Home theatre

Pagina: 1
Acties:

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Binnenkort ga ik op mezelf wonen... eigen huisje :Y)

Nou moet ik nog een leuke kompjutert kopen, maar das niet het probleem. Ik wil mijn TV, video enzo aansluiten op de pc. Ik heb wel een stereoset maar eigenlijk zou ik die willen vervangen door mijn pc. MP3 en DVD you know :7

Ook het geluid zou ik dan via zo'n mooi pc speakersetje (subwoofer, dolby) willen laten gaan. Mijn pc staat toch praktisch altijd aan en ik dacht dan sla ik twee vliegen in één klap 8-)

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en aan wat voor componenten moet je dan denken? Of kun je het beter andersom doen en je pc op je stereo aansluiten...

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ikzelf hou helemaal niet ervan als er een pc tussen staat daarom heb ik allemaal stand alone apperaten, zoŽn set van jvc kost 2000 piek (is wel veel maar wel mooier)

Verwijderd

Je pc aansluiten op een leuk audiosetje zou ik je aanraden
kun je iniedergeval altijd muziek luisteren ook al zit je achter je pc. Bv als je cd rom al in gebruik is voor wat anders. Maar ja weeg de voordelen en nadelen eens tegen elkaar af zou ik zeggen.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
PC speakers en home theatre gaan niet echt samen. Het is veel beter om dan een (goedkoper) dolby digital setje te kopen en hier de digital out van de pc op aan te sluiten (elke iets betere geluidskaart van ca 150 gulden heeft er wel een). Dan moet je nog fatsoenlijke speakers enzo kopen, allemaal in totaal wel wat duurder, maar het resultaat mag er dan ook vaak wezen.

Wat betreft DVD, dan zou ik gewoon een losse standalone dvd speler kopen, wellicht een hakki takki merk, die zijn zeker niet duur en hebben een prima prijs/kwaliteit verhouding. Dan heb je ook geen last van vastlopers, dvd's die niet willen draaien en een pc die aan staat (fans maken herrie).

Veel succes met je home-theatre.

extra tip: niet te snel je spul kopen, goed nadenken, eventueel gefaseerd kopen. En speakers moet je zelf luisteren.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Ik zou sowieso als je anders helemaal geen HiFi hebt, een gewone HiFi set aanschaffen, en je PC eraan hangen. Zoek eerst een goede versterker uit, met ev. Dolby Digital enzo (ben niet zo thuis in die surround dingen) en zoek bij die versterker een paar leuke speakers. Ga met die versterker gewoon naar verschillende speakers luisteren, en kies de beste erbij. Dan kan je ev. later iig ook standalone HiFi/DVD apparatuur aanschaffen. Nu hang je gewoon je PC eraan. Zelf heb ik mn PC en HiFi set helemaal gescheiden. Ik hou niet zo van 'zoveel mogelijk apparaten aan elkaar knopen'. Gezeik met ground-loops ed. :( Voor mn PC voor films enzo gewoon een goedkope Creative DTT2200, analoog 5.1 :) En dan een Marantz stereo amp en cd-spelers ed. Als het om pure muziek gaat, heb ik liever Stereo geluid dan 5.1 ofzo.

Wat is je budget, en wat heb je precies nodig?

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 18:09 schreef WiXX het volgende:
Ikzelf hou helemaal niet ervan als er een pc tussen staat daarom heb ik allemaal stand alone apperaten, zoŽn set van jvc kost 2000 piek (is wel veel maar wel mooier)
Daar ben ik het helemaal mee eens

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
koop iig een losse dolby digital versterker en niet zo'n dvd, versterker en boxjes en subwoofer in één

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 18:06 schreef snarf het volgende:
Binnenkort ga ik op mezelf wonen... eigen huisje :Y)

Nou moet ik nog een leuke kompjutert kopen, maar das niet het probleem. Ik wil mijn TV, video enzo aansluiten op de pc. Ik heb wel een stereoset maar eigenlijk zou ik die willen vervangen door mijn pc. MP3 en DVD you know :7

Ook het geluid zou ik dan via zo'n mooi pc speakersetje (subwoofer, dolby) willen laten gaan. Mijn pc staat toch praktisch altijd aan en ik dacht dan sla ik twee vliegen in één klap 8-)

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en aan wat voor componenten moet je dan denken? Of kun je het beter andersom doen en je pc op je stereo aansluiten...
Ik vind het zonde, Je kan beter je geld steken in een goede stereo met een goede versterker en dan daar je pc op aan sluiten. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Een apart pc speakers setje is meestal gewoon brak ivm. een standalone stereo versterkertje met 2 redelijke speakers met je pc erop aangesloten.

Ik zou zeggen of sluit je stereo aan op je pc en koop er een setje goeie speakers bij, of geef erg veel geld uit aan de pc subwooferset zodat die voldoet aan alle eisen en overal voor gebruikt kan worden. (als je bv. veel films kijkt moet je echt niet met een Creative DTT setje aan komen zetten).
Je kan beter je geld steken in een goede stereo met een goede versterker en dan daar je pc op aan sluiten. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Mooie cliche opmerking >:) Uiteraard kun je beter je geld uitgeven aan een "volwassen" stereo setje met speakers. (voor 1000 piek heb je al heel acceptabele speakers + stereo versterker). Daar sluit je dan al je shit op aan. Het nadeel van een pc subwooferset weer, je kunt er niet al je shit op aansluiten en switchen tussen kanalen. Ik zou in jou geval gewoon gaan voor een redelijke stereo versterker met speakers.

Als je echt gewoon een krap budget hebt (wat ik me kan voorstellen) is het toch het handigd alles op je pc aan te sluiten en een erg goede pc subwooferset te kopen. Maar waarom wil je je video op je pc aansluiten?

Tv op pc, subwooferset op pc, videorec op tv, DVD in pc.

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:39
Ik weet het wel: Mooie Denon1802 Receiver + JBL NSP1 boxenset (boxen blijven persoonlijk), Panasonic 100Hz Tv en Compu met een goede geluidskaart en DVD speler. :9

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:35

FFF

euh, ik ben van mening dat je pc speaker voor je pc moet gebuiken, en daarvoor bestemde speakers in je huiskamer. Ik zou gewoon een normale set kopen, en die op je pc aansluiten. ipv een pc set op de rest.

weet niet hoe belangrijk een goed geluid voor je is. en het budget.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Okay, je neemt een pc met:

Afbeeldingslocatie: http://www.iasig.org/audigy.jpg
of een andere dergelijke kaart met digital output

En dat samen met deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/resources/image/53761_SA-VE815ED.gif
Of iets anders dergelijks en voila, de perfecte huisbioscoop :) :9~
Pagina: 1