[CMD] Volume veranderen/muten

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-04 15:58

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Is het mogelijk om vanaf de command-prompt de volume-instellingen te wijzigen?
Ik heb het geprobeerd met sndvol32.exe en rundll32.exe, maar ik kan daarmee alleen maar windows openen.
Ik wil gewoon vanaf de cmd een commando geven dat het volume lager zet of op mute zet. Kan dat?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Ik heb vroeger aardig wat met DOS gewerkt, maar zoiets ben ik nog nooit tegengekomen.
Als ik dan een dos spel speelde zet ik gewoon het geluid harder of zachter in de spel instellingen.
Of ik zette me geluids boxen gewoon wat harder/zachter.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-04 15:58

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Het gaat me erom dat ik het geluidsniveau van het systeem aanpas of mute. In zo'n spelletje is dat leuk binnen het spel, maar op systeemniveau blijft het volume even hoog.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Mischien word je sneller en beter geholpen als je zegt waarom je je systeem geluid aan wilt passen.
en welk geluid? het geluid uit je pc speakertje uit je pc, of het geluid van je geluids kaart?

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voorzover ik weet kan dat niet standaard met Windows... als je een beetje kunt programmeren kun je wel redelijk makkelijk met bv. Delphi een Win32 command line tooltje maken waarmee je het volume kunt aanpassen.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.