Professional Gaming : How and when?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:45
Ik heb met Buzz het erover gehad op irc..
ons idee was eerst kijken wie allemaal erin komt als dat is geregeld kijken waar en waneer we met zn alle rond een tafel gaan zitten.

zoals ik al eerder zei als je intresse hebt mail naar Organized_gaming@hotmail.com Buzz regeld de mail's
de website begint nu vorm te krijgen (skelet vorm :P )
www.Organized-gaming.tk

Bier, Whiskey en Metal!!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 06:46

siggy

Wait.... what?

Op woensdag 06 maart 2002 16:35 schreef DarkJedi het volgende:

[..]

Ik vind dat ze wel zelf eigen muis en toetsenbord mee kunnen nemen, er mag niet in de console gerotzooid worden maar wel dingen die je erbuiten kan veranderen (resolutie, controls, muis gevoeligheid enz)
Verder met je de diskette en cdrom beveiligen zodat die niet werken en mogen ze natuurlijk op internet kunnen.
Maar zullen we eerst even regelen wie wil meewerken en dan pas inhoudelijk gaan klooien?
idd, eigen toetsenbord en muis, anders zul je de eerste partijen aan moeten passen. Als je niks in de console mag veranderen kun je dus ook niet de sensetivity niet instellen, daaar krijg je geen blije mensen mee :)

Ik heb een Boomslang en daar ben ik allang aan gewend en als ik dan op een lan kom waar een normale logitech muis sta, kan ik dus de eerste paar uur helemaal niks.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Loev
  • Laatst online: 22-01 14:19
Eens gelijk je eigen muis speelt gewoon veel lekker dan een vreemde muis :)

• LordMithril
Op woensdag 06 maart 2002 20:36 schreef DarkJedi het volgende:
Eens gelijk je eigen muis speelt gewoon veel lekker dan een vreemde muis :)
das idd waar ik zit nu lekker met een optical en ik vind ze met ball nu toch veel minder... ze blijven te vaak hangen bij mij en ik haat muismatten.

Bier, Whiskey en Metal!!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 09:35
Ik ben weer wat vroeger terug van mij werk, als jullie het nog ff ergens over willen hebben, om 22:30 ga ik slapen, tot dan zit ik in irc.

En wat ik nog even wilde zeggen. Niet iedereen krijgt toegang, wij moeten het idee hebben dat je gemotiveerd bent en dat je je er voor in wil zetten. En we moeten denken dat je wat toe voegt natuurlijk :D

Over het huidige prijzensysteem kan ik wel een paar dingen zeggen, de winnaar krijgt een boel, en de 2e plek krijgt daar 5% van, de derde gaat voor de eer :/ Niet helemaal eerlijk verdeeld, en we zullen kijken of we daar wat aan kunnen doen.

• buzz
Als je verdere ideeen over het onderwerp van Dutch Organized Gaming hebt, kun je dit mailen, of kun je het even in irc komen vertellen. irc.quakenet.eu.org #dog.nl

• Loev
Lo ik ben er alleen je staat op afk dus lul even wat terug :)

• buzz
Op woensdag 06 maart 2002 17:02 schreef siggy het volgende:

[..]

idd, eigen toetsenbord en muis, anders zul je de eerste partijen aan moeten passen. Als je niks in de console mag veranderen kun je dus ook niet de sensetivity niet instellen, daaar krijg je geen blije mensen mee :)

Ik heb een Boomslang en daar ben ik allang aan gewend en als ik dan op een lan kom waar een normale logitech muis sta, kan ik dus de eerste paar uur helemaal niks.
Eigen PC speelt altijd het beste, waarom zou je daar niet op spelen?

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 10:07 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

maar ik denk als je echt proffesioneel gamen krijgt dat het wel meevalt hoor... gewoon zolaat is de wedstrijd zorg dat je er bent of de ander wint (en dan niet die ander t ziekenhuis in slaan vlak voor de wedstrijd :P )
waarom het ziekenhuis inslaan?
gewoon z'n vingers breken :+

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 22:12 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Eigen PC speelt altijd het beste, waarom zou je daar niet op spelen?
Omdat dan geld een rol gaat spelen die prestaties kan beinvloeden
Iemand die met een p3 800 met tnt2 tegen iemand met een athlon xp 2000+ en ATI radeon 8500 speelt in het nadeel is

• Loev
Op het WCG mocht je eigen muis en toetsenbord meenemen dacht ik dus een heel systeem lijkt me zat
Ik zie me zelf nog niet me een heel systeem de trein instappen. |:(

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 11:38 schreef DarkJedi het volgende:
Op het WCG mocht je eigen muis en toetsenbord meenemen dacht ik dus een heel systeem lijkt me zat
Ik zie me zelf nog niet me een heel systeem de trein instappen. |:(
Daarom zijn de auto's uitgevonden :D

maar ff serieus een compleet systeem (muv muis,toetsenbord en koptelefoon) lijkt me het beste

• buzz
Op donderdag 07 maart 2002 11:43 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Daarom zijn de auto's uitgevonden :D

maar ff serieus een compleet systeem (muv muis,toetsenbord en koptelefoon) lijkt me het beste
Hoe bedoel je nou? Dat iedereen zijn eigen systeem mee moet nemen? Want ik denk dat dat het beste is.

Kun je trouwens nog in irc komen vandaag? Even wat door bespreken. Ik zelf ben er vanaf 13:30 tot 19:00 ofsow. En dan 's avonds nog ff. Ik zit nu nog op school..

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 11:54 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Hoe bedoel je nou? Dat iedereen zijn eigen systeem mee moet nemen? Want ik denk dat dat het beste is.

Kun je trouwens nog in irc komen vandaag? Even wat door bespreken. Ik zelf ben er vanaf 13:30 tot 19:00 ofsow. En dan 's avonds nog ff. Ik zit nu nog op school..
Ik bedoel een kant en klaar systeem dat er al staat (sponsers :))
Eigen systemen kan voordeel opleveren + je kunt nooit 100% controleren wat hij op zijn PC heeft staan (ping scripts, cheats) en om alle PC's te gaan controleren kost veel te veel tijd

[off topic]
Over irc ik zal ff een topicje openen/kicken :) want het lukt me niet erop te komen door de vuurmuur hier |:(
[/off topic]

• LordMithril
Op donderdag 07 maart 2002 12:06 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Ik bedoel een kant en klaar systeem dat er al staat (sponsers :))
Eigen systemen kan voordeel opleveren + je kunt nooit 100% controleren wat hij op zijn PC heeft staan (ping scripts, cheats) en om alle PC's te gaan controleren kost veel te veel tijd
idd dat is wel t beste (goede morge btw.. net wakker :P )
anders is het enige wat helpt iedereen zn schijven laten formateren en opnieuw installen... en dat vind niemand leuk

Bier, Whiskey en Metal!!

• buzz
Op donderdag 07 maart 2002 12:24 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

idd dat is wel t beste (goede morge btw.. net wakker :P )
anders is het enige wat helpt iedereen zn schijven laten formateren en opnieuw installen... en dat vind niemand leuk
Maar zullen we hierover binnen de groep verder praten? Want het is niet echt de bedoeling dat iedereen dit mee leest dacht ik zo.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Nou if you don't mind, lijkt het me leuker en beter als dit voor iedereen leesbaar is, zodat andere mensen die met de gedachte spelen een lan te organiseren hier van wat kunnen leren, including moi :)

• buzz
Op donderdag 07 maart 2002 13:41 schreef siggy het volgende:
Nou if you don't mind, lijkt het me leuker en beter als dit voor iedereen leesbaar is, zodat andere mensen die met de gedachte spelen een lan te organiseren hier van wat kunnen leren, including moi :)
Waarom denk je dat ik het zo zeg? Omdat ik over gehaald wil worden |:( Ik heb dus liever dat het binnen de groep blijft.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 07 maart 2002 13:52 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik het zo zeg? Omdat ik over gehaald wil worden |:( Ik heb dus liever dat het binnen de groep blijft.
waarom open je hier dan in godsnaam in topic in the first place |:(

• Loev
:X
Just wait

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Mijn post gaat niet over het ding dat jullie willen organiseren maar over de huidige profi leagues in het algemeen.
En om iedereen gelijk te houden heeft IEDEREEN exact dezelfde PC, ook dezelfde muis en hetzelfde toetsenbord.
En meestal is het een logitech sponsoring die daarvoor zorgt en zullen de meeste gamers wel vertrouwd zijn met die hardware.
Zo blijft het eerlijk en heeft niemand op het gebied van hardware een voorsprong, zoals nu wel zo is.
Zie maar bij CS iemand met een kaart van Aureal (met goede a3d ondersteuning) heeft VEEL meer voordeel dan iemand met een SBLive!, gewoonweg omdat a3d veel beter werkt dan eax (het is zeg maar de wallhack onder het geluid).
En iemand die constant 100 fps heeft, heeft weer meer voordelen dan iemand die varieert tussen de 100 en de 40 (GF3 vs GF2MX bijv.). Zo ook met de muis, iemand die met een boomslang speelt heeft veel meer voordeel dan iemand die gewoon niet meer dan 2 tientjes wil uitgeven aan een muis. Natuurlijk gaat dat niet op bij de meeste mensen die games spelen, maar het is maar een voorbeeld.
Maar probeer maar eens een p4 met GF3 enzo gesponsord te krijgen (state of the art hardware, dus geen GF3 met alleen japanse handleiding enzo, maar Iiyama en Hercules of Leadtech ofzo), het gaat om eerlijkheid en iemand die goed kan fraggen met een niet vertrouwde PC heeft gewoon skill en verdient dan gewoon om te winnen. Ze gaan er dus vanuit hoe goed je skills zijn in plaats van hoeveel geld je hebt voor hardware.

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 14:47 schreef Sorcerer@ het volgende:
Mijn post gaat niet over het ding dat jullie willen organiseren maar over de huidige profi leagues in het algemeen.
En om iedereen gelijk te houden heeft IEDEREEN exact dezelfde PC, ook dezelfde muis en hetzelfde toetsenbord.
En meestal is het een logitech sponsoring die daarvoor zorgt en zullen de meeste gamers wel vertrouwd zijn met die hardware.
Zo blijft het eerlijk en heeft niemand op het gebied van hardware een voorsprong, zoals nu wel zo is.
Zie maar bij CS iemand met een kaart van Aureal (met goede a3d ondersteuning) heeft VEEL meer voordeel dan iemand met een SBLive!, gewoonweg omdat a3d veel beter werkt dan eax (het is zeg maar de wallhack onder het geluid).
En iemand die constant 100 fps heeft, heeft weer meer voordelen dan iemand die varieert tussen de 100 en de 40 (GF3 vs GF2MX bijv.). Zo ook met de muis, iemand die met een boomslang speelt heeft veel meer voordeel dan iemand die gewoon niet meer dan 2 tientjes wil uitgeven aan een muis. Natuurlijk gaat dat niet op bij de meeste mensen die games spelen, maar het is maar een voorbeeld.
Maar probeer maar eens een p4 met GF3 enzo gesponsord te krijgen (state of the art hardware, dus geen GF3 met alleen japanse handleiding enzo, maar Iiyama en Hercules of Leadtech ofzo), het gaat om eerlijkheid en iemand die goed kan fraggen met een niet vertrouwde PC heeft gewoon skill en verdient dan gewoon om te winnen. Ze gaan er dus vanuit hoe goed je skills zijn in plaats van hoeveel geld je hebt voor hardware.
Heb je 100% gelijk in maar als ik een boomslang in mijn hand neem speel ik nog slechter dan eerst.
Een muis (en ook een toetsenbord) is iets wat je jezelf eigen maakt dus ik vind dat je er voor moet zorgen dat je die zelf mee moet kunnen nemen

edit: check forum

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
LOL, uhm allemaal leuk en aardig jullie praten over sponsors etc, waarom zou men in godsnaam met jullie in zee gaan? Als je al ziet dat de grote lans er al heel hard aan moeten trekken om sponsors te krijgen dan ben ik bang dat het jullie zeker niet gaat lukken.

Daarnaast kan je natuurlijk niet gaan eisen dat iedereen met dezelfde muis speelt, zelfs als je met het zelfde type speelt is het nog anders, klik en rol gedrag van elke muis is anders, en natuurlijk ook de ondergrond waarop je speelt.

Als je zoiets als dit wilt opzetten kan je beter de organisatie van een grote lan benaderen en vragen of jullie een soort van invitatie tournament er om heen mogen organiseren, scheelt je zowiezo als hoop problemen qua locatie etc.

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 15:09 schreef raptorix het volgende:
LOL, uhm allemaal leuk en aardig jullie praten over sponsors etc, waarom zou men in godsnaam met jullie in zee gaan? Als je al ziet dat de grote lans er al heel hard aan moeten trekken om sponsors te krijgen dan ben ik bang dat het jullie zeker niet gaat lukken.

Daarnaast kan je natuurlijk niet gaan eisen dat iedereen met dezelfde muis speelt, zelfs als je met het zelfde type speelt is het nog anders, klik en rol gedrag van elke muis is anders, en natuurlijk ook de ondergrond waarop je speelt.

Als je zoiets als dit wilt opzetten kan je beter de organisatie van een grote lan benaderen en vragen of jullie een soort van invitatie tournament er om heen mogen organiseren, scheelt je zowiezo als hoop problemen qua locatie etc.
Goed punt maar het werken met sponsers is waar we heen willen
Ik ben wel bewust dat we ook niet te snel van stapel moeten lopen dit gaat er ook meer over hoe we het willen hebben niet hoe we het nu meteen de 1ste keer voor elkaar kunnen krijgen
Dat van contact opnemen met andere grote LAN's is wel een goed idee
thx

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

want als je eenmaal een game hebt wat leuk is om naar te kijken met een stel goede commentatoren
Die gasten van Shrimpwars zouden het best cool kunnen doen. :D
In de voetbalcompetitie heeft ook iedereen andere voetbalschoenen. Iedereen pakt dan toch de muis waar hij het beste mee speelt.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
http://www.gamespot.com/features/thresh/

dit is ook wel leuk ;) een ferrari als prijs

...

• Loev
Sw33t :P

• buzz
Haha, maarja, gamen doe je vaak met een groep dus 1 ferrari voor meerdere mensen >:) kun je er beter 6 vrij maken :D

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 17:30 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Haha, maarja, gamen doe je vaak met een groep dus 1 ferrari voor meerdere mensen >:) kun je er beter 6 vrij maken :D
Of 1 ferrari inruilen voor 6 trabantjes en het verschil = voor de organisatie :)

• buzz
Pecies >:)

• buzz
Maar zoals gezegd,

Wat is er nog meer nodig om professioneel gaming te stimuleren.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op vrijdag 08 maart 2002 16:29 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Maar zoals gezegd,

Wat is er nog meer nodig om professioneel gaming te stimuleren.
jullie wilden het toch binen de groep houden :?

• siggy

siggy

Wait.... what?

nou vooruit dan maar:

Verslagen in de krant, op tv (eigen programma) met beelden van de match of zo iets dergelijks, in Korea heb je dit al, nu hier nog :)

• Loev
Weet niet of Nederland daar op zit te wachten om games op de TV te zien.
Maar goed je kan natuurlijk altijd proberen, beter dan dat gezeik met call tv :)

• buzz
Op vrijdag 08 maart 2002 17:14 schreef siggy het volgende:

[..]

jullie wilden het toch binen de groep houden :?
Uhm dit is gewoon een topic waar een idee uit gevloeid is, en dat heeft een aantal posts gekregen, maar het algemene idee staat nog steeds in subject,

• buzz
Is het alleen media aandacht die het kan doen uitgroeien tot een professionele sport?

• Loev
Neuh er moeten gewoon veel middelen zijn om het proffesineel te doen.

• buzz
Op zaterdag 09 maart 2002 15:17 schreef DarkJedi het volgende:
Neuh er moeten gewoon veel middelen zijn om het proffesineel te doen.
Wat voor middelen heb jij het dan over?

[edit] ons forum is ook online op http://pear.mine.nu/websites/buzz/

Verwijderd

Het grappige is dat in azie al veel meer 'hype' hier voor is, en dat ze ook gerust met een mannetje of 100.000 naar een paar europese q3 clans gaan zitten kijken, de 'player of the game' kreeg een boomslang muis, dit was gewoon online vanuit je luie stoel. http://www.now.com een clan maatje kreeg zelfs wat fan mail :)

• buzz
Op dinsdag 12 maart 2002 19:03 schreef Pony het volgende:
Het grappige is dat in azie al veel meer 'hype' hier voor is, en dat ze ook gerust met een mannetje of 100.000 naar een paar europese q3 clans gaan zitten kijken, de 'player of the game' kreeg een boomslang muis, dit was gewoon online vanuit je luie stoel. http://www.now.com een clan maatje kreeg zelfs wat fan mail :)
Idd, maar hier spreekt het ook steeds meer mensen aan. 10 Jaar geleden hoefte je niet te zeggen dat je grootste hobby Gaming was kreeg je dit ( (8> ) effect.

• LordMithril
Op dinsdag 12 maart 2002 21:07 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Idd, maar hier spreekt het ook steeds meer mensen aan. 10 Jaar geleden hoefte je niet te zeggen dat je grootste hobby Gaming was kreeg je dit ( (8> ) effect.
nu is t eerder andersom :P

Bier, Whiskey en Metal!!

• buzz
Dat wil ik dan ook weer niet zeggen, maar het word minder NERD om te gamen.
Pagina: 1 2 Laatste