Toon posts:

Lengte van speakerkabels.

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een paar B&W DM602 speakers.

Ik breek mijn hoofd over de opstelling van deze speakers, sinds ik verhuisd ben.

Ik kan maar één mooie opstelling van deze speakers vinden, maar dat betekent helaas dat de speakerkabel voor de linkerspeaker veel langer wordt dan dat de rechterspeaker is. (3 meter langer)

Wat zijn de beste opties hiervoor, om toch een goede geluidskwaliteit te behouden, zodat ik niet met de balance knop moet spelen.

versterker is trouwens een Pioneer RCV350.

Thanks. :(

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Beide kabels evenlang als de langste, je 3 meter 'overgebleven' kabel netjes oprollen, klaar... :7

edit: Overigens is 3 meter weerstand van een goede speakerkabel echt verwaarloosbaar...

Verwijderd

beide kabels wel even lang, maar niet oprollen :X :X :X

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Hier is een tijdje terug ook al een topic over geweest, staan nuttige dingen in. Ik ben nu ff te lui om voor je te zoeken, dat moet je zelf maar ff doen.

Kort: Het boeit niet.

En je krijgt zeker geen balans verschillen!!! Of je moet wel zo'n achterlijke baggerkabel hebben, dat die echt 1 ohm per meter weerstand heeft, dan krijg je verschillen. Maar Daar hoef je met kabel van meer dan 20 eurocent de meter niet bang voor te zijn.

Ook niet oprollen ofso: kost alleen maar meer geld en het staat lelijk :)

Jij ook de groeten :(

(waaro een : ( onderaan je post? )

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
We hebben het hier over een kabel met 0,21 Ohm weerstand per 100 meter. Je speaker heeft een nominale impedantie van 8 Ohm. Deze impedantie is echter niet over het hele frequentiebereik hetzelfde en er kunnen ook kleine verschillen zijn tussen links en rechts.

Die paar honderdsten Ohms weerstandsverschil in je kabel tussen links en rechts maken totaal geen verschil.

Capacitieve en inductieve eigenschappen van een kabel zijn veel minder van invloed dan de Ohmse weerstand. Hierin ga je pas echt verschil merken als het lengteverschil vele (tientallen ?) meters is.

Een ander argument dat wel eens wordt gebruikt is dat er een "tijdsverschil" tussen links en rechts zou optreden. Ook dit is onzin.

(met dank aan forum.hifi.nl)

Groeten :( :( :+

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
De ene kabel langer dan de andere maakt inderdaad geen verschil in zo'n situatie. Je kunt dus beter gaan voor de beste opstelling en verschil in kabels dan een mindere opstelling en wel even lange kabels. Overigens zal gevoelsmatig een verschil in lengte wel storend zijn, het geeft gewoon geen lekker gevoel, ik ken het, ik zit er zelf ook mee (binnenkort verhuis ik mijn boel en krijg ik ook zo'n situatie). Maargoed, dat is iets dat je uit je hoofd moet halen.

Succes ermee :( ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 15:27 schreef hervaz het volgende:
We hebben het hier over een kabel met 0,21 Ohm weerstand per 100 meter. Je speaker heeft een nominale impedantie van 8 Ohm. Deze impedantie is echter niet over het hele frequentiebereik hetzelfde en er kunnen ook kleine verschillen zijn tussen links en rechts.

Die paar honderdsten Ohms weerstandsverschil in je kabel tussen links en rechts maken totaal geen verschil.

Capacitieve en inductieve eigenschappen van een kabel zijn veel minder van invloed dan de Ohmse weerstand. Hierin ga je pas echt verschil merken als het lengteverschil vele (tientallen ?) meters is.

Een ander argument dat wel eens wordt gebruikt is dat er een "tijdsverschil" tussen links en rechts zou optreden. Ook dit is onzin.

(met dank aan forum.hifi.nl)

Groeten :( :( :+
Dit is nog eens een zinnige reply. 't is net of hoor ik mezelf... :)
Pagina: 1