Ethernet kaart --> Release??

Pagina: 1
Acties:

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:12
Hoi,
Ik heb een nieuwe computer en ik wou hier internet op hebben.

Omdat ik geen ISA sloten heb, moest ik een PCI 3com ethernet erinzetten. zo'n van chellohelpdeskmedewerker :) zei me dat ik die kaart erin moest doen, en dan op release all drukken, opnieuw opstarten en dan zou hij het moeten doen.

Nou ik kaart erin, GOED geconfigureerd etc.
Maar als ik bij "winipcfg" release all druk dan doet hij niks! en als ik op renew (all) druk dan duurd het best lang voorat hij weer iets doet. en uiteindelijk geeft hij dan een fout, iets met DHCP Server.

Hoe kan dit, en heeft iemand een oplossing??

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Hij krijgt geen reply van de DHCP server waar die een TCP/IP adres van moet krijgen. Als je geen DHCP server hebt in je LAN moet je gewoon een vast IP adres aan die kaart geven. Hoe dat met een kabel provider gaat weet ik niet. Heb geen kabul :P

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• RelaXXinG
Hmm maar welk Ip Adres moet ik dan opgeven??
en weet iemand een andere oplossing die misschien wat weet van kabelinternet verbindingen?:)

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
als je hiervoor internet via een andere netwerkkaart had moet je die er weer even in doen en aansluiten. Vervolgens druk je met die kaart erin op 'release all', doe daarna de nieuwe kaart erin, aansluiten, en dan 'renew'

• RelaXXinG
Ja het probleem is nu dus dat DIE netwerkkaart (ISA) in de andere computer zat.
en die kan dus niet in DEZE comp, omdat ik geen ISA sloten meer heb.

• Longbowh
  • Niet online
dan druk je op release terwijl ie in je oude computer zit... en als dat niet kan weet ik het ook niet meer, helpdesk chello bellen?

• RelaXXinG
Ok dus dan moet ik bij de IBM Release (all) doen. Dan chello stekkertje op de PCI ethernet kaart zetten. computer opstarten,
dan RENEW. en dan moet hij het doen he???

• Longbowh
  • Niet online
in de meeste gevallen wel. Als het niet werkt zul je de helpdesk moeten bellen om het MAC-adres van je nieuwe netwerkkaart door te geven

edit: ik heb dit zelf trouwens nog nooit gedaan, maar wel laatst op GoT gelezen, om precies te zijn hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/12585
Pagina: 1