Dremeltjes zijn gevaarlijk.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.718 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gehad na booren in metaal

Zelfde avond nog naar de dokter, die kon me meteen helpen.

verdoving en hij snee het er zo uit.

kreeg nog een zalfje mee en klaar.

Dit was dus eerder die dag gebeurt en meteen die avond naar de dokter, als je bijna een week wacht dan kan het al veel verder zijn en dus naar het ziekenhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was laatst ff in mun koffer mun blowhole aan het dremelen slaat dat slijpschijfje ineens stuk schoot gelukkig over het balkon weg en niet naar mij...

ik weet het wel

DEMELS ZIJN GEVAARLIJK...

Suc 6 ermee ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
tsja, je kan pech hebben... maar ik ga echt niet voor 2 seconden iets doorslijpen een bril zoeken... ik doe gewoon voorzichtig, je weet van tevoren waar de vonken/splinters heenvliegen, gewoon er goed voor gaan zitten en je ogen een beetje dichtknijpen zodat je door je wimpers heenkijkt..

ik draag lenzen, dat scheelt ook: minder snel beschadigingen aan je hoornvlies, omdat de lens dit beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48
ja dremels zijn natuurlijk niet gevaarlijk maar de mensen die ze gebruiken wel die denken o het is maar voor 5 min dan hebben we geen bescherming nodig en dat is natuurlijk ff een grote denkfout.

een dremel draait met 30.000 toeren per minuut dus je kan wel nagaan dat alles wat je ermee doet boren of slijpen of frezen het metaal of eender welk materiaal ook dat met een enorme snelheid om je oren vliegt.

en je ogen waar je er maar 2 van heb zijn eerder naar de knoppen als je denkt en aan je ogen kan je echt niets hebben en ik spreek uit ervaring daar ik nu al 5x eraan ben geopereerd de oorzaak hiervan was geen dremel maar een andere afwijking.

maar door deze ellende ben ik wel gaan inzien dat je je ogen heel je leven lang nodig heb en dat het niet zo vanzelf sprekend is dat je alles normaal en scherp kan zien
dus wees met dit soort dingen vreselijk voorzichtig want een ongeluk is zo gebeurd.

en dan nog dit de meeste operaties aan je ogen worden niet onder algehele narcose gedaan maar onder plaatselijke verdoving dus je krijgt rond je ogen diverse injecties en geloof me die zijn niet echt prettig te noemen en dus ook niet iets om naar uit te kijken.

en gebruik zo'n ding voor niet zulke grote opppervlakken daar is hij niet voor bedoeld grote gaten in metaal plaat kan je ook maken met een knabbelschaar welke veel sneller werkt als een dremel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 16:35 schreef monterey het volgende:
...en dus ook niet iets om naar uit te kijken.
Leuke woordspeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:41
Je hebt geluk gehad,
ik heb een keer een rotorblad van een speelgoedhelicoptertje (uit zo'n kinderei) in mijn oog gehad. Ook precies in mijn pupil. Het was toen gaan ontsteken (GVD zulke pijn nog nooit gevoeld). In het ziekenhuis hebben ze toen mijn hoorvlies eruit gezogen en er een nieuwe in genaaid >:) van plastic. Ik zie nu ook alleen scherp vanaf 5 Meter met dat oog :'(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kut ej ...dan ben je ook genaaid

maargoed dremelz zijn gevaarlijk ..nee
als je er verkeerd mee omgaat ben jij het gevaar, maargoed het is natuurlijk erg kut voor je

ik slijp ook regelmatig , kmneestal met bril ..maar soms sta je er wel es op , issi kapot , winkels dig..tja...ik w8 niet op zon klotebril , wel reglematig staal in me oog gehad , tot nu toe steeds geluk dat het eruit ging

maargoed ,sux6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja fijn zijn die dingen he.

Ik dremelde laatst aan bumper auto, jaja niet alleen voor de cm is die handig.

Knapt er zo'n schijfje, zoef zo tegen me wang, die voel je ook best wel zitten.
Maar ik had wel 2 brillen op, een gewone en een safety.

Dus altijd ff goed kijken, waar alles heen spring en doet, want zoals eerder gezegd, het gevaar kun je zelf zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 21 juli 2002 19:36 schreef ShotGun het volgende:
Je hebt geluk gehad,
ik heb een keer een rotorblad van een speelgoedhelicoptertje (uit zo'n kinderei) in mijn oog gehad. Ook precies in mijn pupil. Het was toen gaan ontsteken (GVD zulke pijn nog nooit gevoeld). In het ziekenhuis hebben ze toen mijn hoorvlies eruit gezogen en er een nieuwe in genaaid >:) van plastic. Ik zie nu ook alleen scherp vanaf 5 Meter met dat oog :'(.
Wees blij dat nog 1 oog het goed doet :) Ik heb een oogafwijking aan m'n rechteroog, en kan daarmee voor 20% zien. Lezen ofzo is er dus niet bij... :( Gelukkig heb ik een linkeroog, dat door al dat gemis van die rechter veel beter is geworden. Links hebben ze 120% gemeten, maar verder ging dat ding niet :) Btw, 100% is normaal, en daarboven komt zelden voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getver, dat zuigt man :'( Beterschap enzo. Thx voor de waarschuwing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntsx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02-2024
pappa bert heeft een andere oplossing dan die bril... hij heeft een glaswand met een gasveer zodat er een schild zit tussen zijn gezicht en het werkstuk... knappe dremelschijf die dan nog in mijn oog komt... jezus. toch wel lijp eigenlijk... vroeger vaak zonder bril gedremeld...

veel adrenaline rushes aan overgehouden als zon schijfje langs je oog suist weet je weer dat je leeft...

too fly for a white guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

heb eigenlijk nix met dremels te maken. maar ik had een paar maanden geleden toch wat....
ik zat voor een tentamen te leren en zat wat met me pen te kloten. brak dat klipje vloog er zo een stuk in me oog gelukkig zat onder me oog lid dus kon ik het zonder al te veel moeilijkheden het er uit krijgen.

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 20:06

Gulli

100% Unwiderstehlich

mijn paps is opticien dus die heeft honderden veiligheidsbrillen. Die dingen zijn niet kapot te krijgen, we hebben er op gestaan gesprongen gehamerd en ze bleven helemaal heel!! iig als ik ga dremelen heb ik er dus een op want ik ken ook mensen met kapotte ogen en dan ben je dus NIET blij!

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je wat pas een kick geeft

steentje op de rails, wachten op de trein en dan woesj, hoor je zo de steen langssuizen.

ja je doet wel eens rare dingen als je klein bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:10
Op dinsdag 23 juli 2002 20:35 schreef 106-Racer het volgende:
jaja fijn zijn die dingen he.

Ik dremelde laatst aan bumper auto, jaja niet alleen voor de cm is die handig.

Knapt er zo'n schijfje, zoef zo tegen me wang, die voel je ook best wel zitten.
Maar ik had wel 2 brillen op, een gewone en een safety.

Dus altijd ff goed kijken, waar alles heen spring en doet, want zoals eerder gezegd, het gevaar kun je zelf zijn
dan moet je voortaan dus een heel beschermend pak aan en een bivak-mts of brommerhelm ofzo opdoen. dan kan er bijna niet meer fout gaan.

zelf gelukkig nooit problemen mee gehad. altijd de bril op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort eerst maar eens zo'n ding halen dan voor ik weer aan de slag ga met me case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op woensdag 24 juli 2002 19:09 schreef 106-Racer het volgende:
weet je wat pas een kick geeft

steentje op de rails, wachten op de trein en dan woesj, hoor je zo de steen langssuizen.

ja je doet wel eens rare dingen als je klein bent
Tot het een keer misgaat, zo'n steentje kan soms wel 500 meter verder komen en iemand raken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn pa (een échte bouwvakker) die had hetzelfde en vond die hele kuur te lang duren en heeft uiteindelijk wat scherp materiaal gepakt een een sterke spiegel; een half uurtje in zijn oog zitten peuteren --> nooit meer last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Op donderdag 25 juli 2002 22:15 schreef monkeymonkey het volgende:
mijn pa (een échte bouwvakker) die had hetzelfde en vond die hele kuur te lang duren en heeft uiteindelijk wat scherp materiaal gepakt een een sterke spiegel; een half uurtje in zijn oog zitten peuteren --> nooit meer last van gehad
Sorry hoor maar dan zal het heus wat minder erg zijn.
Ik vind het sowieso ook idioot koppig gedrag.
Wie weet wat voor schade hij had kunnen aanrichten aan zijn eigen oog als hij opeens schrok ofzo.

Maarja... het is zijn oog dus zijn keus...

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel ooit eens gehad ene stukje piepklein stukje printplaat in me oog geschoten begon supper te irriteren dus ben direct naar een doktor gegaan kreeg je ook zoon druppeltje en toen heeft ie het er met een watten stokje er uit gehaalt. me oog was licht beschadigt.

beterschap verder.

[eidt] ik heb ook wel eens een 1 MM boortje in me vinger gehad op vol toeren toen ie brak. hij was lekker scherp ;) gelukkig alleen een flinke snee

conclusie : Dremel kan link zijn

[/edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

brrr ik durf amper nog een dremel aan te raken:)

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
hehe volgende keer blindoekje om >:)

*booor*
*klitter klatter*
ehm... dat was je CPU ..... ach laat ook maar :D

veiligsheidbril op dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Op zaterdag 27 juli 2002 13:31 schreef msentinelb het volgende:
brrr ik durf amper nog een dremel aan te raken:)
wacht maar tot je een slijptol in je handen hebt...

of een lasdruppel die in je mouw rolt (das k*t...)

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 16:18 schreef aatos het volgende:
tsja, je kan pech hebben... maar ik ga echt niet voor 2 seconden iets doorslijpen een bril zoeken... ik doe gewoon voorzichtig, je weet van tevoren waar de vonken/splinters heenvliegen, gewoon er goed voor gaan zitten en je ogen een beetje dichtknijpen zodat je door je wimpers heenkijkt..

ik draag lenzen, dat scheelt ook: minder snel beschadigingen aan je hoornvlies, omdat de lens dit beschermd.
Zo moet je idd denken :z :z :z :z En zo`n slijp schijfje richt zeker ook geen schade aan als het in je oog vliegt |:(
Pagina: 1 2 3 Laatste