Schaf modden op FP maar af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
http://www.tweakers.net/nieuws/20590

De eerste +2 begreep ik al niet, de overige staan echt veel te hoog.

Troep/fenomeen lijkt alleen maar erger te worden en karma is zo wel een erg subjectief gedoe....

komt die PM nog offuh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ach, het hele systeem is toch al meer dan een jaar flink verkracht... ik doe er ook vrijwel niks meer aan.

Wat heeft het ook voor zin om te modden? Als je een tag geeft die ze niet bevalt trommelen ze ff 10 "vriendjes" op die het boeltje weer naar wens (lees: zo hoog mogelijk gooien). En wie draait daar voor op? Juist: de goedwillende mod, want die word d.m.v. de metamod keihard afgestraft. Je weet genoeg, als je weer eens ziet dat een bepaalde reactie een keer of 60-80 is gemod.

Die PM is waarschijnlijk ook gewoon een zoethoudertje, er word nu al een jaar om geroepen, en nu is-tie er nog steeds niet. Het oudste onderwerp hierover wat ik me nog kan herinneren is van net voor de zomervakantie... tsja.

Tsja, ach. Over "je eigen site naar de knoppen helpen" gesproken, ze zijn er al een aardig eind mee op weg in ieder geval. Zoals het nu gaat, haalt-ie het eind van 2002 echt niet eens meer.

Verder nog iets over de newspostings zelf. Dat zijn tegenwoordig dermatige partijdige shit, dat het er op lijkt dat de newsposter bewust wat trolls/flamewars wil gaan zitten uitlokken en die vervolgens zelfgenoegzaam bekijken. Nee, het niveau van de posts is echt in een zéér snel neergaande spiraal beland.

Dan nog het gedrag van bepaalde newsposters (ik ga geen namen noemen, de betreffende personen weten zelf wel wie ik bedoel). Werkelijk, als je bij sommigen een kritische posting maakt, krijg je wind zó hard van voren dat je spontaan omver geblazen word. Sommigen (niet alleen crew, ook sommige gewone posters) moeten imho echt eens een enkeltje heropvoedingskamp ((c) Lubbers) hebben, om eens wat socialer te reageren enzo.

Zoals het nu gaat, zie ik maar één oplossing: schaf het hele mod-systeem af, geef een aantal newsposters (een stuk of 5-6 zou ik zeggen) een flinke schup onder de kont, krik het niveau van de posts op. En o ja, ook niet onverstandig: een soort van ingebouwde spellcheck op newsposts. Taalfoutjes zijn niet zo erg, maar als ik sommige echt super banale fouten zie gaan mijn tenen spontaan krom staan...

Hmm, het is een flink verhaal geworden zie ik.... en dan te bedenken dat dit nog maar de beknopte versie van de klachten is...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX was net druk bezig met schaven in die draad en niet met schaffen ;)

En wat afschaffen van modden op de fp betreft. pfff het is echt dweilen met de kraan open. Ik heb de laatste tijd het gevoel dat er bijna niet steeds minder hardcore gemod wordt en er alleen maar veel gereageerd en aangemodderd wordt.

En die PM, die ligt ergens op de goede ideëen berg welke nog geïmplementeerd dienen te worden.

* KeX heeft nog wel wat hoop op introductie, maar denkt daarnaast dat de PM de modproblematiek van de laatste tijd sowieso niet kan oplossen.

Bovendien moet je dat ook niet willen met de PM. Het wordt als een soort messias gezien die maar niet komt, terwijl er veel andere constructievere algemen dingen al lang hadden kunnen gebeuren. Maar * KeX , ik denk niet dat ik dat jou uit hoef te leggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
hardcore modden OK, maarruh

Vorig jaar een discussie over de PM begonnen en na 6 maanden treineren ben ik abrupt met de FP gekapt omdat er alleen maar troep werd gemod (open kraan) en de PMplannen gewoon voor notie werden aangenomen.

De laatste week weer echt tijd over en ik zie de meest trieste modactiviteiten op de FP en de PM is niet eens aan de horizon.

modden is leuk, maar ten eerste is een stelletje vrijwilligers als jullie enorm veel tijd aan het verspillen er wordt zelfs grof misbruik gamaakt en aan de andere kant wordt het gewoon tijd dat femme toegeeft niet meer actief te zijn aan de FP, want ontwikkelingen waarnemen lukt zelfs niet met een vergrootglas. Nieuwe Winkel wel, daŽs namelijk prive/geld verdienen.

Probleem van misbruik en tijdsverspilling kan alleen opgelost worden door een kraan dicht te draaien die al 1.5 jaar openstaat.. of door gewoon te stoppen met modden.

Alhoewel wildhagen een betere lijn in zijn betoog heeft.

* Delerium consumeert alleen nog maar... bevalt me prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here. Modden doe ik alleen nog in threads die onder MS topics hangen die geschreven zijn door het collectief Linux-Jehova's in de tnet crew. (om de trolls wat naar beneden te halen, maar dat is geen doen eigenlijk).

Met newspostings als die luserposting over de WPA crack help je het geheel ook niet echt. Zie TFF, ook voor kritiek op andere newspostings.

Maar misschien is het wel zo dat de grootste groep bezoekers gewoon te triest is voor woorden en de mogelijkheid tot reageren gebruiken voor het ventileren van truttigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Daniel en ik maken ons ook sterk voor de PowerMod. Femme gaat zich de komende tijd bezig houden met nieuwe features, waaronder PowerMod, maar we hebben nog geen concrete planning/volgorde helaas.

De kwaliteit van het nieuws. Tja. Na die twee .NET posts van gisteren ben ik zo tekeer gegaan (een uur vóór het eerste commentaar op TFF) dat ik nu nog steeds "sorry" aan het zeggen ben op het crewforum.

Bovendien heb ik ook meteen (voor het online kwam) een grote zoekactie gehouden naar degene die die crackpost in de nieuwsqueue had gezet... Femme himself wegschoppen lijkt me echter geen reële optie :P.

Binnenkort hebben we een vergadering met directie en iedereen die belangrijk is voor het nieuws en dan gaan we knopen doorhakken. De sfeer is op dit moment waardeloos.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien een slecht idee, maar ik spui het toch maar ff...

Waarom niet terug naar Modsystem v1? Voor degenen die dat niet hebben meegemaakt: daar waren een vast aantal bezoekers (rond de 20 geloof ik, waaronder ook ik, maar dat terzijde) die konden modereren (naast de crew zelf uiteraard). Op zich werkte dat systeem prima. De enige reden dat dat werd vervangen was (imho) omdat het teveel werd voor het klein groepje mods, qua aantallen posts dan.

Dit systeem zoals het nu is zuigt natuurlijk dik aan alle kanten, wat, als ik me goed herinner, ook al eens is gemeld toen het net werd ingevoerd. Ten eerste krijg je belachelijk veel punten (ik heb er regelmatig een stuk of 300 (!) in de pot zitten, ik zou niet weten wat ik er mee moet...), en ten tweede is vriendjespolitiek ("goh, ik vind dat je te laag bent gemod en de vorige keer hielp je me goed: hop +1!") natuurlijk wel érg makkelijk.

Of, als je dit systeem niet terug wilt, waarom laat je je dan geen mensen pas modden als ze een karma van (ik noem maar wat) 300 hebben? Dan houd je ook de ergste mafkikkers in het gekkenhuis ipv op tw.net.

Vroeger (opa preekt) in de tijd van versie 1 van het modsysteem was het leuk (iig voor mij) om te modden. Nu is het een crime.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

* Wouter Tinus was ook een eerste generatie frontpage moderator.

Dat was inderdaad leuk om te doen, maar het kostte ontzettend veel tijd, bovendien was er veel gezeur omdat er (Moderator) achter je naam stond.

De PowerMod is een combinatie van het eerste en het huidige modsysteem (best of both worlds?), maar als dat te veel moeite is ofzo dan is v1 helemaal niet zo'n gek alternatief idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
offtopic:
Wouter, wat ben je snel vandaag :) :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik mag dan wel niet iemand zijn van de "oude garde", maar je ziet idd dat er de laatste tijd veel onzin posts veel te hoog staan.

Wat de PM betreft: Der is toch al zo lang een planning klaar, waarom is er dan niet eerder begonnen eraan of door verschillende mensen begonnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Nou, een postief geluidje dan, ik vind dat draden die hier in het forum langskomen toch weer op hun pootjes terecht komen en er dan goed uitzien. Misschien pak je ze niet allemaal maar de rotzooi halen we er meestal wel uit.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jaymz

Keep on moving !

Zoals hier al is aangegeven is het 'iedereen kan modden' principe, de achilleshiel van het modsysteem.

Als je naar een 'ander systeem' wilt gaan waar je de 'goeie mods' laat modden, loop je enorm hard tegen het probleem aan dat je van te voren niet kunt weten wie er goed kan modden (=objectief enzo), en het is ondoenlijk om modderators te controleren op 'kwaliteit van modden'. Je kunt dat niet met een één of ander algoritme bepalen. Zoiets is mensenwerk, en véél te veel werk.

Het oude modsysteem heeft idd een aantal nadelen dat dit systeem heeft niet, maar heeft weer andere nadelen.

Een 'best of both worlds' in deze zou zijn dat je met een 'handmatig geselecteerde' (grote) groep gaat werken, die op de huidige manier gaan modden.
Dus niet direct een eindbeoordeling neerleggen, maar met +1 of -1 werken en de tags los daarvan meegeven (zodat je dus een -1 inzichtvol kan geven voor een inzichtvolle reactie die op +2 'hoort', maar op +4 grappig staat) Daarnaast zet je de PM die niet alleen 'iets machtiger' is, maar ook op mismoderaties controlleert.

Het 'kunnen modden' aan karma oid hangen zie ikzelf niet zitten, aangezien ik het 'goed en objectief kunnen modereren' een ander iets vind dan 'goede reacties kunnen schrijven'. Waaraan je het dan wel moet hangen is iets wat ik ook niet weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zaterdag 16 februari 2002 14:25 schreef Robin Vreuls het volgende:
Wat de PM betreft: Der is toch al zo lang een planning klaar, waarom is er dan niet eerder begonnen eraan of door verschillende mensen begonnen :?
Femme heeft het altijd druk met kleine en grotere dingen die 'er tussendoor' komen. Vaak dingen met hoge prioriteit die nodig zijn om de site qua servers en financiën in de lucht te houden. Op dit moment is het wat rustiger op die gebieden en kan er dus gewerkt worden.

Als iemand anders aan het modsysteem zou zitten zou hij eerst maanden bezig zijn om de huidige versie te begrijpen. Er zijn wel andere developers, maar niemand heeft genoeg kennis van het systeem om zo'n ingrijpende veranderingen aan het reactiesysteem aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dus niet direct een eindbeoordeling neerleggen, maar met +1 of -1 werken en de tags los daarvan meegeven (zodat je dus een -1 inzichtvol kan geven voor een inzichtvolle reactie die op +2 'hoort', maar op +4 grappig staat) Daarnaast zet je de PM die niet alleen 'iets machtiger' is, maar ook op mismoderaties controlleert.
En dat was dus iets wat in het oude modsysteem ook al kon. Als ze dat hadden meegenomen in versie 2 (het huidige systeem dus) had het probleem nu niet zo groot geweest denk ik.
Het 'kunnen modden' aan karma oid hangen zie ikzelf niet zitten, aangezien ik het 'goed en objectief kunnen modereren' een ander iets vind dan 'goede reacties kunnen schrijven'. Waaraan je het dan wel moet hangen is iets wat ik ook niet weet
Op zich heb je gelijk, maar je houdt iig de grootste idioten er dan wel uit (dan doel ik dus op lui met een karma van -50 etc). En ik noemde het alleen maar als voorbeeld ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Wouter: k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Laatst online: 07-10-2022
Eigenlijk off-topic en voornamelijk als reactie op Wouter, Otis en het kwaliteits-verhaal (nav de .NET stukken):

Ik denk dat het een goed idee zou zijn om de nieuws-poster groep met een fors aantal mensen uit te breiden (niet via een vacature, dat trekt denk ik niet de juiste personen aan). Ik denk dat je kwaliteit op een site als tweakers.net eigenlijk alleen maar kunt waarborgen door veel verschillende mensen nieuws te laten schrijven. Een kleine groep posters kan nooit genoeg kennis en inzet bezitten om over elk onderwerp een goed verhaal in elkaar te bouwen.

Bovendien gaat het niet alleen om de beschikbare kennis. Je kunt mensen alleen gemotiveerd houden als ze voor hun lol bezig zijn met hun werk. Lol in het posten van nieuws heb je alleen als je over een onderwerp schrijft wat je interesseert en waar je genoeg kennis van hebt.

Een grote en gevarieerde groep nieuwsposters zorgt voor motivatie, een beperktere aanslag op de tijd die mensen aan het werk moeten besteden en kwalitatief betere stukken.

'lite-nieuwsposters' dus ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Wat ik heb begrepen is dat je rustig zelf ook een preview/review/onderzoek etc. zelf kunt mailen of submitten en dan eventueel kunt overleggen met een van de crewleden over hoe en wat :)

Dan heb je dus in principe een "lite-nieuwsposter" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
Robin Vreuls: mailen of submitten
Mwah, dat zijn over het algemeen toch bijzondere situaties en is een procedure die ook erg veel tijd in beslag neemt. Het is voor reviews wellicht nog zinvol, maar voor nieuws is dit helemaal geen oplossing denk ik.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zaterdag 16 februari 2002 15:00 schreef mbravenboer het volgende:
Ik denk dat het een goed idee zou zijn om de nieuws-poster groep met een fors aantal mensen uit te breiden (niet via een vacature, dat trekt denk ik niet de juiste personen aan).
Hoe dan? Naar willekeurige mailadressen DSP wachtwoorden sturen?
Een kleine groep posters kan nooit genoeg kennis en inzet bezitten om over elk onderwerp een goed verhaal in elkaar te bouwen.
Klein? Er zijn er wel zes-en-twintig op dit moment hoor.
Bovendien gaat het niet alleen om de beschikbare kennis. Je kunt mensen alleen gemotiveerd houden als ze voor hun lol bezig zijn met hun werk. Lol in het posten van nieuws heb je alleen als je over een onderwerp schrijft wat je interesseert en waar je genoeg kennis van hebt.
Natuurlijk moet je er lol in hebben, maar dan krijg je figuren die drie posts in de maand doen, of nog minder. Mensen die het wel leuk vinden om een keer iets te schrijven, ondertussen in de crewfora meelurken, een felbegeerde mailforwarder krijgen, blauwe naam etc. Dat wil iedereen wel.

Maar zo willen wij niet werken. Ten eerste moet al het nieuws op elkaar lijken qua schrijfstijl en niveau. Ik heb 30 A4'tjes volgekalkt over hoe nieuws gepost moet worden, het is niet te doen om 100 man diezelfde stijl aan te leren.

Nieuwsposten is werk. Je planned jezelf in, je doet je ding en je krijgt geld op je rekening gestort. Wie dat serieus oppakt verdient een loon waar iemand van <21 tevreden mee kan zijn. Veel mensen (incl. crew) zien het als een 'lolletje' en doen domweg niet wat ze beloven.

Kennis is niet eens nodig. Je moet een objectieve samenvatting kunnen schrijven. Wij hoeven zelf geen analyses te maken of conclusies te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 15:00 schreef mbravenboer het volgende:
Ik denk dat het een goed idee zou zijn om de nieuws-poster groep met een fors aantal mensen uit te breiden (niet via een vacature, dat trekt denk ik niet de juiste personen aan). Ik denk dat je kwaliteit op een site als tweakers.net eigenlijk alleen maar kunt waarborgen door veel verschillende mensen nieuws te laten schrijven. Een kleine groep posters kan nooit genoeg kennis en inzet bezitten om over elk onderwerp een goed verhaal in elkaar te bouwen.
Zoiets als kuro5hin.org ? (Waarbij lezers articles submitten, en die worden beoordeeld door de bezoekers (geregistreerde bezoekers kunnen beoordelen dacht ik) als een artikel een zekere hoeveelheid punten heeft wordt het op de FP geplaatst)
Newsposten levert geld op, veel mensen doen het voor het geld. Echter het is alleen 'lucratief' voor de mensen die de keuze hebben tussen een zaterdagbaantje bij de supermarkt, een krantenwijk of t.net news. (even generaliserend). Mensen die een baan hebben doen het niet voor het geld, en moet de motivatie ergens anders vandaan komen, echter na een paar maanden elke dag news moeten posten heb je op een gegeven moment ook wel zoiets van "even niet".

Overigens ben ik nog altijd voor het /. mod systeem: erg weinig punten (je krijgt daar 5 punten per 2 weken oid. Mod je mensen in een thread en je gaat daarna in die thread posten dan zijn je moderaties weg. Er is een meta-moderate groep die moderaties rechtzet en/of moderaties uitvoert zonder een limiet van punten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
Wouter Tinus: Hoe dan? Naar willekeurige mailadressen DSP wachtwoorden sturen?
Nee, bekijken welke onderwerpen er aan bod moeten komen en rondspeuren naar bezoekers die kennis van deze onderwerpen hebben. Vraag hen of ze op speciaal op dit onderwerp tweakers.net van nieuws willen voorzien en zorg dat ze direct op de front-page kunnen posten (volwaardige nieuwsposters dus). Het lijkt mij geen enkel punt als ze niet al te veel posten, als er af en toe maar een post van hoge kwaliteit tussen zit.
Klein? Er zijn er wel zes-en-twintig op dit moment hoor.
26 is inderdaad best een aardige groep, maar kennelijk is het toch te weinig of is de verdeling van de kennis niet goed.
Natuurlijk moet je er lol in hebben, maar dan krijg je figuren die drie posts in de maand doen, of nog minder.
Drie posts is wel erg weinig, laten we er eens 8 nemen. Stel dat je 25 mensen aanstelt die allemaal 8 posts van hoge kwaliteit kunnen produceren per maand. Dat zijn dus ongeveer 7 posts per dag. Daarnaast dan nog de gewone nieuws-posters die minder specifieke kennis in huis hoeven te hebben en je hebt prachtige nieuws-voorziening.
Mensen die het wel leuk vinden om een keer iets te schrijven, ondertussen in de crewfora meelurken, een felbegeerde mailforwarder krijgen, blauwe naam etc. Dat wil iedereen wel.
Mwah, ik denk dat een lite-nieuwsposter dat juist niet moet hebben. Geen toegang tot crew-fora (behalve eventueel een forum om nieuws-postings), geen speciale aanduiding, geen mailforwarder. Mensen die op zulk soort zaken kicken moet je sowieso niet hebben lijkt mij.
Kennis is niet eens nodig. Je moet een objectieve samenvatting kunnen schrijven. Wij hoeven zelf geen analyses te maken of conclusies te trekken.
Sorry, maar dat vind ik echt onzin. Als je een goede samenvatting wilt schrijven en daarbij een enigszins correct beeld wilt scheppen moet je wel degelijk heel goed in de materie zitten. Als je dat niet zit kan je beter je mond houden en krijg je dus effecten zoals de .NET postings van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
Otis: Zoiets als kuro5hin.org ?
He dat is grappig :) . Daar had ik zelf ook al eens over na zitten denken. Wist geeneens dat dat bestond. Zeer interessant concept, maar ik bedoelde eerst eigenlijk iets minder vergaands.
Newsposten levert geld op, veel mensen doen het voor het geld.
Tja, dat lijkt mij dus verkeerd. Ik denk dat je mensen aan moet trekken die graag een verhaal willen schrijven over een onderwerp waar zij veel mee bezig zijn. Als daar een kleine financiele druppel bij komt is dat leuk, maar het zou geen doel op zich moeten zijn.
Mensen die een baan hebben doen het niet voor het geld, en moet de motivatie ergens anders vandaan komen, echter na een paar maanden elke dag news moeten posten heb je op een gegeven moment ook wel zoiets van "even niet".
Juist en daar gaat het mij om! Het moet niet moeten :) . Het moet geen verplichting zijn om te posten over nieuws waar je geen interesse of kennis van hebt. Je schrijf nieuws wanneer jij dat wilt en wanneer jij een leuk onderwerp tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zaterdag 16 februari 2002 15:30 schreef mbravenboer het volgende:
Nee, bekijken welke onderwerpen er aan bod moeten komen en rondspeuren naar bezoekers die kennis van deze onderwerpen hebben. Vraag hen of ze op speciaal op dit onderwerp tweakers.net van nieuws willen voorzien en zorg dat ze direct op de front-page kunnen posten (volwaardige nieuwsposters dus). Het lijkt mij geen enkel punt als ze niet al te veel posten, als er af en toe maar een post van hoge kwaliteit tussen zit.
Dat is zeker wel een punt. Ga jij maar eens 25 extra mensen commentaar geven op hun werk, bijhouden wanneer ze wel of niet kunnen posten, in de gaten houden of ze nog wel actief zijn etc., of uberhaubt onthouden wie er allemaal in je eigen crew zitten als het er zo veel zijn. We gaan vele malen liever naar een kleine groep posters die veel produceren en dik betaald krijgen.

Verder heb ik geen zin in Jehova-getuigen als nieuwsposter, die zo verdiept zijn in één onderwerp dat ze absoluut niet meer objectief kunnen posten.
26 is inderdaad best een aardige groep, maar kennelijk is het toch te weinig of is de verdeling van de kennis niet goed.
Zoals ik zei, kennis boeit niet. Natuurlijk moet je wel een bepaalde basis hebben, maar met VWO werk- en denkniveau kun je over alles nieuws schrijven. Iemand die goed is met woorden en snel begrijpend Engels kan lezen, kan snel een objectief verhaaltje schrijven over een onderwerp waar 'ie nog nooit van heeft gehoord.

Die .NET post van gisteren is geen argument. Voor de schrijver, Jan Laros, was dit zijn derde posting, hij wordt dus nog intensief begeleid. Dat de posts niet goed was weet iedereen, was hem ook gemeld en hij stond te wachten tot Jan hem zou aanpassen, maar iemand anders heeft hem toen gepubliceerd. Het was dus gewoon een foutje en geen bewijs van een falend systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zaterdag 16 februari 2002 15:35 schreef mbravenboer het volgende:
Juist en daar gaat het mij om! Het moet niet moeten :) . Het moet geen verplichting zijn om te posten over nieuws waar je geen interesse of kennis van hebt. Je schrijf nieuws wanneer jij dat wilt en wanneer jij een leuk onderwerp tegenkomt.
Jah, handig. "Vandaag is er geen nieuws, we hebben geen zin." "Nee sorry, dat vind ik niet boeiend, plaatsen we niet".

Je kunt geen consequent beleid, geen constante hoeveelheid nieuws en geen eenduidig niveau krijgen met 50 man die lekker doen waar ze zelf zin in hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
Wouter Tinus: Jah, handig. "Vandaag is er geen nieuws, we hebben geen zin." "Nee sorry, dat vind ik niet boeiend, plaatsen we niet".
Mwah, denk je dat 50 man geen zin hebben op 1 dag? Dat 50 man een onderwerp niet boeiend vinden? Je onderschat de kracht van een 'hive mind' ;) .

edit: de kracht van een hive mind wordt trouwens besproken in het boek 'Out of Control' ( :D ;) ) van Kevin Kelly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zaterdag 16 februari 2002 16:01 schreef mbravenboer het volgende:
Mwah, denk je dat 50 man geen zin hebben op 1 dag? Dat 50 man een onderwerp niet boeiend vinden? Je onderschat de kracht van een 'hive mind' ;) .
Mijn ervaring is dat hoe minder nieuws er staat, hoe minder de zin is om te posten. Mensen met zoveel vrijheid kunnen nooit de discipline opbrengen om echt regelmatig te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 15:50 schreef Wouter Tinus het volgende:
[..]
Dat is zeker wel een punt. Ga jij maar eens 25 extra mensen commentaar geven op hun werk, bijhouden wanneer ze wel of niet kunnen posten, in de gaten houden of ze nog wel actief zijn etc., of uberhaubt onthouden wie er allemaal in je eigen crew zitten als het er zo veel zijn. We gaan vele malen liever naar een kleine groep posters die veel produceren en dik betaald krijgen.
'Dik betaald' is relatief, Wouter :) Voor de groep 17-23 is dat wellicht zo, daarboven echt niet, of je moet echt veel postings doen (4 per dag, voor 12 uur smiddags geloof ik) maar dan houd je geen tijd over voor je werk, plus MOET je dan elke dag 4 postings doen.
Zoals ik zei, kennis boeit niet. Natuurlijk moet je wel een bepaalde basis hebben, maar met VWO werk- en denkniveau kun je over alles nieuws schrijven. Iemand die goed is met woorden en snel begrijpend Engels kan lezen, kan snel een objectief verhaaltje schrijven over een onderwerp waar 'ie nog nooit van heeft gehoord.
[topic=412032/1/25]
Wat teksten 'samenvatten' lijkt niet moeilijk, echter als hetgeen je samenvat maar 50% van de materie belicht doe jij dat automatisch ook. _DAAR_ zit hem de kneep. Iemand zonder kennis ziet niet dat het artikel wat wordt samengevat (en veelal vat men niets samen, maar herkauwt men de 1e 2 allinea's en C/P-t de conclusie). Niet erg, maar het niveau wat je dan gemiddeld haalt is er dan ook naar. Voor webwereld schrijven een aantal schrijver die ook voor een elsevier blad schrijven waar ik ook wel eens voor schreef. Die mannen zijn prima lui hoor, maar pure broodschrijvers en niet echt onderlegt in de materie waar ze 2 pagina's over volkrijgen. Dat het niveau dan niet ECHT GOED is, is logisch. Bega niet de fout, Wouter, door topniveau te willen gaan halen met mensen die materie-kennis ontbeert maar waar je wel van verlangt dat ze topkwaliteit leveren waarbij die materie-kennis broodnodig is.
Die .NET post van gisteren is geen argument. Voor de schrijver, Jan Laros, was dit zijn derde posting, hij wordt dus nog intensief begeleid. Dat de posts niet goed was weet iedereen, was hem ook gemeld en hij stond te wachten tot Jan hem zou aanpassen, maar iemand anders heeft hem toen gepubliceerd. Het was dus gewoon een foutje en geen bewijs van een falend systeem.
Het voorthobbelende 'systeem' faalt af en toe omdat er geen visie is, de identiteitcrisis waar ik al in een andere thread over sprak. Jan Laros zal zeker zn best hebben gedaan en wellicht alles wat in zijn kunnen lag in die posting hebben gestopt. Dat 1) hij die posting doet en 2) zijn posting het enige bericht is over de materie waarover die posting ging, zet wel te denken en IMHO mag je dan best spreken over 'falend systeem', whatever je onder 'systeem' verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Op zaterdag 16 februari 2002 12:51 schreef wildhagen het volgende:
[..]

Tsja, ach. Over "je eigen site naar de knoppen helpen" gesproken, ze zijn er al een aardig eind mee op weg in ieder geval. Zoals het nu gaat, haalt-ie het eind van 2002 echt niet eens meer.

Verder nog iets over de newspostings zelf. Dat zijn tegenwoordig dermatige partijdige shit, dat het er op lijkt dat de newsposter bewust wat trolls/flamewars wil gaan zitten uitlokken en die vervolgens zelfgenoegzaam bekijken. Nee, het niveau van de posts is echt in een zéér snel neergaande spiraal beland.

Dan nog het gedrag van bepaalde newsposters (ik ga geen namen noemen, de betreffende personen weten zelf wel wie ik bedoel). Werkelijk, als je bij sommigen een kritische posting maakt, krijg je wind zó hard van voren dat je spontaan omver geblazen word. Sommigen (niet alleen crew, ook sommige gewone posters) moeten imho echt eens een enkeltje heropvoedingskamp ((c) Lubbers) hebben, om eens wat socialer te reageren enzo.

[..]

Hmm, het is een flink verhaal geworden zie ik.... en dan te bedenken dat dit nog maar de beknopte versie van de klachten is...
Kun je met voorbeelden komen over nieuws en 'fout' gedrag (via mail desnoods) van nieuwscrew, want zo'n abstract generaliserend verhaal met alleen maar klagen kunnen we weinig mee natuurlijk.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 16:08 schreef Wouter Tinus het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat hoe minder nieuws er staat, hoe minder de zin is om te posten. Mensen met zoveel vrijheid kunnen nooit de discipline opbrengen om echt regelmatig te posten.
Dat over die hoeveelheid postings klopt idd. De reden daarvoor IMHO is (dan kijk ik naar mezelf, want ik had minder motivatie als er 1 posting stond bv en ik moest 1 posting doen) "Waarom moet ik commitment tonen als anderen dat ook niet doen?"

De holy grail is denk ik te vinden in de reden waarom mensen een jaar of 2 jaar terug VEEL TIJD staken in het modereren van deze site, zonder daar iets voor terug te krijgen? Ik denk het communitygevoel: iets goeds doen voor de community waar je jezelf een deel van voelt. Boeie dat dat wat tijd kost, we worden er immers allemaal beter van!

Het probleem is echter, dat t.net een bedrijf is, er moet geld worden verdiend en dat houdt automatisch in dat in tijden van crisis men eerder kiest voor de oplossing die geld oplevert dan de oplossing die dat niet doet. Er is geen community meer, althans, die is er wel, maar niet iedereen in die community kijkt er hetzelfde naar als jezelf: sommigen profiteren van de inzet van anderen.

Als ik bv kijk naar de inzet van sommige mensen mbt het moderatie vraagstuk, incl. de PM, en wat daarvoor terugkomt, dan denk ik: hier is goed duidelijk dat het community beeld weg is, besmet doordat duidelijk is geworden dat geldverdienen belangrijker is (of dat terecht is of niet, dat laat ik even in het midden, het is een feit dat men geld moet verdienen).

Het rare is echter: zonder community KAN deze site geen geld verdienen. Patstelling.

IMHO is het noodzaak dat de taken die er liggen worden uitgevoerd door mensen die gemotiveerd zijn op basis van iets te willen doen voor de community. Het lijkt me dan ook zinvol om ervoor te zorgen dat die motivatie er ook kan zijn, zonder dat men voor het hoofd wordt gestoten door conflicterende belangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Kan iemand mij eens een (hardware)site noemen die door jongeren is opgezet, waar dan op dat "topniveau" nieuws wordt gebracht, zodat zowel in de breedte als in de diepte alle geledingen van de bezoekers tevreden worden gesteld? Laat staan in Nederland? Laten we wel reëel blijven a.u.b. Ik daag vervolgens iedereen uit die meent ergens verstand van zaken van te hebben, om zelf regelmatig een nieuwsbijdrage te leveren. Dat gaat niet meevallen beloof ik je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 16 februari 2002 16:20 schreef testcase het volgende:

[..]

Kun je met voorbeelden komen over nieuws en hun foute gedrag (via mail desnoods) want zo'n abstract generaliserend verhaal met alleen maar klagen kunnen we weinig mee natuurlijk.
Ja hoor.

- http://www.tweakers.net/nieuws/20451 : niet bepaald objectief te noemen...
- http://www.tweakers.net/nieuws/20591 : dit is nu wat je noemt een open deur, en hoort niet eens op de Shorts-pagina, laats staan op de gewone FP.
- http://www.tweakers.net/meuktracker/1633 : illegaal én een URL naar een warez-aanbieder (de downloadlokatie)
- http://www.tweakers.net/meuktracker/1634 : illegaal en ook hier weer een link naar een vrij bekende warez-site als bron.

Verder die .NET-toestanden.

En met wat zoeken kan je er zo nog wel meer vinden... ik beperk me nu ff tot deze.

En verder kan ik me overigens nog herinneren dat er iig 2 (misschien meer) newsposts geheel verwijderd zijn, omdat het keiharde leugens bleken te zijn. Uiteraard heb ik daar geen URL's van, ze zijn immers getrashed.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zaterdag 16 februari 2002 16:10 schreef Otis het volgende:
Dat het niveau dan niet ECHT GOED is, is logisch. Bega niet de fout, Wouter, door topniveau te willen gaan halen met mensen die materie-kennis ontbeert maar waar je wel van verlangt dat ze topkwaliteit leveren waarbij die materie-kennis broodnodig is.
Van mij hoeft nieuws geen topniveau te hebben (wel qua spelling in objectiviteit, maar niet qua diepgang). Ik zou af en toe in tranen uit willen barsten als ik merk hoe weinig van de reacties komen van mensen die de tekst echt gelezen hebben voor ze begonnen te typen. Dat, plus het feit dat mensen altijd wel klagen als iets niet geplaatst wordt, maar nooit omdat er te weinig over iets verteld wordt, doet mij geloven dat we beter af zijn met veel korte berichtjes dan met minder lange.

Natuurlijk vindt iedereen lange posts mooier dan korte stukjes, en is het beter om zelf ook research te doen, maar dan moet je wel mensen hebben die het kunnen. (Nieuwe) mensen zien bijvoorbeeld posts zoals die van Femme, of die van jou, en willen dat meteen nadoen zonder dat ze ervaring hebben met korte posts. Dat werkt natuurlijk niet. Dan kost het veel tijd, dan moet er vanalles verbeterd worden en dan is de motivatie snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op zaterdag 16 februari 2002 16:27 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Ja hoor.

- http://www.tweakers.net/nieuws/20451 : niet bepaald objectief te noemen...
- http://www.tweakers.net/nieuws/20591 : dit is nu wat je noemt een open deur, en hoort niet eens op de Shorts-pagina, laats staan op de gewone FP.
- http://www.tweakers.net/meuktracker/1633 : illegaal én een URL naar een warez-aanbieder (de downloadlokatie)
- http://www.tweakers.net/meuktracker/1634 : illegaal en ook hier weer een link naar een vrij bekende warez-site als bron.

Verder die .NET-toestanden.

En met wat zoeken kan je er zo nog wel meer vinden... ik beperk me nu ff tot deze.

En verder kan ik me overigens nog herinneren dat er iig 2 (misschien meer) newsposts geheel verwijderd zijn, omdat het keiharde leugens bleken te zijn. Uiteraard heb ik daar geen URL's van, ze zijn immers getrashed.
Die eerste post is achteraf gecorrigeerd en de poster is op z'n vingers getikt.

Die andere zijn al te uit en te na besproken inmiddels. De één wil wel beta's van gratis producten, de ander stoort zich er aan.

Intern zal er binnenkort nog meer over gesproken worden. Hopelijk volgen daar zaken uit waardoor er minder ingrepen of discussie achteraf nodig is.

verder zul je waarschijnlijk blijven houden dat mensen uit verschillende "kampen" minder blij zijn met de een of andere post. Daarom leest de een Trouw en de nader de Telegraaf bijvoorbeeld. Probeer maar eens een krant te maken die voor alle geledingen prettig leesbaar, onderhoudend en informatief is.

Kritiek spuien is veel makkelijker dan ergens aan meebouwen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
Wouter Tinus: (Nieuwe) mensen zien bijvoorbeeld posts zoals die van Femme, of die van jou, en willen dat meteen nadoen zonder dat ze ervaring hebben met korte posts. Dat werkt natuurlijk niet.
Ik denk niet dat dit alleen veroorzaakt wordt door schrijf-ervaring.

Femme en Otis verkeren (of verkeerden in Otis zijn geval) in de luxe positie dat ze zelf de onderwerpen eruit kunnen pikken waarover ze ook inhoudelijk een leuk verhaal kunnen schrijven en dit ook graag doen.

Door de combinatie van behoorlijk wat kennis en goede motivatie zorgt dit voor een samenhangend, duidelijk en kwalitatief hoge post. Mijn hele punt is dus juist dat er veel meer mensen aangesteld moeten werden die met deze achtergrond aan het nieuws schrijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 16 februari 2002 16:47 schreef testcase het volgende:

[..]

Die eerste post is achteraf gecorrigeerd en de poster is op z'n vingers getikt.
Dat klopt, hij was erger dan hij nu is, maar ook nu nog staan er grove onwaarheden in de post.
Die andere zijn al te uit en te na besproken inmiddels. De één wil wel beta's van gratis producten, de ander stoort zich er aan.
Ik wil wel beta's, maar geen illegale beta's. Dat dit illegaal is hoeven we niet eens over te discussieren, het is gewoon zo. Anders kan je me vast wel de downloadlokatie bij de fabrikant geven? Immers, dan staan ze daar ook, ik neem aan dat ze hun beta's niet releasen via warez-sites...
Intern zal er binnenkort nog meer over gesproken worden. Hopelijk volgen daar zaken uit waardoor er minder ingrepen of discussie achteraf nodig is.
Dat hopen we dan maar.
verder zul je waarschijnlijk blijven houden dat mensen uit verschillende "kampen" minder blij zijn met de een of andere post. Daarom leest de een Trouw en de nader de Telegraaf bijvoorbeeld. Probeer maar eens een krant te maken die voor alle geledingen prettig leesbaar, onderhoudend en informatief is.
Nee, maar je kan wel proberen onpartijdig te zijn. Iets wat nu dus absoluut niet gebeurt, gezien het in herhaling vallen (anders was het immers wel bij het eerste topic gebleven).
Dat vind ik een beetje een steek onder de gordel... beetje flauw.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik geloof dat ik al heb uitgelegd waarom ik daar geen voorstander van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 16:27 schreef testcase het volgende:
Kan iemand mij eens een (hardware)site noemen die door jongeren is opgezet, waar dan op dat "topniveau" nieuws wordt gebracht, zodat zowel in de breedte als in de diepte alle geledingen van de bezoekers tevreden worden gesteld?
Ik snap dat 'door jongeren opgezet' niet echt. t.net hangt in een 2 BV structuur, dus bv parallelen met hardwareinfo.net (is nederlands) of bv extremetech.com gaan dan zeker op.
Laat staan in Nederland? Laten we wel reëel blijven a.u.b. Ik daag vervolgens iedereen uit die meent ergens verstand van zaken van te hebben, om zelf regelmatig een nieuwsbijdrage te leveren. Dat gaat niet meevallen beloof ik je.
dat 'regelmatig' valt idd niet mee :) De rest wel hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 16:47 schreef testcase het volgende:
Ik lees ook slashdot, heb daar karma 50 (hoogst haalbare), en steevast strijken de newsposters me tegen de haren in, maar dat hoort bij die site. OMDAT ze daarvoor staan, neem ik dat voor lief. Bij t.net weet ik niet waar ze voor staan, de ene keer is het microsoft voor en microsoft na, de andere keer worden er bewust WEL belangrijke dingen genegeerd en is het de anti-microsoft tendens die de boventoon voert (ik noem MS even als voorbeeld, amd/intel is een ander leuk onderwerp ;)).
Ik weet hoe dik het beton is bovenin t.net, ik weet ook hoe broos het beton is in de kelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 13:57 schreef Wouter Tinus het volgende:
Daniel en ik maken ons ook sterk voor de PowerMod. Femme gaat zich de komende tijd bezig houden met nieuwe features, waaronder PowerMod, maar we hebben nog geen concrete planning/volgorde helaas.
Als ik hieruit de volgende conclusie trek, namelijk dat er nog niet echt veel code is ingeklopt, dan zou ik de volgende quote buitengewoon serieus overwegen.
Femme himself wegschoppen lijkt me echter geen reële optie :P.
Je steekt vrijwilligerswerk in iemand's werk waarvan het dubieus is of die iemand daar echt blij mee is (enthousiast). Let er wel op dat je zelf verdomde veel tijd in kwijtraakt en naast een lekkende kraan vol troep-users werken is echt pure demotivatie.

Mijn prive-besluit is dat ik geen vinger uitsteek voor Tnet FP. Ik zou dat best graag willen doen en ik wil er best wel een kwaliteit in steken. Ik weet niet hoeveel andere hardware-kenners iig met zo'n beredenering meegaan, maar dat zal er echt wel meer zijn dan 1.
Het niveau van nieuwsposten, daar laat ik me niet over uit, alleen vind ik het persoonlijk jammer dat ik weinig reviews terugvind cq benches. De Geforce4 ontleedt heb ik bv niet echt aangetroffen.

Qua reacties ben ik wel een stuk beter op de hoogte: de FP van FOkzine incl reacties sla ik hoger aan dan de FP + reacties van Tnet. Reacties van FOk worden door mij EN collega's integraal gelezen, bij Tnet schiet ik of een collega regelmatig in de lach waarna ALT-F4 bediend wordt.

Nieuwsposters trekken lijkt me iig erg lastig met aan de ene kant een enthiousiaste schare Tnetters en GoTters en een echt veteranen-postteam terwijl deze allemaal zeiknat worden gedruppeld door Femme's lekkende kraan.

mmmmm, waarom is GoT opeens compleet brak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op zaterdag 16 februari 2002 17:06 schreef Otis het volgende:

[..]

Ik snap dat 'door jongeren opgezet' niet echt. t.net hangt in een 2 BV structuur, dus bv parallelen met hardwareinfo.net (is nederlands) of bv extremetech.com gaan dan zeker op.
Ook jongeren kunnen een BV oprichten :) , wat pas zeer recent gebeurd is. Waarschijnlijk omdat ik zelf al een oude lul ben, schaar ik twintigers automatisch ook onder jongeren BTW. >:)

Maar HWI biedt toch lang niet die breedte en diepgang waar jij het over hebt? Laat staan wat er op T.net nog meer geboden wordt (ShopSurvey/PriceWatch/enz). Hmz, ik moet oppassen dat ik geen propaganda ga bedrijven merk ik. :D Maar ik geef toe, T.net is a.h.w. 'constant under construction' ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 17:25 schreef Ecteinascidin het volgende:
Qua reacties ben ik wel een stuk beter op de hoogte: de FP van FOkzine incl reacties sla ik hoger aan dan de FP + reacties van Tnet. Reacties van FOk worden door mij EN collega's integraal gelezen, bij Tnet schiet ik of een collega regelmatig in de lach waarna ALT-F4 bediend wordt.
Ik kan hier natuurlijk een rottige opmerking maken over je collegas ivm die Fokzine waardering, maar ik denk dat jouw tekst voor zich spreekt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Nu online

Jaymz

Keep on moving !

-> TFF

Dit topic is 'groter dan TMF' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op zaterdag 16 februari 2002 16:53 schreef wildhagen het volgende:

Ik wil wel beta's, maar geen illegale beta's. Dat dit illegaal is hoeven we niet eens over te discussieren, het is gewoon zo. Anders kan je me vast wel de downloadlokatie bij de fabrikant geven? Immers, dan staan ze daar ook, ik neem aan dat ze hun beta's niet releasen via warez-sites...
[..]
Heb je ook bezwaar tegen beta-detonators die lekken en aangeboden worden? Die producten zijn uiteindelijk gratis updates en er is dus geen schade lijkt mij. Het gebruik ervan is voor eigen risico. Als een fabrikant hier bezwaar tegen gaat maken, dan zullen we ze desgewenst verwijderen, niet alleen omdat een paar bezoekers principiële bezwaren lijken te hebben. Als jij ze niet wilt, om "100% clean" te zijn, gebruik je ze niet.
[...]
Nee, maar je kan wel proberen onpartijdig te zijn. Iets wat nu dus absoluut niet gebeurt, gezien het in herhaling vallen (anders was het immers wel bij het eerste topic gebleven).
Ik bestrijd dat wij absoluut nooit onpartijdig proberen te zijn (Sterker nog, die WPA-cracknieuwspost was dermate onpartijdig dat over die onpartijdigheid gevallen werd, vanwege het ontbreken van opvoedkundig commentaar erin). Daarnaast is het zo, dat als een paar van de tientallen nieuwsposters eens kleur lijken te bekennen, of wat onzorgvuldig zijn of ongelukkige posts maakten (waarvan jij slechts een paar zeer recente posts noemt) deze ten eerste meestal daarvoor op de vingers worden getikt of instructies meekrijgen en ten tweede dat dit niet meteen betekent dat alle andere nieuwsposters ook maar even over dezelfde kam van partijdige berichtgeving geschoren moeten worden. De posts staan echter momenteel niet onder een 100% waterdichte muur van censuur en contrôle voordat ze de FP op kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op zaterdag 16 februari 2002 18:02 schreef Otis het volgende:

[..]

Ik kan hier natuurlijk een rottige opmerking maken over je collegas ivm die Fokzine waardering, maar ik denk dat jouw tekst voor zich spreekt.. :)
Breek me de bek over FoK! nieuws en reacties niet los a.u.b. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Op zaterdag 16 februari 2002 18:26 schreef testcase het volgende:

[..]

Breek me de bek over FoK! nieuws en reacties niet los a.u.b. :)
Worden die dan uberhaupt gemod? :P

Anyways, ik ben het er mee eens dat het modden steeds zwaarder wordt. Ik ben al vrij snel opgehouden met het modden van draden die ik niet interresant vindt. Op slechte dagen doe ik alleen draden die in TMF aangeraden worden. :(

Maaaaaaarr........ Ik vindt niet dat het modsysteem nu afgeschaft moet worden. Ik ben het niet met * KeX eens dat de PM een zoethoudertje is. Daarvoor is er te veel aandacht aan gegeven. Ik ga ergewoon vanuit dat zijne tweakerheid * Femme het druk heeft. :)

Misschien dat het tijd is een week lang alle advertentie banners weg te halen en er banners met iets als "De modderij, dat ben JIJ!" of "Steun de strijd tegen onterechte moderaties, doe het eerlijk of doe het niet!" voor trug te zetten. :) Of misschien een maand. Of een jaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 20:21 schreef Netman867 het volgende:

[..]
Misschien dat het tijd is een week lang alle advertentie banners weg te halen en er banners met iets als "De modderij, dat ben JIJ!" of "Steun de strijd tegen onterechte moderaties, doe het eerlijk of doe het niet!" voor trug te zetten. :) Of misschien een maand. Of een jaar. :P
Vergoed jij de misgelopen inkomsten dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-10 10:03
Op zaterdag 16 februari 2002 21:12 schreef René vd Veen het volgende:

[..]

Vergoed jij de misgelopen inkomsten dan? :?
Ik dacht dat er toch al veels te weinig betaalde banners aren, die dus vervangen werden door banner-exchange ads. Misschien kunnen er dan wat van veranderd worden. :)

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 20:21 schreef Netman867 het volgende:

[..]
Ik ga ergewoon vanuit dat zijne tweakerheid * Femme het druk heeft. :)
Vergeet voor het gemak niet dat het modereren al 1.5 jaar met ups en vooral downs werkt. Passende oplossingen zijn inmiddels al 100 keer voorgekauwd. Dit argument werkt inmiddels bij mij als een rode lap.

Indien de discussie verplaatst is omdat het nieuws/content van de posters inmiddels aan de beurt is, onttrek ik me van deze discussie. Het gevolg (klotereacties) op een oorzaak (slechte nieuwspost) is niet mijn pakkie an. Een onprofessionele sitemanager is igg een garantie dat de echte slimme posters ergens anders heen wandelen.
[disclaimer]Uiteraard zijn er ook idealistische topposters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op zaterdag 16 februari 2002 20:21 verwisselde Netman867, Wildhagen en ondergetekende:

[...]
Ik ben het niet met * KeX eens dat de PM een zoethoudertje is. Daarvoor is er te veel aandacht aan gegeven. Ik ga ergewoon vanuit dat zijne tweakerheid * Femme het druk heeft. :)
[...]
Op zaterdag 16 februari 2002 12:57 schreef ik het volgende:
[..]
En die PM, die ligt ergens op de goede ideëen berg welke nog geïmplementeerd dienen te worden.

* KeX heeft nog wel wat hoop op introductie, maar denkt daarnaast dat de PM de modproblematiek van de laatste tijd sowieso niet kan oplossen.

Bovendien moet je dat ook niet willen met de PM. Het wordt als een soort messias gezien die maar niet komt, terwijl er veel andere constructievere algemen dingen al lang hadden kunnen gebeuren. Maar * KeX , ik denk niet dat ik dat jou uit hoef te leggen. ;)
Op zaterdag 16 februari 2002 12:51 schreef wildhagen het volgende:
[...]
Die PM is waarschijnlijk ook gewoon een zoethoudertje, er word nu al een jaar om geroepen, en nu is-tie er nog steeds niet. Het oudste onderwerp hierover wat ik me nog kan herinneren is van net voor de zomervakantie... tsja.
[...]
Mix-up?

Al geef ik toe dat ik het het wel eens gedacht heb. Maar ik ben nog net positief genoeg. Ik kan alleen niet duidelijk genoeg nogmaals herhalen dat de PM _niet_ de oplossing is voor de modproblematiek op de fp zoals die op het moment te zien is. Het hele moderatiesysteem moet gereviseerd worden IMO om de PM überhaupt een kans van slagen te kunnen geven. Suggesties zijn er in het tmf in de niet-PM ideëen draden zat gegeven en dit hoeven geen rigoreuze acties te zijn. Een aantal kleinere maatregelen, waarvan * wildhagen er hierboven al wat aandroeg, kunnen al flink veel effect hebben. Maar dat er op korte termijn wat moet gebeuren, om de topictitel niet de waarheid te laten worden, lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 23:09 schreef Ecteinascidin het volgende:
[..]
Vergeet voor het gemak niet dat het modereren al 1.5 jaar met ups en vooral downs werkt. Passende oplossingen zijn inmiddels al 100 keer voorgekauwd. Dit argument werkt inmiddels bij mij als een rode lap.
Precies. Een moderatie systeem is echt niet zo moeilijk, want meer dan wat vlaggetjes in een tabel wijzigen is het niet. Meer dan een paar dagen kloppen kan het echt niet kosten.
Indien de discussie verplaatst is omdat het nieuws/content van de posters inmiddels aan de beurt is, onttrek ik me van deze discussie. Het gevolg (klotereacties) op een oorzaak (slechte nieuwspost) is niet mijn pakkie an. Een onprofessionele sitemanager is igg een garantie dat de echte slimme posters ergens anders heen wandelen.
[disclaimer]Uiteraard zijn er ook idealistische topposters.
Mja, dit is de narigheid wanneer je van community naar commerciele club transformeert: voor de community zijn alleen GOEDE postings en GOEDE reacties van belang. Voor een commerciele club zijn de postings die VEEL reacties opleveren van belang. Waarom dacht je dat bv ZDNet steevast een paar keer per maand artikelen post die direct op slashdot verschijnen en als een rode lap werken op de bezoekers aldaar? hits! pageviews -> adds -> geld.

Er zal wel ergens een gulden middenweg zijn, maar zonder compromissen kun je daar niet op blijven wandelen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Op zaterdag 16 februari 2002 15:17 schreef Wouter Tinus het volgende:
Nieuwsposten is werk. Je planned jezelf in, je doet je ding en je krijgt geld op je rekening gestort. Wie dat serieus oppakt verdient een loon waar iemand van <21 tevreden mee kan zijn.
* PcDealer wordt klaarwakker!

Ik zag laatst nog een "+3 Grappig", ik dacht dat niet meer kon. Naar beneden gemod dus.

Overigens mag ik me ook tot de "chosen modders" rekenen. Totdat opeens iedereen kon modden en we daarom een overpuilend TMF hebben. :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zag laatst nog een "+3 Grappig", ik dacht dat niet meer kon. Naar beneden gemod dus.
Kan nog wel: gewoon naar +2 Grappig modden, en dan met +1 Ondergewaardeerd. De score zal dan +3 worden met als Tag "Grappig" (meestal zijn +3 Grappigs overigens -1, Flamebaits, maargoed, da's een ander verhaal).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik wil me nergens mee bemoeien verder en ik snap dat er fouten worden gemaakt op de FP maar ik vind het erg opvallend dat ik bij kritiekspui topics ALTIJD dezelfde mensen alles de grond in zie boren en ongebreideld kritiek leveren.

* jelmervos denkt dan: de beste stuurlui staan aan wal, ga zelf eens nieuwsposter worden ofzo, DAN pas kun je mijns inziens goed beoordelen of de huidige bezetting idd zulk slecht werk aflevert.

No offense intended natuurlijk.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Op zondag 17 februari 2002 21:30 schreef jelmervos het volgende:
Ik wil me nergens mee bemoeien verder en ik snap dat er fouten worden gemaakt op de FP maar ik vind het erg opvallend dat ik bij kritiekspui topics ALTIJD dezelfde mensen alles de grond in zie boren en ongebreideld kritiek leveren.

* jelmervos denkt dan: de beste stuurlui staan aan wal, ga zelf eens nieuwsposter worden ofzo, DAN pas kun je mijns inziens goed beoordelen of de huidige bezetting idd zulk slecht werk aflevert.

De meeste kritiekspuierers hier hebben vroeger al iets gedaan voor Tweakers.net, maar o.a. doordat ene heer Femme nogal slecht is in het communiceren, zijn ze daar allemaal mee gestopt. Ze weten dus heel goed waar ze het over hebben.

Overigens onderbouwen ze hun kritiek goed IMHO.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

+ nog dat het niet zozeer om nieuwsposters gaat IMHO, want die doe desondanks alles goed werk. Meer de usertjes die lager dan Fok opgeleidt zijn die het probleem zijn en inmiddels haast Veto-recht denken te hebben.

Kun je eigenlijk wel lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf newsposter geweest en heb in die periode talloze dingen bekritiseerd achter de schermen totdat ze doodziek van me werden :). Of kritiek altijd zinvol is weet ik niet, maar altijd je mond houden is zeker niet zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 18 februari 2002 10:48 schreef Otis het volgende:

[..]

Of kritiek altijd zinvol is weet ik niet, maar altijd je mond houden is zeker niet zinvol.
Idd. Kritiek zet in het gunstigste geval de persoon aan het denken over zijn methodes. De kunst is om de kritiek zo te onderbouwen dat diegene die bekritiseerd wordt, daadwerkelijk iets kan met de kritiek. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 18 februari 2002 10:48 schreef Otis het volgende:
Ik ben zelf newsposter geweest en heb in die periode talloze dingen bekritiseerd achter de schermen totdat ze doodziek van me werden :).
:* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 05-10 00:10
* Gman meldt zich voor zo'n functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 23:25 schreef Gman het volgende:
Het is toch niet zo moeilijk om dit dicht te gooien?

Bij FoK!zine zijn er tenminste alleen mod's/posters (?) die kunnen beoordelen.

* Gman meldt zich voor zo'n functie.
Heb jij wel het draadje gelezen :? Volgens mij niet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Op maandag 18 februari 2002 23:29 schreef Robin Vreuls het volgende:

[..]

Heb jij wel het draadje gelezen :? Volgens mij niet :z
Nee ik wil voor de verandering eens wat vroeger naar bed.
Sorry (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op maandag 18 februari 2002 23:34 schreef Gman het volgende:

[..]

Nee ik wil voor de verandering eens wat vroeger naar bed.
Sorry (8>
Modje willen worden en vroeg naar bed? Afgewezen.
Sorry (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Op maandag 18 februari 2002 03:20 schreef Beaves het volgende:

[..]

De meeste kritiekspuierers hier hebben vroeger al iets gedaan voor Tweakers.net, maar o.a. doordat ene heer Femme nogal slecht is in het communiceren, zijn ze daar allemaal mee gestopt. Ze weten dus heel goed waar ze het over hebben.

Overigens onderbouwen ze hun kritiek goed IMHO.
Ik ken er wel een paar en ze zijn idd niet blij met het "Slechte Contact".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Op maandag 18 februari 2002 23:39 schreef testcase het volgende:

[..]

Modje willen worden en vroeg naar bed? Afgewezen.
Sorry (8>
Alleen vandaag heh! ;)

Kzit de hele dag op m'n werk en kan bijna de hele dag t.net checken/modden (wat ik nu al teveel doe :P)(checken dan)
Ik lijk me toch geen slechte kandidaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Hmm, in dat geval; stuur maar een sollicitatiemailtje met je motivatie en c.v. naar nerds@tweakers.net . In week 13 kiezen we een nieuwe selectie modjes en maken de uitslag de maandag erna bekend.

Suc6 alvast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

testcase, je vergeet de slagzin die ze moeten afmaken om uberhaupt in aanmerking te komen voor een gesprek:

"Ik wil graag T.net FP modje worden want...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ach ja, dat gemod. Mag wat mij betreft ook afgeschaft worden, blijkbaar weten mensen het verschil niet meer tussen flamebait/troll en overbodig.

Bijvoorbeeld van die post over die bust op die ene universiteit met al die pubs (ben ff naam kwijt), postte iemand een bericht met alleen een :'( - smiley, en kreeg iets van twee flamebaits op z'n naam. Ik kan me niet voorstellen hoe zo'n smiley een flamebait kan voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smileys negeer ik altijd in tekst. De tekst kan nl. best wel erg triest zijn, met een smiley er achter lijkt het dan een grap van topniveau maar is het vaak niet, en markeert die smiley alleen maar een laag bij de grondse flame en de feitelijke gedachte van de poster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

Ik kan hier wel gaan reageren "dat Femme zus en zo", maar dat werkt natuurlijk ook niet.

Hij is er mee bezig in de tijd die hij heeft, dat is helaas niet zo veel, wat het voor hem heel moeilijk maakt om een goede inschatting te kunnen geven van een ETA. Het duurt maar en duurt maar, dat is het enige waar we zeker van zijn...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op dinsdag 19 februari 2002 11:19 schreef Floris het volgende:
Hij is er mee bezig in de tijd die hij heeft, dat is helaas niet zo veel, wat het voor hem heel moeilijk maakt om een goede inschatting te kunnen geven van een ETA. Het duurt maar en duurt maar, dat is het enige waar we zeker van zijn...
Het duurt maar en duurt maar is niet het probleem dat er heerst, het probleem is dat wij niet te horen krijgen dat er daadwerkelijk iets gebeurd.
Hij is natuurlijk aan ons geen verantwoording verschuldigd, maar we kunnen denk ik beter begrip opbrengen waarom het zo lang duurt, als we horen dat hij het druk heeft.
Te horen dat er misschien wat (te :?) weinig tijd aan wordt besteed is beter voor de gemoederen dan alleen maar :X op je reacties/vragen/etc...

Disclaimer: bovenstaand bevat alleen mijn eigen mening, maar ik denk dat er nog wel een aantal anderen zijn die er ook zo over denken :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Kan iemand mij eens een (hardware)site noemen die door jongeren is opgezet, waar dan op dat "topniveau" nieuws wordt gebracht, zodat zowel in de breedte als in de diepte alle geledingen van de bezoekers tevreden worden gesteld?
ja
http://www.computerbase.de/

wel een 'gewaagde'omschrijving vind ik btw
Ik daag vervolgens iedereen uit die meent ergens verstand van zaken van te hebben, om zelf regelmatig een nieuwsbijdrage te leveren. Dat gaat niet meevallen beloof ik je.
Die uitdaging wil ik best aangaan.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op dinsdag 19 februari 2002 15:59 schreef Spice het volgende:

[..]

Die uitdaging wil ik best aangaan.
Prima. Dan heb je drie mogelijkheden in principe:

1. Doe regelmatig een interessante submit
2. Stuur een sollicitatie voor nieuwsposter met motivatie en info over jezelf (kennis, opleiding, ervaring, interesses, enz), met beknopt c.v. naar eindredactie@tweakers.net
3. Stuur een mailtje met een goed voorstel voor een review/artikel/column/verslag/enz. naar eindredactie@tweakers.net

In geval van punt 2 en 3 laten wij daarna weer van ons horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Om toch even iets tegengas te geven, de vergelijking zal niet helemaal opgaan, aangezien je daar wel over een iets ander bezoekersaantal praat.

edit:

Daar gemiddeld zo'n 25000 bezoekers per dag.
Hier gemiddeld zo'n 230000 bezoekers per dag.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op dinsdag 19 februari 2002 15:59 schreef Spice het volgende:

[..]

ja
http://www.computerbase.de/

wel een 'gewaagde'omschrijving vind ik btw
[..]
Interessante site, die kende ik nog niet. :) Maar om even snel iets te roepen: Ik zie op dit moment op hun FP zes berichten staan voor vandaag. Bij ons veertien (nieuwslinks niet meegeteld). Wij (en de bezoekers) zouden dat een slechte dag noemen (vergelijkbaar soms met een zondag op tweakers.net). Ik zie wel interessante dingen/details die bij ons ook niet zouden misstaan overigens.

Wat bedoel je precies met 'gewaagde omschrijving'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 19 februari 2002 16:25 schreef Renegade het volgende:
Om toch even iets tegengas te geven, de vergelijking zal niet helemaal opgaan, aangezien je daar wel over een iets ander bezoekersaantal praat.

edit:

Ok, de dag is nog niet om, maar als ik nu naar T.net surf zie ik bovenaan staan: 89.912 bezoekers vandaag. Ik denk (en weet bijna zeker :) ) dat er voor middernacht niet nog ruim 140k bezoekers komen, toch?

Natuurlijk is de vergelijking mank, maar 230k bezoekers? :? Of bedoelde je pageviews?? Das nl iets totaal anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 17:25 schreef Ecteinascidin het volgende:
Qua reacties ben ik wel een stuk beter op de hoogte: de FP van FOkzine incl reacties sla ik hoger aan dan de FP + reacties van Tnet.
Mag ik er even op wijzen dat dit een tikkeltje ongeloofwaardig overkomt? Nu staan er vaak niet de meeste intelligente opmerkingen op T.net, en het niveau van de newspostings is ook wel eens hoger geweest. Maar om nou te zeggen dat het erger is dan Fok! ??? Lijkt erop dat Modereerbeleid: We zijn het zat... nog niet nodig is op Tweakers. Helaas heb ik ook nog de goeie ouwe tijd gekend dat er voornamelijk zinnige dingen gezegd werden op Tweakers, maar zo erg als de reactie op Fok! is bijna niet mogelijk, pardon my French.

Overigens, ik zie hier duidelijk de groeipijnen van een kleine en zorgeloze community met een selecte groep gelijkgestemden die langzaam overgaat in een commerciele site waar iedereen op het massamedium Internet wel eens even zijn zegje kan doen.
Dat doet in mijn hart ook pijn maar blijkbaar hoort het erbij.

/me kan zich nog herinneren toen hij 9 jaar geleden voor het eerst ging internetten. In die tijd was het echt alleen voor intellectuelen weggelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

1. Doe regelmatig een interessante submit
nee, sorrie heb ik opgegeven wordt nix mee gedaan of wordt later door iemand anders gepost en wel geplaatst. Ik post nu af-en-toe bij ocworkbench (laatste epox posting (kt400-verhaal)en msi kt333-waren(niet de review van vandaag :P ) van mij en overclocker).

Ik kan mijn ei wel kwijt op GoT daar staan regelmatig postings van nieuwtjes voordat ze op de frontpage komen, zoiets als [topic=402297/1/25] kan ik ook goed mijn ei kwijt.
Interessante site, die kende ik nog niet. Maar om even snel iets te roepen: Ik zie op dit moment op hun FP zes berichten staan voor vandaag. Bij ons veertien (nieuwslinks niet meegeteld). Wij (en de bezoekers) zouden dat een slechte dag noemen (vergelijkbaar soms met een zondag op tweakers.net). Ik zie wel interessante dingen/details die bij ons ook niet zouden misstaan overigens
ja, ik moest snel een voorbeeld vinden en de door jouw opgelegde criteria waren wel erg zwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 18:26 schreef Patrickje het volgende:

[..]
Maar om nou te zeggen dat het erger is dan Fok! ??? Lijkt erop dat Modereerbeleid: We zijn het zat... nog niet nodig is op Tweakers. Helaas heb ik ook nog de goeie ouwe tijd gekend dat er voornamelijk zinnige dingen gezegd werden op Tweakers, maar zo erg als de reactie op Fok! is bijna niet mogelijk, pardon my French.
uh, het is hier precies andersom. Users zijn nu aan het vragen voor een beter modereerbeleid, terwijl hier de site-manager daar niet zoveel om geeft. En de constatering dat het niet deugt is hier al ruim een jaar eerder gedaan.

* Delerium geeft Tnet bij deze het compliment dat we toch weer een jaar verder dan Fok zijn >:)

De woorden van Floris samenvattend: er wordt wel iets aan gedaan, maar andere dingen hebben prioriteit zodat het 'verbeteren' al een jaar gepasseerd wordt. Da's duidelijke taal iig. Weten we eindelijk dat we werkelijk niets hoeven te verwachten, maken we ons ook niet meer druk. :) (Moeten we ons nog ergens voor inzetten?)

[doemdenker? Een vrijwilligersnetwerk opzetten en dan louter eenrichtingsverkeer-arbeid is IMHO gewoon onrechtvaardig. 'k Probeer uit te vogelen of dat een ja of een nee is.
De vraag voor mij is namelijk of het voor mij de moeite is om er energie in te steken of niet. Zoniet dan niet. Dan maakt de toekomst mij eigenlijk geen ruk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
* Renegade zit zich momenteel af te vragen of Ecteinascidin doemdenker of realist is :{

(Alhoewel ik eigenlijk het 1e hoop vrees ik zelf af en toe ook al wel es voor het 2e)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 20:05 schreef Ecteinascidin het volgende:

[..]

uh, het is hier precies andersom. Users zijn nu aan het vragen voor een beter modereerbeleid, terwijl hier de site-manager daar niet zoveel om geeft. En de constatering dat het niet deugt is hier al ruim een jaar eerder gedaan.
Oh, op die manier.... als je het zo bedoeld moet ik je inderdaad gelijk geven. Ik zit me ook nog wel eens af te vragen waarom ik een zinnig en onderbouwd verhaal in sommige threads zit te posten.... maar goed, dat heb ik inmiddels in bijna elk forum op internet. Denk wel eens dat er gewoon te veel leeghoofden hun weg op internet hebben gevonden ;(
[doemdenker? Een vrijwilligersnetwerk opzetten en dan louter eenrichtingsverkeer-arbeid is IMHO gewoon onrechtvaardig. 'k Probeer uit te vogelen of dat een ja of een nee is.
De vraag voor mij is namelijk of het voor mij de moeite is om er energie in te steken of niet. Zoniet dan niet. Dan maakt de toekomst mij eigenlijk geen ruk uit.
En ik hoop niet dat ik de indruk wekte dat ik je een doemdenker vond... constateerde alleen zelf dat het inderdaad de kant op lijkt te gaan die je schetst. Einde leuke community op i-net. Geloof dat ik zelf ook niet zo snel in het vrijwilligers-bootje van T.net zou stappen, alhoewel het in eerste instantie een leuk werkje lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 16:25 schreef Renegade het volgende:
edit:

Die 230000 hier is wat overdreven denk ik. t.net totaal, dus met got en fp en alle pages daaraanvast zit op 1.1milj pageviews per dag. De fp zelf heeft daar maar een 1/5e deel van. Trok de fp niet zo'n 50.000 bezoekers per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 20 februari 2002 10:45 schreef Otis het volgende:

[..]

Die 230000 hier is wat overdreven denk ik. t.net totaal, dus met got en fp en alle pages daaraanvast zit op 1.1milj pageviews per dag. De fp zelf heeft daar maar een 1/5e deel van. Trok de fp niet zo'n 50.000 bezoekers per dag?
euh :?

Ik heb mijn info van http://www.tweakers.net/etc.dsp?Action=Stats

En dan Frontpage, dat zijn dus de pageviews per 24 uur, en die staat momenteel op iets meer dan 220000. :)

hmm, het zijn dus pageviews en geen bezoekers. Mijn excuus voor mijn leesfout.

edit:

Ben ook nog ff aan het kijken gegaan op de teller van die Duitse site, en daar staan dus: Websiteabrufe pro Tag.

Als mijn Duits me niet in de steek laat, zijn dat dus ook het aantal pageviews

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op woensdag 20 februari 2002 12:35 schreef Renegade het volgende:

[..]

euh :?
Ik post m'n verhaal van hierboven nog een keer:

Ok, de dag is nog niet om, maar als ik nu naar T.net surf zie ik bovenaan staan: 89.912 bezoekers vandaag. Ik denk (en weet bijna zeker :) ) dat er voor middernacht niet nog ruim 140k bezoekers komen, toch?

Natuurlijk is de vergelijking mank, maar 230k bezoekers? :? Of bedoelde je pageviews?? Das nl iets totaal anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 20 februari 2002 13:16 schreef HGM het volgende:

[..]

Ik post m'n verhaal van hierboven nog een keer:

Zoals in mijn vorige reply:
hmm, het zijn dus pageviews en geen bezoekers. Mijn excuus voor mijn leesfout.
:7 :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haywire
  • Laatst online: 12-11-2023

Haywire

Kan iemand mij snel uitleggen (of ergens naar doorverwijzen) wat een PowerMod inhoudt? Een soort super moderator met meer rechten (ik zie daar zo snel niks over in de moderatie FAQ)?

Op zich zie ik wel heil in het plan om een iets aangepast modsysteem (loskoppelen van score-aanpassingen en tags, in principe) te combineren met een karma-grens. Hoef je niet meer moeizaam een handmatige selectie van moderators te maken, maar je kan er wel redelijk vanuit gaan dat de mensen die op die manier moderatorrechten krijgen er verantwoordelijk mee om gaan, denk ik. En het kan nooit veel werk zijn om te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op vrijdag 22 februari 2002 09:36 schreef Haywire het volgende:
Kan iemand mij snel uitleggen (of ergens naar doorverwijzen) wat een PowerMod inhoudt? Een soort super moderator met meer rechten (ik zie daar zo snel niks over in de moderatie FAQ)?
lees [topic=292297/1/50] maar door :) daar vind je het voorstel van de /TMFers aan Femme voor de PM

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Wel typisch dat dit draadje dus gewoon in de queue verdwijnt zonder enig effect.

't is niet bedoeld als notificatie, maar meer een stimulans.

* Delerium blijft hardleers.
Pagina: 1