Hello,
Khad een FTP-server, maar aangezien dat nog vrij nieuw voor me is en ik nog niet helemaal bekend ben met de veiligheidsmaatregelen heb ik waarschijnlijk ergens een gaatje open gelaten.
Vermoeden is namelijk dat het verkeer tussen mijn ftp en gebruikers onderschept is. Nu vroeg ik mij af of ik dat kan detecteren, bedoel dus is een sniffer te achterhalen?
Heb wel op i-net gezocht maar ik werd er niet echt veel wijzer van.
Daarnaast vroeg ik me af of SSL (TLS) ook geïmplementeerd kan worden voor ftp?
In ieder geval alvast bedankt.
Piet-Jan Klaassen
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>
Khad een FTP-server, maar aangezien dat nog vrij nieuw voor me is en ik nog niet helemaal bekend ben met de veiligheidsmaatregelen heb ik waarschijnlijk ergens een gaatje open gelaten.
Vermoeden is namelijk dat het verkeer tussen mijn ftp en gebruikers onderschept is. Nu vroeg ik mij af of ik dat kan detecteren, bedoel dus is een sniffer te achterhalen?
Heb wel op i-net gezocht maar ik werd er niet echt veel wijzer van.
Daarnaast vroeg ik me af of SSL (TLS) ook geïmplementeerd kan worden voor ftp?
In ieder geval alvast bedankt.
Piet-Jan Klaassen
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>