastisch, sterkte!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zo'n veiligsheid bril met een dik elastiek *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dingen zijn echt gevaarlijk, en dit bewijst dat goede werkkleding echt niet zomaar gemaakt en verplicht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:35

Phydomir

Dennis

Kep tijdens het dremelen echt wel ff een veiligheidsbril opgezet...

alleen een kapje voor m'n mond/neus vergeten... ging later m'n neus snuiten zat er alleemaal ijzerstof in... das ook niet fijn...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(nu is het wel een beetje uitgekauwd)

db sterkte en beterschap met je oog!

heb zelf een klein zwart vlekje in mn oog, dat tegen een felwitte lucht lijkt op een fruitvliegje, net buiten mn gezichtspunt. hoe het er komt geen idee, heb het ondertussen alweer een aantal jaar.
vermoed dat een scherp ietsje van slijpen of vergelijkbare activiteiten de oorzaak is geweest, maar schijnt ook 'zomaar' te kunnen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.platenkamp603
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08-2020

r.platenkamp603

Amd Rulez!

* Ikke wenst je veel beterschap.

Maar ik neem aan dat de Tweaker toch gewoon door blijft gaan. hehe >:) (na volledig herstel uiteraard.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Op maandag 18 maart 2002 10:11 schreef Zipje het volgende:
heb zelf een klein zwart vlekje in mn oog, dat tegen een felwitte lucht lijkt op een fruitvliegje, net buiten mn gezichtspunt. hoe het er komt geen idee, heb het ondertussen alweer een aantal jaar.
vermoed dat een scherp ietsje van slijpen of vergelijkbare activiteiten de oorzaak is geweest, maar schijnt ook 'zomaar' te kunnen. :?
Yep. Dode pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hey, ik heb exact zoiets meegemaakt! Maar ik was gelukkig de dag daarop al meteen naar de oogarts geweest. Zo was het toch nog goed gekomen. Uiteraard heb ik wel meteen een professionele veiligheidsbril aangeschaft, ondanks dat ik ook een brildrager ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
brr begin nu al te tranen :'( , klote voor je man...

Toen ik mijn dremel wannabee voor het eerst had en ik nog geen 5 min aan het zagen was brak mijn zaagje, en ja hoor die vloog heel ver en heel hard. Ben toen meteen naar de praxis gereden en zo'n bril gehaald. Ik scheet namelijk alle kleuren toen ik dat zaagje op mij af zag komen en mij op een haar na miste...

heel veel beterschap... ik hoop nu ook dat mede tweakers ( vooral beginners ) ook standaard een bril gaan dragen bij het dremel oid.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>:) foto's ??? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterkte !

S3RR0R gebruikt altijd een gelaats-masker,
is bril + lasbril + stof-filter ineen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 10:26 schreef Mark_H.M._Steverink het volgende:

[..]

Yep. Dode pixel.
:)
maybe toch een gestrand fruitvliegje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Niet online
* Diddle moet er niet aan denken.
Gatverdamme, en dan dat mes in je oog.
Kun je de vezekering die flesjes niet laten betalen?
Sterkte ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een dremel is niet gevaarlijk, maar kan gevaarlijk gebruikt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 21:44 schreef DynamiX het volgende:
Beterschap
[afbeelding]
whahaha hij gata niet dood ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 13:50 schreef Phydomir het volgende:
damn... een mes "live" je oog in zien gaan lijkt me echt zo focking eng... Eigenlijk alles wat met ogen en naalden op vreemde plaatsen (onder je nagels ofzow) te maken heeft benk niet echt fan van.
Had een keer een stukje steen in mijn ook, gingen ze dat er live uitfrezen met een klein freesje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaah, weetje nie hoe errug, kreeg de rillingen bij je verhaal, en dan te bedenken dat k de laatste tijd ook vaak in mn ogen wrijf, hopen dat et van de moeheid is en niet een stukje iets.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Ja dremels zijn gevaarlijk vooral met bewerken van hout c.q. metaal. Heb altijd me duikbril op. Beslaat op den duur wel, maar das meteen een mooie gelegenheid om ff te pauzeren.

Wat ook levens gevaarlijk is, is een velletje papier (jawel) Ik had het namelijk met het verwijderen van een A4'tje die vastgelopen was in de printen. ik trok hem er met een stevige ruk uit en... Flaatssss.. schiet zo de hoek van dat a4'tje me linker oog in. Toen dacht ik bijmezelf "dit is niet goed" ;( Oog begon meteen te tranen :'( dus heb onmiddelijk me werk neergelegd en ben met collega naar ziekenhuis gereden (hij reed). Daar aangekomen bleek ik een kras in me oog te hebben die vanuit de ooghoek tot net aan het middelste gedeelte rijkte (waar de oogkleur begint)

Heb ik 4 dagen voor joker :+ gelopen op de zaak met een ooglap. En dat is zoooo iriterend dat gevoel in je oog. Net zo'n gevoel als je je in je vinger hebt gesneden en er nog een velletje zit waar je steeds langs wrijft.

Ja lieve mensen. Ook papier is gevaarlijker dan je denkt. ;)

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:02

PnD

like in Pinda ^_^

Ja, hij heb gelijk :P

dus dit is niet alleen genoeg 8-)

je moet je hoofd intapen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens dit is peanuts wat jullie in je ogen hebben gehad, ik heb op op mijn vijfde een bouwpin 2 centimeter onder mijn oog door mijn hoofd heen gehad. Gevolg 4 maanden coma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 16:22
Op vrijdag 19 juli 2002 15:07 schreef Mr. Home cinema het volgende:
jongens dit is peanuts wat jullie in je ogen hebben gehad, ik heb op op mijn vijfde een bouwpin 2 centimeter onder mijn oog door mijn hoofd heen gehad. Gevolg 4 maanden coma.
Ten eerste is dat van jezelf altijd het ergste want dat is wat je zelf hebt meegemaakt.. als jij een arm eraf hebt gehaald bij een ongeluk , gaat iemand anders toch ook niet zeggen. ach het stelt niks voor ik heb 2 benen verloren.. |:(

(btw.. vervelend van die coma..)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnivorous1
  • Laatst online: 21-01 17:34
Ja dit gaat van een oud topic, naar een opsomtopic waarin iedereen de ander probeert te overbluffen met de meest gruwelijke verhalen over zeer pijnlijke oorlogswonden en dat soort gedoe, volgens mij kan de topic dan beter gewoon helemaal dicht worden gegooid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 15:18 schreef Carnivorous1 het volgende:
Ja dit gaat van een oud topic naar een opsomtopic waariniedereen de ander probeert te overbluffen met de meest gruwelijke verhalen over zeer pijnlijke oorlogswonden en dat soort gedoe, volgens mij kan de topic dan beter gewoon helemaal dich worden gegooid....
Juist, want anders moet ik ook nog beginnen over hoe ik erin geslaagd ben met een scherp mesje een halve centimeter in mijn vinger te snijden! Lekker horror, bloed zeikte eruit! :+ (zo wit zag ik er dus ook uit :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

Een mes in m'n oog baah goor :r
en pijnlijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_freak
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

Heb zelf een een spijker door mijn voet gehad dat lijkt me niks vergeleken met dat oog :'( ;( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Handschoenen dragen bij boren/frezen is imho ook niet echt slim.

De boor/frees zal maar in je handschoen grijpen, kan je een gebroken/gescheurde/afgerukte vinger/hand/arm eindigen ;(
Zolang jij je handen hebt waar ze moeten zijn is er niks aan de hand. (lol, dubbelzinnig :P)
En als de spetters/spaanders zo heet zijn moet je gewoon niet zo hard/snel boren/frezen.

Een bril daarintegen kan wel van levensbelang zijn, en hij moet aan alle kanten goed sluiten. :)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg

PegOpDeWeg

eej wasup?

Nee ik vindt niet dat dit topic moet worden dicht gegooid.

Dit is juist een goeie waarschuwing voor diegene die met hun kassie aan de slag gaan. En dus op deze manier in gaan zien. Dat er ook een gevaar aan zit voor hunzelf, medebewoners, of huisdieren.

Dat je dus wel degelijk protectie moet dragen zoals veiligheids brillen, handschoenen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik had een keer een metaaldeeltje in mijn oog van een slijptol. Dat was wel meteen naar het ziekenhuis die avond, het prikte en het deeltje was zichtbaar (heel licht in het oog gebrand).

Daar werd ie eruit gewipt met een of ander puntje (raar gevoel!) en toen een dagje met een dikke lap en prut op het oog. Daarna was het ook meteen klaar, dus het ging allemaal wel best.

Maar goed, slijpen met een dremel zonder bril is inderdaad een beetje de goden verzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive|IA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-07-2005

Fugitive|IA

Uhmmm ff denken

TIP: doe een gas masker op en daar over zoon biohazard pak. Is heel je lichaam gelijk beschermd B-) zelfs mijn smiley draagt een veiligheids bril :-)

Hee nog heel veel sterkte

Gigabyte 7IXE, AMD K7 700, 512Mb, GeForce MX 200 64Mb, 40X Plextor SCSI CD-ROM, 4X4X20 Plextor Burner, 5X Creative DVD Encore, Iomega Zip 100Mb, Guillemot Fortisimo, Edimax 10/100Mbit NIC, SCSI Controller, 19" IIlyama 901HT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 15:25 schreef tweak_freak het volgende:
Heb zelf een een spijker door mijn voet gehad dat lijkt me niks vergeleken met dat oog :'( ;( :+
heb ik ook al 2 keer gehad moet eerlijk toegeven het deed wel verdomt pijn :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterkte ermee, ik hoop voor je dat het je mod lol niet verpest heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ken dat gevoel jah heb ik gehad met vuurwerk
wij staan met z,n 4en te kijken naar het vuurwerk
3 man met een nylon jack aan ik had mijn werkjas aan
ENNNN met bril en wie krijgt er weer wat in zijn oog
JUIST ik jah lekker hoor om 00.10 richting het ziekenhuis te gaan gellukig nieuwjaar YEAH

maare suc6 met je oog maat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Daar werd je ook paars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 11:41

rimpeldinky

nani?

hmmm......... ik gebruik gewoon een stuk plexi van 30c30x3 , dat zet ik met 2 elastieken voor tegen mn koppie :+ werkt goed >:) en goedkoop ook :7, of het veilig is weet ik niet :'(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Laatst online: 26-08 08:22
Wat dacht je van een hand in de BBQ :+ Ook verdomd pijnlijk hoor :P

Maar waarom is dit topic nou omhoog getrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 15:18 schreef Carnivorous1 het volgende:
Ja dit gaat van een oud topic, naar een opsomtopic waarin iedereen de ander probeert te overbluffen met de meest gruwelijke verhalen over zeer pijnlijke oorlogswonden en dat soort gedoe, volgens mij kan de topic dan beter gewoon helemaal dicht worden gegooid....
Ojah? Ik ben ook zielig hoor :( :P

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/h.huijbers/pics/dremel_litteken_rechts.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/h.huijbers/pics/dremel_litteken_links.jpg

Tjah...je speelt wat met de dremel als jong broekie..en nadat dat ding een keer grasmaaier had lopen spelen op m'n rechter- resp. linkerduim begon ik het nut van afsteunen en de Dremeltm fatsoenlijk vasthouden wel zo ongeveer in te zien. :7

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 15:25 schreef tweak_freak het volgende:
Dat heb ik ook paar keer gehad, dat voelt wel kut, maar idd nix vergeleken met scherpe shit in je oog, het oog is heel gevoelig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Maar goed dat dit topic is opgevist, anders had ik nooit geweten dat ik een veiligheidsbril moet dragen. Ik haat die dingen altijd (je snapt dat meestal wel als je ze ook op de middelbare school moet dragen, van die dingen waardoor je (bijna) niks ziet). Gelukkig is de dremmel kapot dus ik werk er nu niet zo heel veel mee. (Tip, schroef nooit een dremel open als je n00b bent. Dat gaat nooit goed :+).

Iig een zeer nuttige tip voor een n00b als ik. BTW nog beterschap, of is het inmiddels al over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet nog ff goede veiligheidsbril kopen, kan je wel bij Gamma enzo krijgen he ?? denk het wel...
Ik draag meestal zo`n zonnebril en das niet al te best voor een veiligheidsbril...

Weet je wat ik ook ga halen ? klinkt heel stom maar : Mondkapje !! iedere keer als ik gedremelt heb en m`n neus snuit, komt er allemaal van die smerige kwarte drap uit...
Echt goor en volgens mij niet gezond... daarom heb ik altijd zo`n ijzergeur uren nadat ik gedremelt heb :(

Ik ga straks maar ff naar de karwei ofzo, ff bril en mondkapjes ophalen....

edit:

typo`s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 11:28

w00Dy

Make soap, not war

wow, zo zie je maar. Ik heb dus nooit een bril op, handschoenen aan of iets dergelijks. En dat heeft vooral met een slechte mentaliteit te maken. Ik denk te vaak dat er niks kan gebeuren.

* w00Dy heeft vandaag alweer 2 keer in zijn hand gesneden :o

Ik denk dat ik hier maar es een bril vanonder het stof ga halen. Op school zijn we verplicht een bril op te doen in het labo als we met zoutzuur enz werken, anders dekt de verzekering het niet :{

Veel beterschap !

P.S. Als kleine jongen heb ik hetzelfde al meegemaakt, met buitenspelen kreeg in een tak in mijn oog. En er was een stuk van een halve centimeter blijven zitten. Prettig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ben net ff naar Karwei gegaan en een afsluitende veiligeidsbril + mondkapjes gekocht... die bril is echt zo`n groot ding, maar sluit wel mooi af *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
OMG HOLY SHIT dit is goor! Dat zo'n vent effe lekker in je oog gaat zitten peuren... getverdemme lekker fripse taferelen hier...
Ik vind ut echt freakin' ranzig :)

Zo zie je maar weer hoe voorzichtig je moet zijn.

Het zal wel over zijn nu he :) (tis nu 4 maanden later)
Zo niet, beterschap :p ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
gewone brillen zijn ook niet vergelijkbaar met veiligheids brillen. Als je fietst met een bril komen er ook gewoon vliegjes in je oog enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ouch.. nou sterkte en veel beterschap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00b | IA
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

Op zaterdag 20 juli 2002 15:34 schreef InSaNiTy_nl het volgende:
ouch.. nou sterkte en veel beterschap ;)
mast3r had een keer een ongelukje met een wasmachine motor gehad waardoor beiden handen open lagen en er een flinke snee over z'n hoofd was :'(

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 15:02 schreef obiwanos het volgende:

*knip*
Waarom haal je een 4 maanden oud topic omhoog? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

is heel erg voor je...

ik heb et ook eens gehad, niet zo erg, maar ik was een fietsslot voor een klant aant openslijpen met de tol (ik ben dus fietsenmaker(had wel een bril op)) ik ben dus klaar, vraagt mevrouw: mag ik de kabel er nog bij???

ik slijp dus zo`n mini rot puntje eraf (dit keer zonder bril), om het slot open te maken: natuurlijk zo`n braampje in men oog, da was niet zo fijn...

drie dagen last van gehad...

ik beken dat ik soms nog steeds zonder bril slijp...

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg

PegOpDeWeg

eej wasup?

Als een waarschuwing voor mede tweakers :?

Op een search met "dremel" :?

uit verveeling :?

Om jouw te pesten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww

3lmowww

edit:

Op maandag 18 maart 2002 12:45 schreef S3rr0R het volgende:
Sterkte !

S3RR0R gebruikt altijd een gelaats-masker,
is bril + lasbril + stof-filter ineen.....
hoe kan je nog iets zien bij gewoon licht door een lasbril???

of zijn dat van die glaasjes die je eruit haalt steeds???

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technocow
  • Laatst online: 15-07 20:22
Op zaterdag 20 juli 2002 12:34 schreef markster het volgende:

[..]

Dat heb ik ook paar keer gehad, dat voelt wel kut, maar idd nix vergeleken met scherpe shit in je oog, het oog is heel gevoelig :(
[eigen gezwam mode]
ik in beide voeten tegelijk |:(

en met draaien (op de draaibank) krijg ik ook wel es wat in mijn oog maar daar heb ik meestal geen last van...
[/eigen gezwam mode]

maar ik zie dat dit een "oud" topic is gaat het al weer beter?
zoniet sterkte en beterschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 20:47
Ik draag/droeg eigenlijk nooit enige bescherming (bril/mondkapje/oorkapen/handschoenen) slechts ALTIJD een lange broek en MIN. een T-shirt dit omdat ik ooit (toen ik 8 was) de het belang hiervan geleerd heb toen ik met een boormachine een hulpstuk in mijn buik geschoten had |:( !

Maar ik denk dat dit verhaal geholpen heeft want ik was behoorlijk geschokt moet ik zeggen! Na pas nog weet ik wat allemaal geslepen te hebben zonder enige bescherming.

Nou veel beterschap en sterkte toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KILL the DREMEL !!! :+

nee ff serieus, denk wijze les voor iedereen,..

veel suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

watnou dremel, kijk hier eens naar
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~houte277/dremel_super_pro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 13:19 schreef Hermanator het volgende:
[url="http://home.planet.nl/~houte277/dremel_super_pro.jpg"][afbeelding][/url]
What the f*ck is that?! tandartsboor of zo :? geinig ding alleszins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 13:19 schreef Hermanator het volgende:
[url="http://home.planet.nl/~houte277/dremel_super_pro.jpg"][afbeelding][/url]
Lijkt me zo noggevaarlijker. Lekker met je vinger tussen die leren riem. Brrr

Maar ik heb ook nooit een bril op. Ik probeer wel altijd opteleten welke kant ik opsnij. Ik moet misschien maar wel eens een bril kopen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude123
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

brrrrr..... daar word je dan toch ef niet goed van
mes life je oog in
sterkte

Meneer 1000 has spoken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:22
mijn pa heeft helemaal in de kreukels gezeten met auto ongeluk toen ie jong was.. (op het nippertje heeft ie het gered) van alles en nog wat had ie, onder andere glas in zijn oog maar zoveel dat het hele zooitje verbrijzeld was. alles was kapot (levenslang blind aan dat oog dus) hebben ze er een of ander ijzer ding in gebouwd, als je van dichtbij kijkt lijkt het net een oog van een robot, je ziet dan ijzer pinnetjes enzo... hij heeft zelfds nog paar keer gehad dat er glas uit kwam zetten... :r
Nu heeft ie er heel veel last van met licht enzo...
Dus eccchtttt wel dat ik een bril opzet!! Op mijn werk moest er ook iets geslepen worden ff snel... stonden ze toch raar te kijken dat ik helemaal bril ging halen maar ik verdom het gewoon om het zonder te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dak me dremel maar in een kluis doe en de sleutel weg gooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

BaRF

bijna kerst

Op zondag 21 juli 2002 13:57 schreef Dannyke het volgende:
ik denk dak me dremel maar in een kluis doe en de sleutel weg gooi
...óf je dankt gewoon na en draagt een bril :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Laatst online: 25-04-2019
Volgens mij heeft deze topic veel mensen bekeert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gehad na booren in metaal

Zelfde avond nog naar de dokter, die kon me meteen helpen.

verdoving en hij snee het er zo uit.

kreeg nog een zalfje mee en klaar.

Dit was dus eerder die dag gebeurt en meteen die avond naar de dokter, als je bijna een week wacht dan kan het al veel verder zijn en dus naar het ziekenhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was laatst ff in mun koffer mun blowhole aan het dremelen slaat dat slijpschijfje ineens stuk schoot gelukkig over het balkon weg en niet naar mij...

ik weet het wel

DEMELS ZIJN GEVAARLIJK...

Suc 6 ermee ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
tsja, je kan pech hebben... maar ik ga echt niet voor 2 seconden iets doorslijpen een bril zoeken... ik doe gewoon voorzichtig, je weet van tevoren waar de vonken/splinters heenvliegen, gewoon er goed voor gaan zitten en je ogen een beetje dichtknijpen zodat je door je wimpers heenkijkt..

ik draag lenzen, dat scheelt ook: minder snel beschadigingen aan je hoornvlies, omdat de lens dit beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Laatst online: 14-05 20:48
ja dremels zijn natuurlijk niet gevaarlijk maar de mensen die ze gebruiken wel die denken o het is maar voor 5 min dan hebben we geen bescherming nodig en dat is natuurlijk ff een grote denkfout.

een dremel draait met 30.000 toeren per minuut dus je kan wel nagaan dat alles wat je ermee doet boren of slijpen of frezen het metaal of eender welk materiaal ook dat met een enorme snelheid om je oren vliegt.

en je ogen waar je er maar 2 van heb zijn eerder naar de knoppen als je denkt en aan je ogen kan je echt niets hebben en ik spreek uit ervaring daar ik nu al 5x eraan ben geopereerd de oorzaak hiervan was geen dremel maar een andere afwijking.

maar door deze ellende ben ik wel gaan inzien dat je je ogen heel je leven lang nodig heb en dat het niet zo vanzelf sprekend is dat je alles normaal en scherp kan zien
dus wees met dit soort dingen vreselijk voorzichtig want een ongeluk is zo gebeurd.

en dan nog dit de meeste operaties aan je ogen worden niet onder algehele narcose gedaan maar onder plaatselijke verdoving dus je krijgt rond je ogen diverse injecties en geloof me die zijn niet echt prettig te noemen en dus ook niet iets om naar uit te kijken.

en gebruik zo'n ding voor niet zulke grote opppervlakken daar is hij niet voor bedoeld grote gaten in metaal plaat kan je ook maken met een knabbelschaar welke veel sneller werkt als een dremel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 16:35 schreef monterey het volgende:
...en dus ook niet iets om naar uit te kijken.
Leuke woordspeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:35
Je hebt geluk gehad,
ik heb een keer een rotorblad van een speelgoedhelicoptertje (uit zo'n kinderei) in mijn oog gehad. Ook precies in mijn pupil. Het was toen gaan ontsteken (GVD zulke pijn nog nooit gevoeld). In het ziekenhuis hebben ze toen mijn hoorvlies eruit gezogen en er een nieuwe in genaaid >:) van plastic. Ik zie nu ook alleen scherp vanaf 5 Meter met dat oog :'(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kut ej ...dan ben je ook genaaid

maargoed dremelz zijn gevaarlijk ..nee
als je er verkeerd mee omgaat ben jij het gevaar, maargoed het is natuurlijk erg kut voor je

ik slijp ook regelmatig , kmneestal met bril ..maar soms sta je er wel es op , issi kapot , winkels dig..tja...ik w8 niet op zon klotebril , wel reglematig staal in me oog gehad , tot nu toe steeds geluk dat het eruit ging

maargoed ,sux6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja fijn zijn die dingen he.

Ik dremelde laatst aan bumper auto, jaja niet alleen voor de cm is die handig.

Knapt er zo'n schijfje, zoef zo tegen me wang, die voel je ook best wel zitten.
Maar ik had wel 2 brillen op, een gewone en een safety.

Dus altijd ff goed kijken, waar alles heen spring en doet, want zoals eerder gezegd, het gevaar kun je zelf zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDataDude
  • Niet online
Op zondag 21 juli 2002 19:36 schreef ShotGun het volgende:
Je hebt geluk gehad,
ik heb een keer een rotorblad van een speelgoedhelicoptertje (uit zo'n kinderei) in mijn oog gehad. Ook precies in mijn pupil. Het was toen gaan ontsteken (GVD zulke pijn nog nooit gevoeld). In het ziekenhuis hebben ze toen mijn hoorvlies eruit gezogen en er een nieuwe in genaaid >:) van plastic. Ik zie nu ook alleen scherp vanaf 5 Meter met dat oog :'(.
Wees blij dat nog 1 oog het goed doet :) Ik heb een oogafwijking aan m'n rechteroog, en kan daarmee voor 20% zien. Lezen ofzo is er dus niet bij... :( Gelukkig heb ik een linkeroog, dat door al dat gemis van die rechter veel beter is geworden. Links hebben ze 120% gemeten, maar verder ging dat ding niet :) Btw, 100% is normaal, en daarboven komt zelden voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getver, dat zuigt man :'( Beterschap enzo. Thx voor de waarschuwing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntsx
  • Laatst online: 07-02-2024
pappa bert heeft een andere oplossing dan die bril... hij heeft een glaswand met een gasveer zodat er een schild zit tussen zijn gezicht en het werkstuk... knappe dremelschijf die dan nog in mijn oog komt... jezus. toch wel lijp eigenlijk... vroeger vaak zonder bril gedremeld...

veel adrenaline rushes aan overgehouden als zon schijfje langs je oog suist weet je weer dat je leeft...

too fly for a white guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

heb eigenlijk nix met dremels te maken. maar ik had een paar maanden geleden toch wat....
ik zat voor een tentamen te leren en zat wat met me pen te kloten. brak dat klipje vloog er zo een stuk in me oog gelukkig zat onder me oog lid dus kon ik het zonder al te veel moeilijkheden het er uit krijgen.

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli
  • Laatst online: 23-08 20:06

Gulli

100% Unwiderstehlich

mijn paps is opticien dus die heeft honderden veiligheidsbrillen. Die dingen zijn niet kapot te krijgen, we hebben er op gestaan gesprongen gehamerd en ze bleven helemaal heel!! iig als ik ga dremelen heb ik er dus een op want ik ken ook mensen met kapotte ogen en dan ben je dus NIET blij!

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je wat pas een kick geeft

steentje op de rails, wachten op de trein en dan woesj, hoor je zo de steen langssuizen.

ja je doet wel eens rare dingen als je klein bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Laatst online: 08:02
Op dinsdag 23 juli 2002 20:35 schreef 106-Racer het volgende:
jaja fijn zijn die dingen he.

Ik dremelde laatst aan bumper auto, jaja niet alleen voor de cm is die handig.

Knapt er zo'n schijfje, zoef zo tegen me wang, die voel je ook best wel zitten.
Maar ik had wel 2 brillen op, een gewone en een safety.

Dus altijd ff goed kijken, waar alles heen spring en doet, want zoals eerder gezegd, het gevaar kun je zelf zijn
dan moet je voortaan dus een heel beschermend pak aan en een bivak-mts of brommerhelm ofzo opdoen. dan kan er bijna niet meer fout gaan.

zelf gelukkig nooit problemen mee gehad. altijd de bril op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort eerst maar eens zo'n ding halen dan voor ik weer aan de slag ga met me case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op woensdag 24 juli 2002 19:09 schreef 106-Racer het volgende:
weet je wat pas een kick geeft

steentje op de rails, wachten op de trein en dan woesj, hoor je zo de steen langssuizen.

ja je doet wel eens rare dingen als je klein bent
Tot het een keer misgaat, zo'n steentje kan soms wel 500 meter verder komen en iemand raken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn pa (een échte bouwvakker) die had hetzelfde en vond die hele kuur te lang duren en heeft uiteindelijk wat scherp materiaal gepakt een een sterke spiegel; een half uurtje in zijn oog zitten peuteren --> nooit meer last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Op donderdag 25 juli 2002 22:15 schreef monkeymonkey het volgende:
mijn pa (een échte bouwvakker) die had hetzelfde en vond die hele kuur te lang duren en heeft uiteindelijk wat scherp materiaal gepakt een een sterke spiegel; een half uurtje in zijn oog zitten peuteren --> nooit meer last van gehad
Sorry hoor maar dan zal het heus wat minder erg zijn.
Ik vind het sowieso ook idioot koppig gedrag.
Wie weet wat voor schade hij had kunnen aanrichten aan zijn eigen oog als hij opeens schrok ofzo.

Maarja... het is zijn oog dus zijn keus...

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel ooit eens gehad ene stukje piepklein stukje printplaat in me oog geschoten begon supper te irriteren dus ben direct naar een doktor gegaan kreeg je ook zoon druppeltje en toen heeft ie het er met een watten stokje er uit gehaalt. me oog was licht beschadigt.

beterschap verder.

[eidt] ik heb ook wel eens een 1 MM boortje in me vinger gehad op vol toeren toen ie brak. hij was lekker scherp ;) gelukkig alleen een flinke snee

conclusie : Dremel kan link zijn

[/edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

brrr ik durf amper nog een dremel aan te raken:)

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Laatst online: 03-09 09:26
hehe volgende keer blindoekje om >:)

*booor*
*klitter klatter*
ehm... dat was je CPU ..... ach laat ook maar :D

veiligsheidbril op dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww

3lmowww

edit:

Op zaterdag 27 juli 2002 13:31 schreef msentinelb het volgende:
brrr ik durf amper nog een dremel aan te raken:)
wacht maar tot je een slijptol in je handen hebt...

of een lasdruppel die in je mouw rolt (das k*t...)

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 16:18 schreef aatos het volgende:
tsja, je kan pech hebben... maar ik ga echt niet voor 2 seconden iets doorslijpen een bril zoeken... ik doe gewoon voorzichtig, je weet van tevoren waar de vonken/splinters heenvliegen, gewoon er goed voor gaan zitten en je ogen een beetje dichtknijpen zodat je door je wimpers heenkijkt..

ik draag lenzen, dat scheelt ook: minder snel beschadigingen aan je hoornvlies, omdat de lens dit beschermd.
Zo moet je idd denken :z :z :z :z En zo`n slijp schijfje richt zeker ook geen schade aan als het in je oog vliegt |:(
Pagina: 1 2 3 Laatste