Professional Gaming : How and when?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 09:35
Zat hier laatst over na te denken, dus als in topic, hoe en wanneer?

Ik denk dat we nog niet eens aan het begin staan van dit fenomeen, kijk naar events als de WCG ( world cyber games ) en the CPL ( weet ik zo 1 2 3 niet de naam van :+ )

Bij de laatstgenoemde krijgt de winnaar een prijs van tienduizenden dollars.

Ook word de gaming scene steeds groter dankzij sites als http://www.clanbase.com . Hoe snel denken jullie dat die ontwikkelingen zullen gaan, en welke ontwikkelingen zijn er nog nodig om het compleet door te drukken?

Wie gaat hier orde in houden, een UEFA ofsow zal voor gamers niet snel opgericht worden want de mensen zijn veel onafhankelijker ingesteld, maar hoe gaat dit dan geregeld worden?

• Bezulba
  • Laatst online: 30-01 20:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

tzal imho nog wel een tijdje zo doorsudderen met fantastische prijzen voor de nr 1 maar 3x nixs voor de nr2... dan komt er opeens een game die (net als cs) weer voor een revolutie zorgt in online gaming, die ook nog interesant is om vanaf je bank te bekijken en DAN word het interesant.

want profesional gamen == profesional sport... let maar op de beste q3'ers, die moeten een reactievermogen van een fighterpilot hebben en ook kalmte... dus moet je trainen en zorgen dat je reactievermogen omhoog gaat en dat je conditie hebt om lang geconcentreerd te blijven.

(ik heb het hier expres niet over cs, omdat dat als een teamgame minder op concentratie en reactievermogen aankomt, maar meer op teamplay..)

ik zelf hoop echt dat binnen 10-20 jaar cybergaming een onderdeel is van de olympische spelen, want als je eenmaal een game hebt wat leuk is om naar te kijken met een stel goede commentatoren, krijg je het zo op tv... en als zelfs curling olympisch is en op tv komt, is het voor games niet zo moeilijk ;)

maar dit is dus in de nabije toekomst, in de hele vere toekomst als je bijv virtual reality hebt verandert de scene ook weer, dan word het volgens mij nog groter, want dan krijg je games waar het zo aankomt op skills en fysieke kracht (30 min real cs doen in zon cybersuite is zwaar volgens mij) en dan krijg je zelfs stadions vol met mensen die kijken naar 2 teams in zwarte pakjes die op een podium aan het spelen zijn en dat je boven hun hoofd ziet wat er gebeurt...

damn krijg spontaan zin in zo'n potje real cs ;) wnat wat is er cooler als echt om een hoekje te kunnen leunen en niet gelimiteerd te zijn door de combo toestenbord/muis :)

blup

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:26
wat had jij ook alweer voor engels? :D >:)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
end :+

Niet dat het me iets kan schelen, want ik zuig toch :P .

Steam

• buzz
Op maandag 04 maart 2002 19:57 schreef JeanLucPicard het volgende:
end :+

Niet dat het me iets kan schelen, want ik zuig toch :P .
Jah ik zag het ook :D :D krijg je als je altijd engels en nl door mekaar gebruikt :P

Maar om weer ff ontopic te gaan,

ik denk dus dat er bedrijven gaan komen die gaming als gat in de markt zien, en als je er league's voor opzet, zoals clanbase, maar dan invite-only zodat je echt niveau krijgt, en met spelers die weg gaan en erbij komen, vaste trainingen en ga zo maar door.

Maar wat ik me af vraag, is wat er voor nodig is om zulke veranderingen te laten beginnen.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Er zijn nu al lui die zichzelf pro's vinden en te pas en te onpas 'stfu n00b' zeggen. Dat zorgt kennelijk voor een climax a la minute in de broek van die pukkelnerds.

Heel erg vervelend dat je als recreatieve games lastig gevallen wordt door die pubertjes die online heel wat denken voor te stellen, maar in werkelijkheid bij mamma in de huiskamer zitten.

"Jeroeeeeeeen heb je je huiswerk nou al af, kom achter die computer weg"

"Ja mam, nog even..."

:r

Oprotten met die l33tnerds. Als ik aan de macht kom...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• LordMithril
  • Laatst online: 09:45
Ik hoop echt dat t wat word. zou echt lachen zijn.
dan ga ik zeker wel hard trainen (lees RSI kweken)

* LordMithril loves the future >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

Op maandag 04 maart 2002 19:39 schreef eendje veel text.
Ja dat zou wel eens kunnen kloppen. Als je nu al ziet dat er brillen zijn met een desktop computer eraan die je PORTABLE ken dragen gewoon. Alleen is dit zo freakin duur.
Op maandag 04 maart 2002 21:48 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Jah ik zag het ook :D :D krijg je als je altijd engels en nl door mekaar gebruikt :P

Maar om weer ff ontopic te gaan,

ik denk dus dat er bedrijven gaan komen die gaming als gat in de markt zien, en als je er league's voor opzet, zoals clanbase, maar dan invite-only zodat je echt niveau krijgt, en met spelers die weg gaan en erbij komen, vaste trainingen en ga zo maar door.

Maar wat ik me af vraag, is wat er voor nodig is om zulke veranderingen te laten beginnen.
Wat er nodig is lijkt mij is een spel waar echt HEEL VEEL animo voor is. Niet zoals cs nu maar nog groter. En dan ook nog leuk om naar te kijken zoals hierboven beschreven. En dan het belangrijkste. Niet de verpestende commerciele sfeer die nu heerst bij alle grote game producers.

Kijk naar westwood en alle andere grote game producers die grote games probeerden uit te brengen maar doordat ze zonodig geld moesten innen te hard van stapel liepen en het dus een failure werd. Wat wel nodig is is een soort van goede reclame waarmee het niet gericht is op winst maken maar op entertainment. Geld zou dan geworven moeten worden door middel van inschrijvgelden of sponsoring.
Op maandag 04 maart 2002 21:58 schreef Captain Pervert het volgende:
Er zijn nu al lui die zichzelf pro's vinden en te pas en te onpas 'stfu n00b' zeggen. Dat zorgt kennelijk voor een climax a la minute in de broek van die pukkelnerds.

Heel erg vervelend dat je als recreatieve games lastig gevallen wordt door die pubertjes die online heel wat denken voor te stellen, maar in werkelijkheid bij mamma in de huiskamer zitten.

"Ja mam, nog even..."

Amen. Ik ken een paar van die gozers. Ze zijn wel niet slecht maar ook weer niet supergoed

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
1) Dure muizen en spelers met eigen sport-lijn
2)epo en andere pepmiddelen
3)grote prijzen en sporthappenings
4)op TV

• LordMithril
Op maandag 04 maart 2002 22:56 schreef EXE-cuter het volgende:
1) Dure muizen en spelers met eigen sport-lijn
2)epo en andere pepmiddelen
3)grote prijzen en sporthappenings
4)op TV
5)drugs controles
6)chantage en rigged gevechten
7)teveel publiciteits gekken die denken 1337 te zijn
>:)

Bier, Whiskey en Metal!!

• buzz
Maar wie gaat er regels over opstellen? Is het niet zo dat gamers veel te onafhankelijk zijn?

Verwijderd

Ik denk dat het wel ff duurt voordat het zover is.
Eerst moeten ze alle cheaters eruit zetten

Reken maar dat er mensen gaan cheaten als het om 10.000€ gaat :r

• buzz
Op dinsdag 05 maart 2002 09:51 schreef Gamegod het volgende:
Ik denk dat het wel ff duurt voordat het zover is.
Eerst moeten ze alle cheaters eruit zetten

Reken maar dat er mensen gaan cheaten als het om 10.000€ gaat :r
Je moet wat verder kijken dan naar alleen CS :P

En ik heb het niet vooral over vanachter de thuis PC. Ik heb het vooral over op LANs enzo.

• LordMithril
Op dinsdag 05 maart 2002 09:33 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Maar wie gaat er regels over opstellen? Is het niet zo dat gamers veel te onafhankelijk zijn?
hoe bedoel je veel te onafhankelijk? :?

Bier, Whiskey en Metal!!

• buzz
ik bedoelde onafhankelijker, als jij naar een lan gaat om te gamen zullen er ook wel momenten zijn dat je wil freelannen ofziets.

En als iets een gamer niet bevalt, dan doet ie het niet en past ie het zo aan dat ie het zelf wel wil, kijk naar die Q3 pointrelease, kweenie welke het was, maar die werd collectief niet gespeeld.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik ben al geblesseerd :)
Last van m'n vingers, kut quake :P

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• LordMithril
Op dinsdag 05 maart 2002 10:02 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
ik bedoelde onafhankelijker, als jij naar een lan gaat om te gamen zullen er ook wel momenten zijn dat je wil freelannen ofziets.

En als iets een gamer niet bevalt, dan doet ie het niet en past ie het zo aan dat ie het zelf wel wil, kijk naar die Q3 pointrelease, kweenie welke het was, maar die werd collectief niet gespeeld.
maar ik denk als je echt proffesioneel gamen krijgt dat het wel meevalt hoor... gewoon zolaat is de wedstrijd zorg dat je er bent of de ander wint (en dan niet die ander t ziekenhuis in slaan vlak voor de wedstrijd :P )

en de regels kunnen gewoon door een speciaal bedrijf of organisatie worden gemaakt (clanbase?) als je het goed aanpakt lukt het wel.
als je het niet goed aanpakt dan krijg je idd zoiets als die point release >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op zich denk ik dat het in de toekomstals sport zal worden ingezien.. de kunst van het muizen en hand-oog coordinatie..

• LordMithril
Op dinsdag 05 maart 2002 10:08 schreef DeX het volgende:
Op zich denk ik dat het in de toekomstals sport zal worden ingezien.. de kunst van het muizen en hand-oog coordinatie..
dat zouden ze nu al moeten inzien... een gemiddelde gamer heeft bijna/even goede hand oog coordinatie en reactie snelheid als een piloot.. stond eens op de frontpage zelf d8 ik

Bier, Whiskey en Metal!!

• DeX

DeX

Op dinsdag 05 maart 2002 10:11 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

dat zouden ze nu al moeten inzien... een gemiddelde gamer heeft bijna/even goede hand oog coordinatie en reactie snelheid als een piloot.. stond eens op de frontpage zelf d8 ik
Ja ik heb het me hele leven wel gemerkt.. Ik "Game" al sinds mijn 5de en doe het nog dagelijks. Vooral met basketball en andere bal-handelingen.

• LordMithril
Op dinsdag 05 maart 2002 10:14 schreef DeX het volgende:

[..]

Ja ik heb het me hele leven wel gemerkt.. Ik "Game" al sinds mijn 5de en doe het nog dagelijks. Vooral met basketball en andere bal-handelingen.
same here ik schepte een keer een vallende pen uit de lucht die van een buro afviel mn baas schrok zich rot >:)

kennen we niet met GOT een soort club opstarten.. net zoiets als CPL ofzo.. lijkt me wel cool... er zitten hier genoeg gamers

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 09:54 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Je moet wat verder kijken dan naar alleen CS :P

En ik heb het niet vooral over vanachter de thuis PC. Ik heb het vooral over op LANs enzo.
Ja maar als het proffesioneel word veranderd het veel
Iemand die implementeerd een scriptje in zijn quake.exe zodat zijn computer automatisch de ander pingt.
Geintegreerde aimbots :r

Als je nu al kijkt hoeveel gecheat in de 'echte' sportwereld (Epo,pep en nog veel meer drugs) wie zegt dat het niet mogelijk is in de comp wereld.

Men gaat dan echt niet 2 programmaŽs naast elkaar draaien maar vind nieuwe manier.
Standaard computers werken ook niet (Wat een k*t muis, koptelefoonstekkertje is te kort,mijn toetsenbord is beter enz enz)

Ja maar we kunnen toch kijken hoe groot het spel bij iedereen is ?
Ja maar die delete een bestandje zodat hij ergens anders weer data bij in kan voeren m.a.w cheaten is een groot probleem :(

• LordMithril
Op dinsdag 05 maart 2002 10:28 schreef Gamegod het volgende:

[..]

m.a.w cheaten is een groot probleem :(
tuurlijk niet.. zoiets is vast wel erg gesponserd.
je zorgt gewoon dat er hele goede pc's geleverd worden en de mensen mogen zelf hun muis enzo kiezen.. verder staan de systemen vast (amd XP 2200+, Geforce 4Ti enz)
en wel zorgen dat de systemen buiten bereik staan van de gamers zelf..

Bier, Whiskey en Metal!!

• DeX

DeX

Op dinsdag 05 maart 2002 10:17 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

same here ik schepte een keer een vallende pen uit de lucht die van een buro afviel mn baas schrok zich rot >:)

kennen we niet met GOT een soort club opstarten.. net zoiets als CPL ofzo.. lijkt me wel cool... er zitten hier genoeg gamers
Ja IDD.
Er zijn genoeg GoT clans.. maar zo'n "clan" is niet wat ik zoek... Is alleen een naam... Voor de rest krijg je niets..

• LordMithril
Op dinsdag 05 maart 2002 10:35 schreef DeX het volgende:

[..]

Ja IDD.
Er zijn genoeg GoT clans.. maar zo'n "clan" is niet wat ik zoek... Is alleen een naam... Voor de rest krijg je niets..
nee ik bedoel dus echt een "organisatie".

we huren ergens een ruimte laten ons sponsoren (eerst klein later groter) en dan wedstrijden organiseren.. dus geen echte LAN maar alleen de wedstrijden..
kweet niet of er veel onimo voor is maar denk t eigenlijk wel
gewoon 1 hele dag voor de wedstijden (mischien klein lannetje ernaast)

(ben nu pleite ik lees het vanaaf wel verder)

Bier, Whiskey en Metal!!

• DeX

DeX

Op dinsdag 05 maart 2002 10:39 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

we huren ergens een ruimte laten ons sponsoren (eerst klein later groter) en dan wedstrijden organiseren.. dus geen echte LAN maar alleen de wedstrijden..

Ja het is op zich wel een goeie idee.. maar: Als het niet op een LAN is is het een beetje "stuurloos". Daarmee bedoel ik:
• Cheating,
• Mensen zijn afhanketlijk van hun banbreedte
• Mensen zijn afhanelijk van hun systeeem.
• Mensen kunnen makkelijk fraude plegen (Nee het was echt ik die speelde, niet mijn grotere broer)
• Mensen die Cheaten... (Het is en blijft een probleem.)

Je idee is goed.. Ik heb ooit zitten dromen over mijn eigen Gamecentre to openen. Een soort Dance/cafe met 64 Game-pc's.. Dus ik heb zelf ook veel ideeen.. Maargoed ik check deze topic vanavond wel ff ok?

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 10:32 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

tuurlijk niet.. zoiets is vast wel erg gesponserd.
je zorgt gewoon dat er hele goede pc's geleverd worden en de mensen mogen zelf hun muis enzo kiezen.. verder staan de systemen vast (amd XP 2200+, Geforce 4Ti enz)
en wel zorgen dat de systemen buiten bereik staan van de gamers zelf..
Maar als ik mijn toetsenbord meeneem met mijn kabeltje van 1 m kan ik wel bij mijn systeem en mijn optische draadloze muis heeft de nieuwste drivers nodig (mag ik ze installeren) en moet in de buurt van mijn comp staan anders werkt hij niet snel genoeg.
Mijn PC is OC en ik ben dus gewend dat het spel bij mij sneller gaat mag ik de PC OCen ?

Dit zijn xtreme voorbeelden maar zo zaql het wel gaan

[Ik hoop dat het ooit komt hoor zo'n proffesionele league maar ik ben xpres kritisch om te laten zien waar het fout kan gaan]

• Bezulba
  • Laatst online: 30-01 20:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik denk dat dat een kleine opoffering van de speler zelf moet zijn, en dat het de nadelen overtreft... iedereen gelijke pc's dus gelijke kansen dus een veel leukere match... en ik denk dat je best je eigen tbord en muis mee mag nemen... en ook zelf wel je sens mag instellen maar meer dan dat ook niet

blup

• DeX

DeX

Op dinsdag 05 maart 2002 11:15 schreef eendje het volgende:
ik denk dat dat een kleine opoffering van de speler zelf moet zijn, en dat het de nadelen overtreft... iedereen gelijke pc's dus gelijke kansen dus een veel leukere match... en ik denk dat je best je eigen tbord en muis mee mag nemen... en ook zelf wel je sens mag instellen maar meer dan dat ook niet
IDD.. iemand gaat niet zeggen dat ze K*t spelen omdat er een andere HD inzit ofzo.. Je gameprestaties liggen aan:

Je iegen skills.
Kwaliteit van je muis/mat.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 11:17 schreef DeX het volgende:

[..]

IDD.. iemand gaat niet zeggen dat ze K*t spelen omdat er een andere HD inzit ofzo.. Je gameprestaties liggen aan:

Je iegen skills.
toch zullen ze het (waarschijnlijk)proberen :r
Maar een ander punt de ene is geweldig op de ene map maar sukt op de andere
hoe wou je dat eerlijk laten verlopen ?
Stel je bent echt supergoed behalve op de map waar de finale gespeeld word wat dan :?

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 11:22 schreef Gamegod het volgende:

[..]

toch zullen ze het (waarschijnlijk)proberen :r
Maar een ander punt de ene is geweldig op de ene map maar sukt op de andere
hoe wou je dat eerlijk laten verlopen ?
Stel je bent echt supergoed behalve op de map waar de finale gespeeld word wat dan :?
de finalisten mogen allebij een map kiezen..
dus 2 wedstrijden en daaruit de winaar bepalen.

• siggy
  • Laatst online: 22-01 06:46

siggy

Wait.... what?

het simracen (of zoeiwzo racen)kan een heel eind komen alleen zal dit natuurlijk wel nog een tijdje duren.

Maarru je mag jezelf geen pro noemen als je stfu en dat soort ding gaat roepen :+

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• LordMithril
Op dinsdag 05 maart 2002 13:36 schreef Gerund het volgende:

[..]

damn klasgenoot stond nog ingelogd
dit was ik dus :)

oh en over dat niet bij je pc kunnen is meer iets zodat je zelf niet de power/resetknop kan indrukken als je verliest enzo..

en over dat LAN of niet LAN ik bedoelde daar wel een LAN maar geen freelannen ernaast. dus puur gamen

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 13:36 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

De ene wint met 19-20 op de ene map
de andere wint met 19-20 op de andere map
En nu :?
Op dinsdag 05 maart 2002 13:45 schreef Lord_Mithril het volgende:

oh en over dat niet bij je pc kunnen is meer iets zodat je zelf niet de power/resetknop kan indrukken als je verliest enzo..

en over dat LAN of niet LAN ik bedoelde daar wel een LAN maar geen freelannen ernaast. dus puur gamen
OK maar dat zit je nog steeds met korte kabels ed

Over het LAN daar moeten dan ook alleen maar spelers die met het tournooi meedoen (ivm hacken ed)

~~De kritische noot~~ >:)

• LordMithril
Op dinsdag 05 maart 2002 13:59 schreef Gamegod het volgende:

[..]

De ene wint met 19-20 op de ene map
de andere wint met 19-20 op de andere map
En nu :?
een derde map die gekozen word door de "rechters"
OK maar dat zit je nog steeds met korte kabels ed

Over het LAN daar moeten dan ook alleen maar spelers die met het tournooi meedoen (ivm hacken ed)

~~De kritische noot~~ >:)
je kan de computers gewoon afschermen.. in een soort doos zetten ofzo met een gat erin voor de kabels

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 14:18 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

een derde map die gekozen word door de "rechters"
[..]

je kan de computers gewoon afschermen.. in een soort doos zetten ofzo met een gat erin voor de kabels
Hmm je denkt er goed over na
OK ik weet nog een probleem ik speel niet mee maar kijk op jouw scherm en vertel wat ik zie aan iemand anders (bijv bij CS,TO of RA2) wat dan ?

PS Het word al lastiger om problemen te vinden :)

• siggy

siggy

Wait.... what?

zet ze in hokken...of oogkleppen :)

• buzz
Op dinsdag 05 maart 2002 10:39 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

Kijk kijk, nu komen we ergens, jij hebt zo een mailtje in mailbox liggen, want dit zijn ideeen die de moeite waard zijn.

• buzz
Op dinsdag 05 maart 2002 11:17 schreef DeX het volgende:

[..]

Je iegen skills.
Dex hoe kan ik jou bereiken? Ik wilde je er wel eens over spreken dat idee van die game organisatie, ik heb er Lord Mithril al over gemaild.

• LordMithril
Mail ontvangen en gereplyed :)
Op dinsdag 05 maart 2002 14:35 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Hmm je denkt er goed over na
OK ik weet nog een probleem ik speel niet mee maar kijk op jouw scherm en vertel wat ik zie aan iemand anders (bijv bij CS,TO of RA2) wat dan ?

PS Het word al lastiger om problemen te vinden :)
ik neem aan dat als je als gamer wel wat rust en priveci ( :? ) wil hebben.. dus dan krijgen dat soort mensen de kans niet eens....

en als dat gebeurd en die gast word gepakt dat word ie er terplekke uitgeschopt >:) (ok mischien niet zo richoreus maar wel iets in die richting)
maar als je het goed aanpakt heb je geen mensen die dat doen. tis erg onsportief.

Bier, Whiskey en Metal!!

• buzz
Op dinsdag 05 maart 2002 14:35 schreef Gamegod het volgende:

[..]
Bij een legue is er toezicht bij de wedstrijden, en er worden bijvoorbeeld geen toeschouwers binnengelate, zij kunnen ergens anders op een scherm de wedstrijd volgen.

En over dat van T bord en muis, iedereen moet gewoon van te voren aangeven wat ie wil hebben dan kan dat worden ingesteld.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 16:01 schreef Lord_Mithril het volgende:

ik neem aan dat als je als gamer wel wat rust en priveci ( :? ) wil hebben.. dus dan krijgen dat soort mensen de kans niet eens....

en als dat gebeurd en die gast word gepakt dat word ie er terplekke uitgeschopt >:) (ok mischien niet zo richoreus maar wel iets in die richting)
maar als je het goed aanpakt heb je geen mensen die dat doen. tis erg onsportief.
rust & privacy boeien me persoonlijk niet zoveel :) (speel zelf het liefst met harde muziek en als er iemand over mijn schouder meekijkt doe ik meestal beter mijn best maar ja dat is mijn wijze :))

Cheaten = onsportief

Maar je hebt me overtuigt :)
Als jullie een goed plannen mail me @ helpdeskapestaartjenlpuntinfogramespuntcom en ik kan het hier eventueel voorleggen aan mijn chef en de produktmanagers hier en als die er ook wat in zien kunnen we misschien samenwerken (als jullie dat willen :))

Ik beloof nix maar ik kan het altijd voorleggen

• siggy

siggy

Wait.... what?

over wat voor games hebben we het hier eigenlijk over? Alleen over 3d shooters?
Mij lijken race games en sims veel vetter, er kijken toch ook duizenden mensen naar f1 en andere autosport en niet live naar een of andere vage oorlog in afrika :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 16:32 schreef siggy het volgende:
Mij lijken race games en sims veel vetter, er kijken toch ook duizenden mensen naar f1 en andere autosport en niet live naar een of andere vage oorlog in afrika :)
Wat je het best kunt doen is een variatie ervan.
Het merendeel dat gespeeld word zijn 3D shooters (UT,Q3,CS)
maar een RTS zoals RA2 en AOE passen er ook goed tussen
Het on-line/netwerk racen is niet zo groot dus ik denk dat dat iets voor latere zorg moet zijn.
De hoofdzaak moet voornamelijk bij FPS zitten (zeker in het begin als ze nog klein zijn) want dat is makelijk te hosten (dedicated server) plus je pakt daarmee de grootste doelgroep

• siggy

siggy

Wait.... what?

ok dat klopt, maar ik kan je wel een ding melden: het online racen is in opmars :)

• LordMithril
Op dinsdag 05 maart 2002 16:32 schreef siggy het volgende:
Tja FPSen zijn bijna standaard maar RTS (C&C, TA) en race games kunnen ook perfect.. en idd race games zijn leuker om naar te kijken :)

[edit] damn te laat :)

maar zoals Gamegod al zegt.. met 3d shooters heb je de grootste groep al te pakken

Bier, Whiskey en Metal!!

• siggy

siggy

Wait.... what?

idd, met de shooters heb je de grote menigte te pakken, maar waarom? Ik heb het jarenlang gespeelt (cs voornamelijk) en na cs 1.0 is het bij mij echt omlaag gegaan, het fungehalte wel te verstaan.

Quake3 is naar mijn inziens leuk voor 1 uur achterelkaar en dan een hele tijd niks, het tempo is gewoon ziekelijk hoog :)

• LordMithril
Op dinsdag 05 maart 2002 16:46 schreef siggy het volgende:
idd, met de shooters heb je de grote menigte te pakken, maar waarom? Ik heb het jarenlang gespeelt (cs voornamelijk) en na cs 1.0 is het bij mij echt omlaag gegaan, het fungehalte wel te verstaan.

Quake3 is naar mijn inziens leuk voor 1 uur achterelkaar en dan een hele tijd niks, het tempo is gewoon ziekelijk hoog :)
en dat vind ik dus weer leuker in games sommige zijn te langzaam, daarom kan jammergenoeg ook nooit lang baldurs gate spelen.. tis een geweldig spel maar het tempo ligt te laag voor mijn gevoel.

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 16:46 schreef siggy het volgende:

Het feit is dat FPS het meeste gespeeld worden dan vind jij het misschien minder de meerderheid niet !
Ik denk dat het met name komt door het feit dat als je het langer speelt je er echt beter in word (speel het zelf te weinig :))
Op dinsdag 05 maart 2002 16:42 schreef Lord_Mithril het volgende:
[edit] damn te laat :)
LOL
Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/happy/xyxwave.gif

[edit] damm nu ben ik te laat Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/sad/bigcry.gif

• LordMithril
Op dinsdag 05 maart 2002 16:52 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Het feit is dat FPS het meeste gespeeld worden dan vind jij het misschien minder de meerderheid niet !
Ik denk dat het met name komt door het feit dat als je het langer speelt je er echt beter in word (speel het zelf te weinig :))
[..]

LOL
[afbeelding]

[edit] damm nu ben ik te laat [afbeelding]
lol.. btw je smilies werken niet

Bier, Whiskey en Metal!!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op dinsdag 05 maart 2002 16:52 schreef Gamegod het volgende:

[..]

[..]

LOL
[afbeelding]

[edit] damm nu ben ik te laat [afbeelding]
ik zeg dus niet dat het niet leuk is hoor, beter lezen :+

als jullie een mega lan organiseren dan roffel ik de 40 beste gpl en n4 coureurs van Nederland bij elkaar :+

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 17:04 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

lol.. btw je smilies werken niet
[off topic]
Bij mij deden ze het wel :( nu doen ze het ook niet meer
smilies.nl zal wel weer neer zijn |:(
[/off topic]

Wel frapant dat we allebei ongeveer dezelfde reply hebben (2x)
zou het soms waar zijn wat we zeggen ;)

[edit]Nu doen ze het wel weer |:(
[2de edit] Dit was de laatste edit van vandaag :(

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 17:07 schreef siggy het volgende:

[..]

ik zeg dus niet dat het niet leuk is hoor, beter lezen :+

als jullie een mega lan organiseren dan roffel ik de 40 beste gpl en n4 coureurs van Nederland bij elkaar :+
Ik zeg niet dat jij het niet leuk vind
Ik zeg dat jij het minder leuk vind (dan de meerderheid)
goed lezen hoor :+

ff voor de duidelijkheid ik organiseerd (nog :?) nix

Maar het is misschien een goed idee om met een groep (volwassen) (qua geest :)) tweakers een soort LAN wedstrijd te organiseren.

Dus een LAN alleen maar voor de wedstrijd(en) en geen geleech of iets dergelijks alleen een wedstrijd om het zo eerlijk mogelijk te houden (ja maar iemand is iets bij mij aan het downen dus dat gaat ten koste van mijn snelheid |:()

Ik wil wil wel meehelpen met de organisatie als er meer vrijwilligers zijn (mijn email adres staat ergens in deze topic) maar als er meer zijn word de eerste LAN wel een kleine tenzij er mensen met veel geld en/of organisatie ervaringen zijn.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op dinsdag 05 maart 2002 17:23 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat jij het niet leuk vind
Ik zeg dat jij het minder leuk vind (dan de meerderheid)
goed lezen hoor :+

ff voor de duidelijkheid ik organiseerd (nog :?) nix

Maar het is misschien een goed idee om met een groep (volwassen) (qua geest :)) tweakers een soort LAN wedstrijd te organiseren.

Dus een LAN alleen maar voor de wedstrijd(en) en geen geleech of iets dergelijks alleen een wedstrijd om het zo eerlijk mogelijk te houden (ja maar iemand is iets bij mij aan het downen dus dat gaat ten koste van mijn snelheid |:()

Ik wil wil wel meehelpen met de organisatie als er meer vrijwilligers zijn (mijn email adres staat ergens in deze topic) maar als er meer zijn word de eerste LAN wel een kleine tenzij er mensen met veel geld en/of organisatie ervaringen zijn.
:)

Nou vorig jaar werd er een mini lan gehouden waar alleen maar races werden geraced op de oude ring (176 bochten) en dat lijkt mij wel spektakel genoeg voor een grote lan (zie het als promoten van de virtuele racerij) en uiteraard n4 kan niet ontbreken, dat staat altijd garant voor spektakel.

Mocht iemand een race onderdeel in zijn lan willen maken, give me a call :+

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oplossing voor pc probleem: Maak een official gaming PC.
Die op elk toernooi wordt gebruikt en die ook gewoon in de winkel te koop is. Speel je dus zeg maar als je die koopt toernooien op je eigen PC :+

• LordMithril
Op dinsdag 05 maart 2002 17:42 schreef Peertje het volgende:
Oplossing voor pc probleem: Maak een official gaming PC.
Die op elk toernooi wordt gebruikt en die ook gewoon in de winkel te koop is. Speel je dus zeg maar als je die koopt toernooien op je eigen PC :+
dan krijg je dus iets zoals een console :)
althans dat idee

Bier, Whiskey en Metal!!

• siggy

siggy

Wait.... what?

xbox heet dat :)

• LordMithril
Op dinsdag 05 maart 2002 17:59 schreef siggy het volgende:
xbox heet dat :)
dat wou ik bijna zeggen ja :P

maar voor beginnende party's is dat een beetje erg duur
mischien als je je later door Dell ofzo laat sponseren >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

• siggy

siggy

Wait.... what?

doe dan meteen nvidia, iedereen gratis gef4 :)

• LordMithril
Op dinsdag 05 maart 2002 18:10 schreef siggy het volgende:
doe dan meteen nvidia, iedereen gratis gef4 :)
denk niet dat ze zover zullen gaan daarin.. eerder de hoofdprijs een GF4 :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op dinsdag 05 maart 2002 18:18 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

denk niet dat ze zover zullen gaan daarin.. eerder de hoofdprijs een GF4 :)
:( :+

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-01 11:16
Op maandag 04 maart 2002 21:58 schreef Captain Pervert het volgende:

"Ja mam, nog even..."

:'( :'( :'(

[ontopic]
Er zullen wel steeds meer van die WCG toernooien komen, en de prijzen hogen worden. Of het een olympische sport wordt valt volgens mij nog te betwijfelen :D

• siggy

siggy

Wait.... what?

heb ergens gelezen dat in Korea sommige matches worden uitgezonden over de tv :) das pas :9~

• LordMithril
Op dinsdag 05 maart 2002 18:24 schreef siggy het volgende:
heb ergens gelezen dat in Korea sommige matches worden uitgezonden over de tv :) das pas :9~
ik ga verhuizen :+

Bier, Whiskey en Metal!!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op dinsdag 05 maart 2002 18:31 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

ik ga mee :+

• Loev
  • Laatst online: 22-01 14:19
Op dinsdag 05 maart 2002 18:42 schreef siggy het volgende:

[..]

ik ga mee :+
Gonna pack me suitecasses 2 :D
Nee even zonder dollen.
Een soort NK lijkt me erg bruut, moet je allerlei verschillende games doen die populair zijn online en dan alles grootst aankondigen dan krijg je vast wel wat sponsers.
Ik wel trainer zijn, wil ik wel een regenjas en op een stoeltje zitten naast de reserve bank :D
Nee echt lijkt me een super idee, als iemand het van plan is ik wil graag mee helpen met van alles en nog wat.
Super idee.

• Loev
Nog even terzijde het moet op een lan zijn en streng beveiligd zodat cheaters direct door de mand vallen.
Maybe 2 ruimtes?
1 voor de officele wedstrijden (mag niet komen en aan pc komen)
1 voor de oefenen van de wars en vrij te spelen (warm draaien :D )

• buzz
Idd, freelan gedeelte, en league gedeelte.

Maar zijn er echt mensen die hier mee bezig willen gaan?
Want dan ga ik die mensen ff mailen. Zeg je mail maar ofsow, dan zien we wel.

Eerst het team, dan het idee, en dan kunnen we wat gaan regelen.

• LordMithril
Op dinsdag 05 maart 2002 21:14 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Idd, freelan gedeelte, en league gedeelte.

Maar zijn er echt mensen die hier mee bezig willen gaan?
Want dan ga ik die mensen ff mailen. Zeg je mail maar ofsow, dan zien we wel.

Eerst het team, dan het idee, en dan kunnen we wat gaan regelen.
ik wil wel meedoen met dit idee, lijkt met echt leuk

Bier, Whiskey en Metal!!

• buzz
Gaat Dex ook nog reageren, want ik heb geen e-mail adres van je.

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
pro-gaming zal de komende jaren alleen maar groter worden. In december was ik voor WCG 11 dagen in Seoul om mee te doen met the 1st world cyber games. En dan zie je al dat programming in korea veel meer leeft en groter is dan hier in europe. In korea worden veel starcraft games live op tv uitgezondne, zo heb ik zelf ook nog op het podium bij WCG gespeeld en dat werd dan life op tv uitgezonden en ondertussen gaven 2 verslaggevers verslag van de game, echt heel leuk om mee te maken.
In korea houden de pro-gramers zich bijna alleen maar met starcraft en in europa wordt vooral quake en counterstrike op pro nivo gespeeld. En niet alleen voor de nummer 1 is een pro carriere weggelegt in korea ook voor de nummer 2 en 3 zijn er veel tournooi'en te spelen en valt er zeker geld te verdienen. In korea spelen ook enkele buitenlandse spelers die met starcraft hun geld verdienen.
De meeste pro-gamers zijn trouwens niet arogant zoals vele hier denken, het zijn juist de minder goede 12-jarige schreeuw ventjes die denken dat ze goed zijn die het arogants zijn en gooi'en met woordjes zoals n00b.
Het is trouwens de bedoeling dat de 2de WCG dit jaar weer in korea word gehouden maar dat de 3de WCG ergens anders in de wereld wordt gehouden. even als dit met de olympische spelen dus het geval is. voor meer informatie over de WCG. www.worldcybergames.org of binnenkort www.worldcybergames.nl voor nederlandse voorrondes waar neem ik ook dit jaar weer tickets naar korea zijn te winnen, en ook als je niet tot te top behoord is het zeker zeer leuk om hier aan mee te doen.

• LordMithril
das cool mar voor de gemiddelde LAN gamer een beetje TE.
BuzzerCrAsH en ik hadden het idee om t kleiner aan te pakken. we zijn daarnet begonnen met het in werking zetten van ideeen en willen nog een paar meer mensen die ons steunen en die hier echt wat in zien. (DEX jij bijvoorbeeld.. dat idee van dat computer caffee van je kan helpen).

als iemand intresse heeft stuur ff een mailtje naar Organized_gaming@hotmail.com
de website komt binnenkort online :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 14:27

Rexomnium

Vincam aut moriar

Op dinsdag 05 maart 2002 23:58 schreef Lord_Mithril het volgende:
als iemand intresse heeft stuur ff een mailtje naar Organized_gaming@hotmail.com
You've got mail

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• buzz
Maar als er nog andere mensen zijn die hier serieus mee bezig willen gaan horen we het wel :D

nu weer ontopic:

Welke veranderingen zullen er nog moeten komen om het professioneel gamen te laten ontstaan?

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 11:32 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

Welke veranderingen zullen er nog moeten komen om het professioneel gamen te laten ontstaan?
Het grote publiek moet er betrokkener bij raken.
Op dit moment gebeurd er weinig op gamesgebied, het moet bekender worden !
Je hebt nu al review in de spits dat soort dingen moet groter worden dan zien/lezen meer mensen het.
Het enige op TV (in NL) is het programma gamequest en dat motiveert me nou niet echt om te gamen :)
Er moeten meerdere (of iig betere) programma's over gamen komen.
Op dinsdag 05 maart 2002 23:58 schreef Lord_Mithril het volgende:

you got mail :)

• buzz
Dus meer media aandacht. En hoe zit dat dan met het bedrijfsleven? Dragen die ook hun steentje bij of is het een maatschappelijke kwestie?

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 12:48 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Dus meer media aandacht. En hoe zit dat dan met het bedrijfsleven? Dragen die ook hun steentje bij of is het een maatschappelijke kwestie?
Het bedrijfsleven doet alleen mee voor geld/naamsbekendheid
Als ze er nix uitkunnen halen zullen ze niet gauw meedoen |:(
Het is wel zo dat het bedrijfsleven in contact staat met de media en evt wel bereid is hierin te investeren.

Ik denk als we de maatschappij meekrijgen het bedrijfsleven vanzelf volgt :)

• buzz
Op woensdag 06 maart 2002 13:35 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Het bedrijfsleven doet alleen mee voor geld/naamsbekendheid
Als ze er nix uitkunnen halen zullen ze niet gauw meedoen |:(
Het is wel zo dat het bedrijfsleven in contact staat met de media en evt wel bereid is hierin te investeren.

Ik denk als we de maatschappij meekrijgen het bedrijfsleven vanzelf volgt :)
Je hebt een mailtje btw :)

Ik zit telkens tussen de lessen door hier te kijken :p

Maatschappij denkt nog steeds dat gaming voor nerds is, al begint dat met door consoles te veranderen, maar het beeld van de PC freak is nog steeds present, en er zijn ook wel van die mensen, maar met gaming is het vooral zo dat de mensen binnen een team en clan moeten functioneren, en niet een einselganger meoten zijn, want dan functioneerd de groep niet meer.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 18:31 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

[off topic]
OHHHHHHHH wanneer???????
LOL
[off topic]

• buzz
Op woensdag 06 maart 2002 13:46 schreef morrigan het volgende:

[..]

[off topic]
OHHHHHHHH wanneer???????
LOL
[off topic]
Please, als je zo'n nutteloze post doet doe dat dan goed, en niet als die opmerking al een tijdje geleden gemaakt is. Ook was de aard van het topic niet zo dat dit gewenst is.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 13:41 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Je hebt een mailtje btw :)

Ik zit telkens tussen de lessen door hier te kijken :p

Maatschappij denkt nog steeds dat gaming voor nerds is, al begint dat met door consoles te veranderen, maar het beeld van de PC freak is nog steeds present, en er zijn ook wel van die mensen, maar met gaming is het vooral zo dat de mensen binnen een team en clan moeten functioneren, en niet een einselganger meoten zijn, want dan functioneerd de groep niet meer.
Wou je alleen maar gaan voor de team games :?
Ik neem aan dat single player ook aan de orde komt
Wat wel leuk wordt is dat je over een tijdje spellen op de PC tegen iemand op een Xbox (oid) kan spelen (HALO)
Dat maakt het alleen maar toegankelijker (De PC'er wint dik dankzij zijn muis :)) en dus beter voor het grote publiek

Het teamplay aspect is zeker belangrijk en dat zal de gamer ook wat meer uit het 'nerd' hoekje halen en daar moet ook de meeste nadruk op liggen (vooral in het begin)

• LordMithril
Op woensdag 06 maart 2002 13:51 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Please, als je zo'n nutteloze post doet doe dat dan goed, en niet als die opmerking al een tijdje geleden gemaakt is. Ook was de aard van het topic niet zo dat dit gewenst is.
whehehe lol sorry dat was mijn moeder :P

Bier, Whiskey en Metal!!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Mijn mailtje heb je gister al ontvangen als het goed is :)

Als je nou gewoon een videowall hebt die een bepaalde mensen volgen en telkens switchen, kun je het erg leuk brengen voor de bezoekers.

• LordMithril
Op woensdag 06 maart 2002 14:57 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Wou je alleen maar gaan voor de team games :?
Ik neem aan dat single player ook aan de orde komt
Wat wel leuk wordt is dat je over een tijdje spellen op de PC tegen iemand op een Xbox (oid) kan spelen (HALO)
Dat maakt het alleen maar toegankelijker (De PC'er wint dik dankzij zijn muis :)) en dus beter voor het grote publiek

Het teamplay aspect is zeker belangrijk en dat zal de gamer ook wat meer uit het 'nerd' hoekje halen en daar moet ook de meeste nadruk op liggen (vooral in het begin)
daar word ook nog over nagedacht :)
mijn idee is beginnen met idd Teamplay en een soort Last Man Standing (DM) en later meer soorten erbij zoals bijv racegames zoals al eerder werd gezegt. want er zijn toch ook veel gamers die race games spelen.. en dat ziet er ook leuk uit voor de toeschouwers.

[edit]
oh en ik vergeet een ander belangrijk genre nog.. RTS :)
maar dan wel de snellere dus geen AoE

Bier, Whiskey en Metal!!

• buzz
Ik denk dat je wel spellen moet hebben die tegen anderen gespeeld moeten worden, single players gaming is niet interessant voor anderen. duh :)

RTS is idd een genre waar we ook aan moeten denken :)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 15:15 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

whehehe lol sorry dat was mijn moeder :P
LOL
leuke moeder heb je :)
Op woensdag 06 maart 2002 15:18 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

daar word ook nog over nagedacht :)
mijn idee is beginnen met idd Teamplay en een soort Last Man Standing (DM) en later meer soorten erbij zoals bijv racegames zoals al eerder werd gezegt. want er zijn toch ook veel gamers die race games spelen.. en dat ziet er ook leuk uit voor de toeschouwers
Als je ervan houd natuurlijk :)
Ik heb zelf ook iets vaan eerst de FPS (is gewoon het bekenste) en daarna de race/RTS games

PS Heb je de mailtjes al gelezen :?

• siggy

siggy

Wait.... what?

Euh, ik denk dat de racegames ook een groot publiek bereiken dus ik denk dat als je iets groots wilt doen, dit genre er absoluut bij moet zijn. Eigenlijk zou ik een racelan moeten organiseren......

• buzz
Op woensdag 06 maart 2002 15:26 schreef Gamegod het volgende:
PS Heb je de mailtjes al gelezen :?
Jah wij beiden hebben ze al gelezen :)

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op woensdag 06 maart 2002 15:35 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Jah wij beiden hebben ze al gelezen :)
misschien ff reactie terug? lijkt me wat handiger en tactvoller :)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 15:29 schreef siggy het volgende:
Euh, ik denk dat de racegames ook een groot publiek bereiken dus ik denk dat als je iets groots wilt doen, dit genre er absoluut bij moet zijn. Eigenlijk zou ik een racelan moeten organiseren......
Ik geef je gelijk maar mij persoonlijk kan het niet zo boeien :)
Het probleem met racegames is dat ik daar minder ervaring mee heb en het dus in 1ste instantie zou overslaan maar als er hier een paar zijn die daar ervaring mee hebben, be my guest :)

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op woensdag 06 maart 2002 15:36 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Ik geef je gelijk maar mij persoonlijk kan het niet zo boeien :)
Het probleem met racegames is dat ik daar minder ervaring mee heb en het dus in 1ste instantie zou overslaan maar als er hier een paar zijn die daar ervaring mee hebben, be my guest :)
minder ervaring met racegames of met het organiseren van een racelan?

• buzz
Op woensdag 06 maart 2002 15:36 schreef siggy het volgende:

[..]

misschien ff reactie terug? lijkt me wat handiger en tactvoller :)
Uhm zo groot was je mailtje ook neit, en jij wilde alleen maar meewerken als er een race gedeelte kwam, en ik kan je verzekeren dat we daar op dit moment niet aan denken, als main denk ik dat het FPS word, en daarna RTS, en daarna misschien een andere activiteit.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op woensdag 06 maart 2002 15:43 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Uhm zo groot was je mailtje ook neit, en jij wilde alleen maar meewerken als er een race gedeelte kwam, en ik kan je verzekeren dat we daar op dit moment niet aan denken, als main denk ik dat het FPS word, en daarna RTS, en daarna misschien een andere activiteit.
dan had je dat er toch in kunnen zetten..... :Z
Ik denk dat er meer mensen racen dan RTS'en

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 15:38 schreef siggy het volgende:

[..]

minder ervaring met racegames of met het organiseren van een racelan?
Beide :D

edit: Met RTS heb ik juist wel weer ervaring :)

• buzz
Op woensdag 06 maart 2002 15:46 schreef siggy het volgende:

[..]

dan had je dat er toch in kunnen zetten..... :Z
Ik denk dat er meer mensen racen dan RTS'en
Je hebt al een mailtje binnen.

Gamegod, ik ga ff uitkijken naar een forumpje morgen, en ik hoop dat die dan in het weekend up is zodat we met bedenken kunnen beginnen.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 15:53 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Gamegod, ik ga ff uitkijken naar een forumpje morgen, en ik hoop dat die dan in het weekend up is zodat we met bedenken kunnen beginnen.
Is goed, ik zie dat maandag wel (weekend geen i-net |:()
Hou er rekening mee dat we niet te snel beginnen
Als we dat doen en er gaat dan wat mis dan loopt sneller alles in de soep.
We moeten rustig beginnen en langzaam opbouwen.
Of wou je volgende week al een party organiseren :)

• LordMithril
Op woensdag 06 maart 2002 16:06 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Is goed, ik zie dat maandag wel (weekend geen i-net |:()
Hou er rekening mee dat we niet te snel beginnen
Als we dat doen en er gaat dan wat mis dan loopt sneller alles in de soep.
We moeten rustig beginnen en langzaam opbouwen.
Of wou je volgende week al een party organiseren :)
lol nee Buzz en ik hebben er net nog over gepraat dat we idd niet te snel moeten gaan.. maar wel dat we ons genoeg er voor inzetten :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Loev
Ik heb net mail gehad van de MIRC chatbox en ik zet er nu in.
Misschien kunnen we eens een meeting houden om plannen uit te wisselen? :?
Zoals al eerder werdt gezegt dit moet je rustig aan doen anders ga je geheid fouten maken.
Wat ik me nu bedenk is het uitnodiging only of beter wie mee wil doen mag meedoen? :?
Ik hoor het wel, ik wil in ieder geval helpen.

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Ok, even de cheat gedachte bij dit soort toernooien uit de de geest van menige GoT'ter te halen.
Iedere PC die daar staat = gelijk.
Zelfde toetsenbord, zelfde muis, zelfde monitor alles zelfde.
Geloof je het niet, check de cpl filmpjes die op clanbase staan maar eens.
Deze machines zijn preinstalled en er zijn maar een aantal dingen die je mag veranderen in je configs en reken maar dat die gecontroleerd worden op mogelijke game enhancing instellingen (denk aan silentrun bij CS).
Dan begint de pret en geloof me, dat zijn geen gastjes die menen dat ze goed zijn :D wat me ook opviel was dat nederlanders heel weinig aan bod kwamen zelfs toen de hele happening in amsterdam plaatsvond.
Maja, om te kijken wat die gasten kunnen moet je die filmpjes ff downloaden.

Verder over de toekomst van deze dingen. Het wordt zeker op TV uitgezonden heel binnenkort, SBS6 heeft er in het nieuws al eens aandacht aan gespendeerd en in Amerika zal het lokaal best uitgezonden worden al is het alleen maar voor de ambassadrice :9~(Stevie "Killcreek" Case) :9~ van CPL.
Er wordt echt heel professioneel gespeeld en zo aan de interviews te zien zijn het allemaal relaxte gasten en gaan ze niet op elkaar inbeuken omdat ze verloren hebben :)
Zo stond een gast met een bigsmile op zijn gezicht te vertellen hoe hij in de laatste minuut de winst verloor omdat ie ineens met een lege gun rondliep :) (laatste shaft was mis ofzo :)).
Ja 3000 euro en een GF2Ultra zo ff met spelletje winnen (in amsterdam) in USA loopt prijzengeld richting de 20 a 30 duizend euro.
Ik verwacht daarom veel van deze nieuwe tak van sport en zie er ook naar uit om zo'n Q3 TDM op tv te zien, met goed commentaar is dat gewoon VET :)

CPL breidt je praktijken uit en zorg voor global TV broadcasts :D.

• Loev
Op woensdag 06 maart 2002 16:31 schreef Sorcerer@ het volgende:
Ok, even de cheat gedachte bij dit soort toernooien uit de de geest van menige GoT'ter te halen.
Iedere PC die daar staat = gelijk.
Zelfde toetsenbord, zelfde muis, zelfde monitor alles zelfde.
Ik vind dat ze wel zelf eigen muis en toetsenbord mee kunnen nemen, er mag niet in de console gerotzooid worden maar wel dingen die je erbuiten kan veranderen (resolutie, controls, muis gevoeligheid enz)
Verder met je de diskette en cdrom beveiligen zodat die niet werken en mogen ze natuurlijk op internet kunnen.
Maar zullen we eerst even regelen wie wil meewerken en dan pas inhoudelijk gaan klooien?
Pagina: 1 2 Laatste