Toon posts:

Pioneer A-509R Stereo versterker...Goeie keus?

Pagina: 1
Acties:
  • 483 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben een beetje op zoek naar een nieuwe versterker,
Heb nu een oude Philips maar deze is helaas aan het sterven, dus ik zal toch een nieuwe moeten hebben..

Nu was ik op internet een beetje aan het scharrelen naar een leuk ding, ik vond deze http://www.pioneer.co.uk/frameset.htm (onderin op het balkje de A-509R selecteren).

Ik heb hem nog niet beluisterd, ik vind hem er alleen erg mooi uizien, de specs heb ik niet veel kaas van gegeten.. Mischien dat jullie er iets mee kunnen?

Mischien heeft zelfs iemand persoonlijke ervaringen met dit ding?

Iig alvast bedankt!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Tja geluid zal er vast uitkomen...maar wat is je budget?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is ongeveer 6/700 GULDEN.

Nog wat meer informatie,

Er komen 2 Mission 701 luidsprekers aan.
Een losse CD speler heb ik al (Technics dingetje, fijn apparaat).

• hervaz
Ow die speakers en een cd speler van technics heb ik ook gehad, als je zonder afstandsbediening kan leven zou ik je een rotel aanraden op die speaker, een 921 of 931.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 22:33 schreef hervaz het volgende:
Ow die speakers en een cd speler van technics heb ik ook gehad, als je zonder afstandsbediening kan leven zou ik je een rotel aanraden op die speaker, een 921 of 931.
Hmmm ja, maar een echt duidelijk antwoord op mijn vraag kan ik hier niet uit opmaken???

Verwijderd

Ik zou voor 700 gulden een kwaliteitsklasse hoger gaan zitten, dan krijg je een beetje de beginmodellen van Marantz, Rotel, Denon, etc. Ik heb zelf 3 maandjes terug ook met dat budget een versterker uitgezocht, een Marantz PM7000, toen voor 800 gulden in de aanbieding. Normaal is die 1000,- dus die is te duur voor jou denk ik. Ik zou eens kijken naar de Marantz PM4200. Wat voor muziek luister je, en ben je een AB-fan?

Edit: Hier mijn topic, staat wel wat handigs in :)
Kijk ook eens op http://www.stassen.nl en op http://www.rikstoe.nl Zijn zeker goede winkels/sites!

Verwijderd

Topicstarter
Die Marantz PM4200 heb ik gehoord, ik vond hem aardig goed klinken (op meerdere luidsprekers, zowel low-end als high-end), maar ik vind dat hij al gauw aan z'n top zit kwa volume, en ik wil toch af en toe ook lekker hard muziek kunnen draaien.

Muzieksmaken...Tsja...eigenlijk alles wel een beetje, veel U2, Metallica, Golden Earring, Within Temptation....maar ook wel moderne muziek, safri duo enzo.. het verschilt dus nogal wat :)

• hervaz
Ik raad je toch iets aan of niet dan, lees die post eens zeg...

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 22:48 schreef Strofos het volgende:
Muzieksmaken...Tsja...eigenlijk alles wel een beetje, veel U2, Metallica, Golden Earring, Within Temptation....maar ook wel moderne muziek, safri duo enzo.. het verschilt dus nogal wat :)
Dat is iig drukke gedetailleerde muziek, dus een Marantz of nog beter: een Rotel zou gepast zijn voor jou. Kunnen ook best hard. Kijk is op Rikstoet bij Rotel. Zijn voor jouw budget denk ik best wat leuke te vinden...

Edit: Zelf ff gekeken. Die Rotel 931 is wel wat, alleen dus misschien te weinig vermogen. De Marantz PM4000 heeft meer vermogen dan de 4200, en is goedkoper. Ik heb hem oendertijd beluisterd, en hij klonk echt heeeel goed! :) Kijk ook eens naar die, die levert 80W aan 4Ohm speakers, en als je een beetje gevoelige speakers hebt, is dat meeer dan genoeg...

• hervaz
Ik heb met een technics ampje van 2x30 watt gespeeld op die 701's en het dak ging er af, die dingen hebben een hoge gevoeligheid.

Verwijderd

Ik heb zelf Jamo Studio 180's staan, met een gevoeligheid van 92 dB/W heeeel erg gevoelig dus. Ik zou genoeg hebben aan een 20-25W versterker om hard te blazen. Ik denk dat je dan met een PM4200 wel goed zit, en zeker met een 4000. Neem je speakers anders eens mee naar je lokale hifi-boer (als dat mogelijk is) en luister zelf even. Vraag of je em heel even >1 min heel hard mag zetten 8-)

En om even op de vraag van de topicstarter te reageren:

Het is wel wat, ik zou met dat geld alleen in een andere klasse gaan zitten qua kwaliteit.

We waren toch wel een beetje off-topic aan het gaan :P
Pagina: 1