Toon posts:

[Chello] Lease verloopt elke dag

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus dagelijks dat mijn verbinding wegvalt met chello, en zodra ik de pc opnieuw opstart is er weer een verbinding.

ipconfig /all geeft aan dat er een nieuwe lease is aangevraagd, en dit is elke keer nadat de verbinding er uit was geklapt.

Is dit puur een probleem dat bij de dhcp servers van Chello ligt, of kunnen er situaties ontstaan onder Windows XP, dat deze lease vanzelf wordt afgebroken/ge-renewed.

Zoniet dan moet ik Chello maar eens van een belletje voorzien.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Wellicht blokkeerd je firewall DHCP verkeer. Aangezien je PC bij het opstarten een DHCP lease aanvraagt VOOR je firewall opgestart is, krijg je bij het opstarten een nieuw IP adres. Bekijk dus even je firewall configuratie.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen firewall geinstalleerd, en ook de firewall van Windows XP staat uit.

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:54
Als je "ipconfig /all" doet, wanneer verloopt je lease? Als dat idd een dag is dan zou ik Chello maar ff bellen. Overigens, als de lease tijd een dag zou zijn dan zou je er alsnog geen last van mogen hebben. Normaal zou er dan weer een DHCP request uitgaan en zou je weer dezelfde settings moeten krijgen. In normale omstandigheden dan. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat de lease gewoon netjes over 5 dagen hoort te expiren, althans dat staat er en hoort dus de bedoeling te zijn.

Verwijderd

Ik ken dit probleem, bij mij verloop het ook iedere 24 uur, ik moet dan naar de settings van m'n router en 'dhcp release' doen en dan 'dhcp renew' om weer een nieuw (of hetzelfde) ip te krijgen....errug irritant, maar binnenkort (hope so :P) demon adsl...

[edit]
Ik dacht zelf overigens dat het misschien iets met niet matchende MAC adressen te maken heeft ofzo, maar heb zelf geen zin meer om dat nog uit te gaan zoeken, daar Chello's dagen nu eindelijk geteld zijn....

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 23:41 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 12:54

Sick Nick

Drop the top!

hier verloopt die lease in principe ook elke dag maar m'n router heb ik de afgelopen 4 maanden niet gereset en het werkt tot nu toe nog steeds perfect dus ik denk niet dat daar het probleem in zit?
Regio r'dam, misschien dat het per regio anders is. Ik heb nog een oude com21 modem.

Verwijderd

dat mac-adressenverhaal zou de oorzaak kunnen zijn...gebruik je de netwerkkaart die je bij eerste install gebruikte?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 23:45:
dat mac-adressenverhaal zou de oorzaak kunnen zijn...gebruik je de netwerkkaart die je bij eerste install gebruikte?
Ja de netwerkkaart is nooit veranderd. Ik ken het principe dat de Chello modem het mac adres vastzet, dat is hier niet het geval.

Een ipconfig /renew werkt ook niet, omdat hij niet eens verbinding kan maken met de dhcp server van Chello. Enige wat helpt is windows restarten.

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 20:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 23:40:
Ik ken dit probleem, bij mij verloop het ook iedere 24 uur, ik moet dan naar de settings van m'n router en 'dhcp release' doen en dan 'dhcp renew' om weer een nieuw (of hetzelfde) ip te krijgen....errug irritant, maar binnenkort (hope so :P) demon adsl...
De lease van Demon ADSl is slechts een half-uur ;). Op zich moet het gewoon kunnen, na de helft van de lease-tijd zal je machine/router de lease proberen te verlengen. En zolang de DHCP-server niet sterft lukt dit. Waarom het hier dan na 24 uur vast loop? Geen flauw idee, ik had er bij Chello nooit een probleem mee...

rm -r *

Verwijderd

Topicstarter
Het meest vervelende is dat je bijv. als je download met emule telkens weer achterin de wachtrijen komt te staan na een reset.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:21
als het bij de chello DHCP server zou liggen dan zou elke win XP gebruiker dit probleem hebben, en ik heb Chello, en win XP en ik heb dit proleem niet.

ga er dan maar niet vanuit dat het aan chello ligt in dit geval, zoek de oplossing in firewalls e.d. Iets blokkeert het DHCP verkeer als je windows compleet geboot is..

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
Warbringer schreef op 05 April 2003 @ 19:14:
als het bij de chello DHCP server zou liggen dan zou elke win XP gebruiker dit probleem hebben, en ik heb Chello, en win XP en ik heb dit proleem niet.

ga er dan maar niet vanuit dat het aan chello ligt in dit geval, zoek de oplossing in firewalls e.d. Iets blokkeert het DHCP verkeer als je windows compleet geboot is..
Het is op een net geinstalleerd kaal systeem, zonder webserver of wat dan ook. En dat niet iedere gebruiker dit heeft, ik neem toch aan dat niet alle Chello gebruikers op 1 dhcp punt zitten.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 23:38:
[...]

Het is op een net geinstalleerd kaal systeem, zonder webserver of wat dan ook. En dat niet iedere gebruiker dit heeft, ik neem toch aan dat niet alle Chello gebruikers op 1 dhcp punt zitten.
De dhcp server is elke keer dezelfde voor iedere chello klant die ook DHCP heeft. (sommige mensen in gelerland met een com21 modem hebben statische IP adressen).

Nou is de DHCP server niet 1 machientje, maar een cluster natuurlijk.
maar controleer het IP adres van de DHCP server maar eens..

DHCP Server . . . . . . . . . . . : 212.142.28.180

Ik denk dat de jouwe hetzelfde is..

Maar een DHCP server is een passieve dienst. De server gaat pas reageren als hij een DHCPdiscover voorbij ziet komen, en eerder niet.

En voor de DHCP server maar het niet uit of je windows nou aan het booten is en dan een IP aanvraagt of als je ipconfig /renew doet.

er is wel een bekend probleem met motorola modems en windows XP, dit zou verhoplen moeten zijn in de Service pack 1 van win XP.

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Terayon modem, en blijkbaar ben ik dus niet de enige met dit op probleem dat plots opspeelt.

[rml]Gordijnstok in "[ Chello] verbinding valt steeds weg!"[/rml]

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 21:27 ]

Pagina: 1