Toon posts:

Frequentie CD ofzo

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op school kwam een docent aanlopen in de les met een cd en deed die in een cd speler, en volgens mij werden alle frequenties op die CD getest enzo want de ramen trilden en de bass kwam eerst heel duidelijk (lage frequentie) en daarna hele hoge tonen :) (hoge frequentie dus)

Maar waar valt zo'n CD te downloaden, want dat lijkt mij wel leuk om eens te doen thuis :P

En is het schadelijk voor je speakers?

Alvast bedankt voor de tips en antwoorden :P

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Heel hard 1 Hz aanzetten sloop je speakers mee ja, maar als je gewoon een beetje oppast gaat er niks kapot hoor.
Je kan ipv zo'n cd trouwens veel beter NCH toner downen. Gewoon ff googlen, het is freeware. Dat is een toongenerator voor je pc, werkt heel makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
jamaar ik wil het op mijn pa's setje proberen :P

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
In cooledit ( ook ff googlen ;) ) kun je ook tonen en frequency sweeps genereren, als je een cd brander hebt kun je ze branden en ook testen op de set van je ouweheer.

Wel oppassen met de max uitwijking van de woofers, frontjes er dus ff afhalen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

't is een test-CD, die zijn wel te koop.
Bij de betere zaken, denk ik.
'k heb er zelf ooit 1 gehad, maar ja, is weg...

Verwijderd

ik zou niks gaan kopen, maar zoals hierboven al is genoemd kun je in bv cooledit (of in vele andere programmas) zelf erg makkelijk zo'n frequentie-sweep maken. Als je naar de "betere zaken" gaatben ikbang dat ze ook de betere prijzen voor dergelijke cds rekenen....

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips tot nu toe, kzal morgen eens ff cooledit zoeken en dan eens wat testen :P

maar hoe hoog of laag mag de freq max zijn? :)

Verwijderd

Je moet er erg voorzichtig mee zijn, zowel met erg hoog als met erg laag.
Als het geluid zachter wordt met het opdraaien van de frequentie moet je niet je versterker verder open draaien.
Dat geldt ook voor de lage frequenties.
Op een bepaald moment kun jij die frequenties niet meer horen, maar ze zijn er nog wel, dus oppassen boven de pakweg 16 kHz en beneden de pakumbeet 30 Hz.
Pagina: 1