Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
goeiemiddag.

Ik keek naar de wereld om mij heen en bedacht mij het volgende (uitgaande van theistisch perspectief):
• De wereld is door god geschapen
• God is machtiger dan de duivel
• In de wereld is veel ellende
• soms zijn mensen vrolijk en proberen niet aan ellende te denken, dit staat echter neit in verhouding tot de hoeveelheid ellende.

Nu bedacht ik mij het volgende: God is slecht en de duivel is goed. God heeft het zo gedraaid dat het lijkt of hij goed is en de duivel slecht om zo aanbidders te krijgen. Ik zal het uitleggen (la deels gedaan door bovenstaande punten)

De wereld is door god geschapen, en als hij goed zou zijn zou er toch veel minder ellende als positive dingen moeten zijn? er zijn wel mensen blij, maar een oorlog compenseerd dat.

God overheerst de duivel. slechtheid zou dus in de minderheid moeten zijn. dit is echter niet zo.

Als god slecht is en de duivel goed valt dit alles keurig op zn plaats. het verklaard waarom er meer ellende is dan vreugde.

Ook als god heel goed was zou hij wel zorgen dat er helemaal geen ellende meer was. dat doet hij echter niet, wat ook weer te verklaren valt met dat god slecht is. Als sommiggen goed zijn en sommigen slecht ontstaat er strijd en verwarring: precies wat hij wil

stel: ik ben een sadist en ik nem een mierenhoop mee naar huis. ik pest de mieren met allerlei ziektes e.d en laat ze geloven dat iemand anders dat deed. en dat ik er ben om zo te beschermen.
misschien zijn god en de duivel dus wel dezelfde persoon?

Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 14:17
Op woensdag 06 maart 2002 12:55 schreef ParaDot het volgende:
goeiemiddag.

Ik keek naar de wereld om mij heen en bedacht mij het volgende (uitgaande van theistisch perspectief):
• soms zijn mensen vrolijk en proberen niet aan ellende te denken, dit staat echter neit in verhouding tot de hoeveelheid ellende.

Nu bedacht ik mij het volgende: God is slecht en de duivel is goed. God heeft het zo gedraaid dat het lijkt of hij goed is en de duivel slecht om zo aanbidders te krijgen. Ik zal het uitleggen (la deels gedaan door bovenstaande punten)

De wereld is door god geschapen, en als hij goed zou zijn zou er toch veel minder ellende als positive dingen moeten zijn? er zijn wel mensen blij, maar een oorlog compenseerd dat heeel erg.

God overheerst de duivel. slechtheid zou dus in de minderheid moeten zijn. dit is echter niet zo.

Als god slecht is en de duivel goed valt dit alles keurig op zn plaats. het verklaard waarom er meer ellende is dan vreugde.

Ook als god heel goed was zou hij wel zorgen dat er helemaal geen ellende meer was. dat doet hij echter niet, wat ook weer te verklaren valt met dat god slecht is. Als sommiggen goed zijn en sommigen slecht ontstaat er strijd en verwarring: precies wat hij wil

bis bis encore!!

mijn idd god is ook slecht er worden en werden oorlogen in zijn naam gevoerd mensen rassen uitgeroeid omdat hij dat nodig scheen te vinden en zo kan je nog wel ff doorgaan!

er is nog nooit in de wereld geschiedenis ook maar 1 oorlog geweest uit naam van saten ook zijn er nooit rassen uitgeroeid vanuit hem!

geloof brengt alleen maar oorlog haat en narigheid met zich mee (zie wereld geschiedenis) mijn advies geloof gewoon niet!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Wat is dit voor een domme topic.
God is een sadist???
Dus de mensen mogen de wereld verpesten en vervuilen en god mag onze troep opruimen? Denk je dat het zo in elkaar zit?
Wat denk je? Dat god onze schoonmaker/opruimer is?

Kom volgende keer met een betere topic a.u.b.!!!

Wie heeft hier een slotje voor deze topic?

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Op woensdag 06 maart 2002 13:28 schreef Lord_Salo het volgende:
Wat is dit voor een domme topic.
God is een sadist???
Dus de mensen mogen de wereld verpesten en vervuilen en god mag onze troep opruimen? Denk je dat het zo in elkaar zit?
Wat denk je? Dat god onze schoonmaker/opruimer is?

Kom volgende keer met een betere topic a.u.b.!!!

Wie heeft hier een slotje voor deze topic?
jouw reactie is nog dommer. als god de wereld goed had geschapen had hij wel gezorgt dat de mens geen slechte dingen in zich had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Op woensdag 06 maart 2002 13:34 schreef ParaDot het volgende:

[..]

als god de wereld goed had geschapen had hij wel gezorgt dat de mens geen slechte dingen in zich had
Dan had je dus geen vrije wil gehad, en waren we als robots geweest. Een mens kan zelf beslissen, dus ook of we slechte dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op woensdag 06 maart 2002 13:34 schreef ParaDot het volgende:

[..]

jouw reactie is nog dommer. als god de wereld goed had geschapen had hij wel gezorgt dat de mens geen slechte dingen in zich had
hehe touche!! :)

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Op woensdag 06 maart 2002 13:40 schreef MADG0BLIN het volgende:

[..]

Dan had je dus geen vrije wil gehad, en waren we als robots geweest. Een mens kan zelf beslissen, dus ook of we slechte dingen doen.
dus hij wil niet dat mensen iets slechts doen. maar hij brengt ze wel in de verleiding. dus toch hypocriet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Op woensdag 06 maart 2002 13:49 schreef ParaDot het volgende:

[..]

dus hij wil niet dat mensen iets slechts doen. maar hij brengt ze wel in de verleiding. dus toch hypocriet?
Wat ik zeg, anders waren we toch geen mens geweest. Mensen hebben een vrije wil. Ja je kan het misschien hypocriet vinden, maar ik denk van niet. Je bent toch slim genoeg om te beslissem wat goed en fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Op woensdag 06 maart 2002 14:06 schreef MADG0BLIN het volgende:

[..]

Wat ik zeg, anders waren we toch geen mens geweest. Mensen hebben een vrije wil. Ja je kan het misschien hypocriet vinden, maar ik denk van niet. Je bent toch slim genoeg om te beslissem wat goed en fout is.
dus god maakte de mensen en maakte ook de duivel om zodoende mensen kwaad te geven zodat ze een keuze kunnen maken die ze anders neit hoefden te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Op woensdag 06 maart 2002 14:08 schreef ParaDot het volgende:

[..]

dus god maakte de mensen en maakte ook de duivel om zodoende mensen kwaad te geven zodat ze een keuze kunnen maken die ze anders neit hoefden te maken?
De duivel is niet gemaakt, die was er al. Hij wou net als God zijn en dat kan niet, daarom werd hij de hemel uit gegooid en is hij de bron van al het kwaad. Niet God, hij gaf de mens een wil, en de duivel gebruikt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Op woensdag 06 maart 2002 14:11 schreef MADG0BLIN het volgende:

[..]

De duivel is niet gemaakt, die was er al. Hij wou net als God zijn en dat kan niet, daarom werd hij de hemel uit gegooid en is hij de bron van al het kwaad. Niet God, hij gaf de mens een wil, en de duivel gebruikt dat.
Maar god wil toch het beste voor de mensen? dan kon hij toch ook zorgen dat ze alleen in god geloven? en niets aan het kwaad doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34869

god en de duivel zijn hier niet.

volgens de geloven heeft god ons het geloof gegeven.
Dit is niet zo, de mens maakt het geloof, wat iedereen heeft een andere interpertatie van het geloof en dus hoe je moet leven.

kortom god is goed en de duivel is slecht
de mens is nog niet slim genoeg temiste sommige om het geloof te doorzien voor het werkelijke slechte dat ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Op woensdag 06 maart 2002 14:20 schreef ParaDot het volgende:

[..]

Maar god wil toch het beste voor de mensen? dan kon hij toch ook zorgen dat ze alleen in god geloven? en niets aan het kwaad doen
Je snapt niet echt dat mensen met een vrije wil zijn gemaakt of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 42767

God's alwetendheid sluit het hebben van een vrije wil sowieso uit.

Geloof jij in de hemel en de hel? Als er iets sadistisch is, is het wel het concept hel. God schept de mens, geeft ze een vrije wil (laten we dat dan maar even postuleren, maar dan kan God dus niet alwetend zijn), zodat ze verleid kunnen worden door het 'kwade'. Als ze dat dan ook daadwerkelijk doen, verdoemt hij ze voor eeuwig in de hel. Wat is God's idee geweest? Wat is er nuttelozer dan mensen de straffen voor zwaktes die je ze zelf gegeven hebt?

Als je er wel vanuit gaat dat God alwetend is, dan je God al helemaal niet meer als algoed bestempelen. Dan schept hij de mens en hij weet al op voorhand wie er naar de hel gaat, oftewel hij zet mensen op aarde alleen om ze darna te kunnen verdoemen. Dit is niet erg vriendelijk, dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
Weet je wat echt hypocriet is..? God de schuld geven van onze eigen fouten..
Waarom geeft je je ouders niet de schuld, want zij hebben je gemaakt.
Iedereen is verantwoordelijk voor z'n eigen daden en zal vroeg of laat ervoor geboet worden.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5308

Stel dat ze bestaan (Waar ik niet in geloof), dan zou de 1 de ander toch geheel kunnen onderdrukken als diegene machtiger zou zijn.
Onzin, we zijn zelf verantwoordelijk voor onze daden.

nog 1:
God wilde de mensheid vernietigen omdat ze niet het goede in zich hadden van wat hij dacht (Ark van Noach verhaal). Op den duur zegt hij dat hij dat toch maar niet doet, omdat de mens zelf mans genoeg om zichzelf te vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Op woensdag 06 maart 2002 14:40 schreef Centurion het volgende:
Stel dat ze bestaan (Waar ik niet in geloof), dan zou de 1 de ander toch geheel kunnen onderdrukken als diegene machtiger zou zijn.
Onzin, we zijn zelf verantwoordelijk voor onze daden.
Als je er van uit gaat dat ze bestaan, waar ik wel in geloof, dan gebeurt dat ook in de eindtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Op woensdag 06 maart 2002 14:36 schreef Lord_Salo het volgende:
Waarom geef je je ouders niet de schuld, want zij hebben je gemaakt.
Ze wisten toch niet precies wat er uit zou komen? God weet zulke dingen toch wel.

Als je een machine maakt die andere mensen vermoord ga je toch niet zeggen "ja, maar ik doe het zelf niet, dat doet de machine" Dan heb je geen best verantwoordelijkheidsgevoel lijkt me. Jij vind natuurlijk dat je de mens niet als machine mag zien, omdat mensen een eigen wil hebben, maar we kunnen lang niet alles, er zijn heel veel mensen met een verschillende persoonlijkheid, er zijn heel veel mensen die niet moorden, waarom heeft god geen mensen met een vrije wil gemaakt die niet kwaad kunnen doen? Dan zouden ze nog steeds over van alles zelf kunnen beslissen, maar eht zou gewoon niet in hun op kunen komen om b.v. te moorden. En perfecte goed moet dat toch voor elkaar kunnen krijgen.

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:13
goeiemiddag.

Volgens mij is dit niet een theistisch perspectief maar een pessimistisch perspectief.

Ik ben vrolijk en denk niet teveel aan ellende. Vind dus dat mijn vrolijkheid echt wel in verhouding staat tot de hoeveelheid ellende in mijn leven.
Probleem is alleen dat jouw stelling niet meer op gaat. :+

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
Op woensdag 06 maart 2002 14:49 schreef Gnoom het volgende:

[..]

Ze wisten toch niet precies wat er uit zou komen? God weet zulke dingen toch wel.
Maar GOD hoeft niet telkens achter je aan te lopen om continue je fouten te herstellen. De MENS heeft de vermogen gekregen om na te denken, verstand te gebruiken en zelfinitiatief te tonen. Waarom maakt men daar geen gebruik van.

Je weet toch zelf wel wat goed of fout is. Als je iets fout doet, dan zal je voor je daden moeten boeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoom
Op woensdag 06 maart 2002 15:03 schreef Lord_Salo het volgende:
Maar GOD hoeft niet telkens achter je aan te lopen om continue je fouten te herstellen.
Als je iets maakt wat verkeerde dingen gaat doen, en je bent in staat om daar iets aan te veranderen lijkt het me geheel niet onredelijk om dat ook te doen in plaats van te zeggen dat het dan maar pech hebbe is.
De MENS heeft de vermogen gekregen om na te denken, verstand te gebruiken en zelfinitiatief te tonen. Waarom maakt men daar geen gebruik van.
Ze hebben ook het vermogen gekregen om "slechte" dingen te doen, en ik heb geen idee waarom
Je weet toch zelf wel wat goed of fout is. Als je iets fout doet, dan zal je voor je daden moeten boeten.
Goed en fout zijn alleen maar meningen, er zijn zat dingen waar mensen het niet over eens zijn of het goed of fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Even wat nutteloze posts verwijderd, ontopic blijven aub (en netjes blijven aub).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Op woensdag 06 maart 2002 14:21 schreef MADG0BLIN het volgende:

[..]

Je snapt niet echt dat mensen met een vrije wil zijn gemaakt of wel?
hij geeft ze een vrije wil. Maar hij heeft ook de wereld geschapen en heeft dus ook de definitie van vrije wil geschapen. en die kan hij makkelijk veranderen als hij van de mensen houdt. hun keuze is dan iets beperkter (nu is het ook beperkt) en ze zijn altijd goed en toch hebben ze een vrije wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Op woensdag 06 maart 2002 14:56 schreef Caeruleus het volgende:

[..]

Volgens mij is dit niet een theistisch perspectief maar een pessimistisch perspectief.

Ik ben vrolijk en denk niet teveel aan ellende. Vind dus dat mijn vrolijkheid echt wel in verhouding staat tot de hoeveelheid ellende in mijn leven.
Probleem is alleen dat jouw stelling niet meer op gaat. :+
ik bedoel het totaal. als er 100 mensen vrolijk zijn valt dat in het niet bij de ellende van een oorlog bijvoorbeeld. over het algemeen is er volgens mij meer ellende dan plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49668

Geloven jullie in god dan?? En wat geloof je als je in god gelooft..
Dat hij bestaad toch? Maar waar is die dan volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Op woensdag 06 maart 2002 17:29 schreef DrayzeN het volgende:
Geloven jullie in god dan?? En wat geloof je als je in god gelooft..
Dat hij bestaad toch? Maar waar is die dan volgens jullie?
in de hemel. maar het gaat er zozeer niet over OF hij bestaat (een discussie die volgens mij geen oplossing heeft, de atheisten zijn van hun gelijk overtuigt alsmede de theisten en ik heb nog NOOIT iemand zien overlopen (behalve mezelf :) ik hop soms :) )). Maar over dat als hij bestaat hij wel zo geod is als hij zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik vind dit een koeiig topic. Het slaat weer volstrekt de plank mis en is meer bedoeld om tegen schenen te schoppen. Het niveau van veel posters laat duidelijk te wensen over.

Ik vind de hele stelling dikke onzin. God is geen sadist omdat WIJ een zooitje van de aarde maken. En om vervolgens te zeggen dat God de mens dan maar vreedzaam had moeten maken is helemaal dik cheap.

Maar mensen voeren oorlog uit God's naam en DAAROM is god is een sadist? Sorry, maar dat is dus echt onzin. Mensen voeren oorlog omdat ze een ander de kop in willen rammen. Daar wordt vervolgens een excuus voor gezocht en leiders vaak in de bijbel. Niet omdat het ook in de bijbel staat, maar omdat de bijbel het toestaat om tussen de regels door te lezen en ervan te maken wat je wilt.

In oorlogen zijn er verschillende groepen. Die ontstaan op basis van verschillen. De groepen proberen hun eigen identiteit te versterken. De groepen worden vaak gevormd door 1 of meer personen die de groep mobiliseren (zie de oorlogen in bosnie, etc). Het is voor deze leiders het makkelijkst om mensen aan te spreken op iets wat ze bijna allemaal hebben: geloof. Je kunt niet ontkennen dat veel mensen in ieder geval van de ouders iets mee hebben gekregen. Vaak doen ze er zelf niks mee, maar toch. Als er een tijd ontstaat dat er onvrede is, dan is het heel makkelijk voor bepaalde leider-figuren om mensen te mobiliseren door aan te spreken op iets wat ze allemaal hebben: een geloof. Geloof is vaak de grootste gemene deler (op huidskleur na). Zie de zogenaamde 'islam vs christianity' die door Osama gepredikt wordt. Osama doet exact wat ik hierboven beschrijf.

Het is zo goedkoop om al het slechte in de mens op God af te schuiven. Lijkt het je niet meer dan logisch dat daar een duivel verantwoordelijk voor is (ik geloof overigens in God, maar niet in een duivel)?

Maaruh; ga je eerst maar eens verdiepen in geloof. Dan mag je, wel onderbouwt met argumenten, een goede discussie proberen te starten. W&L is niet de plek waar je domme dingen roept die onderbouwt zijn met domme argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 06 maart 2002 17:39 schreef ParaDot het volgende:

[..]

in de hemel. maar het gaat er zozeer niet over OF hij bestaat
Nou als het er niet om gaat of ie bestaad is deze discussie toch onzinnig? Waarom discusseer je dan over iets/iemand die niet bestaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
God heeft de wereld geschapen en in de wereld is zeer veel kwaad. Het goede zou moeten overheersen aangezien God de wereld heeft geschapen. Maar dat doet het niet! het lijkt wel of god zelf slecht is! dat god de duivel is! dat hij dingen doet en die afschuifd op de duivel!

Mij valt het op dat theistische discussies altijd op niets uitlopen. niemand kan iemand ergens van overtuigen. hoe zou dat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

Op woensdag 06 maart 2002 14:36 schreef Lord_Salo het volgende:
Waarom geeft je je ouders niet de schuld, want zij hebben je gemaakt.
Iedereen is verantwoordelijk voor z'n eigen daden en zal vroeg of laat ervoor geboet worden.
Maar mijn ouders zijn niet almachtig en god volgens de meeste mensen wel.

Ik denk zelf dat god niet bestaat. Als hij wel bestaat is het een eikel of is hij niet almachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Op woensdag 06 maart 2002 18:18 schreef DrayzeN het volgende:

[..]

Nou als het er niet om gaat of ie bestaad is deze discussie toch onzinnig? Waarom discusseer je dan over iets/iemand die niet bestaad?
ik zeg niet dat hij niet bestaat. ik zeg dat dat niet zeker is maar dat we er in deze discussie wel vanuit gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Op woensdag 06 maart 2002 18:21 schreef ParaDot het volgende:
Mij valt het op dat theistische discussies altijd op niets uitlopen.
Waarom start je er dan een? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Op woensdag 06 maart 2002 18:22 schreef wieikke het volgende:

[..]

Maar mijn ouders zijn niet almachtig en god volgens de meeste mensen wel.

Ik denk zelf dat god niet bestaat. Als hij wel bestaat is het een eikel of is hij niet almachtig.
inderdaad. en mijn ouders hebben niet de wereld geschapen en de omgeving waarin ik opgroei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Op woensdag 06 maart 2002 18:23 schreef MADG0BLIN het volgende:

[..]

Waarom start je er dan een? :?
om proberen mensen van mijn punt te overtuigen. het is nogal naief, het gaat noooit lukken. maar ik probeer het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Op woensdag 06 maart 2002 18:25 schreef ParaDot het volgende:

[..]

maar ik probeer het toch.
Das waar, nooit geschoten is altijd mis. Maar ik denk dat ik me maar terugtrek uit dit topic, zoals je zei, komt toch niets uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Op woensdag 06 maart 2002 18:28 schreef MADG0BLIN het volgende:

[..]

Das waar, nooit geschoten is altijd mis. Maar ik denk dat ik me maar terugtrek uit dit topic, zoals je zei, komt toch niets uit. :)
dat terug trekken is nergens voor nodig. het is
• interresant
• je oefend in discusieren(alles draagd daar aan bij)

ik vind eht juist interresant als je meedoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Op woensdag 06 maart 2002 18:30 schreef ParaDot het volgende:

[..]

dat terug trekken is nergens voor nodig. het is
• interresant
• je oefend in discusieren(alles draagd daar aan bij)

ik vind eht juist interresant als je meedoet :)
Maar het komt toch nergens op uit, want ik weet waar ik in geloof en als andere mensen iets anders geloven ok, that's fine, maar het wordt toch een eindeloze discussie die nergens op uitdraait. Thnx anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Op woensdag 06 maart 2002 18:35 schreef MADG0BLIN het volgende:

[..]

Maar het komt toch nergens op uit, want ik weet waar ik in geloof en als andere mensen iets anders geloven ok, that's fine, maar het wordt toch een eindeloze discussie die nergens op uitdraait. Thnx anyway.
Maar ,NFI, zou het niet beter zijn als je open staat voor andere geloven etc. ikzelf doe dat ook. ik ben er nog niet helmaal uit wat ik nu geloof. maar we gaan een beetje offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Op woensdag 06 maart 2002 18:37 schreef ParaDot het volgende:

[..]

Maar ,NFI, zou het niet beter zijn als je open staat voor andere geloven etc. ikzelf doe dat ook. ik ben er nog niet helmaal uit wat ik nu geloof. maar we gaan een beetje offtopic :)
Idd een beetje offtopic, maar ja.
Ik weet precies waar ik in geloof, en ik sta opzich ook wel open voor andere geloven, maar dit draait toch op niets uit, sorry. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie kan mij nou uitleggen in wat ie nou gelooft.. je gelooft ik god.. maar wie is god.. waar is ie.. is ut lucht?
Ik vat het nooit je bid ofzow en dan praat je met god.. maar is god niet gewoon een fantasie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Ging ff iets fout sorry. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Op woensdag 06 maart 2002 18:45 schreef DrayzeN het volgende:
Wie kan mij nou uitleggen in wat ie nou gelooft.. je gelooft ik god.. maar wie is god.. waar is ie.. is ut lucht?
Ik vat het nooit je bid ofzow en dan praat je met god.. maar is god niet gewoon een fantasie?
ik geloof NIET in god. maar ik interreseer me er wel heel erg in! ik redeneer als volgt: voor heel veel mensen bestaat god en hij geeft hen hoop en warmte. dus hij bestaat. en waar: dat weet niemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het niet gewoon iemand die bestaad in mensen hun hart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Op woensdag 06 maart 2002 19:08 schreef DrayzeN het volgende:
Is het niet gewoon iemand die bestaad in mensen hun hart?
dan bestaat hij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoel ECHT in persoon.. niet als gedachte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
Het is zo goedkoop om al het slechte in de mens op God af te schuiven.
Het is niet alleen goedkoop; het is zelfs dikke onzin. Je kunt God verwijten dat Hij je een leven heeft gegeven waarin een cognitieve mogelijkheid besloten ligt, waardoor 'het slechte' in je zich kan ontwikkelen, maar ondertussen heb je er wél mee te maken en dien je, dikwijls tegen eigen gevoel in, er op de juiste wijze mee om te gaan. En dat begint al van jongs af aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 23:40

BaatZ

Prullenbakker :?

nou ben ik niet echt supergeloverig of zo, maar waar het op neerkomt is dat de goede Heer ons een keuze heeft gegeven, omdat hij ons als vrije mensen geschapen zou hebben.
Over het scheppen en zo, daar geloof ik totaal niet in, maar ellende en haat komt omdat we een keuze hebben om een pad te volgen dat ofwel makkelijk en simpel is (meestal niet de goede weg) of het pad dat leid naar vvrede en uiteindelijk verlossing.
Deze keuze is trouwens terug te voeren als de basis van ALLE religies, dus Boeddhisme, Christendom, Jodendom, Islam etc. het gaat om kiezen...

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Op woensdag 06 maart 2002 19:47 schreef Mad-Cow het volgende:
nou ben ik niet echt supergeloverig of zo, maar waar het op neerkomt is dat de goede Heer ons een keuze heeft gegeven, omdat hij ons als vrije mensen geschapen zou hebben.
Over het scheppen en zo, daar geloof ik totaal niet in, maar ellende en haat komt omdat we een keuze hebben om een pad te volgen dat ofwel makkelijk en simpel is (meestal niet de goede weg) of het pad dat leid naar vvrede en uiteindelijk verlossing.
Deze keuze is trouwens terug te voeren als de basis van ALLE religies, dus Boeddhisme, Christendom, Jodendom, Islam etc. het gaat om kiezen...
Maar hij heeft dus maar 2 opties gegeven waartussen je kan kiezen? dus niet echt een vrije wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
  • Laatst online: 07-07 13:36
Nogmaals uitleg over God, de mens en satan. Er zijn drie partijen. In het begin was de mens geschapen en leefde ze in pure harmonie met God. Toen besloot de mens afvallig te worden nadat ze verleid waren door de duivel. Ze wilden de appel van de kennis van goed en kwaad eten (veel mensen hebben dat nu nog steeds dat ze alles willen weten en bestuderen enzovoorts). God haalde hen toen uit het paradijs en maakte de mens stervelijk. De mens moest werken voor hun eten. Ze konden pijn lijden en dergelijke. Dat er nu zoveel oorlogen zijn en wapens en verkrachters enzo komt niet door God maar door een keus van de mens.

Wat zouden jullie liever hebben als jij God was. Je maakt een kind die eigenlijk een robot is en jou lief heeft omdat ie zo geprogrammeerd is. Of je maakt een kind met een vrije wil die uit zichzelf jou lief heeft. De mens heeft er een zooitje van gemaakt en schuiven het liefst dan de schuld af op God. Nu is de redenering zo van God bestaat niet want de mens heeft er een zooitje van kunnen maken. VAAAAAAG

Als ik een kind zou maken en dat kind vind in de toekomst een nog destructiever wapen uit dan dat er nu bestaat op aarde. Dan kun je mij niet verantwoordelijk stellen voor dat wapen. Ik heb een kind gemaakt en dat kind heeft besloten zo'n wapen te maken. Het is de verantwoordelijkheid van dat kind. Als wij mensen er zo'n ontzettende rotzooi van willen maken op aarde, en alles willen doen wat God liever niet heeft moeten we niet gaan zitten janken dat de wereld zo oneerlijk is. We moeten niet raar staan kijken dat er mensen bijvoorbeeld doodgaan aan geslachtsziekten alleen maar omdat de mens heeft uitgevonden dat je ook seks kunt hebben met meer dan 2 mensen tegelijkertijd. Neem je eigen verantwoording op je als je je eigen weg wilt gaan. Als je fouten maakt los je het ook zelf maar op.

Je kunt ook met God leven, Hij zou je vertellen wat het beste is in elke situatie en op die manier maak je geen brokken omdat je handelt met voorkennis over een situatie. Natuurlijk kun je dan nog steeds falen maar niemand zal lijden onder jou handelen. De duivel was vroeger een opper-engel. Hij was de engel van de muziek en was het lieverdje van God. Maar op een dag dacht hij dat ie net zo goed was als God en dat is fout beredeneerd. God is schepper en de duivel is een schepsel, klein verschil :)
Dus God stuurt satan weg, satan verleid nog een aantal andere engelen en ze gaan moeilijk doen tegen God. Dus God gooide ze de hemel uit de afgrond in. De duivel wil ons nu doen geloven dat we eigen God kunnen zijn, waarom omdat die bastard jaloers is op de mens. Omdat de mens keer op keer weer een kans krijgt van God. Wij zijn nu het lieverdje van God dus de duivel wil niks liever dan ons uit de weg ruimen zodat hij weer het lieverdje kan zijn.

De duivel heeft gewoon liefdesverdriet en is ondertussen zo verbitterd geraakt dat ie door en door slecht is geworden en het verdient om voor eeuwig te branden in de hel.

Dus kom niet aan met verhalen als: Tsja, uhm er is zoveel onrecht op de wereld dus God bestaat niet.
Het is zo van: God bestaat wel maar de mens is te eigenwijs om ook maar iets aan te nemen van Hem en veroorzaakt op die manier onrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
Op woensdag 06 maart 2002 20:46 schreef ParaDot het volgende:

[..]

Maar hij heeft dus maar 2 opties gegeven waartussen je kan kiezen? dus niet echt een vrije wil
Dat klopt.
Een mens heeft standaard ook geen vrije wil om vóór of tegen God te 'kiezen' (binnen de christelijke visie). Feit is dat we leven in een gebroken wereld waarin de mens van nature uit zichzelf onmachtig is om God te kennen, aangezien hij zijn werkelijke vrijheid om al of niet te gehoorzamen (inderdaad: slecht 2 opties) al in het begin heeft verspeeld (Genesis 3). We zijn alles en iedereen gehoorzaam, behalve God.

Dus in dat verband is de vrije wil slechts een illusie, wat weer niet betekent dat je wél de vrijheid hebt om bijvoorbeeld bij een kruising verschillende kanten op te gaan.

Maar wat met die vrije wil eigenlijk bedoeld wordt, is het feit dat de liefde tussen God en de mens alleen op basis van vrijwilligheid tot stand kan worden gebracht, waarbij God de absolute initiator is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoom
Oi, ik wist helemaal niet dat er ook een uitknop van m'n computer op m'n toetsebord zat.....en dat moet ik weer net uitvinden tijdens het typen.
Op woensdag 06 maart 2002 21:34 schreef wustenveld het volgende:
Nogmaals uitleg over God, de mens en satan. Er zijn drie partijen. In het begin was de mens geschapen en leefde ze in pure harmonie met God. Toen besloot de mens afvallig te worden nadat ze verleid waren door de duivel. Ze wilden de appel van de kennis van goed en kwaad eten (veel mensen hebben dat nu nog steeds dat ze alles willen weten en bestuderen enzovoorts). God haalde hen toen uit het paradijs en maakte de mens stervelijk. De mens moest werken voor hun eten. Ze konden pijn lijden en dergelijke. Dat er nu zoveel oorlogen zijn en wapens en verkrachters enzo komt niet door God maar door een keus van de mens.
1 Waarom zag God niet aankomen dat de duivel de duivelachtige daden ging doen toen de duivel nog een engel was?

2 Toen God wel wist dat de duivel niet vriendelijk meer deed....waarom heeft hij de duivel niet gewoon "verwijderd"

3 Waarom zou god de mens moeten straffen omdat ze vatbaar zijn voor de duivel? Daar heeft ie zelf voor gezorgt, en de straf slaat nergens op. Als god de mens in blijheid zou willen leven, waarom zou hij de mensen dan straffen? Het is toch duidelijk dat niemand daarvan beter geworden is. Misschien komt het wel omdat god een sadist is :P
Wat zouden jullie liever hebben als jij God was. Je maakt een kind die eigenlijk een robot is en jou lief heeft omdat ie zo geprogrammeerd is. Of je maakt een kind met een vrije wil die uit zichzelf jou lief heeft.
Inderdaad: of god houd gewoon van zichzelf, en hij heeft mensen gemaakt met een vrije wil, omdat hij zichzelf dan stoerder zou voelen dan als mensen zonder vrij wil van hem houden. Hij doet het gewoon voor zichzelf, niet voor het algemeen belang :P
De mens heeft er een zooitje van gemaakt en schuiven het liefst dan de schuld af op God. Nu is de redenering zo van God bestaat niet want de mens heeft er een zooitje van kunnen maken. VAAAAAAG
NOU wat vaag. We zitten met een almachtig wezen, die ook nog eens "goed" is, en met een "zooitje". Hoe kan dat wezen dit nou laten gebeuren?
Als ik een kind zou maken en dat kind vind in de toekomst een nog destructiever wapen uit dan dat er nu bestaat op aarde. Dan kun je mij niet verantwoordelijk stellen voor dat wapen. Ik heb een kind gemaakt en dat kind heeft besloten zo'n wapen te maken. Het is de verantwoordelijkheid van dat kind.
Het verschil zit em in de almachtigheid en alwetendheid....van een kind weet je niet wat het word, en god wist wel hoe de mens in elkaar zou zitten toen ie ze maakte. Het is al helemaal flauw van hem om geen enkele verantwoordelijkheid voor zijn schepping te nemen als het fout gaat, en alles wat goed gaat aan zichzelf toe te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19806

NOU wat vaag. We zitten met een almachtig wezen, die ook nog eens "goed" is, en met een "zooitje". Hoe kan dat wezen dit nou laten gebeuren?
Het is nog veel simpeler allemaal:

God is het enige wezen dat kan scheppen, hij is dus de bron van alle dingen.
Eenvoudige conclusie: ook het kwaad komt uit god zelf. Dit staat zelfs ergens in de bijbel: 'ben ik ook niet de schepper van het kwaad?' oid. En met het kwaad alle narigheid.

Dus wie is de uiteindelijke bron van de ellende in de wereld?
God himself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op woensdag 06 maart 2002 17:51 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

Het is zo goedkoop om al het slechte in de mens op God af te schuiven. Lijkt het je niet meer dan logisch dat daar een duivel verantwoordelijk voor is (ik geloof overigens in God, maar niet in een duivel)?
lees eens ff je laatste zin nog een keer knul... je gelooft WEL in god maar NIET in de duivel?? dat gaat dus niet he! als je in god gelooft geef je ook aan de er een duivel is zoals jij het nu zegt zeg je van ik geloof in een god maar er is geen duivel... klopt niet helemaal... aangezien het feit goed en kwaad niet zonder elkaar kunnen! geen god geen duivel... wel god wel duivel...

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

lees allen: "Waren de goden kosmonauten Erich von Däniken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
1 Waarom zag God niet aankomen dat de duivel de duivelachtige daden ging doen toen de duivel nog een engel was?
=====
God zag dit wel aankomen, het is allemaal onderdeel van Zijn plan.
=====
2 Toen God wel wist dat de duivel niet vriendelijk meer deed....waarom heeft hij de duivel niet gewoon "verwijderd"
===
De duivel is verwijderd uit de hemel en hij maakt het de mensen nu moeilijk. Waarom? Om ons mensen heel bewust voor God te laten kiezen. Als de mens niet voor God kiest kan satan je leven verpesten. God wil de mens dicht bij Hem hebben. Dat gaat misschien wel makkelijker zonder duivel maar het leven hoort nu niet makkelijk te zijn anders worden we allemaal slappe piemeltjes.
======
3 Waarom zou god de mens moeten straffen omdat ze vatbaar zijn voor de duivel? Daar heeft ie zelf voor gezorgt, en de straf slaat nergens op. Als god de mens in blijheid zou willen leven, waarom zou hij de mensen dan straffen? Het is toch duidelijk dat niemand daarvan beter geworden is. Misschien komt het wel omdat god een sadist is :P
[..]
=====
God straft de mens niet omdat we vatbaar zijn voor de duivel. God heeft ons de mogelijkheid gegeven om vatbaar te zijn voor de duivel. We kunnen ook onaantastbaar worden door ons dicht bij God te begeven. God is schepper en is het waard om aanbeden te worden omdat Hij ons geschapen heeft. Als wij voor Hem kiezen en ons aan Zijn principes houden is er niks aan de hand. Dan leven we zoals Hij het bedoeld heeft en worden we door Hem gezegend. Leven we volgens onze eigen principes moeten we onszelf zegenen.
God wil de mensen in blijheid laten leven, in vrijheid zelfs. Maar daartegenover staat dat we wel met Hem moeten leven. En om bij God te komen is er maar één weg en dat is Jezus. Dus als we Jezus aannemen in ons leven kunnen we bij God komen en kunnen we van Hem vernemen hoe wij zouden moeten leven, of zelfs wie we eigenlijk zijn. Dan worden we niet getreiterd door de duivel want hij durft dan niet eens in je buurt te komen.
=====

Inderdaad: of god houd gewoon van zichzelf, en hij heeft mensen gemaakt met een vrije wil, omdat hij zichzelf dan stoerder zou voelen dan als mensen zonder vrij wil van hem houden. Hij doet het gewoon voor zichzelf, niet voor het algemeen belang :P
[..]
===
Ben je jaloers op God omdat Hij zo machtig is dat Hij dat gewoon kan maken? God vind zichzelf inderdaad superstoer. Voel jij je ook niet goed als iemand uit zichzelf met jou omgaat en van je houd zonder dat je die persoon daartoe moet dwingen of eerst helemaal in elkaar moet beuken voordat je geliefd wordt. Als iemand van je houd en om je geeft geeft dat een egoboost. Als wij niet voor God kiezen wordt ie jaloers. Dat is God, maar God heeft daar alle recht toe want Hij is schepper. Maar omdat Hij zo groot is hoeven wij niet jaloers te zijn. God wil ons alles geven, in Hem is alles mogelijk. Alleen moeten we voor Hem leven en alles wat we doen zou dan voor Hem zijn.
===

[..]
======
God KAN ingrijpen, in één seconde kan de hele wereld in harmonie met elkaar leven. In één seconde kan elke slechte gedachte bij elk mens verdwenen zijn. Maar dit doet God niet omdat dit puur machtsvertoon is. God is geen patsertje die moet laten zien dat Hij de sterkste is. Dit doet Hij in het klein. De duivel houdt van machtsvertoon, dit doet hij door mensen te bezetten of door magie, vervloekingen die mensen kunnen doen. God is nederig en wilt dienen en is geen macho die wil laten zien hoe groot Hij is. Dat heeft God vroeger wel gedaan. Denk aan de zondvloed, denk aan Sodom en Gomorra en in de toekomst zal God heel erg duidelijk aanwezig zijn als Hij het niet langer meer pikt van de mens, je kunt niet altijd lief blijven.
======
Het verschil zit em in de almachtigheid en alwetendheid....van een kind weet je niet wat het word, en god wist wel hoe de mens in elkaar zou zitten toen ie ze maakte. Het is al helemaal flauw van hem om geen enkele verantwoordelijkheid voor zijn schepping te nemen als het fout gaat, en alles wat goed gaat aan zichzelf toe te wijzen.
=====
God heeft geen verantwoordelijkheid over de mens. De mens is hier op aarde neergezet met een opdracht. Wij mensen zijn de baas over de aarde, de natuur, de dieren. God is zeg maar de directeur over de hele schepping en wij zijn afdelingshoofd van de afdeling aarde. De directeur bestuurd Zijn afdelingshoofden door Zijn woord. Er is papier gesteld hoe we onze afdeling moeten besturen. God laat dit ook weten via diverse profeten die het weer doorverteld aan de overige afdelingshoofden. Sommige afdelingshoofden luisteren hier naar en anderen gaan hun eigen gang. De directeur is al een hele tijd niet meer aanwezig in het pand maar is vertrokken met de opdracht om onze verantwoordelijkheid te nemen over het bestuur van alles. Zometeen komt God terug in de vorm van Jezus op aarde om te zien wat de afdelingshoofden ervan gemaakt hebben en komt tot de conclusie (iets wat hij al wist) dat het een zooitje is geworden. De directeur grijpt dan persoonlijk in en gaat ONZE rotzooi opruimen.

Het is net alsof wij zijn aangesteld om op het huis van een huismeester te passen. De huismeester gaat op vakantie en vertrouwd erop dat als hij terugkomt het huis er net zo uit ziet als eerst, of beter nog dat het huis erop vooruit gegaan is. Als de oppasser (wij dus) er een zooitje van maakt en de eigenaar komt thuis en ziet dat het huis een rotzooi is of misschien zelfs half ingezakt is is hij teleurgesteld in de beheerders.

Het is toch echt ONZE verantwoordelijkheid hoe het er hier op aarde toe gaat en niet die van God. God weet het wel van te voren maar Hij wil dat wij zo wijs en sterk zijn om het zelf te kunnen doen. Hij wil Zijn koninkrijk met ons delen en sommige mensen willen mee regeren en andere mensen zijn te lui en gaan hun eigen gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
Op donderdag 07 maart 2002 10:07 schreef PWA het volgende:
El ASTRONOTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Niet online

PWA

Op donderdag 07 maart 2002 11:11 schreef Lord_Salo het volgende:

[..]

El ASTRONOTO

[of-topic]
is het niet: "The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist"
[/of-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoom
Op donderdag 07 maart 2002 11:43 schreef PWA het volgende:

[of-topic]
is het niet: "The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist"
[/of-topic]
Ik heb 'em ondertussen op wel 30 verschillende manieren geschreven zien worden, dus ik zou er me maar niet te veel mee bezig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31777

Op donderdag 07 maart 2002 12:08 schreef Gnoom het volgende:

[..]

Ik heb 'em ondertussen op wel 30 verschillende manieren geschreven zien worden, dus ik zou er me maar niet te veel mee bezig houden.
Gelijk hoe, als hij niet bestaat kan het ook niet zijn bedoeling zijn de mensen in hem te doen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Op donderdag 07 maart 2002 10:07 schreef PWA het volgende:
Oh kom op, kom niet met dat totaal dwaze boek aanzetten, ik zal even de search hanteren... hold on.

Oke, check deze links eens:

http://www.worldsocialism.org/spgb/mar01/science.html
http://www.bbc.co.uk/science/horizon/nasca_script.shtml
http://www.debunker.com/texts/vondanik.html
http://www.skepdic.com/vondanik.html
http://www.monk.com/placestogo/sandiego/sddaniken.html
http://www.nyask.com/Essay1999.htm
http://www.nasca.org.uk/Strange_Maps/strange_maps.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoom
Op donderdag 07 maart 2002 11:05 schreef wustenveld het volgende:

Dus god vindt de duivel helemaal geen probleem?
De duivel is verwijderd uit de hemel en hij maakt het de mensen nu moeilijk. Waarom? Om ons mensen heel bewust voor God te laten kiezen.
Hij werkt dus gewoon lekker samen met god.
Als de mens niet voor God kiest kan satan je leven verpesten. God wil de mens dicht bij Hem hebben. Dat gaat misschien wel makkelijker zonder duivel maar het leven hoort nu niet makkelijk te zijn anders worden we allemaal slappe piemeltjes.
ER zit geen enkel nadeel aan slap zijn als je je kracht niet bodig hebt, omdat het leven toch makkelijk is. Het is dus ook helemaal nergens voor nodig om het ons moeilijk te maken...behalve als ie sadist is natuurlijk.
God is schepper en is het waard om aanbeden te worden omdat Hij ons geschapen heeft.
Aanbidding va n iets wat jou gemaakt heeft lijkt me eigenlijk nergens op slaan, behalve als het nu nog steeds goede daden zou doen, maar hij straft vooral, en heeft ook nog eens de duivel gemaat om ons te irriteren.
Als wij voor Hem kiezen en ons aan Zijn principes houden is er niks aan de hand. Dan leven we zoals Hij het bedoeld heeft en worden we door Hem gezegend. Leven we volgens onze eigen principes moeten we onszelf zegenen.
We leven toch altijd zoals hij het bedoelt heeft? Hoe kan het nou anders zijn? Hij weet toch van tevoren wat er zou gebeuren.
God wil de mensen in blijheid laten leven, in vrijheid zelfs. Maar daartegenover staat dat we wel met Hem moeten leven.
Beetje zielig dat ie eerst iets terug wil hebben voordat ie het geeft.
Ben je jaloers op God omdat Hij zo machtig is dat Hij dat gewoon kan maken?
Jaloers op god? misschien een klein beetje :P
God vind zichzelf inderdaad superstoer. Voel jij je ook niet goed als iemand uit zichzelf met jou omgaat en van je houd zonder dat je die persoon daartoe moet dwingen of eerst helemaal in elkaar moet beuken voordat je geliefd wordt. Als iemand van je houd en om je geeft geeft dat een egoboost. Als wij niet voor God kiezen wordt ie jaloers. Dat is God, maar God heeft daar alle recht toe want Hij is schepper. Maar omdat Hij zo groot is hoeven wij niet jaloers te zijn. God wil ons alles geven, in Hem is alles mogelijk. Alleen moeten we voor Hem leven en alles wat we doen zou dan voor Hem zijn.
Dat stukkie vind ik echt helemaaaaaal niet kloppen bij dat stuk wat erna komt: eerst zeg je dat ie zichzelf stoer vind, maar dan weer dat ie nederig is, en geen macho :?
God KAN ingrijpen, in één seconde kan de hele wereld in harmonie met elkaar leven. In één seconde kan elke slechte gedachte bij elk mens verdwenen zijn. Maar dit doet God niet omdat dit puur machtsvertoon is.
Puur machtvertoon? Iedereen in harmonie met elkaar weegt niet op tegen het idee dat het puut machtsvertoon zou zijn?
God is geen patsertje die moet laten zien dat Hij de sterkste is. Dit doet Hij in het klein. De duivel houdt van machtsvertoon, dit doet hij door mensen te bezetten of door magie, vervloekingen die mensen kunnen doen. God is nederig en wilt dienen en is geen macho die wil laten zien hoe groot Hij is. Dat heeft God vroeger wel gedaan. Denk aan de zondvloed, denk aan Sodom en Gomorra en in de toekomst zal God heel erg duidelijk aanwezig zijn als Hij het niet langer meer pikt van de mens, je kunt niet altijd lief blijven.
BEETJE onzin om het eerst zover te laten komen, en dan opeens heel stoer te doen
God heeft geen verantwoordelijkheid over de mens. De mens is hier op aarde neergezet met een opdracht. Wij mensen zijn de baas over de aarde, de natuur, de dieren. God is zeg maar de directeur over de hele schepping en wij zijn afdelingshoofd van de afdeling aarde. De directeur bestuurd Zijn afdelingshoofden door Zijn woord. Er is papier gesteld hoe we onze afdeling moeten besturen. God laat dit ook weten via diverse profeten die het weer doorverteld aan de overige afdelingshoofden. Sommige afdelingshoofden luisteren hier naar en anderen gaan hun eigen gang. De directeur is al een hele tijd niet meer aanwezig in het pand maar is vertrokken met de opdracht om onze verantwoordelijkheid te nemen over het bestuur van alles.
Waarom neemt ie in hemelsnaam zelf de verantwoordelijkheid niet?
Zometeen komt God terug in de vorm van Jezus op aarde om te zien wat de afdelingshoofden ervan gemaakt hebben en komt tot de conclusie (iets wat hij al wist) dat het een zooitje is geworden. De directeur grijpt dan persoonlijk in en gaat ONZE rotzooi opruimen.
Hij kan nu ook al ingrijpen, en hij kan ook al zien wat er gebeurt, daar hoeft ie net voor op aarde te komen, dus echt nuttig lijkt me dit niet.
Het is net alsof wij zijn aangesteld om op het huis van een huismeester te passen. De huismeester gaat op vakantie en vertrouwd erop dat als hij terugkomt het huis er net zo uit ziet als eerst, of beter nog dat het huis erop vooruit gegaan is. Als de oppasser (wij dus) er een zooitje van maakt en de eigenaar komt thuis en ziet dat het huis een rotzooi is of misschien zelfs half ingezakt is is hij teleurgesteld in de beheerders.
Klein detail: hij heeft de beheerders zelf gemaakt.

Best leuk dat je zelf zegt dat god op vakantie is.
Het is toch echt ONZE verantwoordelijkheid hoe het er hier op aarde toe gaat en niet die van God. God weet het wel van te voren maar Hij wil dat wij zo wijs en sterk zijn om het zelf te kunnen doen. Hij wil Zijn koninkrijk met ons delen en sommige mensen willen mee regeren en andere mensen zijn te lui en gaan hun eigen gang.
Hij weet wat er gaat gebeuren, maar hij wil dat het anders is :? :? :? :? Waar slaat dit nou op? waat heeft hij nou aan dat willen, terwijl hij WEET dat het toch niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Niet online

PWA

Op donderdag 07 maart 2002 13:23 schreef Morgoth het volgende:

[..]

Oh kom op, kom niet met dat totaal dwaze boek aanzetten, ik zal even de search hanteren.....
[of-topic]
Je hoeft ook niet met alles eens te zijn of geloven, doe ik zeker ook niet. Maar ik ben zelf in Egypte geweest en het is echt niet voor te stellen.
Het boek leek me wel "leuk" voor mensen hier.
[/of-topic]

edit:
Thanx for the linx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28926

goeiemiddag.

De wereld is door god geschapen, en als hij goed zou zijn zou er toch veel minder ellende als positive dingen moeten zijn? er zijn wel mensen blij, maar een oorlog compenseerd dat.

stel: ik ben een sadist en ik nem een mierenhoop mee naar huis. ik pest de mieren met allerlei ziektes e.d en laat ze geloven dat iemand anders dat deed. en dat ik er ben om zo te beschermen.

Volgens mij heb jij teveel naar devil's advocate gekeken, dit is namelijk ook wat beweert wordt door Al Pacino (als the Devil himself) in deze film. Tis alleen jammer dat ze niet bestaan en dat je dus eigenlijk een onzin topic ben begonnen }:O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
Ok, ik ga me even in de discussie mengen.
Ten eerste. De topictitel is dus ontzettende onzin. Waarom? Ik zal het (proberen) uit te leggen.

Ik heb niet lang geleden de Heer Jezus aangenomen (ter info: dat houdt in dat je bent bekeerd). Sindsdien zijn er veel dingen voor mij veranderd. Mede doordat ik erg diep in dat duistere wereldje heb gezeten. Ik geloofde niet in God (of wou het niet geloven) en vond hetc allemaal onzin. Ik leer meisje kennen (christelijk) leer meer over geloof, begin dingen te zien/mee te maken, en kom uiteindelijk tot geloof. Nu pas zie ik waar ik mij tijden lang mee bezig heb gehouden, waar ik in heb gezeten, en ik ben heel blij dat de Heer mij hieruit heeft gehaald. Ik heb nu gemerkt dat God wel goed is en de duivel niet.

Ok, waarom gelooft de een dan wel en de ander niet?
Zoals al eerder is gezegd heeft God ons een eigen wil gegeven. Hij laat ons zelf keuzes maken in ons leven. Het eenigste wat hij doet is jouw sturen. Maar de duivel doet prezies hetzelfde, en heeft niks liever dan jouw van het geloof afhouden, zodat God, die hem uit de Hemel heeft verbannen, minder aanbidders krijgt. En waarom doet hij dit? Omdat hij verbannen is door God omdat hij dacht net zo sterk en machtig te zijn. EN hoewel God sterker is en uiteindelijk zal winnen, heeft de duivel genoeg macht en kracht om de mensen te manipuleren zonder dat ze dit zelf merken. En ik weet nu zeker dat ze beiden bestaan aangezien ik ze beiden aan hetw erk heb gezien (en sommigen van jullie weten waarswchjinlijk wel dat dit niet altijd aangename ervaringen zijn)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op vrijdag 08 maart 2002 00:38 schreef NukeZz het volgende:
Ok, ik ga me even in de discussie mengen.
Ten eerste. De topictitel is dus ontzettende onzin. Waarom? Ik zal het (proberen) uit te leggen.

Ik heb niet lang geleden de Heer Jezus aangenomen (ter info: dat houdt in dat je bent bekeerd). Sindsdien zijn er veel dingen voor mij veranderd. Mede doordat ik erg diep in dat duistere wereldje heb gezeten. Ik geloofde niet in God (of wou het niet geloven) en vond hetc allemaal onzin. Ik leer meisje kennen (christelijk) leer meer over geloof, begin dingen te zien/mee te maken, en kom uiteindelijk tot geloof. Nu pas zie ik waar ik mij tijden lang mee bezig heb gehouden, waar ik in heb gezeten, en ik ben heel blij dat de Heer mij hieruit heeft gehaald. Ik heb nu gemerkt dat God wel goed is en de duivel niet.

Ok, waarom gelooft de een dan wel en de ander niet?
Zoals al eerder is gezegd heeft God ons een eigen wil gegeven. Hij laat ons zelf keuzes maken in ons leven. Het eenigste wat hij doet is jouw sturen. Maar de duivel doet prezies hetzelfde, en heeft niks liever dan jouw van het geloof afhouden, zodat God, die hem uit de Hemel heeft verbannen, minder aanbidders krijgt. En waarom doet hij dit? Omdat hij verbannen is door God omdat hij dacht net zo sterk en machtig te zijn. EN hoewel God sterker is en uiteindelijk zal winnen, heeft de duivel genoeg macht en kracht om de mensen te manipuleren zonder dat ze dit zelf merken. En ik weet nu zeker dat ze beiden bestaan aangezien ik ze beiden aan hetw erk heb gezien (en sommigen van jullie weten waarswchjinlijk wel dat dit niet altijd aangename ervaringen zijn)
wat is de reden dat je bent gaan geloven?? omdat je vriendin dat wilde??? omdat je dat zelf wilde of je had gewoon geen idd waar je mee bezig was en zocht een nieuw iets??

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
[quote]Op donderdag 07 maart 2002 11:05 schreef wustenveld het volgende:
=====

wat nou plan als hij zelf denkt het beter te kunnen laat hem maar hier komen en het zelf doen!
===
De duivel is verwijderd uit de hemel en hij maakt het de mensen nu moeilijk. Waarom? Om ons mensen heel bewust voor God te laten kiezen. Als de mens niet voor God kiest kan satan je leven verpesten. God wil de mens dicht bij Hem hebben. Dat gaat misschien wel makkelijker zonder duivel maar het leven hoort nu niet makkelijk te zijn anders worden we allemaal slappe piemeltjes.
waarom zouden we moeten kiezen op deze manier dwingt hij ons een keuze te maken!! een mening op dringen is niet zo positief iets
[..]
=====
God straft de mens niet omdat we vatbaar zijn voor de duivel. God heeft ons de mogelijkheid gegeven om vatbaar te zijn voor de duivel. We kunnen ook onaantastbaar worden door ons dicht bij God te begeven. God is schepper en is het waard om aanbeden te worden omdat Hij ons geschapen heeft. Als wij voor Hem kiezen en ons aan Zijn principes houden is er niks aan de hand. Dan leven we zoals Hij het bedoeld heeft en worden we door Hem gezegend. Leven we volgens onze eigen principes moeten we onszelf zegenen.
God wil de mensen in blijheid laten leven, in vrijheid zelfs. Maar daartegenover staat dat we wel met Hem moeten leven. En om bij God te komen is er maar één weg en dat is Jezus. Dus als we Jezus aannemen in ons leven kunnen we bij God komen en kunnen we van Hem vernemen hoe wij zouden moeten leven, of zelfs wie we eigenlijk zijn. Dan worden we niet getreiterd door de duivel want hij durft dan niet eens in je buurt te komen.
waarom heeft hij ons dan uberhaubt vatbaar gemaakt... het hele nut gaat dan toch al verloren... en je zegt zelf dat we vat baar zijn ervoor dus of we nou dicht bij god zitten of niet dat maakt geen drol uit...
4: Inderdaad: of god houd gewoon van zichzelf, en hij heeft mensen gemaakt met een vrije wil, omdat hij zichzelf dan stoerder zou voelen dan als mensen zonder vrij wil van hem houden. Hij doet het gewoon voor zichzelf, niet voor het algemeen belang :P
[..]
===
Ben je jaloers op God omdat Hij zo machtig is dat Hij dat gewoon kan maken? God vind zichzelf inderdaad superstoer. Voel jij je ook niet goed als iemand uit zichzelf met jou omgaat en van je houd zonder dat je die persoon daartoe moet dwingen of eerst helemaal in elkaar moet beuken voordat je geliefd wordt. Als iemand van je houd en om je geeft geeft dat een egoboost. Als wij niet voor God kiezen wordt ie jaloers. Dat is God, maar God heeft daar alle recht toe want Hij is schepper. Maar omdat Hij zo groot is hoeven wij niet jaloers te zijn. God wil ons alles geven, in Hem is alles mogelijk. Alleen moeten we voor Hem leven en alles wat we doen zou dan voor Hem zijn.
hier spreek je jezelf een aantal keren tegen! 1st zeg je dat hij almachtig is en macho figuur is daarna zeg je dat hij onderdanig is... wat ook nog zoiets is god ziet zichzelf als oppermachtig nu is hij weer onderdanig en wij zijn ook zijn onderdanen (volgens de christenen) kortom wij zijn dan nog lager dan laag wij zijn de onderdanen van een onderdaan!!!
[..]
======
God KAN ingrijpen, in één seconde kan de hele wereld in harmonie met elkaar leven. In één seconde kan elke slechte gedachte bij elk mens verdwenen zijn. Maar dit doet God niet omdat dit puur machtsvertoon is. God is geen patsertje die moet laten zien dat Hij de sterkste is. Dit doet Hij in het klein. De duivel houdt van machtsvertoon, dit doet hij door mensen te bezetten of door magie, vervloekingen die mensen kunnen doen. God is nederig en wilt dienen en is geen macho die wil laten zien hoe groot Hij is. Dat heeft God vroeger wel gedaan. Denk aan de zondvloed, denk aan Sodom en Gomorra en in de toekomst zal God heel erg duidelijk aanwezig zijn als Hij het niet langer meer pikt van de mens, je kunt niet altijd lief blijven.
en waarom zou hij dat niet doen hij laat dus de hele aarde naar de klote gaan alleen omdat hij te lame is om het ff zelf te veranderen... ja en op de dag dat hij komt zullen ook een hoop mensen hem dit vertellen en hem er gruwelijk uiutlullen zodat hij met zijn staart tussen zijn poten terug rent uit de teerput waar hij vandaan kwam...

nu is hij weer almachtig en alwetend je blijft jezelf tegen spreken knul!
God heeft geen verantwoordelijkheid over de mens. De mens is hier op aarde neergezet met een opdracht. Wij mensen zijn de baas over de aarde, de natuur, de dieren. God is zeg maar de directeur over de hele schepping en wij zijn afdelingshoofd van de afdeling aarde. De directeur bestuurd Zijn afdelingshoofden door Zijn woord. Er is papier gesteld hoe we onze afdeling moeten besturen. God laat dit ook weten via diverse profeten die het weer doorverteld aan de overige afdelingshoofden. Sommige afdelingshoofden luisteren hier naar en anderen gaan hun eigen gang. De directeur is al een hele tijd niet meer aanwezig in het pand maar is vertrokken met de opdracht om onze verantwoordelijkheid te nemen over het bestuur van alles. Zometeen komt God terug in de vorm van Jezus op aarde om te zien wat de afdelingshoofden ervan gemaakt hebben en komt tot de conclusie (iets wat hij al wist) dat het een zooitje is geworden. De directeur grijpt dan persoonlijk in en gaat ONZE rotzooi opruimen.

dus nu is hij weer een dienaar en net was hij almachtig en alwetend en hij is nog meester van een afdeling je blijft jezelf tegen spreken...

hmmz nu weer huisbaas jonge jonge jonge het houd niet op

ik hou het wel bij mijn eigen gangetje! dan spreek ik in iedergeval geen onzin of ga ik mezelf tegen spreken...

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42894

God is Sadist; duivel is goed
Uiteraard is God een Sadist.

Noem jij dat goed of slecht ?

Is het goed om een Sadist te zijn of niet ?

Ik ben er alleszins ook ééntje.

Ik beken : ik heb er al ook gepijnigd voor mezelf.
En net als jij vind ik het niet leuk wanneer ik het lijdend voorwerp ben.

Dus volgens jou is God net zoals mij ? Ook Sadist ?

En jij ?

Eigenlijk ben ik er 100% zeker van dat jij net als mij ook een Sadist bent.

Jij hebt toch ook al iets of iemand gepijnigd voor jezelf.
En toch noem jij ook iemand die dit niet doet: Goed.

Waarom doen wij dat eigenlijk ?

We zijn zelf Sadisten en we veroordelen het bij iemand anders.

Is het omdat we zelf niet graag het lijden ondergaan ?
----------
En datgeen dat ons wel lijden toebrengt noemen we dan Sadist met een verwijtende toon.
----------

Mijn conclusie is het volgende :

Hoewel we zelf Sadisten zijn, zijn we eigenlijk aanhangers van de anti-Sadist.

Hopelijk bestaat de anti-Sadist want anders zitten we voor altijd met die Sadist opgescheept.

Brr, griezelig.

Goh, wij zijn slecht hé ?

Gelukkig dat we nog de duivel hebben die met plezier het lijdend voorwerp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
Op vrijdag 08 maart 2002 15:08 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]

wat is de reden dat je bent gaan geloven?? omdat je vriendin dat wilde??? omdat je dat zelf wilde of je had gewoon geen idd waar je mee bezig was en zocht een nieuw iets??
Er is geen waarom. Ik geloof omdat ik tot ontdekking kwam dat er wel degelijk een God is. Dit merk ik bijvoorbeeld aan dingen zoals gebeden die uitkomen of speciale gevoelens bij sommige dingen.
Ik geloof wel echt met mijn hart en niet omdat mijn vriendin dat zo graag wil. Dat is een vrij foute manier om te geloven lijkt mij.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
[quote]
Op vrijdag 08 maart 2002 15:30 schreef BOCmetalhead het volgende:
best wel veel met nog meer dingen van anderen er doorheen, makkelijk lezen trouwens ;)
Maar goed, ik spreek mezelf niet tegen. God is een dienaar maar God is tegelijkertijd ook opperbevelhebber van opperbevelhebber. Jezus Christus is onze redder, Koning, vriend, leider, herder. Maar Hij is ook onze dienaar, Jezus was de leider over zijn apostelen die Hij aangesteld had.
Jezus waste de voeten van de apostelen, een goed leider is een dienaar.

Verwarrend? Ja, best wel eigenlijk he. In het algemeen beeld van een leider past het plaatje niet dat een leider de voeten wast van de persoon die zijn wc's schoonmaakt. Ik zie de president van amerika nu ook niet de schoenen poetsen van een of andere wc dame. Maar toch deed Jezus dit, Jezus leerde ons om dienaar te zijn voor de medemens en voor God. En door aan te horen leer je niks, maar als jou leider die het jou probeert te leren zelf altijd in de praktijk brengt dan leer je het sneller. Jezus diende ons door te sterven en wij kunnen de kracht van dat sterven vrij zetten over ons leven door Hem aan te nemen in ons leven. Als we deze kracht vrij zetten dan zul je zien dat die zo sterk is dat je omgeving er ook door aangetast wordt op een positieve manier. Toen ik echt super extreem voor Jezus ging merkte ik dat de mensen die dicht bij mij stonden het veel beter mee ging. Mensen in mijn omgeving konden makkelijker over problemen heen komen, ging beter denken enz.

Doordat ik ergens aanwezig ben komt er zegen over die plek, ik ben ergens gaan werken en er kwam zegen over dat bedrijf. De ene grote klant na de andere komt eraan. Sinds dat ik daar werk is de omzet meer dan verdubbeld, en alleen maar door aanwezig te zijn. En dat komt niet doordat ik zo supergoed ben maar de de Heilige Geest die in mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hhmmzz, jaaahhaaa. we zijn nu zwaar offtopic bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:24
als er geen verdriet in deze wereld was, hoe zou je dan weten dat God een trooster is....

als er geen blijdschap is hoe zou je dan weten dat God zelf humoristisch is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31760

Op zaterdag 09 maart 2002 21:21 schreef wustenveld het volgende:

[..]

Maar goed, ik spreek mezelf niet tegen. God is een dienaar maar God is tegelijkertijd ook opperbevelhebber van opperbevelhebber. Jezus Christus is onze redder, Koning, vriend, leider, herder. Maar Hij is ook onze dienaar, Jezus was de leider over zijn apostelen die Hij aangesteld had.
Vriend? Je moet iets doen om mijn vriend te worden, dat ben je neit vanzelf. Ik ken hem niet, ik zie hem nooit, en hij zegt nooit gedag... spittle, wat een vriend.

Redder? Hmmz, ja ik kan me nog herinneren... Nee dat was een brandweer man...

Leider? Zoiets als Pim fortuyn of Rossenmuller?

Herder? Ik ben geen SCHAAP! Ik ben een WOLF!
Verwarrend? Ja, best wel eigenlijk he. In het algemeen beeld van een leider past het plaatje niet dat een leider de voeten wast van de persoon die zijn wc's schoonmaakt. Ik zie de president van amerika nu ook niet de schoenen poetsen van een of andere wc dame. Maar toch deed Jezus dit, Jezus leerde ons om dienaar te zijn voor de medemens en voor God. En door aan te horen leer je niks, maar als jou leider die het jou probeert te leren zelf altijd in de praktijk brengt dan leer je het sneller. Jezus diende ons door te sterven en wij kunnen de kracht van dat sterven vrij zetten over ons leven door Hem aan te nemen in ons leven. Als we deze kracht vrij zetten dan zul je zien dat die zo sterk is dat je omgeving er ook door aangetast wordt op een positieve manier. Toen ik echt super extreem voor Jezus ging merkte ik dat de mensen die dicht bij mij stonden het veel beter mee ging. Mensen in mijn omgeving konden makkelijker over problemen heen komen, ging beter denken enz.
Jouw bewijs is 1 boek.
Doordat ik ergens aanwezig ben komt er zegen over die plek, ik ben ergens gaan werken en er kwam zegen over dat bedrijf. De ene grote klant na de andere komt eraan. Sinds dat ik daar werk is de omzet meer dan verdubbeld, en alleen maar door aanwezig te zijn. En dat komt niet doordat ik zo supergoed ben maar de de Heilige Geest die in mij is.
Okee, en sinds dat jij bij dat bedrijf zit, gaat het slecht met MIJ, dat kom omdat de HG met jou is!
Wat een waardeloos bewijs.

Bewijs het door daar weg te gaan en een ander bedrijf te zegenen, dan is de kans dat het @ random is of door andere oorzaken komt al kleiner.

Jezus man. Ben ik nou zo slim of..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Laatst online: 12:47

Flapmo

and back is gigi!

De wereld is door god geschapen
God is machtiger dan de duivel
Dat neem jij aan, dat dat zo is is ieder voor zich..

Ik denk namelijk niet dat god de wereld heeft geschapen, evolutie theorie lijkt me heel wat beter. Ieder voor zich dus.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 10 maart 2002 13:46 schreef Flapmo het volgende:

[..]

Dat neem jij aan, dat dat zo is is ieder voor zich..

Ik denk namelijk niet dat god de wereld heeft geschapen, evolutie theorie lijkt me heel wat beter. Ieder voor zich dus.
Ja en ik denk dat JC graag een biertje dronk en daarom waanbeelden ging zien >:) Eehm ik ben het trouwens wel met je eens flapmo, want de evolutietheorie is een waterdicht bewijs. Gelovigen (in dit geval Christenen) hebben als enige bewijs "dat staat in de bijbel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Laatst online: 12:47

Flapmo

and back is gigi!

Totaal mee eens.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

Cyphax

Moderator LNX
Hrm.. ik zie dit topic ineens en ik reageer dus op de eerste post.

Ik heb me ook weleens afgevraagd waarom god per definitie goed is. De manier waarop ie beschreven wordt door christenen die ik ken, klinkt niet echt geweldig eigenlijk. Als je niet in god gelooft ga je naar de hel. MAW: of je een goed mens bent geweest telt dus niet mee, want ik ben de almachtige god en ik duld geen twijfel aan mijn bestaan.
Nou ik heb nooit bewijs gehad van het bestaan van een god, enne.. moet ik dan geloven in een god omdat ANDERE mensen dat zeggen?? Of omdat het in de bijbel staat?? oh komop zeg. Mijn vriendin is erg gelovig, zij zegt god GEVOELD te hebben. Enfin, ik dus niet. En ik vind 't wel best.
Ontopic weer; satan is een ex-engel en verbannen door god omdat ie... eh... okee, om een of andere reden.
Maar wie zegt dat god niet ooit een machtsgreep succesvol uitgevoerd zou hebben en satan van de troon gestoten heeft? Gaat erg ver, I know, maarja *IK* weet het niet, mensen die geloven in god weten het WEL (omdat ze niet anders willen weten over het algemeen) en daar komt mijn point ook op neer: ik was er niet bij. Daar overheen komt nog het feit dat ik niet geloof in een almachtige, liefhebbende god. Op 11 september vorig jaar was ie op vakantie anders?
Ik heb het gevoel dat, mocht er TOCH een god bestaan, deze:
- het geen zak kan schelen wat er met mensen gebeurt;
- helemaal niets KAN doen, dus niet machtig ofzo is.
Ik zou weleens willen weten waarom god als vader gezien wordt, terwijl ie z'n koters zo hun gang laat gaan?
Maar 'k hou het er toch bij dat ie niet bestaat. En als dat wel zo is: I dare ya, show yourself :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead

[..]

en dat geloof je zelf dat alleen omdat jij er werkt het berdijf beter is gaan draaien... kom op het bedrijf zat waarschijnlijk gewoon al in een groei! maar het komt zeker niet omdat jij er bent gaan werken!!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
Op maandag 11 maart 2002 00:36 schreef Cyphax het volgende:
Hrm.. ik zie dit topic ineens en ik reageer dus op de eerste post.

Ik heb me ook weleens afgevraagd waarom god per definitie goed is. De manier waarop ie beschreven wordt door christenen die ik ken, klinkt niet echt geweldig eigenlijk. Als je niet in god gelooft ga je naar de hel. MAW: of je een goed mens bent geweest telt dus niet mee, want ik ben de almachtige god en ik duld geen twijfel aan mijn bestaan.
Nou ik heb nooit bewijs gehad van het bestaan van een god, enne.. moet ik dan geloven in een god omdat ANDERE mensen dat zeggen?? Of omdat het in de bijbel staat?? oh komop zeg. Mijn vriendin is erg gelovig, zij zegt god GEVOELD te hebben. Enfin, ik dus niet. En ik vind 't wel best.
Ontopic weer; satan is een ex-engel en verbannen door god omdat ie... eh... okee, om een of andere reden.
Maar wie zegt dat god niet ooit een machtsgreep succesvol uitgevoerd zou hebben en satan van de troon gestoten heeft? Gaat erg ver, I know, maarja *IK* weet het niet, mensen die geloven in god weten het WEL (omdat ze niet anders willen weten over het algemeen) en daar komt mijn point ook op neer: ik was er niet bij. Daar overheen komt nog het feit dat ik niet geloof in een almachtige, liefhebbende god. Op 11 september vorig jaar was ie op vakantie anders?
Ik heb het gevoel dat, mocht er TOCH een god bestaan, deze:
- het geen zak kan schelen wat er met mensen gebeurt;
- helemaal niets KAN doen, dus niet machtig ofzo is.
Ik zou weleens willen weten waarom god als vader gezien wordt, terwijl ie z'n koters zo hun gang laat gaan?
Maar 'k hou het er toch bij dat ie niet bestaat. En als dat wel zo is: I dare ya, show yourself :+
Even over de 'hel-theorie' ik geloof dat alleen door-en-door verotte mensen naar de hel gaan. Mensen die Jezus nu niet aannemen zullen niet in één keer in de hemel komen. Ze zullen eerst in het dodenrijk belanden. Over een hele tijd (wanneer weet ik dus ook niet) zal er een laatste oordeel komen en moet iedereen (die dan nog leeft, die in het dodenrijk zijn en die in de hemel zijn) opnieuw beoordeelt worden. Maar dan aan de hand van zijn/haar hart, en niet zozeer of je Jezus had aangenomen. Je moet dan verantwoorden waarom je bepaalde dingen gedaan hebt. En zelfs als je iemand vermoord zou hebben en je hebt oprecht berouw (en God ziet dat wel) kom je nog in de Hemel. En had je heel je leven je hart op de juiste plaats, kom je ook in de Hemel.

Over 11 september zijn veel theorieën (onder andere de theorie dat het een aanval van satan was. Deze theorie komt door de gedachte dat NewYork een modern babylon is. En door de foto die is genomen dat er een duivels gezicht in de rook verscheen (http://www.faq-online.nl/Images/wtc1.jpg) en dat er kleine duiveltjes aan het dansen waren in de rook). Maar God was daar wel, een evangelische nieuwsdienst had getuigenissen gepubliceerd van mensen die in dat gebouw aanwezig waren. De site FAQ Online heeft deze berichten overgenomen en ze zijn te lezen op http://www.faq-online.nl/Nieuws/amerika.htm#7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
Ergens in dit topic werd gesproken over het feit dat er zoveel onrecht is doordat bijvoorbeeld goede mensen vroeg sterven en slechte mensen lang leven. Daarom is God een rotzak.

Ik heb een tijd nagedacht hierover en hierover met God gesproken om tot een antwoord te komen die niet kort door de bocht is. Mijn visie hierover is als volgt:

God wilt dat goede mensen niet te lang op een planeet leven waar zoveel slechte mensen rondlopen en roept ze tot Hem. De goede mensen die jong dood zijn mogen dus al heel snel bij God zijn en ware vrede ervaren. Mensen die slecht zijn mogen heel lang op deze planeet blijven rondlopen en mogen zien dat het langzaam achteruit gaat. De goede mens wordt dit bespaard. Daarom denk ik dat in de regel goede mensen eerder sterven dan slechte mensen.

---
God zegt het volgende hierover:

Rechtvaardige mensen verdwijnen; de vromen sterven te vroeg, maar niemand schijnt zich er iets van aan te trekken of zich af te vragen waarom dat gebeurt. Niemand schijnt te beseffen dat God hen wegneemt voordat de kwade dagen komen. Zij zullen in vrede rusten, allen die in hun leven de rechte weg bewandelen. Maar u: Kom hier, heksenzonen, kinderen van echtbrekers en overspelige vrouwen! Wie bespot u? Tegen wie trekt u gezichten en steekt u de tong uit? Kinderen van zondaars en leugenaars! Met veel overgave aanbidt u uw afgoden in de schaduw van elke boom en in de dalen slacht u uw kinderen als mensenoffers onder de overhangende rotsen. De gladde stenen in de dalen zijn uw goden. U aanbidt ze en zij, niet Ik, zijn uw erfenis. Moet dit alles Mij gelukkig maken? U hebt overspel gepleegd op de heuveltoppen, want u aanbidt daar uw afgoden en laat Mij in de steek. Achter gesloten deuren zet u uw afgodsbeelden op en aanbidt niet Mij, maar iemand anders. Dat is overspel, want u geeft deze afgoden uw liefde in plaats van Mij lief te hebben. U bracht geurig reukwerk en parfum als geschenk naar Moloch. U hebt ver gereisd, zelfs naar het dodenrijk, om nieuwe goden te vinden van wie u kon houden. U werd moedeloos tijdens het zoeken, maar u gaf het niet op. U sprak uzelf moed in en ging door. Waarom was u banger voor hen dan voor Mij? Hoe is het mogelijk dat u zelfs geen moment aan Mij hebt gedacht? Ben Ik te vriendelijk geweest, zodat u voor Mij geen angst voelt? En dan zijn daar uw 'gerechtigheid' en uw 'goede werken', maar die zullen u niet redden. Laten we maar eens kijken of uw hele verzameling afgoden u kan helpen als u schreeuwt om hulp! Zij zijn zo zwak dat de wind ze zonder moeite wegblaast! Ze tuimelen al om van een ademtocht. Maar wie op Mij vertrouwt, zal het land bezitten en mijn heilige berg erven. Ik zal zeggen: Herstel de weg! Haal de rotsen en stenen weg! Maak een goed begaanbare hoofdweg klaar voor de terugkomst van mijn volk uit gevangenschap. De hoge en doorluchtige, Die de eeuwigheid bewoont, de Heilige, zegt: Ik leef in die hoge en heilige plaats, maar ook bij ieder die berouwvol en nederig is; Ik verfris de nederigen en geef nieuwe moed aan mensen met een berouwvol hart. Want Ik zal niet altijd tegen u vechten, noch voor altijd mijn toorn op u loslaten; als Ik dat deed, zou de hele mensheid verdwijnen; mensen, die Ik Zelf gemaakt heb. Ik was boos en sloeg deze begerige mensen neer. Maar zij gingen gewoon door met zondigen en deden alles wat hun zondige hart wilde. Ik heb gezien wat zij doen, maar toch zal Ik hen genezen! Ik zal hen leiden en troosten, hen helpen met berouw hun zonden te belijden. Vrede, vrede voor hen, dichtbij en veraf, want Ik zal hen allemaal genezen. Maar zij die Mij blijven afwijzen, zijn als de rusteloze zee die nooit stilligt, maar altijd modder en vuil opwoelt. Voor hen, is er geen vrede!
---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37358

Op maandag 11 maart 2002 10:42 schreef wustenveld het volgende:
God wilt dat goede mensen niet te lang op een planeet leven waar zoveel slechte mensen rondlopen en roept ze tot Hem. De goede mensen die jong dood zijn mogen dus al heel snel bij God zijn en ware vrede ervaren. Mensen die slecht zijn mogen heel lang op deze planeet blijven rondlopen en mogen zien dat het langzaam achteruit gaat. De goede mens wordt dit bespaard. Daarom denk ik dat in de regel goede mensen eerder sterven dan slechte mensen.
Ah, kijk eens aan...dat opent mijn ogen. En ik maar denken dat het slecht ging met de wereld; natuurrampen, massamoorden, genocide, aanslagen...maar dat is dus eigenlijk gewoon ontzettend positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31777

Ergens in dit topic werd gesproken over het feit dat er zoveel onrecht is doordat bijvoorbeeld goede mensen vroeg sterven en slechte mensen lang leven. Daarom is God een rotzak.

Ik heb een tijd nagedacht hierover en hierover met God gesproken om tot een antwoord te komen die niet kort door de bocht is. Mijn visie hierover is als volgt:

---
God zegt het volgende hierover:

Rechtvaardige mensen verdwijnen; de vromen sterven te vroeg, maar niemand schijnt zich er iets van aan te trekken of zich af te vragen waarom dat gebeurt. Niemand schijnt te beseffen dat God hen wegneemt voordat de kwade dagen komen. Zij zullen in vrede rusten, allen die in hun leven de rechte weg bewandelen. Maar u: Kom hier, heksenzonen, kinderen van echtbrekers en overspelige vrouwen! Wie bespot u? Tegen wie trekt u gezichten en steekt u de tong uit? Kinderen van zondaars en leugenaars! Met veel overgave aanbidt u uw afgoden in de schaduw van elke boom en in de dalen slacht u uw kinderen als mensenoffers onder de overhangende rotsen. De gladde stenen in de dalen zijn uw goden. U aanbidt ze en zij, niet Ik, zijn uw erfenis. Moet dit alles Mij gelukkig maken? U hebt overspel gepleegd op de heuveltoppen, want u aanbidt daar uw afgoden en laat Mij in de steek. Achter gesloten deuren zet u uw afgodsbeelden op en aanbidt niet Mij, maar iemand anders. Dat is overspel, want u geeft deze afgoden uw liefde in plaats van Mij lief te hebben. U bracht geurig reukwerk en parfum als geschenk naar Moloch. U hebt ver gereisd, zelfs naar het dodenrijk, om nieuwe goden te vinden van wie u kon houden. U werd moedeloos tijdens het zoeken, maar u gaf het niet op. U sprak uzelf moed in en ging door. Waarom was u banger voor hen dan voor Mij? Hoe is het mogelijk dat u zelfs geen moment aan Mij hebt gedacht? Ben Ik te vriendelijk geweest, zodat u voor Mij geen angst voelt? En dan zijn daar uw 'gerechtigheid' en uw 'goede werken', maar die zullen u niet redden. Laten we maar eens kijken of uw hele verzameling afgoden u kan helpen als u schreeuwt om hulp! Zij zijn zo zwak dat de wind ze zonder moeite wegblaast! Ze tuimelen al om van een ademtocht. Maar wie op Mij vertrouwt, zal het land bezitten en mijn heilige berg erven. Ik zal zeggen: Herstel de weg! Haal de rotsen en stenen weg! Maak een goed begaanbare hoofdweg klaar voor de terugkomst van mijn volk uit gevangenschap. De hoge en doorluchtige, Die de eeuwigheid bewoont, de Heilige, zegt: Ik leef in die hoge en heilige plaats, maar ook bij ieder die berouwvol en nederig is; Ik verfris de nederigen en geef nieuwe moed aan mensen met een berouwvol hart. Want Ik zal niet altijd tegen u vechten, noch voor altijd mijn toorn op u loslaten; als Ik dat deed, zou de hele mensheid verdwijnen; mensen, die Ik Zelf gemaakt heb. Ik was boos en sloeg deze begerige mensen neer. Maar zij gingen gewoon door met zondigen en deden alles wat hun zondige hart wilde. Ik heb gezien wat zij doen, maar toch zal Ik hen genezen! Ik zal hen leiden en troosten, hen helpen met berouw hun zonden te belijden. Vrede, vrede voor hen, dichtbij en veraf, want Ik zal hen allemaal genezen. Maar zij die Mij blijven afwijzen, zijn als de rusteloze zee die nooit stilligt, maar altijd modder en vuil opwoelt. Voor hen, is er geen vrede!
---
Elk z'n waarheid, zou ik zo zeggen. ;) NOFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead

--
vind je dit niet erg bot gesteld zo van jij bent goed jij gaat lekker eerder dood! STEL dat het zo zou zijn de mensen die vroeg overlijden hebben ook nog kinderen (vaak nog op jonge leeftijd) veel vrienden enz die dit verlies de rest van hun leven (hoelang dat ook mag duren) bij hun dragen...
En hoe verklaar je dit dan mensen die vroeg overlijden als gevolg van een gruwelijk ongeluk dat verder buiten hun schuld... die mensen lijden ontzettend veel pijn om daarna vroeg dood te gaan...

ff een voorbeeld een vriendin van mij is 10 september op 19 jarige leeftijd bij een jetski ongeluk op bali om het leven gekomen... heeft veel pijn gehad en is naar aanleiding van haar verwondingen onderweg naar het ziekenhuis overleden... Ze had een zeer grote vrienden groep en veel familie die ze door alle narigheid met het lichaam naar nederland halen en overlijden heeft achter gelaten! IEMAND VAN 19 GEWOON!! nog in de bloei van haar leven en dan in 1 keer pats boem dood...

1 ding weet ik zeker het was haar tijd nog lang niet!

hoe verklaar jij/je god dit dan??? sorry hoor maar hier kan ik ff niet met mijn verstand bij!
als je hier een goed antwoord op weet vind ik je een knappe jongen!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
Op dinsdag 12 maart 2002 18:00 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]

vind je dit niet erg bot gesteld zo van jij bent goed jij gaat lekker eerder dood! STEL dat het zo zou zijn de mensen die vroeg overlijden hebben ook nog kinderen (vaak nog op jonge leeftijd) veel vrienden enz die dit verlies de rest van hun leven (hoelang dat ook mag duren) bij hun dragen...
En hoe verklaar je dit dan mensen die vroeg overlijden als gevolg van een gruwelijk ongeluk dat verder buiten hun schuld... die mensen lijden ontzettend veel pijn om daarna vroeg dood te gaan...

ff een voorbeeld een vriendin van mij is 10 september op 19 jarige leeftijd bij een jetski ongeluk op bali om het leven gekomen... heeft veel pijn gehad en is naar aanleiding van haar verwondingen onderweg naar het ziekenhuis overleden... Ze had een zeer grote vrienden groep en veel familie die ze door alle narigheid met het lichaam naar nederland halen en overlijden heeft achter gelaten! IEMAND VAN 19 GEWOON!! nog in de bloei van haar leven en dan in 1 keer pats boem dood...

1 ding weet ik zeker het was haar tijd nog lang niet!

hoe verklaar jij/je god dit dan??? sorry hoor maar hier kan ik ff niet met mijn verstand bij!
als je hier een goed antwoord op weet vind ik je een knappe jongen!
Wees juist blij voor haar dat ze van deze aarde weg is, na dit leven op aarde is er nog steeds leven, alleen dan zonder pijn en zorgen. Ik heb ook een vriend gehad die jong is overleden. Hij was 16 en is doodgereden door een dronken automobilist. Maar ik ben juist blij voor de jongen dat hij weg is van deze aarde. Het zou egoïstisch van me zijn om te zeggen dat ie nog moet leven zodat ik een gezellige tijd met hem kan hebben.

Als mensen pijn lijden en vervolgens sterven dan is het goed dat ze sterven, anders moeten ze nog langer pijn lijden. En dat vind ik ook erg.

Na dit leven is er meer, veel meer dan alle pijn, schuld, onmacht op aarde. Als iemand dood gaat is het altijd zijn/haar tijd. En ik kan niet vertellen waarom het iemands tijd is, wel ben ik blij voor iemand als z'n tijd gekomen is. Mijn tijd komt ook nog wel en ik zie er naar uit, het lijkt me heerlijk om weg te zijn van deze aarde en Jezus in het echt te ontmoeten. Geef ik Hem een grote knuffel, maar ik moet geloof ik nog wat doen hier op aarde. Ik weet ook al wat, maar daar is nu de tijd nog niet voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op woensdag 13 maart 2002 11:13 schreef wustenveld het volgende:

[..]

Wees juist blij voor haar dat ze van deze aarde weg is, na dit leven op aarde is er nog steeds leven, alleen dan zonder pijn en zorgen. Ik heb ook een vriend gehad die jong is overleden. Hij was 16 en is doodgereden door een dronken automobilist. Maar ik ben juist blij voor de jongen dat hij weg is van deze aarde. Het zou egoïstisch van me zijn om te zeggen dat ie nog moet leven zodat ik een gezellige tijd met hem kan hebben.

Als mensen pijn lijden en vervolgens sterven dan is het goed dat ze sterven, anders moeten ze nog langer pijn lijden. En dat vind ik ook erg.

Na dit leven is er meer, veel meer dan alle pijn, schuld, onmacht op aarde. Als iemand dood gaat is het altijd zijn/haar tijd. En ik kan niet vertellen waarom het iemands tijd is, wel ben ik blij voor iemand als z'n tijd gekomen is. Mijn tijd komt ook nog wel en ik zie er naar uit, het lijkt me heerlijk om weg te zijn van deze aarde en Jezus in het echt te ontmoeten. Geef ik Hem een grote knuffel, maar ik moet geloof ik nog wat doen hier op aarde. Ik weet ook al wat, maar daar is nu de tijd nog niet voor
Ik ben helemaal niet blij omdat ze weg is van deze aardbol! ke het leven zuigt maar daarvoor heb je vrienden om het wat aangenamer te maken... kijk als ze haar hele leven verder pijn zou hebben gehad dan is dit beter voor haar maar niet zo van de aarde zuigt dus is het maar beter dat ze dood is dat totaal niet!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
Op woensdag 13 maart 2002 11:34 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet blij omdat ze weg is van deze aardbol! ke het leven zuigt maar daarvoor heb je vrienden om het wat aangenamer te maken... kijk als ze haar hele leven verder pijn zou hebben gehad dan is dit beter voor haar maar niet zo van de aarde zuigt dus is het maar beter dat ze dood is dat totaal niet!
tuurlijk heb je vrienden om het allemaal wat leuker te maken, zodat je gewoon een gezellige tijd kan hebben. En tuurlijk ben jij niet blij omdat ze weg is. Ik ben ook niet blij dat een vriend van mij ineens weg is, maar ik ben wel blij voor hem. Hij weet nu echt wat er is na dit leven, hij heeft volgens waar ik in geloof nu echt rust. Daarom ben ik blij voor hem. Daar berust ik mezelf ook in, ik weet niet wat jij geloofd met betrekking tot de dood maar ik ben dus gewoon blij voor iemand als hij/zij dood is, ik ben dan niet blij omdat ik iemand kwijt ben begrijp me goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op woensdag 13 maart 2002 12:20 schreef wustenveld het volgende:

[..]

tuurlijk heb je vrienden om het allemaal wat leuker te maken, zodat je gewoon een gezellige tijd kan hebben. En tuurlijk ben jij niet blij omdat ze weg is. Ik ben ook niet blij dat een vriend van mij ineens weg is, maar ik ben wel blij voor hem. Hij weet nu echt wat er is na dit leven, hij heeft volgens waar ik in geloof nu echt rust. Daarom ben ik blij voor hem. Daar berust ik mezelf ook in, ik weet niet wat jij geloofd met betrekking tot de dood maar ik ben dus gewoon blij voor iemand als hij/zij dood is, ik ben dan niet blij omdat ik iemand kwijt ben begrijp me goed
Ik ben zelf verder niet gelovig(maar dat wist je al) daarentegen geloof ik wel in leven na de dood (op wat voor manier dan ook... of het nou hemel,hel,eeuwig jachtvelden mag heten boeit me niet) ik geloof ook dat er in iedergeval 2 krachten zijn (goed en kwaad, maakt me niet uit hoe ze heten) waarschijnlijk zijn er wel meerdere krachten voorkomend uit je eigen energie.

Maar waar we het denk ik beiden over eens zijn is dat er leven na de dood is (in welke vorm dan ook) en ze zal het vast erg fijn hebben daar. maar hier op aarde had ze het ook prima naar haar zin... ze was afentoe wel een depressief maar wie niet tegenwoordig... ze had veel,heel veel, vrienden waarbij ze altijd kon aan kloppen wat er ook aan de hand was... onze vrienden groep is heel erg close met elkaar (en dat voor een groep van 200 man :) ) Ik weet zeker dat ze zich prima vermaakte hier... maar waarom iemand van 19 jaar en niet iemand van 80 ofzo er zijn zat mensen die op die leeftijd dood willen maar niet gaan en ik weet dat die vriendin van mij dit nog lang niet in de planning had staan...

wat wel frapant is is dat de dag dat ze overleed ze haar ouders 's ochtends nog aan de telefoon had en nog ff extra benadrukte hoeveel ze van hun hield... en ze had nog meer gezegt waaruit je kon op maken dat ze misschien onbewust wist dat ze niet meer zou terug komen. ze had dit ook al gezegt toen ze op het vliegtuig stapte... op het moment van overlijden voelde haar vader ook dat er iets mis was alleen hij wist niet wat... hij is toen uit zijn werk naar huis gekomen omdat hij wist dat er wat mis was... thuis aan gekomen had ook niemand antwoorden erop... pas de volgende dag (11 september) hoorde ze wat er mis was... toch erg frapant vind je ook niet...

ik weet dat er tussen de ouders en kind(eren) een soort verbinding is dit is wetenschappelijk bewezen... ook zijn we er achter waarom haar moeder nix had gevoeld... ze bleek een gigantische hekel aan haar dochter te hebben een een goede ruzie met haar te hebben... dat was al haar hele leven... alleen toen ze overleden was had ze toch wel spijt... hmmz beetje laat...

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
Op woensdag 13 maart 2002 17:27 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]

Ik ben zelf verder niet gelovig(maar dat wist je al) daarentegen geloof ik wel in leven na de dood (op wat voor manier dan ook... of het nou hemel,hel,eeuwig jachtvelden mag heten boeit me niet) ik geloof ook dat er in iedergeval 2 krachten zijn (goed en kwaad, maakt me niet uit hoe ze heten) waarschijnlijk zijn er wel meerdere krachten voorkomend uit je eigen energie.

Maar waar we het denk ik beiden over eens zijn is dat er leven na de dood is (in welke vorm dan ook) en ze zal het vast erg fijn hebben daar. maar hier op aarde had ze het ook prima naar haar zin... ze was afentoe wel een depressief maar wie niet tegenwoordig... ze had veel,heel veel, vrienden waarbij ze altijd kon aan kloppen wat er ook aan de hand was... onze vrienden groep is heel erg close met elkaar (en dat voor een groep van 200 man :) ) Ik weet zeker dat ze zich prima vermaakte hier... maar waarom iemand van 19 jaar en niet iemand van 80 ofzo er zijn zat mensen die op die leeftijd dood willen maar niet gaan en ik weet dat die vriendin van mij dit nog lang niet in de planning had staan...

wat wel frapant is is dat de dag dat ze overleed ze haar ouders 's ochtends nog aan de telefoon had en nog ff extra benadrukte hoeveel ze van hun hield... en ze had nog meer gezegt waaruit je kon op maken dat ze misschien onbewust wist dat ze niet meer zou terug komen. ze had dit ook al gezegt toen ze op het vliegtuig stapte... op het moment van overlijden voelde haar vader ook dat er iets mis was alleen hij wist niet wat... hij is toen uit zijn werk naar huis gekomen omdat hij wist dat er wat mis was... thuis aan gekomen had ook niemand antwoorden erop... pas de volgende dag (11 september) hoorde ze wat er mis was... toch erg frapant vind je ook niet...

ik weet dat er tussen de ouders en kind(eren) een soort verbinding is dit is wetenschappelijk bewezen... ook zijn we er achter waarom haar moeder nix had gevoeld... ze bleek een gigantische hekel aan haar dochter te hebben een een goede ruzie met haar te hebben... dat was al haar hele leven... alleen toen ze overleden was had ze toch wel spijt... hmmz beetje laat...
Ik weet inderdaad dat je niet gelovig bent ;)
En we zijn het inderdaad beide er over eens dat er na de dood meer volgt, wat dat is weten we toch pas 200% zeker als we dood zijn. Het hoe en waarom nou net die bepaalde persoon zo jong moet sterven is en blijft voor ons een raadsel. En dat is denk ik maar goed ook anders wordt je knettergek met al die kennis. En de dood heeft denk ik niemand in zijn/haar planning staan, ik heb voor mezelf voor morgen niet gepland om dood te gaan maar toch kan het gebeuren, ik sta daar eigenlijk heel vaak bij stil dat het elke dag zover kan zijn.

Dat ze het van te voren aanvoelde en haar ouders ook is een bekend verschijnsel. Een vriend van mij verloor zijn moeder ook toen hij nog jong was. Van te voren werd hem door heel veel mensen aangeraden om eens tegen z'n moeder te zeggen dat ie echt heel veel van haar hield. Dus deed hij dit maar, de dag daarna was z'n moeder overleden ditzelfde geld voor zijn vader. Dat was een hele moeilijke tijd die hij nu gelukkig een plekje heeft kunnen geven. En inderdaad zo'n connectie ouder-kind kun je niet wetenschappelijk verklaren. Wanneer er een hechte relatie is tussen 2 mensen kun je dit al heel snel aanvoelen.

De dood is een moeilijk onderwerp omdat je mensen snel kunt kwetsen, ik zelf merk dat nogal eens omdat ik de dood zie als een overgang van deze wereld naar een betere wereld en dan juist blij ben, terwijl iedereen om me heen huilt om het verlies. Ik ervaar het nooit echt als verlies omdat ik geloof en ergens eigenlijk ook wel weet dat er meer is en dat de overledene het beter heeft. Dat jou vriendin het hier op aarde ook goed had twijfel ik geen moment aan (200 mensen in een vriendenclub???? whoa, da's wel veul). En ik vind het ook heel spijtig dat ze is heen gegaan. Dat wou ik alleen even zeggen omdat ik toch het idee heb dat mijn idee van de dood soms een beetje ongevoelig over kan komen.

Wat dacht je by the way van huisdieren die hun dood, of de dood van hun baasje aanvoelen. Is ook zoiets aparts, of dat dieren ook geesten kunnen zien. Mijn kat en ik zaten beide naar dezelfde geest te kijken, m'n kat werd agressief en begon te blazen en ik ging dus bidden. De geest ging weg (of hij was bang voor m'n kat of het gebed had geholpen ;) ). Maar dat is ook wel een cool verschijnsel, dat van dieren die dingen aanvoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21814

Op maandag 11 maart 2002 10:31 schreef wustenveld het volgende:

[..]

Even over de 'hel-theorie' ik geloof dat alleen door-en-door verotte mensen naar de hel gaan. Mensen die Jezus nu niet aannemen zullen niet in één keer in de hemel komen. Ze zullen eerst in het dodenrijk belanden. Over een hele tijd (wanneer weet ik dus ook niet) zal er een laatste oordeel komen en moet iedereen (die dan nog leeft, die in het dodenrijk zijn en die in de hemel zijn) opnieuw beoordeelt worden
.....
Sorry, ik als mede christen kan hier helemaal niet mee eens zijn. in de Bijbels staat dat je alleen zalig kan worden door het geloof in het feit dat Jesus Christus de Zoon van God is en dat hij voor ons en onze zonden gestorven is en weer is opgestaan om de dood te overwinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21814

Ik als christen vindt de vraag waarom er leiden op aarde is ook heel moeilijk. En ik geloof dat heel veel christenen zijn die er nooit uit zijn gekomen of uit zullen komen.
ik ben er zelf ook niet uit maar ik heb een beetje het volgende idee:

Wij als mens hebben bij de zonde val iets verschrikkelijks tegenover God gedaan. We hebben bewust tegen Hem gekozen. Als straf heeft God ons het paradijs uit gezet en ons stervelijjk gemaakt, als gevolg van de keuze van de mens is de mens zins dien geneigd tot alle kwaad. Het komt dus hier op neer dat een mens altijd zonde tegen God doet of hij nu wil of niet. Dus kunnen wij het nooit goed maken bij God, daarom heeft God Zijn Zoon gegeven die voor ons de starf op zich nam. Het enigste dat wij hoeven te doen is in hem geloven. Maar omdat wij geneigd zijn tot alle kwaad en wij ons zo van God afkeren door de zonde die wij doen, verdienen wij het totaal niet omte leven en die kans maar te krijgen. Nu is alle tijd die wij op aarde krijgen dus genade tijd die ons gegeven is om tot geloof te komen. Wat doet de mens nu hij keert zich steeds verder van God af. Nu staat God dus in het volste recht om ons allemaal naar de hel te gooien om het maar effe bruut te zeggen. Dit doet Hij nog steeds niet. wel straft Hij ons. En als er dan iemand van 19 sterft komt dat hardt aan, en nu klink ik mischien heel hard maar zelfs die 19 jaar is meer dan wij als mensen verdienen. En waarom de eene mens dan meer genade tijd krijgt dan de ander, weet en snap ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 00:17
goeiemiddag.

Ik kan erin komen, want God benadeelt mij ook, maar zolang jij God niet met een hoofdletter schrijft zal ik het niet lezen.

DOEG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 00:17
Maa God is gemeen.
ECht heel erg.
Al die vieze testen.
BLEEEEECHHH! :r

Altijd laat die mij zitten enzo.

Lekker maken enzo, met een meid die mij schijnbaar leuk vindt enzo en gewoon vet overeenkomt met mij (christenlijk is enzo)
en dan lekker vet HEEEEEEEEERLIJK moet het voor "Hem" zijn
lekker haar mij laten dumpen.. :r
en dan ook gewoon elke week in de stad
mij kwellen, je wilt het niet weten
ongelooflijk

wees blij dat je niet gelooft

ik weet zeker dat Hij bestaat.

Maar hij voert testen uit niet normaal meer (denk aan Abraham en isaac)

tja, naja en dan heb ik een eenzaam leven geleidt zonder gezin

lacheuh he???
dan kom ik in de hemel nou yeah... waaro heb ik dan fucking geleefd
kon toch wel een vrouw gehad hebben en idem??

neuuuh maar duie ach laat ook maar
ik kan er niet meer tegen.
God is GEMEEN.
Ik leef maybe in een waan.
Maar dan heb ik iig iemand die ik de schuld kan geven.
want het is ook zo.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op donderdag 14 maart 2002 00:22 schreef wustenveld het volgende:

[..]

Ik weet inderdaad dat je niet gelovig bent ;)
En we zijn het inderdaad beide er over eens dat er na de dood meer volgt, wat dat is weten we toch pas 200% zeker als we dood zijn. Het hoe en waarom nou net die bepaalde persoon zo jong moet sterven is en blijft voor ons een raadsel. En dat is denk ik maar goed ook anders wordt je knettergek met al die kennis. En de dood heeft denk ik niemand in zijn/haar planning staan, ik heb voor mezelf voor morgen niet gepland om dood te gaan maar toch kan het gebeuren, ik sta daar eigenlijk heel vaak bij stil dat het elke dag zover kan zijn.

Dat ze het van te voren aanvoelde en haar ouders ook is een bekend verschijnsel. Een vriend van mij verloor zijn moeder ook toen hij nog jong was. Van te voren werd hem door heel veel mensen aangeraden om eens tegen z'n moeder te zeggen dat ie echt heel veel van haar hield. Dus deed hij dit maar, de dag daarna was z'n moeder overleden ditzelfde geld voor zijn vader. Dat was een hele moeilijke tijd die hij nu gelukkig een plekje heeft kunnen geven. En inderdaad zo'n connectie ouder-kind kun je niet wetenschappelijk verklaren. Wanneer er een hechte relatie is tussen 2 mensen kun je dit al heel snel aanvoelen.

De dood is een moeilijk onderwerp omdat je mensen snel kunt kwetsen, ik zelf merk dat nogal eens omdat ik de dood zie als een overgang van deze wereld naar een betere wereld en dan juist blij ben, terwijl iedereen om me heen huilt om het verlies. Ik ervaar het nooit echt als verlies omdat ik geloof en ergens eigenlijk ook wel weet dat er meer is en dat de overledene het beter heeft. Dat jou vriendin het hier op aarde ook goed had twijfel ik geen moment aan (200 mensen in een vriendenclub???? whoa, da's wel veul). En ik vind het ook heel spijtig dat ze is heen gegaan. Dat wou ik alleen even zeggen omdat ik toch het idee heb dat mijn idee van de dood soms een beetje ongevoelig over kan komen.

Wat dacht je by the way van huisdieren die hun dood, of de dood van hun baasje aanvoelen. Is ook zoiets aparts, of dat dieren ook geesten kunnen zien. Mijn kat en ik zaten beide naar dezelfde geest te kijken, m'n kat werd agressief en begon te blazen en ik ging dus bidden. De geest ging weg (of hij was bang voor m'n kat of het gebed had geholpen ;) ). Maar dat is ook wel een cool verschijnsel, dat van dieren die dingen aanvoelen
hey we zijn het met elkaar eens is volgens mij ook nog niet voor gekomen :P

Ik vatte je opmerkingen trouwens niet beledigend op ofzo iedereen heeft een andere kijk op de dood jij op jou manier en ik op mijn manier en anderen op hun manier...

ach 200 man is toch een kleine vrienden groep :P en als we ergens heen gaan ook altijd met z'n allen he :)

en het is inderdaad wel een vreemd verschijnsel... als trouwens een hond of kat (hierbij is het bekend) dood gaat dan kan je als je boven hem een thermometer hang zien dat de temperatuur boven hem kouder wordt! soms wordt de hele kamer kouder... dan verlaat zijn geest het lichaam. op zich ook vreemd verschijnsel...

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
Op donderdag 14 maart 2002 09:52 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]

hey we zijn het met elkaar eens is volgens mij ook nog niet voor gekomen :P

Ik vatte je opmerkingen trouwens niet beledigend op ofzo iedereen heeft een andere kijk op de dood jij op jou manier en ik op mijn manier en anderen op hun manier...

ach 200 man is toch een kleine vrienden groep :P en als we ergens heen gaan ook altijd met z'n allen he :)

en het is inderdaad wel een vreemd verschijnsel... als trouwens een hond of kat (hierbij is het bekend) dood gaat dan kan je als je boven hem een thermometer hang zien dat de temperatuur boven hem kouder wordt! soms wordt de hele kamer kouder... dan verlaat zijn geest het lichaam. op zich ook vreemd verschijnsel...
Ja, wel tof dat we het een keer eens zijn ;)
Ik wist niet dat als een beest dood gaat dat de temperatuur boven hem kouder wordt (of zelfs een hele kamer). Ga ik een keer bekijken, even de hond van de buren aanpakken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op donderdag 14 maart 2002 09:55 schreef wustenveld het volgende:

[..]

Ja, wel tof dat we het een keer eens zijn ;)
Ik wist niet dat als een beest dood gaat dat de temperatuur boven hem kouder wordt (of zelfs een hele kamer). Ga ik een keer bekijken, even de hond van de buren aanpakken >:)
het blijkt toch te kunnen ;)

hehe arme hond :) hij moet wel aan een natuurlijke dood dood gaan he (althans ze hebben het allen bij natuurlijke dood getest)

wees wel voorzichtig met hem he :P

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Op donderdag 14 maart 2002 04:40 schreef Mastermind het volgende:

[..]

Ik kan erin komen, want God benadeelt mij ook, maar zolang jij God niet met een hoofdletter schrijft zal ik het niet lezen.

DOEG!
1. je hebt het al gelezen anders wist ej dat niet
2. ik ben het maar een paar keer vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

[..]

Heerlijk argument. Je hoeft god helemaal niet met een hoofdletter te schrijven, want het is geen naam. Het is gewoon een zelfstandig naamwoord voor een oppermachtig wezen. Zijn naam is Jahweh (enigszins fonetisch naar het Hebreeuws). God met een hoofdletter schrijven is nogal inconsequent.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
Op donderdag 14 maart 2002 00:52 schreef Minneyar het volgende:

[..]

Sorry, ik als mede christen kan hier helemaal niet mee eens zijn. in de Bijbels staat dat je alleen zalig kan worden door het geloof in het feit dat Jesus Christus de Zoon van God is en dat hij voor ons en onze zonden gestorven is en weer is opgestaan om de dood te overwinnen.
Ik begrijp wat je zegt, ik zal mijn mening over het laatste oordeel even toelichten aan de hand van de Bijbel.
In Openbaring 20 wordt het laatste oordeel beschreven.
Er staat in het kort het volgende.

Er kwam een engel uit de Heml om satan voor 1000 jaar in een put te gooien zodat hij die 1000 jaar geen mensen meer kan beïnvloeden. Op dat moment zullen alle mensen die gestorven of gedood zijn omdat ze openlijk uitkwamen voor hun liefde voor Jezus weer levend worden en heersen die 1000 jaar zij en zij met Christus. De rest van de doden zullen pas na 1000 jaar tot leven gewekt worden.

Als de duizend jaar voorbij zijn wordt satan weer losgelaten en zal er op uitgaan om alle volken te misleiden en aan te zetten tot oorlog. Grote groepen mensen zullen het volk van God gaan aanvallen maar er komt dan vuur uit de hemel dat de hele opstand tegen houd, het hele leger zal verteerd worden. De duivel zal samen met de antichrist en de valse profeet in een poel van brandend zwavel geworpen worden. Daar zullen zij tot in de eeuwigheid blijven.

Daarna zullen alle mensen groot en klein die dan nog dood zijn weer op staan uit de dood en voor de troon van God staan (openbaring 20:12). God doet dan het levensboek open. De doden zullen worden geoordeel op wat er in het boek staan, dit zijn de dingen die zij in hun leven hebben gedaan. Als iemands naam niet in het levensboek staat word hij ook in de poel van zwavel gegooid waar de duivel ook ligt te spartelen.

Ik weet alleen nou niet meer hoe het levensboek ontstaat en hoe deze wordt gevuld. Hmmmm, ik ga het uitzoeken kom er later wel op terug oke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36247

Op zondag 10 maart 2002 19:35 schreef BroxTheMan het volgende:
de evolutietheorie is een waterdicht bewijs.
waterdicht jah. ja? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
Ik vraag me af waarom mensen altijd een bewijs willen hebben dat God bestaat. Het is vriju simpel. Er is geen bewijs. Je weet het (geloofd het) of weet het niet (geloofd het niet).
Hoe kun je dat dan weten? Doordat je het kan voelen.
Ja beetje ingewikkeld uit te leggen. Ik heb zelf dingen meegemaakt die ik liever niet had meegemaakt en er zijn veel dingen in mijn leven veranderd sinds ik de Heer aan heb genomen.

"Als er een God is waarom is er dan zoveel leed in de wereld" hoor ik mensen zeggen. En "Mijn leven sx, waarom zou ik geloven dat er een God is"?
Het antwoord is vrij simpel, alleen voor de niet zo gelovigen wat moeilijk te begrijpen misschien (kweet het uit ervaring, ik was ooit net zo :))

Op de eerste vraag, waarom er zoveel leed in de wereld is. Vrij simpel. We hebben een tegenstander. De Satan. EN deze kerel geeft je zoveel mogelijk vrijheid zodat mensen zeggen. We hebben geen God nodig om gelukkig te zijn. Als Christen mag je juist veel minder dan nu. Dit is niet waar. Als Christen mag je net zoveel, je bent net zo vrij. Je kan doen en laten wat je wilt, je moet je soms alleen wel afvragen of datgeen wat jij doet ook juist is.

Op de tweede vraag, waarom je leven zo'n puinhoop is. Vrij logisch. Je bent niet, of minder gelukkig, omdat God niet in je hart woont. DE duivel geeft je vrijheid, maar je leidt een leven zonder God, en hierdoor mis je misschien vreugde.
"Ik ben nu anders ook heel gelukkig" hoor ik mensen zeggen.
Dat geloof ik ook graag, maar God kan je wel gelukkiger maken. Dat heeft Hij wel bij mij gedaan, en ik merk dat verschil heel erg aangezien ik tijden in depressies heb geleefd.

God is dus geen sadist. Hij heeft alleen het beste met je voor. Zie het als je eigen vader. Die heeft toch ook het beste met je voor? Soms straft hij je, maar dat doet hij alleen uit liefde omdat je anders akelig tegen de lamp kan lopen. God werkt prezies hetzelfde.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28143

Hee Wustenveld, wil je niet bij mij komen werken?

De omzet van mijn bedrijfje is afgelopen jaar ook meer dan verdubbeld, zou ik soms ook zo'n Heilige Geest in me hebben? :?

Als er uberhaupt een God bestaat denk ik niet dat hij zijn volgelingen "beloont" met financieele rijkdom.
Dan denk ik toch meer aan liefde, gezondheid en een soort van innerlijke blijschap of zo.

Ik heb veel oud gereformeerde om me heen, maar ik zie meer blije gezichten bij de ongelovigen dan bij deze mensen.
Tevens hebben ze de bijbelse tekst; "heb uw naaste lief als u zelf" volgens mij ook nog niet in het grote boek ontdekt...
Pagina: 1 2 Laatste