• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12 12:27
Op vrijdag 15 maart 2002 01:38 schreef TheBird het volgende:

[..]

Hee Wustenveld, wil je niet bij mij komen werken?

De omzet van mijn bedrijfje is afgelopen jaar ook meer dan verdubbeld, zou ik soms ook zo'n Heilige Geest in me hebben? :?

Als er uberhaupt een God bestaat denk ik niet dat hij zijn volgelingen "beloont" met financieele rijkdom.
Dan denk ik toch meer aan liefde, gezondheid en een soort van innerlijke blijschap of zo.

Ik heb veel oud gereformeerde om me heen, maar ik zie meer blije gezichten bij de ongelovigen dan bij deze mensen.
Tevens hebben ze de bijbelse tekst; "heb uw naaste lief als u zelf" volgens mij ook nog niet in het grote boek ontdekt...
Ik wil niet bij jou bedrijf komen werken ;)
Maar wel cool dat de omzet ook verdubbeld is, maar je omzet kan op 2 manieren verdubbeld worden. 1) Door hard te werken en flink veel te verkopen 2) Door gewoon rustig aan te werken en dat de klanten als bijen op honing op je bedrijf afkomen zonder dat je ook maar moeite hoeft te doen.

God beloont inderdaad met liefde maar ook met andere zaken, Hij beloofd in Zijn woord dat Zijn kinderen zullen leven in overvloed. Daarmee bedoelt Hij overvloed in alles, zowel in liefde, gezondheid, vrede/rust (innerlijke blijheid) maar ook geld, werk, woning enz.

Er zijn inderdaad gelovigen die zijn niet gelukkig, hoe ze dat voor elkaar krijgen begrijp ik niks van. Deze mensen leggen meer de nadruk op het feit dat ze zondaar zijn en dat ze vroom en minimalistisch moeten leven. Ze dragen zwart en voelen zich elke dag schuldig om hun zodnen. Ik geloof daarentegen dat ook ik zondaar ben (net als ieder ander mens) maar dat Jezus naar de aarde is gekomen om ons daarvan vrij te spreken en om ons te helpen de zonde te overwinnen. Daarom kunnen we juist wel blij zijn en hoeven we ons niet dagelijks schuldig te voelen. Tenminste ik doe dat niet, als ik een zonde bega voel ik me wel even verrot en dan ga ik naar Jezus en vraag ik vergeving en om hulp om het niet meer te doen.

Waarom hebben die oud-gereformeerden de zin 'hebt uw naaste lief als uzelf' nog niet gevonden in de Bijbel?? Ik ken die zin wel en ik leef er ook naar, net als vele andere mensen (gelovig en niet-gelovigen).

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:55
Op vrijdag 15 maart 2002 10:02 schreef wustenveld het volgende:

[..]

Maar wel cool dat de omzet ook verdubbeld is, maar je omzet kan op 2 manieren verdubbeld worden. 1) Door hard te werken en flink veel te verkopen 2) Door gewoon rustig aan te werken en dat de klanten als bijen op honing op je bedrijf afkomen zonder dat je ook maar moeite hoeft te doen.

God beloont inderdaad met liefde maar ook met andere zaken, Hij beloofd in Zijn woord dat Zijn kinderen zullen leven in overvloed. Daarmee bedoelt Hij overvloed in alles, zowel in liefde, gezondheid, vrede/rust (innerlijke blijheid) maar ook geld, werk, woning enz.

Er zijn inderdaad gelovigen die zijn niet gelukkig, hoe ze dat voor elkaar krijgen begrijp ik niks van. Deze mensen leggen meer de nadruk op het feit dat ze zondaar zijn en dat ze vroom en minimalistisch moeten leven. Ze dragen zwart en voelen zich elke dag schuldig om hun zodnen. Ik geloof daarentegen dat ook ik zondaar ben (net als ieder ander mens) maar dat Jezus naar de aarde is gekomen om ons daarvan vrij te spreken en om ons te helpen de zonde te overwinnen. Daarom kunnen we juist wel blij zijn en hoeven we ons niet dagelijks schuldig te voelen. Tenminste ik doe dat niet, als ik een zonde bega voel ik me wel even verrot en dan ga ik naar Jezus en vraag ik vergeving en om hulp om het niet meer te doen.

Waarom hebben die oud-gereformeerden de zin 'hebt uw naaste lief als uzelf' nog niet gevonden in de Bijbel?? Ik ken die zin wel en ik leef er ook naar, net als vele andere mensen (gelovig en niet-gelovigen).
hmmz op zich best triest dat sommige mensen die zin nog niet gevonden hebben... beter lezen denk ik |:( zelfs ik al niet christen (ke ke ex-christen opgedrongen door ouders) ken die zin... hmmz dan ga je toch twijfelen aan de intelligentie van die mensen... analfabeten misschien :P

maargoed je zegt net zelf de manieren waarop een bedrijf goed kan verdienen/beter loopt ik heb daar niet in gelezen dat het door een hogere macht ofzo komt...

en ik ben geen christen maar die punten die je boven noemt waardoor je je gelukkiger gaat voelen heb ik ook geen last van... VOOR MEZELF heb ik geen ,om het beestje maar ff geen naam te geven om het algemeen te houden, hogere macht nodig maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak/keuze...

Metal to the bone

Verwijderd

job??

• wustenveld
Op vrijdag 15 maart 2002 12:40 schreef pandorax het volgende:

[..]

job??
Job had ook alles maar het werd satan toegestaan om Job alles te ontnemen behalve zijn leven. Dit om aan de duivel te bewijzen dat Job no matter what voor God bleef leven. De duivel voerde dit uit en Job raakte alles kwijt. Maar uiteindelijk ontving hij veel meer van God dan dat hij kwijt was geraakt. Bij mij is ook altijd van alles ontnomen, door diefstal, door schade of wat dan ook. Maar ik kreeg altijd meer terug dan ik kwijt was geraakt.

Job had uiteindelijk weet ik veel hoeveel spullen, en dat vind ik best wel mooi. Het doet me goed zo'n verhaal te lezen, het beurt mij op dat ook Job een hele slechte tijd kon maar wel kon volharden in geloof. Job is cool 8-)

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 14:30 schreef pandorax het volgende:

[..]

waterdicht jah. ja? |:(
inderdaad. Alles wat leeft heeft DNA en dat DNA is opgebouwt uit aminozuren. Die aminozuren zijn bij toeval ontstaan door een reactie (electrolyse, de reactie ontstond door een bliksem) op het aardoppervlak zo'n, ja zeg het eens, een paar miljard jaar geleden ofzo. Daardoor ontstond het leven. Nu is er iemand geweest die heeft met behulp van onder andere de evolutietheorie en archeologische gegevens de situatie van de aarde incl dampkring in het klein nagemaakt en hij deed een proef, waaruit een reactie ontstond. De resultaten waren precies zoals verwacht: er ontstonden aminozuren. Dit bewijst dat de evolutietheorie en al die andere dingen die hij gebruikte waar zijn, want anders kon de proef nooit lukken

Verwijderd

Ik denk persoonlijk dat het meer te maken heeft met het feit dat klanten vertrouwen hebben in een bedrijf, en natuurlijk met het doel voor ogen houden je concurenten een stapje voor te blijven dan met de hulp van een heilige geest.

Ik ken n.l. ook mensen die zwaar gelovig zijn, maar die niet echt kaas gegeten hebben van het zakenleven.
Deze mensen gaat het financieel niet echt voor de wind.
Waarom krijgen zij geen hulp van de heilige geest?

Ik heb meer het idee dat deze mensen door hun geloof zo aan banden worden gelegd, dat ze niet "gelukkig" meer kunnen leven.
Er wordt ze volgens mij een soort angst ingeboezemd, dat wanneer ze zich niet aan een bepaald levenspatroon houden, ze de kans op het eeuwige leven in de hemel wel kunnen vergeten.

Pas heeft iemand van dat geloof bij mij in de straat nog een soort van controle gehad.
Er waren lichtflitsen in zijn huis gezien, en nu kwamen ze van zijn kerk even kijken of hij soms een TV in huis had...

• wustenveld

Ik denk persoonlijk dat het meer te maken heeft met het feit dat klanten vertrouwen hebben in een bedrijf, en natuurlijk met het doel voor ogen houden je concurenten een stapje voor te blijven dan met de hulp van een heilige geest.

Ik ken n.l. ook mensen die zwaar gelovig zijn, maar die niet echt kaas gegeten hebben van het zakenleven.
Deze mensen gaat het financieel niet echt voor de wind.
Waarom krijgen zij geen hulp van de heilige geest?

Ik zou niet weten waarom hun niet geholpen worden, vraag het aan die mensen. Ik heb ook totaal geen kaas gegeten van het zakenleven maar zakendoen gaat me wel makkelijk af. Misschien als die andere mensen eens bidden en vragen om zegen binnen het zakelijke en financiele en God ook vertrouwen daarin (dmv de tiende te betalen en eerstelingen geven e.d.) worden ze wellicht ook gezegend.

Ik heb meer het idee dat deze mensen door hun geloof zo aan banden worden gelegd, dat ze niet "gelukkig" meer kunnen leven.
Er wordt ze volgens mij een soort angst ingeboezemd, dat wanneer ze zich niet aan een bepaald levenspatroon houden, ze de kans op het eeuwige leven in de hemel wel kunnen vergeten.

Pas heeft iemand van dat geloof bij mij in de straat nog een soort van controle gehad.
Er waren lichtflitsen in zijn huis gezien, en nu kwamen ze van zijn kerk even kijken of hij soms een TV in huis had...

Wat ontzettend belachelijk zeg, ik heb gewoon een tv thuis. Zo'n supergrote zodat ik m'n eigen bioscoopje heb. Ik ken inderdaad ook mensen van wie niks mag, geen tv, geen drank, niet uitgaan enz. En dat terwijl dit nergens verboden wordt in de Bijbel. Tv is niet alleen maar slecht, er zijn ook goede dingen (net als het internet), drank mag wel alleen moet je je niet platzuipen en als je niet uitgaat hoe kun je dan ooit mensen ontmoeten buiten je eigen veilige christenomgeving. Maar goed, dat hoef ik vast niet aan jou te vertellen maar soms kan ik mezelf zo frustreren om dit soort regeltjes binnen een kerkgemeenschap.

Maar ja, ik ga weer terug naar de tv (was een leuke serie bezig) en ga de rest van m'n bier opdrinken. ... Proost :9
Pagina: 1 2 Laatste