Ik heb een half jaar chello en val regelmatig weg....:( dan moet ik de pc opnieuw opstarten en weer online! De buren hebben ook chello en die hebben er geen last van. Wie heeft hier ook last van? en wat kan ik hier aan doen?
windows verneukt heb ik ook een keer gehad met 98se en opnieuw geinstalleerd en klaar
p.s kan ook zijn dat chello dan even down is
p.s kan ook zijn dat chello dan even down is
Kheb windows 98 second edition al een keer opnieuw geinstalleerd niets hielp..... en als chello down is issie dat wel heel vaak!
Die smiley past daar niet bijOp dinsdag 05 maart 2002 15:41 schreef Jean-Guillaime het volgende:
Kheb windows 98 second edition al een keer opnieuw geinstalleerd niets hielp..... en als chello down is issie dat wel heel vaak!
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
had ik pas ook met chello dat het heel vaak uitvalt, probeer dan je dns eens te pingen dat gat wel en msn dat blijft dan ook goed gaan je moet alleen even w88 en dan heb je ook weer inet. (tenminste zo was dat bij mij)
beetje verkeerd geplaatst m8
Firewall staat toch wel dhcp-lease renewal toe?
bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory
Eey thx zal het es proberen!Op dinsdag 05 maart 2002 15:47 schreef juanp het volgende:
had ik pas ook met chello dat het heel vaak uitvalt, probeer dan je dns eens te pingen dat gat wel en msn dat blijft dan ook goed gaan je moet alleen even w88 en dan heb je ook weer inet. (tenminste zo was dat bij mij)
Ik heb lekker geen Chello 
Ik heb @home
ELKE ochtend zware kutlag. (motd op snelle irc servers kost soms meer dan een minuut!) na 11(?) ofzo is dat voorbij maar blijft klote.
Ik heb @home
ELKE ochtend zware kutlag. (motd op snelle irc servers kost soms meer dan een minuut!) na 11(?) ofzo is dat voorbij maar blijft klote.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
je moet ook dns enzo invoeren he
das ook vaak de reden bij mensen dat hun verbinding zo brak is
das ook vaak de reden bij mensen dat hun verbinding zo brak is
Ja kheb al gezegd dat ik hier verkeerd ben 
Maar zal eens met die dns klooien! als dat lukt ruled Chello hier de pan ut... gheghe
Maar zal eens met die dns klooien! als dat lukt ruled Chello hier de pan ut... gheghe
Trek de voeding eens uit je modem, dan logt ie weer opnieuw aan met de laatste firmware en meld ie je ook aan op het netwerk, soms kan dat zelfs in snelheid schelen, bij mij in Wageningen althans (com21 modem).
Verwijderd
Ik heb pas een tijd met iemand van de helpdesk gesproken van Chello omdat ik wat problemen had met mn modem, die gast zei toen dat de modem firmware pas opnieuw download als ie een tijd zonder stroom zit (ongeveer half uur, dus even de stekker eruit is niet genoeg!), klein detail, maar toch...Op dinsdag 05 maart 2002 16:15 schreef apereet het volgende:
Trek de voeding eens uit je modem, dan logt ie weer opnieuw aan met de laatste firmware en meld ie je ook aan op het netwerk, soms kan dat zelfs in snelheid schelen, bij mij in Wageningen althans (com21 modem).
Eey ik zal het proberen! maar in het boekje van chello staat dat je nooit de voeding van de modem mag halen!
Of maakt dit niet zoveel uit?
nou, dan heb je geen internet verbinding meer, op dat momentOp dinsdag 05 maart 2002 16:21 schreef Jean-Guillaime het volgende:
Eey ik zal het proberen! maar in het boekje van chello staat dat je nooit de voeding van de modem mag halen!
lijkt me niet dat het kwaat kan, zelf trek ik af en toe de momdem eruit als ie het niet doet en als ik hem dan weer aansluit werkt alles weer, dus gewoon doen
Mijn vriendin heeft dit dus ook Jean, heb je het inmiddels al opgelost gekregen? Dan zou ik graag weten hoe!
Dit is mijn topic erover
(valt mij op dat er heel veel topix zijn over chello die spontaan uitvalt eigenlijk)
Dit is mijn topic erover
(valt mij op dat er heel veel topix zijn over chello die spontaan uitvalt eigenlijk)
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik heb hier gewoon een schakelaar op m'n modem (wou m'n paVerwijderd schreef op 05 March 2002 @ 16:21:
In ieder geval, dit probleem heb ik ook gehad. Een Windows upgrade hielp inderdaad wel
Het kwam achteraf dacht ik door onjuiste drivers.
🌞🍃
Die modem is al gereset geweest en we hebben zelfs nu een bloedjenieuwe pc en chello zit op een hele ander netwerkkaart. De kabel is getest en weet ik het allemaal en het blijft hetzelfde.
- Ho databeest, je had het niet tegen mij
-
- Ho databeest, je had het niet tegen mij
[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 07-04-2003 21:08 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
kheb ook chello en is superslecht... al 4 dagen lang 's avonds ping gemiddeld 150
en gisteravond hing ik meer dan dat ik kon lopen!
Verwijderd
Welkom bij de club, mag ik ook even klagen? Ik heb dus exact hetzelfde probleem. Ik heb de hele computer onderzocht op virussen, ik heb niets op de achtergrond draaien en toch. DNS heb ik ingevuld staan en IP wordt automatisch verkregen.
[rml][ Chello] Lease verloopt elke dag[/rml]
[rml][ Chello] Lease verloopt elke dag[/rml]
En dit is niet bij je buren het geval?tranztaz schreef op 07 April 2003 @ 21:08:
Die modem is al gereset geweest en we hebben zelfs nu een bloedjenieuwe pc en chello zit op een hele ander netwerkkaart. De kabel is getest en weet ik het allemaal en het blijft hetzelfde.
- Ho databeest, je had het niet tegen mij-
Dan zijn er nog twee mogelijkheden lijkt me: Brakke modem/brak netwerk.
In het geval van de brakke modem moet je gewoon naar Chello bellen. Zij kunnen zien of de modem in orde is, of dat het foutmeldingen oid heeft verstuurd naar hun server. In het laatste geval wordt je modem waarschijnlijk gewoon vervangen. Dit doen ze niet uit zichzelf, aangezien ze het niet gaan vervangen als de gebruiker niet aangeeft dat er problemen zijn.
Een brak netwerk lokaal kun je natuurlijk simpel testen door een andere kabel ofzo te gebruiken. Is het echter aan de kant van Chello mis, kun je alleen maar bellen en hopen dat ze er wat aan doen, alhoewel ik je weinig kans geef.
🌞🍃
Ze hadden de modem al doorgemeten. Ik zal nog wel nog een andere kabel kunnen proberen maar ja... Als dat nog niet werkt, dan is het exit chello en enter XDSL.
Dit maakt niks uit. Gewoon stekker eruit trekken. Je krijgt gewoon een ip van de dhcp van chello als je weer de stekker instopt van je modem. Je ip wordt bepaald door de mac van je netwerkkaart en de modemVerwijderd schreef op 05 March 2002 @ 16:21:
Er is weer contact geweest met chello. Er wordt gezegd dat men wel bij haar
op de pc binnenkomt (ingaand verkeerd dus) maar dat haar uitgaande verkeer
geblokkeerd werdt. Dit is op het moment dat internet uitgevallen is. Als
internet
het nog doet, dan is er wel uitgaand verkeer. Is dit misschien
hackeractiviteit?
Ik weet het gewoon nu echt niet meer hoor... Quickfix van chello zegt dat de
internetverbinding mogelijk niet goed is, terwijl internet het gewoon doet. Raar...
internet
hackeractiviteit?
internetverbinding mogelijk niet goed is, terwijl internet het gewoon doet. Raar...
Tja, als die Quickfix zelf zelfs aangeeft dat het niet goed is moet er lijkt me een instelling fout staan, aangezien dat ding geloof ik gewoon je instellingen nagaat.tranztaz schreef op 08 April 2003 @ 20:34:
Er is weer contact geweest met chello. Er wordt gezegd dat men wel bij haar
internet
hackeractiviteit?
Check deze eens even, vergelijk het desnoots met hun buren ofzo, waar het wel juist werkt.
🌞🍃
Verwijderd
wat je ook kan doen is je nic instellen op 10 mb half duplex.(dus niet op automtisch)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 21:13 ]
En hier komt het probleem - In Epe is er dynamische en statische ip-adressen. En in haar directe omgeving (straat, buurt), en dit weet ze zeker, is er niemand anders die chello heeft. Er zijn wel een paar internetters, maar die hebben of ADSL of tel.modem. Haar adres is trouwens statisch.
Verwijderd
kun je aangeven welke modem je gebruikt, ik denk dat veel mensen er dan meer weten, en of je firewall software (ooit) hebt geinstalleerd?
Verwijderd
Ik heb ook contact gehad met Chello. Vanmiddag gebeld, vrouwtje aan de telefoon en die zag dat het Terayon modem gewoon goed deed, nog eventjes in case geflashed, maar gaf aan dat ik maar moest bellen als het plat lag.
Uurtje geleden lag het plat, ik bellen, "er is 10 min. wachttijd" ..... 25 min. later had ik een knulletje aan de telefoon. Exact uitgelegd wat er gebeurd, verbinding gaat plat, in taskmanager staat network utilization continue op 93%, send/receive lampjes modem branden continue. Release/renew geeft melding dat dhcp server niet bereikt kan wordenm etc. zegt dit lulletje... " ja ik heb Windows niet geprogrammeerd, dus ik kan er niets aan doen " ... ik heb hem vervolgens subtiel uitgelegd dat er maandelijks een dikke 40+ euro wordt betaald voor een verbinding die telkens wegvalt.
Hij was zo dom met zijn antwoorden, en zo onbehulpzaam dat ik de moed met hem heb opgegeven.
Ondertussen is het probleem nog steeds niet opgelost. Ik heb hier nog even alle netwerkadapters gedeinstalled, nl. de 1394 firewire ding, en de 3com ethernetkaart. Vervolgens weer geinstalled. Kijken of er iets veranderd.
Uurtje geleden lag het plat, ik bellen, "er is 10 min. wachttijd" ..... 25 min. later had ik een knulletje aan de telefoon. Exact uitgelegd wat er gebeurd, verbinding gaat plat, in taskmanager staat network utilization continue op 93%, send/receive lampjes modem branden continue. Release/renew geeft melding dat dhcp server niet bereikt kan wordenm etc. zegt dit lulletje... " ja ik heb Windows niet geprogrammeerd, dus ik kan er niets aan doen " ... ik heb hem vervolgens subtiel uitgelegd dat er maandelijks een dikke 40+ euro wordt betaald voor een verbinding die telkens wegvalt.
Hij was zo dom met zijn antwoorden, en zo onbehulpzaam dat ik de moed met hem heb opgegeven.
Ondertussen is het probleem nog steeds niet opgelost. Ik heb hier nog even alle netwerkadapters gedeinstalled, nl. de 1394 firewire ding, en de 3com ethernetkaart. Vervolgens weer geinstalled. Kijken of er iets veranderd.
Dit is misschien een gok, maar:
- Installeer Win2000 (Pro),
- Installeer ALLE updates en hotfixjes die je tegenkomt op windowsupdate.com
- Zet je nic op half-duplex
- Gebruik niet de host-cheat van kazaalite
Toen was het probleem opgelost!
- Installeer Win2000 (Pro),
- Installeer ALLE updates en hotfixjes die je tegenkomt op windowsupdate.com
- Zet je nic op half-duplex
- Gebruik niet de host-cheat van kazaalite
Toen was het probleem opgelost!
Dit probleem heb ik ook gehad met een vast ip adres van chello. Bleek dat er nog iemand op mijn ip adres aan het surfen was. een foutje van chello (toen nog gelrevision trouwens). Bleek dus dat door het reboten ik steeds de ander eraf kickte, hij rebootte en mij weer blokkeerde 
Toen Chello daar achter kwam kreeg ik een nieuw ip adres en alles was opgelost.
Toen Chello daar achter kwam kreeg ik een nieuw ip adres en alles was opgelost.
He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.
Pagina: 1