1 iMAC & 2 win pc's via kabelmodem ??

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 21:01
bij een kennis thuis willen wij een netwerkje aan leggen om te kunnen internetten. :)

alleen het probleem is dat er 1 iMAC en windows PC's op het netwerk zouden moeten komen en internet loopt via een kabelmodem. Ik heb helaas totaal geen verstand van de iMAC. :'(

Dus zou iemand "die weet hoe het moet" voor mijn kunnen omschrijven wat ik allemaal moet doen en wat ik allemaal nodig heb om dit voor elkaar te krijgen. 8-)

Teteringen

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:09

OgWok

U.N.C.L.E.

Kan je duidelijker zijn over welke hardware er nu is en wat waar mee verbonden is. Wat voor iMac, wat voor pc's, welke os-en.... etc.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 21:01
Wat voor iMAC het is weet ik eigenlijk niet, alleen dat ie niet zo oud is ong. 1 jaar en de pc zijn P3 600mHzm, 192 Mb en een netwerkkaart Win ME

We hebben nog helemaal niks liggen van bekabeling en dergelijke, we moeten alles nog aanschaffen dus het moet gewoon goed zijn.

Teteringen

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:09

Gallus

Cheesy

Als je zorgt dat zo'n "Wintel" pc het internet deelt, dmv een dhcp server, dan moet die Mac wel in staat zijn dit op te pikken.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

je moet de mac gewoon zien als een computer.
gewoon een hub tussen de kabel en de computers of een router, moet allebij werken.
mocht je binnen het netwerk willen communiceren met de beide systemen dan heb je wellicht een hulpprogramma nodig op de PC [pcmaclan]. tenminste dit gebruikte ik toen ik een oude pc en oude mac via coax aanelkaar had geknoopt.
succes

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je crosspost is gesloten, dat is niet de bedoeling. Lees voor meer informatie de FAQ.

Verder is dit een FAQ vraag: internet delen voor een MAC is exact gelijk als voor een computer, dat had je best met de search kunnen vinden. Een voorbeeldje:

[search=Internet Delen Mac]

Voor de rest verwijs ik je graag naar:
[topic=309398]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.