Heeft er hier iemand ervaring met het vervangen van de isa netwerkkaart voor een pci model? Ik wil namelijk binnenkort mijn pc upgraden en nu hebben steeds minder moederborden nog een isa slot. Bij chello zeiden ze dat ik zo een 3com pci kon kopen maar ze zeggen daar wel meer
Verwijderd
moederborden met isa zijn nog gemakkelijk verkrijgbaar en 3com pci kaarten worden nu bijna standaart verkocht als netwerkkaarten.
vraag je lokale dealer maar na voor een pci kaart voor internet via de kabel
vraag je lokale dealer maar na voor een pci kaart voor internet via de kabel
Moet lukken, ik zit hiero bij Chello Gelderland/Arnhem en heb gewoon mijn 3Com isa vervangen met een 3Com PCI en het werkt gewoon!!
Bedankt Chuckie. Ik heb net zo'n beetje hetzelfde gelezen in de nieuwsgroepen. Het schijnt dat het bij de com21 gewoon kan.
ehm het maakt helemaal nix uit wat voor netwekkaart je hebt voor een kabelmodem, als 't maar een utp ingang heeft en 10mbit is
indeed _Hades_, gewoon zo'n ding van 25 piek bij de pc boer om de hoek komen en klaar is Beukie.
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Als het niet werkt moet je je modem fysiek ongeveer 48 uur uit laten staan zodat bij het nieuwe aanmelden je ip en ik meen ook mac adres opnieuw doorgegeven worden.
Verwijderd
Ik heb het met een Realtek kaartje van 25 piek gedaan . Let op , je moet eerst met de oude ISA erin WINIPCFG starten en dan 'alle vrijgeven' . Vervolgens PC uitzetten en de nieuwe netwerkkaart erin . Dan pas zal het werken . Heeft te maken met het MAC-adres van je oude netwerkkaart , die ligt namelijk vast bij Chello en zonder vrijgeven lukt het niet om verbinding te maken met de nieuwe kaart . HEt lijkt me dus verstandig om nu alvast een ander kaartje te kopen voordat je dalijk zonder ISA slot zit . Andere optie is trouwens je kabelmodem 48 uur uitzetten , dan wordt je MAC-adres bij Chello ook gewist .
Verwijderd
gewoon een keer die kaart eruit rosse, tegen de muur schoppen, dan zal er wel iets kapot zijn, en opbelle naar chello en zeggen dat je netwerkkaart spontaan kapot is gegaan, want je internet was ineens down, en je hebt het getest met een netwerkkaart van de buurman die ook chello heeft, en die kaart werkte wel, en dus vragen voor een nieuwe PCI netwerkkaart
edit;typfoutje
edit;typfoutje
Verwijderd
PeeJee: Wat lul je stroef...
En Beukie boeit echt geen FUCK wat voorn netwerk kaart je erin hebt hangen. Die 3com heb ik al verpatst
En Beukie boeit echt geen FUCK wat voorn netwerk kaart je erin hebt hangen. Die 3com heb ik al verpatst
Verwijderd
Asmodai : Ik lul niet stroef . Dit is de enige mogelijkheid , anders werkt het niet . Kan ik het helpen dat ze op deze manier werken . Maar dat zal jij vast wel beter weten .
edit:
Of je moet geluk hebben dat je inderdaad 2 dezelfde kaarten hebt , 1 in PCI en 1 in ISA uitvoering .
Of je moet geluk hebben dat je inderdaad 2 dezelfde kaarten hebt , 1 in PCI en 1 in ISA uitvoering .
PeeJee: volgens mij klopt het maar ten dele wat je zegt. Als het waar is wat ik gelezen heb maakt het voor de Com21 modem niet uit welke kaart eraan vastzit omdat allen het Mac-adres van het modem gecontroleerd wordt. Voor andere modems zoals Terayon of Lancity klopt het wel wat je zegt. En laat ik nou een com21 hebben
Trouwens van dat 48 uur uitzetten had ik nog niet gehoord.
Verwijderd
Ik weet niet of dat klopt . Zou best kunnen , maar met Terrayon is het zo dat je met dat MAC-adres van de kaart zit te kloten .
PeeJee.....
Het lukt geloof me maar, ik heb ook een Com21 en ik vul alleen bij een nieuwe kaart een IP-adres in en het werkt, helemaal niets met vrijgeven of 48 uur aanlaten staan!
Het lukt geloof me maar, ik heb ook een Com21 en ik vul alleen bij een nieuwe kaart een IP-adres in en het werkt, helemaal niets met vrijgeven of 48 uur aanlaten staan!
Je moet je modem dan wel 48 uitzetten ipv aan laten staan 
Bij die Com21 modems hoeft het dan misschien niet maar bij die Terayon moet het toch echt.
Bij die Com21 modems hoeft het dan misschien niet maar bij die Terayon moet het toch echt.
Uhm geld dit ook voor A2000/UPC??? (Lancity modem)
Heb namelijk nog een 3com 10mbit kaart ligge, want nu zit er een Intel 10/100 server kaart in en das wel overkill
Heb namelijk nog een 3com 10mbit kaart ligge, want nu zit er een Intel 10/100 server kaart in en das wel overkill
Mijn andere PC is ff stuk dus heb ik mijn kabel modem (com21) in deze pc en dus ook in een andere netwerkkaart. Zo als jullie zien werkt het gewoon. no problem dus.
Ik heb een terayon modem van chello, daar kan ik zonder problemen om beurten verschillende pc's aanhangen met verschillende NIC's dus niet eerst 48 uur wachten.
M'n buurman komt namelijk ook af en toe eens langs om z'n pc ff aan chello te koppelen om service packs, updates e.d. te downloaden. Dit gaat goed.
M'n buurman komt namelijk ook af en toe eens langs om z'n pc ff aan chello te koppelen om service packs, updates e.d. te downloaden. Dit gaat goed.
Verwijderd
PeeJee nou misschien hebben we allebei dan wel gelijk. Bij de Com21 boeit het geen fuck wat voor een netwerkkaart je erin gooit. Binnenkort krijgen wij hier nieuwe modems, Terrayon, omdat er hier een nieuwe server word gemaakt
. Enige nadeel is een dynamisch ip
Nou ja kom ik wel overheen. Eerste wat ik doe is dus lekker kloten met netwerkkaartjes...Kijken of je gelijk hebt.. hehe
Verwijderd
PeeJee heeft wel degelijk gelijk, maar niet overal!
Het verschilt nogal van regio en van type kabelmodem hoe 't geregeld is. Iig is het in het ex-A2000 netwerk met LanCity modems zoals PeeJee zegt...over de andere netwerken zou ik niets durven zeggen...
Het verschilt nogal van regio en van type kabelmodem hoe 't geregeld is. Iig is het in het ex-A2000 netwerk met LanCity modems zoals PeeJee zegt...over de andere netwerken zou ik niets durven zeggen...
Verwijderd
We hadden dus allemaal gelijk .
Maar ik ben er toch mooi een tijd mee bezig geweest . Is trouwens ook meteen de 1e keer geweest dat de support van Chello een oplossing bood .
Pagina: 1