Toon posts:

ecs K7S5A slecht of goed mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na al die tijd te hebben gekwibbeld over de ecs k7s5a moederbord vroeg ik mijzelf af wat vinden jullie tweakers nou eigenlijk echt over dit moederbord?

En denken jullie dat er ooit een mp switcher in de bios zal komen?

Gegroet een TWEAKER >:)

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Er zijn al vele topics over geweest, waar telkens weer dezelfde conclusie uitkwam: het is een zeer goed moederbord, zeker voor zijn prijs. Alleen dit moederbord is minder overclockbaar dan vergelijkbare moederborden voor de AMD's.

Overigens denk ik dat dit topic een beter leven geniet in Processors, Mobo's & Geheugen.

Volvotips.com

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

tis een stabiel mobo, maar om te oc'en is het slecht. ik kan met mijn eenvoudige cooler de fsb op 143, de meesten kunnen hem op 146 zetten.

ik denk niet dat er ooit een mp switcher in de bios zal komen. dan is de kans dat ie minder stabiel wordt te groot voor ecs.

edit:

geen groeten etc.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 22:22 schreef Bart-Willem het volgende:
Er zijn al vele topics over geweest, waar telkens weer dezelfde conclusie uitkwam: het is een zeer goed moederbord, zeker voor zijn prijs. Alleen dit moederbord is minder overclockbaar dan vergelijkbare moederborden voor de AMD's.

Overigens denk ik dat dit topic een beter leven geniet in Processors, Mobo's & Geheugen.
Het ging mij er alleen om jullie mening hierover.
Over dit type hardware algemeen :7

Zijn prijs is inderdaad goedkoop maar is het dat prijsje waard?
ik bedoel bekijk die andere topics nou zoveel problemen maar ook zoveel goeds over dit mobo.
Maar uiteindelijk blijft het een mobo zonder mp toepassing.

Nu ben ik zelf een rund geweest om dit mobo te kopen maar had niet genoeg geld voor een betere en wilde graag er eentje hebben.

Maar wie weet hopelijk ooit dat er een mp switcher komt in de bios want dit is behoorlijk irritant vooral voor een Tweaker :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 22:24 schreef Yoman het volgende:
tis een stabiel mobo, maar om te oc'en is het slecht. ik kan met mijn eenvoudige cooler de fsb op 143, de meesten kunnen hem op 146 zetten.

ik denk niet dat er ooit een mp switcher in de bios zal komen. dan is de kans dat ie minder stabiel wordt te groot voor ecs.
Ja een fsb van 146 zal best wel lukken maar als je nou sdram hebt want hoger als 138 lukt het mij echt niet hoor.

En dat met 5 koelers erop.
(heb helaas geen plaatjes hiervoor.) :'(

• Teun
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

offtopic:
ik heb ddr geheugen, maar als ik hem boven de 143 doe dan start ie opnieuw op.

enig idee waarom?? kijk ff in mn sig voor meer info over mn pc

voor een niet oc'er is ie eigenlijk te goedkoop en een oc'er kan beter meer betalen voor een ander bordje

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00
Op dinsdag 05 maart 2002 22:26 schreef THEREALONE3 het volgende:

[..]

Het ging mij er alleen om jullie mening hierover.
Over dit type hardware algemeen :7

Zijn prijs is inderdaad goedkoop maar is het dat prijsje waard?
ik bedoel bekijk die andere topics nou zoveel problemen maar ook zoveel goeds over dit mobo.
Maar uiteindelijk blijft het een mobo zonder mp toepassing.

Nu ben ik zelf een rund geweest om dit mobo te kopen maar had niet genoeg geld voor een betere en wilde graag er eentje hebben.

Maar wie weet hopelijk ooit dat er een mp switcher komt in de bios want dit is behoorlijk irritant vooral voor een Tweaker :9~
Je hebt wel een goede koop gedaan. De meeste problemen die je hier op GoT tegenkomt worden veroorzaakt door goedkoop geheugen of een slechte PSU.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op dinsdag 05 maart 2002 22:33 schreef Yoman het volgende:
[offtopic]

ik heb ddr geheugen, maar als ik hem boven de 143 doe dan start ie opnieuw op.

enig idee waarom?? kijk ff in mn sig voor meer info over mn pc

Ik denk dat je ddr geheugen chips te warm word of je pci kaarten het niet meer aan kan.

Sommige kaarten krijgen een te hoge frequentie als je de fsb te hoog zet en daardoor een seintje terug krijgt in je mobo en automatisch herstart.

Een soort seintje van zet me terug tot waar ik aan kan met de fsb+pci snelheid

Je pci bus draait namelijk op 33 Mhz als jij je fsb verhoogt gaat je pci bus mee is een standaard regel bij mobo's.
behalve als je die twee dingen uit elkaar haalt maar dat gaat alleen als je de fsb op 100 zet en alleen je mp vehoogt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken de geheugen die op dit moederbord aangeraden word maar dat vind ik zo grote onzin van ECS.

Want waarom kan de ene wel goed werken erop en de andere niet!!!

Dit hebben de meeste mobo niet.
Ik wil namelijk de kingston pc2700 kopen ddr 1024 totaal (2x512) En hiermee zit ik weer tegen me max aan van me geheugen bereik slecht slecht dit had niet gehoeven!
Vind ik persoonlijk zelf. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 22:40 schreef THEREALONE3 het volgende:
Ik ken de geheugen die op dit moederbord aangeraden word maar dat vind ik zo grote onzin van ECS.

Want waarom kan de ene wel goed werken erop en de andere niet!!!

Dit hebben de meeste mobo niet.
Ik wil namelijk de kingston pc2700 kopen ddr 1024 totaal (2x512) En hiermee zit ik weer tegen me max aan van me geheugen bereik slecht slecht dit had niet gehoeven!
Vind ik persoonlijk zelf. :(
Een klein vraagje hoe plaats je trouwens plaatjes hierin.

Ik zie de meeste het doen en vraag me af hoe dit gedaan word.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 22:42 schreef THEREALONE3 het volgende:

[..]

[off topic]
heet jij toevallig irl wouter? :)
[/off topic]

Voor die plaatjes moet je ff hier kijken

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 22:44 schreef Oracle het volgende:

[..]

[off topic]
heet jij toevallig irl wouter? :)
[/off topic]
Nee mijn naam is niet WOUTER

En wat zijn nu de handelingen van de plaatjes hierop plaatsen? want knippen en plakken gaat echt niet

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op dinsdag 05 maart 2002 22:42 schreef THEREALONE3 het volgende:

[..]

code:
1
[img]http://www.blabla.nl/balbla.jpg[/img]

zo doen wij dat :)
Ennuh ik heb hem zelf ook dit mobo, maar hij's prima op een fsb van 146 ofzo te krijgen me chfsb, verder ben ik nog niet gegaan omdat ik nu een beetje brak geheugen heb, maar waar ga je dat kingston pc2700 geheugen halen dan??

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem halen bij een erkend computer zaak.

Millenium computers de zaak voor de echte tweakers.

Hij is het namelijk ook

Mijn excuus ik bedoel de 512MB PC2100 DDR SDRAM ECC Registered (Kingston)

Mijn fout sorry

Verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 22:48 schreef Oracle het volgende:
Bedankt

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 05 maart 2002 22:50 schreef THEREALONE3 het volgende:

[..]

Bedankt
Op dinsdag 05 maart 2002 22:46 schreef McFlipp het volgende:

[..]
code:
1
[img]http://www.blabla.nl/balbla.jpg[/img]

zo doen wij dat :)
Ennuh ik heb hem zelf ook dit mobo, maar hij's prima op een fsb van 146 ofzo te krijgen me chfsb, verder ben ik nog niet gegaan omdat ik nu een beetje brak geheugen heb, maar waar ga je dat kingston pc2700 geheugen halen dan??
En ik dan!? Ik leg het je toch ook uit?? Lez-en

Verwijderd

Topicstarter
Jij ook bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!

[url="http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1904720815"]

een kleine proef

Verwijderd

geen [ url] [/url] voor plaatjes, maar [ img] [/img]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 22:56 schreef Oracle het volgende:
geen [url="http:// "] [/url] voor plaatjes, maar [url="http:// "][afbeelding][/url]
Sorry was de eerste keer voor mij!!!!!!!!

Maar voor plaatjes dan zoals een 3dmark score!! kan dit toch wel he!?

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 22:57 schreef THEREALONE3 het volgende:

[..]

Sorry was de eerste keer voor mij!!!!!!!!

Maar voor plaatjes dan zoals een 3dmark score!! kan dit toch wel he!?
als die plaatjes op een webserver staan wel :)

BTW. lees ook anders eerst deze ff door. Staat in principe alles in over hoe en wat EN wordt zeer gewaardeerd door dit forum :)

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 05 maart 2002 22:54 schreef THEREALONE3 het volgende:
Jij ook bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!

[url="http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1904720815"]

een kleine proef
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1904720815
code:
1
[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1904720815[/img]

Zo doe je dat dus :)
Het bovenste is het resultaat van het geen eronder in code staat :) Sim-pel

Verwijderd

Topicstarter
Dat staan ze niet want ik kopieer mijn plaatjes op me harde schijf en heb geen webserverdomein.

Maar volgens de GoT kan het ook zo.

Ook met UBB-code: Afbeeldingslocatie: http://www.provider.landcode/user/plaatje.jpg
Zorg er wel voor dat het plaatje ergens op een vrij bereikbare webserver staat! Een link als C:\Mijn Documenten\Directory\Plaatje.jpg zal niet werken.
Houdt er rekening mee dat onder andere Geocites en Angelfire rechtstreeks linken naar plaatjes NIET toestaan en we op GoT dus mooi rode kruisjes zien.
Mocht je geen webspace hebben kun je je plaatjes bijv. hier kwijt.

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

Ik vind het voor 80 Euro een uitstekend moederbord. Wel niet erg makkelijk te OC-en (met mijn ene reepje PC-100 64MB helemaal niets), maar in ruil daarvoor rete stabiel. Dat het wat kieskeurig met geuhegen is vin ik niet verwonderlijk: als het meer reepjes zou slikken, zou ie duurder zijn, zo simpel is dat.
Ook de ondersteuning voor zowel SDR als DDR geheugen vind ik goed, en over de onboard sound en LAN ben ik ook heel tevreden. Zelfs een tweede NIC erin verzoorzaakte geen conflicten. Kortom: ik ben een tevreden K7S5A user en vind het dus een GOED mobo :).
Mensen die dit mobo slecht vinden ben ik ook nog niet tegengekomen

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

BTW. lees ook anders eerst deze ff door. Staat in principe alles in over hoe en wat EN wordt zeer gewaardeerd op dit forum :)

• McFlipp

McFlipp

24...

[quote]
Op dinsdag 05 maart 2002 23:04 schreef THEREALONE3 het volgende:
[img][url="http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2357824490""]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2357824490"[/url] [/quote] ja en nu nog een[/img] erachter en dan komt het helemaal goed :)

edit:

goed zo :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:04 schreef THEREALONE3 het volgende:
[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2357824490
geen [ img] en [ /url] gebruiken he :P

edit:
k dan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:05 schreef McFlipp het volgende:

[..]

ja en nu nog een [/img] erachter en dan komt het helemaal goed :)
Gaaf helemaal bedankt jongen thnx B-)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:02 schreef Malebolgia het volgende:
Ik vind het voor 80 Euro een uitstekend moederbord. Wel niet erg makkelijk te OC-en (met mijn ene reepje PC-100 64MB helemaal niets), maar in ruil daarvoor rete stabiel. Dat het wat kieskeurig met geuhegen is vin ik niet verwonderlijk: als het meer reepjes zou slikken, zou ie duurder zijn, zo simpel is dat.
Ook de ondersteuning voor zowel SDR als DDR geheugen vind ik goed, en over de onboard sound en LAN ben ik ook heel tevreden. Zelfs een tweede NIC erin verzoorzaakte geen conflicten. Kortom: ik ben een tevreden K7S5A user en vind het dus een GOED mobo :).
Mensen die dit mobo slecht vinden ben ik ook nog niet tegengekomen

Kijk maar in de search topic jongen en zoek naar K7S5A

Dan merk je hetvanzelf.

Verwijderd

Tis een goed moederbord , wel behoorlijk kieskeurig met geheugen maar voor de rest toch wel stabiel , alleen niet zo snel jammer genoeg (wel sneller dan de Kt266(Niet de 266Achip).

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:02 schreef Malebolgia het volgende:
.....Mensen die dit mobo slecht vinden ben ik ook nog niet tegengekomen.
ik ook niet, irl that is >:)

maar check anders de search eens of Tom's Hardware Guide :P

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Waarom verpest je je eigen topic door allemaal vragen te stellen die ook in de faq staan???

k7s5a is een heerlijk mobo, overclocken kan ook, maar dat kost net ff iets meer moeite. Ik heb zelf mn duron 800 gemod (L3 brug doorgebrand en andere verbonden) zodat de mp op 7 staat. 7x133=933MHz, niet slecht vind ik zelf :7

LAN onboard is ook erg fijn, en ik ben zelfs tevreden met het AMR slot (heb nog een AMR modem liggen). Zwart is een mooie kleur. Sound onboard is minder, maar daar ontkom je tegenwoordig bijna niet aan.

Nog 2 extra usb poorten, de mogelijkheid om ledjes aan te sluiten op je netwerkkaart, kortom, een degelijk, stabiel moederbord, met genoeg uitbreidingsmogelijkheden.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:11 schreef Oracle het volgende:

[..]

ik ook niet, irl that is >:)

maar check anders de search eens of Tom's Hardware Guide :P
Heb ik helemaal uitgespit.

Kijk maar eens naar mijn eerste vraag maakt de dingen wat duidelijker voor je

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Om weer ff ontopic te komen, ik heb zelf in m'n 2e comp een K7S5A bordje zitten, en het is eigenlijk alleen maar dat m'n Abit KT7-RAID extra controllers heeft, want het bordje is stabiel hoor.
Eerst twijfelde ik of ik wel naar een SIS chipset moest gaan, heb ook goede ervaringen MSI K7T PRO en Abit KT7-RAID met de VIA chipset. Maar hij bevalt me goed hoor, en m'n neef heeft er nu ook 1'tje. Bij mij zit er een Duron 800 op en bij m'n neef een Duron 950.

Ik was vorig jaar september 470 piek kwijt voor ECS K7S5A, Duron 800 + koeler, 512 MB PC133. Was wel netjes dacht ik, dat kostte mijn KT7-RAID alleen al. :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:12 schreef THEREALONE3 het volgende:

[..]

Heb ik helemaal uitgespit.

Kijk maar eens naar mijn eerste vraag maakt de dingen wat duidelijker voor je
uhuh, weet ik, maar er wordt natuurlijk eik ook alleen maar topics hiero op GoT gepost met probs. Dus eik geen goede graadmeter :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:11 schreef smokalot het volgende:
Waarom verpest je je eigen topic door allemaal vragen te stellen die ook in de faq staan???

k7s5a is een heerlijk mobo, overclocken kan ook, maar dat kost net ff iets meer moeite. Ik heb zelf mn duron 800 gemod (L3 brug doorgebrand en andere verbonden) zodat de mp op 7 staat. 7x133=933MHz, niet slecht vind ik zelf :7

LAN onboard is ook erg fijn, en ik ben zelfs tevreden met het AMR slot (heb nog een AMR modem liggen). Zwart is een mooie kleur. Sound onboard is minder, maar daar ontkom je tegenwoordig bijna niet aan.

Nog 2 extra usb poorten, de mogelijkheid om ledjes aan te sluiten op je netwerkkaart, kortom, een degelijk, stabiel moederbord, met genoeg uitbreidingsmogelijkheden.
Als jullie mijn eerste vraag eens goed bekeken.

Ik vroeg nu de uiteindelijke conclusie over dit moederbord.

Ik heb er zelf geen problemen mee maar Het slechte hierover vind ik:

1) uitbreidbaar tot 1GB geheugen.
2) Kieskeurige mobo voor geheugen.
3) Geen MP mogenlijkheid.
4) Te grote stappen met fsb overklokking.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:14 schreef Oracle het volgende:

[..]

uhuh, weet ik, maar er wordt natuurlijk eik ook alleen maar topics hiero op GoT gepost met probs. Dus eik geen goede graadmeter :)
Is begrijpelijk ;)

Verwijderd

maar wat wil je ermee gaan doen allemaal eik, ik bedoel welke progs ga je draaien, wil je oc'en, etc :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:10 schreef Shaggy het volgende:
Tis een goed moederbord , wel behoorlijk kieskeurig met geheugen maar voor de rest toch wel stabiel , alleen niet zo snel jammer genoeg (wel sneller dan de Kt266(Niet de 266Achip).
Wat is trouwens het verschil hiervan vergeleken de kt266 en de kt266a versie

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Op dinsdag 05 maart 2002 22:48 schreef THEREALONE3 het volgende:

Mijn excuus ik bedoel de 512MB PC2100 DDR SDRAM ECC Registered (Kingston)
DDR SDRAM :? ?

iRacing Profiel

• Toewan
Op dinsdag 05 maart 2002 23:14 schreef THEREALONE3 het volgende:
Ik heb er zelf geen problemen mee maar Het slechte hierover vind ik:

1) uitbreidbaar tot 1GB geheugen.
2) Kieskeurige mobo voor geheugen.
3) Geen MP mogenlijkheid.
4) Te grote stappen met fsb overklokking.
1) Mja, wanneer 1 GB niet meer genoeg is is dit mobo'tje ook obsolete. :)
2) Valt wel mee, misschien met DDR, maar ik heb verschillende smaken PC100 en PC133 in dit mobo'tje gehad, nergens ginne last van. :)
3) Yep, dat is wel wat minder, maar ja, op m'n KT7-RAID zit dat wel, maar ik maak er geen gebruik van.
4) Dat is waar ja, het is gewoon geen goed overklokkers bord.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:18 schreef StarTAC het volgende:

[..]

erm jij mierenneuker :+ :P

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
voor zijn prijs is het een prima mobo.....superstabiel en snel, er zijn alleen weinig opties in het bios wat oc'en betreft.....de fsb is in te stellen op 133/138/150/166

138 moet geen problemen geven als je een beetje redelijk koelt.......150 lukt alleen met goed geheugen/psu en een HELE goede airflow....zorg dat je alle onderdelen van het mobo goed koelt!

je kunt zoals hierboven al genoemd natuurlijk ook bruggen verbinden om de multiplier wat omhoog te krikken.......

• StarTAC
Op dinsdag 05 maart 2002 23:19 schreef Oracle het volgende:

[..]

erm jij mierenneuker :+ :P
offtopic:
Dank je voor het compliment.
Ik wil ook wel DDR SDRam, hoef ik tenminste geen nieuw geheugen te kopen als ik een nieuwe mobo koop.

iRacing Profiel

Verwijderd

Heb er een als 2e bak en tis gewoon een erg goed en goedkoop mobo.
Inderdaad is het juist dat het niet het meest overclock vriendelijke bordje is, so what?
De prijs en de onboard lan maken dan toch ruimschoots goed en is overclocken best goed te doen.
Tsja als je het uiterste uit de kan wil halen dan zijn er inderdaad betere en vooral duurdere.
Dat er mensen het bordje maar nix vinden is ook logisch, des te meer mensen het bord hebben des te meer problemen opduiken.
Maar volgens mij ligt dit eerder aan ondeskundig gebruik dan aan het bord zelf.
Bovendien heeft iedere fabrikant wel mobo's met fabrieksfoutjes en die moeten na aankoop zo snel mogelijk ontdekt worden.
Een winkel die een wat langere omruil garantie bied is dan wel zo tof.
Het is welhaast onmogelijk om binnen eeen week alle eventuele fabrieksfoutjes te ontdekken.
En dat kunnen foutjes zijn die een normale gebruiker al helemaal niet zou tegenkomen.
Ik vind dit bordje in ieder geval een dikke aanrader.

Verwijderd

nog ff iets: (quote van een kennis)
"de north en south bridge zit in één chip in plaats van twee. dit maakt het moederbord sneller met doorvoer van gegevens en goedkoper te produceren en dus goedkoper"

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:23 schreef StarTAC het volgende:

[..]

offtopic:
Ik wil ook wel DDR SDRam, hoef ik tenminste geen nieuw geheugen te kopen als ik een nieuwe mobo koop.
Kijk maar in de pricewatch
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/3

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:23 schreef mietde het volgende:
Heb er een als 2e bak en tis gewoon een erg goed en goedkoop mobo.
Inderdaad is het juist dat het niet het meest overclock vriendelijke bordje is, so what?
De prijs en de onboard lan maken dan toch ruimschoots goed en is overclocken best goed te doen.
Tsja als je het uiterste uit de kan wil halen dan zijn er inderdaad betere en vooral duurdere.
Dat er mensen het bordje maar nix vinden is ook logisch, des te meer mensen het bord hebben des te meer problemen opduiken.
Maar volgens mij ligt dit eerder aan ondeskundig gebruik dan aan het bord zelf.
Bovendien heeft iedere fabrikant wel mobo's met fabrieksfoutjes en die moeten na aankoop zo snel mogelijk ontdekt worden.
Een winkel die een wat langere omruil garantie bied is dan wel zo tof.
Het is welhaast onmogelijk om binnen eeen week alle eventuele fabrieksfoutjes te ontdekken.
En dat kunnen foutjes zijn die een normale gebruiker al helemaal niet zou tegenkomen.
Ik vind dit bordje in ieder geval een dikke aanrader.
Daar ben ik wel met je eens inderdaad.

Maar als ze de moederborde gewoon standaard leveren dat je de mp gewoon aan kan passen en niet dat het automatisch gedaan word.

• smokalot

smokalot

titel onder

Op dinsdag 05 maart 2002 23:23 schreef StarTAC het volgende:

[..]

offtopic:
Als je iets zegt over geheugen, weet dan waar je t over hebt...

DDR staat voor Double Data Rate. SDRAM staat voor synchronous dynamic random access memory.

SDR SDRAM en DDR SDRAM bestaan dus allebei.

En met dit mobo is het andersom, je hoeft geen nieuw mem te kopen als je dit mobo koopt (tenzij je overstapt vanaf een 486).

• StarTAC
Op dinsdag 05 maart 2002 23:26 schreef THEREALONE3 het volgende:

[..]

Kijk maar in de pricewatch
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/3
Mja, dan ben ik dus echt zoals mijn vrienden altijd zeggen een enorme newbie :'(

edit
Ownee, ze noemen me altijd "Nep-Tweaker"

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:28 schreef smokalot het volgende:

[..]

Als je iets zegt over geheugen, weet dan waar je t over hebt...

DDR staat voor Double Data Rate. SDRAM staat voor synchronous dynamic random access memory.

SDR SDRAM en DDR SDRAM bestaan dus allebei.

En met dit mobo is het andersom, je hoeft geen nieuw mem te kopen als je dit mobo koopt (tenzij je overstapt vanaf een 486).
Precies smokalot :P

Het is namelijk zo dat de fsb op 133 en op 100 kan draaien.

Alleen bij ddr kan de overflow zoals ik het noem heen en weer gaan zonder dat het eigenlijk moet wachten op data

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:29 schreef StarTAC het volgende:

[..]

Mja, dan ben ik dus echt zoals mijn vrienden altijd zeggen een enorme newbie :'(
Geef niks jongen SHIT happens :+

• JaWa
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

helaas heb ik het geheugen ondersteuning probleem zelf moeten ondervinden

hij wil mn mushkin pc2100 512reep niet slikken net zoals mijn noname 256 en 128 reep... en het ergste is ik ben mn bon kwijtgeraakt dus ik weet niet of ik garantie kan claimen?

weet iemand of een biosupdate mischien dit verhelpt?

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:40 schreef JaWa het volgende:

hij wil mn mushkin pc2100 512reep niet slikken net zoals mijn noname 256 en 128 reep... en het ergste is ik ben mn bon kwijtgeraakt dus ik weet niet of ik garantie kan claimen?

MMHHH Je hebt wel de nieuwste bios gedownload?

Probeer eens de 1 na nieuwste bios.

Die op de ecs site staat.

En je moet wel kijken of je er 1 hebt met lan of zonder lan.
En als je de bon kwijt geraakt hebt kan je de reepjes wel verkopen als de reepjes nog wel werken natuurlijk.

• JaWa
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

Op dinsdag 05 maart 2002 23:44 schreef THEREALONE3 het volgende:

[..]

MMHHH Je hebt wel de nieuwste bios gedownload?

Probeer eens de 1 na nieuwste bios.

Die op de ecs site staat.

En je moet wel kijken of je er 1 hebt met lan of zonder lan.
En als je de bon kwijt geraakt hebt kan je de reepjes wel verkopen als de reepjes nog wel werken natuurlijk.
nee ik heb niks aan het bios veranderd en ik wil ik kan wel mn geheugen verkopen maar ja dan zit ik dus zonder werkend MB en zonder geheugen en het gehuegen werkt ik heb ze namelijk in een ander systeem met memtest x86 getest en daar waren ze 100% passed
en op mijn systeem krijg ik tig duizend erorrs

maar als ik hem niet kan ruilen (omdat ik de bon kwijt ben) dan wil ik wel een biosflash proberen..

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Topicstarter
Wat een moederbord he!!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1628208160

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:50 schreef THEREALONE3 het volgende:
Wat een moederbord he!!!!

[afbeelding]
Tweede deel

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2168847855

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:40 schreef JaWa het volgende:

Flash je bios probeer dat!

Probeer de 1 na nieuwste bios te flashen.

En anders kan je beter een geregistreerd merk nemen kingston bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Klein vraagje.
Dit moederbord ondersteunt dit (Thoroughbred)
Wat mag dit inhouden???

Want dit ken ik nog niet

Support AMD Athlon(Thoroughbred) CPU XP1800, XP2100, XP2200

• smokalot

smokalot

titel onder

Op dinsdag 05 maart 2002 23:56 schreef THEREALONE3 het volgende:
Klein vraagje.
Dit moederbord ondersteunt dit (Thoroughbred)
Wat mag dit inhouden???

Want dit ken ik nog niet

Support AMD Athlon(Thoroughbred) CPU XP1800, XP2100, XP2200
Thoroughbred is de Athlon die op .13 micron gebakken is.

Past dus ook in een socket A.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 00:04 schreef smokalot het volgende:

[..]

Thoroughbred is de Athlon die op .13 micron gebakken is.

Past dus ook in een socket A.
Maakt het verschil in snelheid???

En waar moet je dan opletten dan je dan wel een Thoroughbred hebt want als ik de winkel binnen loop zegt de winkelier niet tegen mij dat deze processor Thoroughbred is.

En wat is ongeveer de prijs voor een 2100+ Thoroughbred

• smokalot

smokalot

titel onder

Op woensdag 06 maart 2002 00:06 schreef THEREALONE3 het volgende:

[..]

Maakt het verschil in snelheid???

En waar moet je dan opletten dan je dan wel een Thoroughbred hebt want als ik de winkel binnen loop zegt de winkelier niet tegen mij dat deze processor Thoroughbred is.

En wat is ongeveer de prijs voor een 2100+ Thoroughbred
Hij is nog niet te koop, zoek maar op AMD roadmap op t.net, daar vindt je info over wanneer ie uitkomt...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 00:10 schreef smokalot het volgende:

[..]

Hij is nog niet te koop, zoek maar op AMD roadmap op t.net, daar vindt je info over wanneer ie uitkomt...
Nou hij is wel al uit hoor.
Op pricewatch

AMD Athlon XP 2100+ (1,73GHz) € 499,-

Wel een beetje duur nog en dat dat hij al in prijs is verlaagd. |:(

• smokalot

smokalot

titel onder

Op woensdag 06 maart 2002 00:12 schreef THEREALONE3 het volgende:

[..]

Nou hij is wel al uit hoor.
Op pricewatch

AMD Athlon XP 2100+ (1,73GHz) € 499,-

Wel een beetje duur nog en dat dat hij al in prijs is verlaagd. |:(
Dat is een palomino, geen thoroughbred.

Vergelijk het met de komst van de athlon XP, die is ook op 1,33 HHz uitgebracht, toen had je dus de XP versie en de thunderbird versie van de Athlon, die allebei op 1,33GHz liepen (en ook de 1,4GHz versie btw).

Als strax de thoroughbred uit is is het maar de vraag hoe AMD m gaat noemen, maar je komt er echt wel uit of het een thoroughbred is of niet hoor.

Je weet nu toch ook op hoeveel MHz je XP loopt? staat er niet bij in de winkel hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 00:16 schreef smokalot het volgende:

[..]

Dat is een palomino, geen thoroughbred.

Vergelijk het met de komst van de athlon XP, die is ook op 1,33 HHz uitgebracht, toen had je dus de XP versie en de thunderbird versie van de Athlon, die allebei op 1,33GHz liepen (en ook de 1,4GHz versie btw).

Als strax de thoroughbred uit is is het maar de vraag hoe AMD m gaat noemen, maar je komt er echt wel uit of het een thoroughbred is of niet hoor.

Je weet nu toch ook op hoeveel MHz je XP loopt? staat er niet bij in de winkel hoor...
Ho oke kijk ik wil wel een processor kopen maar ik wil meteen goed beginnen en niet eerst eentje kopen en na een halfjaar weer eentje ik wil er op zijn minst een maand of 8 mee gaan.

Maar dat de ecs K7S5A de thoroughbred ondersteunt is wel VET weer een plus punt voor dit moederbord maaaaaaarrrr.....

Zal het in de 0.13 micron gebakken proc. sneller werken dan zijn vorige de xp versie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ander klein vraagje over een spel ik heb gister avond Colin mcrae 2 gedownload maar het is in rar ingepakt weet iemand hoe ik aan een uitpak versie kom van rar?
En simpel is uit te pakken.

• smokalot

smokalot

titel onder

Op woensdag 06 maart 2002 00:19 schreef THEREALONE3 het volgende:

[..]

Ho oke kijk ik wil wel een processor kopen maar ik wil meteen goed beginnen en niet eerst eentje kopen en na een halfjaar weer eentje ik wil er op zijn minst een maand of 8 mee gaan.

Maar dat de ecs K7S5A de thoroughbred ondersteunt is wel VET weer een plus punt voor dit moederbord maaaaaaarrrr.....

Zal het in de 0.13 micron gebakken proc. sneller werken dan zijn vorige de xp versie
Nee, een verkleining van het productieproces geeft de volgende voordelen: goedkoper voor fabrikant --> uiteindelijk goedkoper voor consument, minder stroomverbruik en minder warmteontwikkeling. Zal dus wel iets beter over te klokken zijn.

En AMD kan m hoger schalen, dus kan socket A nog iets langer mee, en dus ook je k7s5a.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 00:26 schreef smokalot het volgende:

[..]

Nee, een verkleining van het productieproces geeft de volgende voordelen: goedkoper voor fabrikant --> uiteindelijk goedkoper voor consument, minder stroomverbruik en minder warmteontwikkeling. Zal dus wel iets beter over te klokken zijn.

En AMD kan m hoger schalen, dus kan socket A nog iets langer mee, en dus ook je k7s5a.
Beter weet je misschien ook me bovenste vraag of moet ik een andere topic openen??

En hoe moet je deze dan sluiten voor een nieuwe?

• smokalot

smokalot

titel onder

Op woensdag 06 maart 2002 00:26 schreef THEREALONE3 het volgende:
Ik heb een ander klein vraagje over een spel ik heb gister avond Colin mcrae 2 gedownload maar het is in rar ingepakt weet iemand hoe ik aan een uitpak versie kom van rar?
En simpel is uit te pakken.
Ander forum.

en: http://gathering.tweakers.net/forum/find
Op woensdag 06 maart 2002 00:28 schreef THEREALONE3 het volgende:

[..]

Beter weet je misschien ook me bovenste vraag of moet ik een andere topic openen??

En hoe moet je deze dan sluiten voor een nieuwe?
Je moet helemaal nix sluiten, ik heb ook 5 vensters GoT geopend nu...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 00:33 schreef smokalot het volgende:

[..]

Ander forum.

en: http://gathering.tweakers.net/forum/find
[..]

Je moet helemaal nix sluiten, ik heb ook 5 vensters GoT geopend nu...
Ik heb het al gevonden trouwens WINRAR.

Maar als je wilt sluiten hoef ik toch alleen me computer uitloggen hierop?

Verwijderd

Koop je gewoon een EPOX 8KHA+

maar een paar eurootjes meer en je hebt ook wat!

tjow

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 06 maart 2002 11:46 schreef _Bryan_ het volgende:
Koop je gewoon een EPOX 8KHA+

maar een paar eurootjes meer en je hebt ook wat!

tjow
Goedzo Bryan, je bent nieuw hier maar de helft van je posts zijn domme vragen en opmerkingen.
Lees je ff de faq betreffende etiquette ?
VInd het trouwens ook niet zo netjes dat je in diverse topics tussendoor fietst en je eigen vragen daarin stelt.

Verwijderd

ehm waar gaat het nu over, over de ECS k7s5a of de nieuwe AMD :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 11:53 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Goedzo Bryan, je bent nieuw hier maar de helft van je posts zijn domme vragen en opmerkingen.
Lees je ff de faq betreffende etiquette ?
VInd het trouwens ook niet zo netjes dat je in diverse topics tussendoor fietst en je eigen vragen daarin stelt.
Dat wilde ik ook nogeven zeggen.

THNX KillerAce

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 11:56 schreef ·°|(V)ayDay|°· het volgende:
ehm waar gaat het nu over, over de ECS k7s5a of de nieuwe AMD :?
Uuhhh Allebei denk ik ik raak ook een klein beetje de kluts kwijt maaaar maakt niks uit hoor :P

Verwijderd

Topicstarter
We zijn er weer jongens plaats je post maar hier over de laatste conclusies over de ECS K7S5A moederbord.

Lucht jullie hartjes over dit moederbord.

B-)

Verwijderd

Topicstarter
Die flikker heeft zijn post reply op 1 of andere manier beveiligd hij verneukt mijn topics en vraagt zelf de domste vragen die sukkel.

BEste Sinterklaas ik ben lief geweest zou jij deze voor mij uit willen schakelen of op zijn minst een waarschuwing willen geven.

Het is behoorlijk irritant als iemand dat doet zijn naam is

Aikaleer of aikileer

Verwijderd

Ik heb er zelf ook 2 gehad.
1 doet het nog steeds bij een vriend van mij met een athlon 1200.(had hem aan hem verkocht)
Zelf had ik een nieuwe gekocht met een xp1600+
Maar toen begon het probleem als mijn pc koud was wilde hij niet meteen opstarten ( na een aantal keren aan en uit deed i het uiteindelijk wel)
Ik had het opgelost met de oc bios en dan op fsb 138 draaien dat ging goed .Maar ik wilde toch een normale bios en heb die heb ik terug gezet en wel de laatste bios en het koudestart probleem was er weer .
Daarna heb ik mijn bordje maar teruggebracht .

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 17:52 schreef heavy3 het volgende:
Ik heb er zelf ook 2 gehad.
1 doet het nog steeds bij een vriend van mij met een athlon 1200.(had hem aan hem verkocht)
Zelf had ik een nieuwe gekocht met een xp1600+
Maar toen begon het probleem als mijn pc koud was wilde hij niet meteen opstarten ( na een aantal keren aan en uit deed i het uiteindelijk wel)
Ik had het opgelost met de oc bios en dan op fsb 138 draaien dat ging goed .Maar ik wilde toch een normale bios en heb die heb ik terug gezet en wel de laatste bios en het koudestart probleem was er weer .
Daarna heb ik mijn bordje maar teruggebracht .
Ik denk dan dat je inderdaad een warmte probleem heb gehad :7

Misschien was de mobo die je had een fabrieksfout.

Kan natuurlijk gebeuren.

Verwijderd

ik had geen warmte probleem was stresssed 45
het was een bios probleem
waarschijnlijk een slechte party geweest de winkel had er 4 of 5 terug gehad ik dacht uit mijn hoofd rev 5 of 6

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00
Op dinsdag 05 maart 2002 23:19 schreef Toewan het volgende:

[..]

1) Mja, wanneer 1 GB niet meer genoeg is is dit mobo'tje ook obsolete. :)
2) Valt wel mee, misschien met DDR, maar ik heb verschillende smaken PC100 en PC133 in dit mobo'tje gehad, nergens ginne last van. :)
3) Yep, dat is wel wat minder, maar ja, op m'n KT7-RAID zit dat wel, maar ik maak er geen gebruik van.
4) Dat is waar ja, het is gewoon geen goed overklokkers bord.
1) 1GB is nog altijd beter dan 512MB wat je op de i815 tegenkomt :)
2) Ik had juist het omgekeerde: een no-name OEM DDR DIMM van Gistron werkte perfect, maar een no-name OEM PC133 DIMM werkte voor geen meter, niet eens een piepje ofzow, dacht eerst dat het mobo dood was. Overigens wel heel erg brak PC133 geheugen: dezelfde DIMM in een i440BX met een Cel433 werkte niet eens op CAS2, beetje sloom toch? Overigens werkte een PC100 CL2 merkmodule zonder problemen op 133MHz CL2
3) RAID lijkt handig, maar ik gebruik het idd ook al niet meer, had het op mn K7TTurbo wel zitten.
4) Overclocken doe ik ook niet meer, sinds mn MSI over de rooie DLEDs ging toen mn potloodstrepen vervaagd waren.

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Goed moederbord, heb geen problemen gehad. Ik heb de mobo maar kennisen van mij wel.
:)

Maar helaas kan je er niet zoveel ddr geheugen in kwijt. dat is het min puntje van deze mobo.

workstation server laptop

• Toewan
Op woensdag 06 maart 2002 22:07 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

2) Ik had juist het omgekeerde: een no-name OEM DDR DIMM van Gistron werkte perfect, maar een no-name OEM PC133 DIMM werkte voor geen meter, niet eens een piepje ofzow, dacht eerst dat het mobo dood was. Overigens wel heel erg brak PC133 geheugen: dezelfde DIMM in een i440BX met een Cel433 werkte niet eens op CAS2, beetje sloom toch? Overigens werkte een PC100 CL2 merkmodule zonder problemen op 133MHz CL2
3) RAID lijkt handig, maar ik gebruik het idd ook al niet meer, had het op mn K7TTurbo wel zitten.
Die 3e reactie van mij was over het ontbreken van een mogelijkheid tot aanpassen van multiplier op de K7S5A. Mja, ik ben ook niet echt een overklokker, dus dat boeit me eerlijk gezegd niks. Zit wel op m'n KT7-RAID, maar ja, ik gebruik het niet. TB800 draait nog steeds op 800 MHz.
Ik had hier tot voor kort ook een 3 jaar oude PC100 dimm van Texas Instruments, en die draaide ook op 133 MHz CAS2. :) Ik heb het zelf dus geprobeerd met 512 MB MTEK PC133, 2 x 128 MB Infineon PC133 en wat PC100 geheugen (voor die van m'n neef).

De RAID op mijn KT7-RAID is wel handig hoor, heb er nu een paar HD's aan hangen. Met 2 IDE controllers had ik altijd het probleem dat ik iets eruit moest trekken. Heb nu 3 HD's + Plex 12/10/32A aan m'n controllers hangen, en ik kan er nog 4 apparaten bij hangen. Maar ik gebruik de RAID functionaliteit overigens niet.

Oftewel, als dit mobo er was met extra IDE onboard, dan zou ik m'n KT7-RAID verbannen naar m'n 2e systeempje. :)

• smokalot

smokalot

titel onder

Op woensdag 06 maart 2002 23:05 schreef Toewan het volgende:

[..]

Die 3e reactie van mij was over het ontbreken van een mogelijkheid tot aanpassen van multiplier op de K7S5A. Mja, ik ben ook niet echt een overklokker, dus dat boeit me eerlijk gezegd niks. Zit wel op m'n KT7-RAID, maar ja, ik gebruik het niet. TB800 draait nog steeds op 800 MHz.
Ik had hier tot voor kort ook een 3 jaar oude PC100 dimm van Texas Instruments, en die draaide ook op 133 MHz CAS2. :) Ik heb het zelf dus geprobeerd met 512 MB MTEK PC133, 2 x 128 MB Infineon PC133 en wat PC100 geheugen (voor die van m'n neef).

De RAID op mijn KT7-RAID is wel handig hoor, heb er nu een paar HD's aan hangen. Met 2 IDE controllers had ik altijd het probleem dat ik iets eruit moest trekken. Heb nu 3 HD's + Plex 12/10/32A aan m'n controllers hangen, en ik kan er nog 4 apparaten bij hangen. Maar ik gebruik de RAID functionaliteit overigens niet.

Oftewel, als dit mobo er was met extra IDE onboard, dan zou ik m'n KT7-RAID verbannen naar m'n 2e systeempje. :)
Er bestaan ook PCI RAID-controllers hoor, de simpelste heb je al voor 50 euro, dan zit je nog steeds dik onder de prijs van een ASUS of MSI met RAID onboard. En je kunt m meenemen naar een volgend systeem.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb em zelf, en al 6x aan vrienden/kennissen verkocht.
Gewoon een lekker stabiel board dat goed presteert zxonder makken.
Je kunt gebruiken voor het bouwen van pc's voor N00BS, een groot voordeel vind ik dat.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 23:18 schreef StarTAC het volgende:

[..]

Ja, wat is daar mis mee?

Dit bord heeft trouwens wel problemen met PCI videokaarten.
Als je LAN en SDR niet nodig hebt kun je ook de K7S6A nemen. Dan kun je er 3 gb DDR SDRAM in zetten.

• fordrwd4ever
  • Laatst online: 18-08 09:37

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Perfekt bordje..

Loopt snel en stabiel.

Alle kaarten werken er perfekt mee samen.

Ik heb ook een MSI K7T266 Pro2,maar die wil niet eens met m`n nieuwe Creative GF4 MX kaart werken,gewoon geen beeld.

Als ik nog een bordje moet hebben,wordt het zeker een bordje met de Sis chipset.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

Topicstarter
En we zijn weer terug!!!!!!!!! :+

Het is inderdaad een goeie mobo lekkerstabiel en voor een redelijke prijs.

Alleen het had voor mij wel een mp switcher mogen hebben onboard of in de bios (het liefst)

Verwijderd

Topicstarter
PS: het enigste waar ik mee zit welke DDR geheugen zal het beste ermee werken en welke ook gelijk lekker te overklokken is!!!!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb er kingston in zitten en dat slikt ie perfect.

Gewoon A merk geheugen nemen en er is niks aan het handje :)

Ow ik heb trouwens het bordje gisteren in lopen bouwen in mijn huidige pc en de prestaties van het bord vallen me niet tegen nadat ik wat benchmarks had gedraaid.
Om eerlijk te zijn valt het me 100% mee en had ik het nooit verwacht van de SIS chipset. Ik was eerder ook niet zo kapot van ECS maar nu ben ik blij dat ik m'n oude MSI K7T Turbo heb vervangen voor dit DDR bordje aangezien er met deze pc niet overgeclockt word (met de andere 2 wel >:) )
Oftewel het beste bordje voor weinig knaken naar mijn idee.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Toewan
Op donderdag 07 maart 2002 11:13 schreef smokalot het volgende:

[..]

Er bestaan ook PCI RAID-controllers hoor, de simpelste heb je al voor 50 euro, dan zit je nog steeds dik onder de prijs van een ASUS of MSI met RAID onboard. En je kunt m meenemen naar een volgend systeem.
Da's waar, maar toen ik mijn KT7-RAID kocht (moest er zelfs nog voor op lijst inschrijven, duurde 2,5 week ofzo voordat ik aan de beurt was. :)) waren er uberhaupt geen cheap ass socket A bordjes. Ik kon toen kiezen uit de MSI K7T-PRO, de Asus A7V en de Abit KT7. Voor fl 50,- extra had ik onboard raid, dus dacht ik, ach, kan altijd van pas komen. Oftewel, toen had je nog niet veel te kiezen (Opa verteld ;)).
Pagina: 1