Welke kast moet ik kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38
heeeey guys.

wie ken mij helpen met een lekker gelikte aluminium kast.
heb al wat sites bezocht maar weet niet welk merk ik het beste kan kopen .. liefst niet te duur (120 euro max)

Thanks

Greetz Timmie!!!!!

Verwijderd

ja dat wil ik ook wel weten voor 120 Euro :+
OW wacht, ik heb wel een idee >:)

je neemt zo'n goedkope a-open kast, die je bij elke goedkope, zichzelf niet respecterende computerzaak kan kopen, haalt de behuizing ervan af en isoleert het geheel vervolgens met aluminium folie.
Indien nodig kan je hem ook nog eens zwart spuiten :P
is dat een beetje antwoord op je vraag? :)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Dit is typisch een UTFS geval is al heel vaak langsgekomen

Weet je dat voor volgende keer ;)

Turn it off and on again.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

oke

hier gaan we

1: lees de faq

http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
2. dit zoort topics zijn zeer veelvuldig langs gekomen

hiervoor hebben wij de search:

http://gathering.tweakers.net/forum/find

3. voor 120 euro heb je geen alu kast.. hoogstens 1 enkele alu plaat van 1 mm

blup

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Echt goedkope alu kasten zijn er niet... de Coolermaster kasten kosten ongeveer 400 volgens mij, en Lian-Li is ook altijd nog 200 - 300...
Waarom wil je per se een alu kast trouwens? voor 120 heb je echt een super vette stalen kast (Antec of Aopen)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:06 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Dit is typisch een UTFS geval is al heel vaak langsgekomen

Weet je dat voor volgende keer ;)
sssssssscccccHHht, hij is nog een groentje hoor :+

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 09:26
SEARCH hehe
maar goed, die kasten van colorcase zijn wel mooi lijkt me >:) 120 euro is toch nog wel 'n redelijk budget, kan je misschien ook 'n Chieftec voor kopen (weet zo de prijs ff nie :?) of 'n AOpen HQ08 >:) >:)

Edit: damn die zijn niet alu :(

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit is ook wel een coole aluminium case:

Afbeeldingslocatie: http://www.digifiel.com/images/cms/SF201-B.jpg
Directron SF201-B

• Demo

Demo

Op dinsdag 05 maart 2002 23:05 schreef mxstrAEm het volgende:
je neemt zo'n goedkope a-open kast, die je bij elke goedkope, zichzelf niet respecterende computerzaak kan kopen
Sorry, maar Aopen kasten zijn _NIET_ goedkoop... ooit wel eens een Aopen in je handjes gehad? Vast niet! Ik heb er zelf 2, en ik ben er zeer gelukkig mee, zijn super stevig, moest laatst een PC inbouwen voor een vriend in een naamloos geval, was net een colablik zo slap en scheef... En ga eens een Aopen voeding vergelijken met zo'n naamloze 300 W voeding... Die Aopen is 2 keer zo zwaar, en dat merk je in de prestatie...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Verwijderd

Lian Li is tot nu toe nog steeds een goedkope Aluminium Kasten fabrikant . Effe onderbouwen :
Voor 234 heb ik een PC88 black gekocht
-Gelikt design , lekker licht , hoge kwaliteit afwerking
-Volledig toolless
-Zitten standard 5 fan's in , goed voor pakweg 75
-Voorpaneeltje om stuff door te lussen als USB enzo
-Extreem veel ruimte binnenin
-Uitschuifbare moederbord tray

Voor zo'n case is 234 niet te veel vind ik , ook zijn de nieuwe alu Chieftec Dragon's van www.wallabie.com erg kewl , 245 met de gekende voeding erbij . Maar persoonlijk vind ik die Dragon's zo lelijk als de pest en heb ik die Lian Li gekocht :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:09 schreef . w o u t e r . het volgende:
Dit is ook wel een coole aluminium case:

[afbeelding]
Directron SF201-B
DAT mijn vriend is mijn case , alleen heb ik gouden vijzen overal . Een Lian Li PC88 black ...

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:11 schreef Demoniac het volgende:

Die Aopen is 2 keer zo zwaar, en dat merk je in de prestatie...
Blijft staal en plastic :+
maar ze zijn idd wel duur :(

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Alu zuigt ,slapper en duurder ,verder geen voordelen.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:18 schreef Bartjuh het volgende:
Euhm , Alu-Staal maybe wel ja , maar als je even effe m'n post in de verschillen kwa kwaliteit had gelezen had je deze zever er niet op gepleurt ...

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op dinsdag 05 maart 2002 23:12 schreef real_raichu70 het volgende:
Lian Li is tot nu toe nog steeds een goedkope Aluminium Kasten fabrikant . Effe onderbouwen :
Voor 234 heb ik een PC88 black gekocht
-Gelikt design , lekker licht , hoge kwaliteit afwerking
-Volledig toolless
-Zitten standard 5 fan's in , goed voor pakweg 75
-Voorpaneeltje om stuff door te lussen als USB enzo
-Extreem veel ruimte binnenin
-Uitschuifbare moederbord tray

Voor zo'n case is 234 niet te veel vind ik , ook zijn de nieuwe alu Chieftec Dragon's van www.wallabie.com erg kewl , 245 met de gekende voeding erbij . Maar persoonlijk vind ik die Dragon's zo lelijk als de pest en heb ik die Lian Li gekocht :)
Dit .... ja en ... ?? ,die voordelen kunnen ook in een gewone kast zitten hoor.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:18 schreef Bartjuh het volgende:
wat geleidt beter aluminium of plastic? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.highgreen.nl/images/brochure/lian_general_3.jpg

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op dinsdag 05 maart 2002 23:23 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

wat geleidt beter aluminium of plastic? :+

[afbeelding]
Het verschil tussen alu en staal zal het verschil in prijs niet goed maken.
Wie koopt er nou een plastic kast ?
Alleen het frontje is van plastic.

Zoveel verschil is er dus echt niet ,is gewoon een verkooppraatje van die winkel.

Stond eerst nog op een site van dat het temperatuurverschil nix uitmaakt of nauwelijks.

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Target schijnt goedkope alu kasten te hebben, volgens mij bij www.aaarde.nl

Hier komt iets hips te staan

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:25 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Het verschil tussen alu en staal zal het verschil in prijs niet goed maken.
Wie koopt er nou een plastic kast ?
Alleen het frontje is van plastic.

Zoveel verschil is er dus echt niet ,is gewoon een verkooppraatje van die winkel.

Stond eerst nog op een site van dat het temperatuurverschil nix uitmaakt of nauwelijks.
Makker zeik zo niet owk , LEES wat ik post verdomme . Dan zie je dus dat als je een Aopen kast+fans koopt je niet veel goedkoper bent als een Lian Li zonder voedingen . En PSU schijt ik bijna ....

• ReseTTim
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 05 maart 2002 23:07 schreef eendje het volgende:

3. voor 120 euro heb je geen alu kast.. hoogstens 1 enkele alu plaat van 1 mm
als je zelf een case gaat maken dan kan je voor 120 euro makkelijk een case hebbuh mijn alu frame kostte me 47 euro...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:26 schreef HyperMan het volgende:
Target schijnt goedkope alu kasten te hebben, volgens mij bij www.aaarde.nl
Mijn vorige was een Target , best geen slechte cases . Maar je moet wel rekenen dat zo'n kast no-way full-alu is zoals een Lian Li of een Chieftec ofzo

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op dinsdag 05 maart 2002 23:28 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Makker zeik zo niet owk , LEES wat ik post verdomme . Dan zie je dus dat als je een Aopen kast+fans koopt je niet veel goedkoper bent als een Lian Li zonder voedingen . En PSU schijt ik bijna ....
Maar geloof jij dat een cpu die in een normale stalen kast 59C is en in die lian-li 47C :?
Zoiets droogs heb ik nog nooit gezien.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:29 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

als je zelf een case gaat maken dan kan je voor 120 euro makkelijk een case hebbuh mijn alu frame kostte me 47 euro...
Maar jij hebt de rest met Lexan gedaan , als jij de rest dan ook nog effe in 2mm Alu plaat had afgewerkt had je wel iets duurder uitgekomen . [F6]Dominator had ook een full Alu cube gemaakt , kwam op 400 voor alleen de case dacht ik ...

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:30 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Maar geloof jij dat een cpu die in een normale stalen kast 59C is en in die lian-li 47C :?
kijk zo'n groot verschil zal je waarschijnlijk niet zien, maar er is wel degelijk een groot verschil in een kast met alu behuizing en plastic behuizing. Je moet eens aan een alu kast voelen en dan met name aan de zijkant. De kast is als het goed is helemaal warm. Helemaal met een alpha heatsink en een delta fan (zonder fanduct dus) ben je erg afhankelijk van de behuizing.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:30 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Ja dat geloof ik best , want die normale kast heeft geen case-fans standard en een Lian Li 4 tot 5 .

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:33 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Ja dat geloof ik best , want die normale kast heeft geen case-fans standard en een Lian Li 4 tot 5 .
de pc 71 zelfs nog meer ;)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op dinsdag 05 maart 2002 23:32 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

kijk zo'n groot verschil zal je waarschijnlijk niet zien, maar er is wel degelijk een groot verschil in een kast met alu behuizing en plastic behuizing. Je moet eens aan een alu kast voelen en dan met name aan de zijkant. De kast is als het goed is helemaal warm. Helemaal met een alpha heatsink en een delta fan (zonder fanduct dus) ben je erg afhankelijk van de behuizing.
Ja ok ,tussen plastic en aluminium zit een groot verschil ,maar ik geloof niet dat er zo'n groot verschil zit tussen staal en aluminium.

Verwijderd

Dan adviseer ik je vooral om een 8850 Look a Like kast te kopen :P

Ik ga niet verder in discussie met je hoor, er zijn hier al talloze discussies over gevoerd.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op dinsdag 05 maart 2002 23:33 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Dan is het dus een oneerlijke vergelijking.
Ik zie nu ook dat de voeding in die stalen kast precies voor de proc cooler zit ,dan blijft alle warme lucht daar hangen ,geen wonder dat ie zo warm wordt.

Als ze nou een stalen kast met ook 5fans en de voeding op een normale plek gezet hadden vergeleken ,had het volgens mij bijna nix gescheeld.

Verwijderd

Wel , als je het niet gelooft fine by me , ik heb zelf een Alu case en m'n load temp is ZONDER m'n WC gemonteerd 2°C gezakt tov de ouwe met meer fans en luchtkoeling ...

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:37 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Dan is het dus een oneerlijke vergelijking.
Ik zie nu ook dat de voeding in die stalen kast precies voor de proc cooler zit ,dan blijft alle warme lucht daar hangen ,geen wonder dat ie zo warm wordt.

Als ze nou een stalen kast met ook 5fans en de voeding op een normale plek gezet hadden vergeleken ,had het volgens mij bijna nix gescheeld.
Wel hou dus je stomme bek en zit niet te zeiken dat zo'n Alu kast z'n geld niet waard is , waarvoor je betaald is een kwalitatieve kast met vele opties standard erop . En die krijg je dan natuurlijk . Moest jouw el cheapo kastje ook veel ruimte en bays en thumbscrews en 5 fan's standard hebben ging de prijs ook wel doodleuk met 60-80 omhoog hoor ...

Verwijderd

please niet schelden ;(

• PaPa
  • Laatst online: 20-08 04:03

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

bij [url="http://"http://www.aaarde.nl/catalog/product_info.php?cPath=31_5&products_id=124&"]aaarde.nl[/url] hebben ze een alu kast voor € 86,-

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:40 schreef mxstrAEm het volgende:
please niet schelden ;(
sorry hoor maar die gast maakt me wel redelijk pissed met m'n Lian Li voor rommel af te schilderen .

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:44 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

sorry hoor maar die gast maakt me wel redelijk pissed met m'n Lian Li voor rommel af te schilderen .
pure onwetendheid my dear friend :)
gewoon zo laten ;)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op dinsdag 05 maart 2002 23:44 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Schilder ik het voor rommel af ??
Lees dit maar ff
http://www.caseguy.com/faq.html#A6

Verwijderd

Wow wat een veralgemenisering:

nee: aluminium kasten koelen niet beter :7
slechtere review kan niet :D

-waarmee vergelijkt hij het? zijn alle non - aluminium kasten soms gelijkwaardig aan elkaar?
-hoe is hij tot die conclusie gekomen?
-waarom worden cpu heatsinks van aluminium gemaakt (ja ook van koper, maar das een ander verhaal ;) ) i.p.v. staal met een plastic behuizing eromheen :+
-waarom wordt de zijkant van een lian - li wel warm en een plastic kast niet ?

• Demo

Demo

Laat iedereen nou z'n eigen kast mooi vinden...
Maar ik geef wel ff 1 tip: Koop _GEEN_ Aopen bigtower als je vaak naar LAN-parties wil, want dan heb je binnen de kortste keren geen rug meer over...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Lees de FAQ, gebruik de Search en verrijk jezelf met kennis en informatie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.