Op zaterdag 09 maart 2002 02:33 schreef Femme het volgende:
[..]
Het probleem is dat wij met hele andere dingen bezig zijn en daarom niet (snel) een goede evaluatie kunnen maken.
De LM status is ook maar een tijdelijke oplossing die in ieder geval beter zal functioneren dan geen LM status (het moet wel heel erg fout gaan wil dat niet zo zijn).
met alle respect, maar het enige management dat geen tijd over heeft voor evaluatie, is crisi-management, en ik mag hopen dat Tnet niet in die fase zit..
wel is het zo dat de huidige oplossing is gekomen nadat de zaak vanuit de TMF'ers erg hard gemaakt is na de laatste meeting en Tnet-management enkel reageerd op de frustaties die hier zijn ontstaan.
Ik denk dat het juist een goed punt zou zijn als het TM zelf het initiatief weer in de hand neemt, en zo'n vooraf geplande evaluatie zou handig zijn en uiteindelijk werk besparen.
Als dit namelijk niet gebeurt blijft er een situatie bestaan waarin 'het-hardst-schreeuwen' het meeste succes heeft, en wil TMF dan meer succes boeken zou het opeens zin hebben hier een HK-achtige sfeer te creeren en massale acties ter ondersteuning van programma-punten te inititieren, immers met rationele voorstellen en overleg lukt dat niet:
ik denk bij zo'n evaluatie aan een aantal eenmalige db-query's, die de verhouding van moderates tussen LM's (en LA's) en gewone mods, het aandeel van 0-gemodereerd-tags (waarvan ik het idee heb dat dit erg stijgt, ik zag al een moderatie die tweemaal -1 troll kreeg en alsnog op 1 gemodereerd stond door het aantal 'gemodereerd'-moderatie-tags), de verhouding van LM-invloed op de gemiddelde moderatie, en eventueel een query die kijkt of LM's 'tegen-elkaar-in' modereren (LM A die een -1 geeft, waarna LM B weer een +1 geeft etc.)
dat zijn gewoon statistieken die vervolgens op waarde geschat dienen te worden, aan de hand ervan kan besloten worden het aantal punten toch te verminderen, of eventueel de groep alsnog te verkleinen (het lijkt me erg goed, juist dor het ontbreken van controle-mechanisme, de groep op termijn te verkleinen op de meest actieve/succesvolle LM's, of een mogelijkheid te creeeren disfunctionerende LM's 'af te laten vloeien' zonder dat dat gelijk een persoonlijke motie van wantrouwen is)
ook kan zo'n evaluatie reden zijn de PM tijd te geven of eerder versneld in te voeren, daar echter niks over afspreken is niet anders dan een optie nemen op het eerstvolgende conflict met de gebruikers van /16
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen