[WC] Eindelijk ook waterkoeling :)

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 14:49
Nou, het is me gelukt.
Ik heb nu waterkoeling :D , de pics komen nog.
Wat heb ik gedaan? Nou, ik heb nu:

wb: Danger Den a-MAZE-ing
rad: kachelrad uit een Opel Manta
pomp: een 555 l/h aqaruimpompje
Spacer (ik ben een beetje onzeker met dit soort dingen, 't gaat om een hoop geld)
Arctic Silver II
4 80mm fans op de radiateur die met een fanbus aangestuurd worden.
De voltagemod, ik heb 'm nu op Vcore=2,02.

Lekker stil :)

Maar Mijn temps zijn nog steeds 40-43 C, dat had ik ook met luchtkoeling. Ik snap wel dat het een prestatie blijft gezien naar de Vcore, maar ik vind het voor mijn gevoel wat hoog.
Ik heb een heeeeel dun laagje ACII (de tekst is net niet te lezen) en ik heb het waterblok al 3 keer gemonteerd, maar zonder een verlaging van de temps. Het waterblok voelt lauw aan. De spacer zit ook niet in de weg omdat ik een perfect 4-kantje blijf ACII krijgen op het waterblok.

Tijdens het loshalen van de floppyconnector, duwde ik per ongeluk tegen de condensator die er naast staat en trok 1 vd pootjes een stukje naar buiten, meteen weer teruggeduwd en het lijkt geen invloed te hebben gehad.

Nog een probje, m'n DVD en CD-speler zijn 'verdwenen', alle connectoren zitten zoals ze zaten maar de BIOS kan ze niet vinden, kan dit door die condensator komen die ik beschadigd heb? :?

Ik moet ff op zoek naar een digicam voor de foto's, die houden jullie nog tegoed :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

misschien is je pomp te 'zwak' ?
zou eerder een sicce nova 800l ofzow kopen.
scheelt best aardig in temp, als je wat meer L per uur hebt, vooral bij die hittedingen van AMD

• Mad_Demon
Op zondag 03 maart 2002 21:05 schreef Allanzoet het volgende:
misschien is je pomp te 'zwak' ?
zou eerder een sicce nova 800l ofzow kopen.
scheelt best aardig in temp, als je wat meer L per uur hebt, vooral bij die hittedingen van AMD
neh, denk het niet. Er komt nog een redelijke flow uit als het water lang het waterblok en radiateur is gestroomt.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 22:15
zijn toch mooie temps lijkt mij of niet?

je ben in ieder geval een hoop herrie kwijt denk ik dus je ben al een stapje verder :P

GoT a clue? Specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 03 maart 2002 21:01 schreef Mad_Demon het volgende:
Nog een probje, m'n DVD en CD-speler zijn 'verdwenen', alle connectoren zitten zoals ze zaten maar de BIOS kan ze niet vinden, kan dit door die condensator komen die ik beschadigd heb? :?
Kán. Er is een redelijke kans dat hij aan het "lekken" is ;(

Probeer anders een min of meer identieke condensator te bemachtigen en daarmee de gebroken cap te vervangen. Vraag eventueel je vader of de elektroboer als je niet zo handig bent met de soldeerbout ;)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Wellicht dat je temps beter worden als je ASII gebruikt ipv ACII?? :P

Ik denk dat je best tevreden kunt zijn met die temps hoor.

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

mijn xp1600 op 1566 mhz is idle 36 graden.. na een paar uur op 100% loopt dit op tot 42 graden max..

• SinergyX
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zit met 30 graden idle en 41 stressed op een 1900XP (normaal 1,6ghz)

op de 1,7ghz zit ie idle 33 graden en 45 graden stressed.

Jouw temps zijn toch best normale temps denk ik zo.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mad_Demon
|:( |:( |:( |:( |:(
Ik heb de slangen verkeerd om zitten :(
Ik heb de radiateur op de outlet gezet ipv de inlet, zo meteen ff omdraaien. Het zou moeten schelen qua temps.

De drives doen het weer, ff de IDE kabeltjes aandrukken :)

Toen ik aan m'n waterblok wilde voelen raakte ik de condesators aan die ernaast zitten en die dingen waren heet!! :( :( , zou dit door het verhoogde voltage komen?

Ik heb een 172 Watt peltier besteld (zie de DD klein spul inkoopactie), en dat zou wel wat meer verschil moeten geven.

BTW, de spacer ruled :D , ik heb m'n waterblok nu meerdere keren eraf gehad en m'n core is intact (en dit voor een newbie op het gebied van waterkoeling :) )

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:31
pics !

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42
Op maandag 04 maart 2002 10:10 schreef Mad_Demon het volgende:
Toen ik aan m'n waterblok wilde voelen raakte ik de condesators aan die ernaast zitten en die dingen waren heet!! :( :( , zou dit door het verhoogde voltage komen?
Condensators die warm worden is niet echt gezond volgens mij... Als ik jouw was zou ik het voltage maar eens wat lager zetten, want dit kan niet goed zijn.

PS. hoe heb je de temp gemeten? met de tempsensor van het moederbord? Als dat zo is, dan is dat meteen de verklaring voor de zogenaamd hoge temps.

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Op maandag 04 maart 2002 11:25 schreef Hielko het volgende:

[..]

Condensators die warm worden is niet echt gezond volgens mij... Als ik jouw was zou ik het voltage maar eens wat lager zetten, want dit kan niet goed zijn.

PS. hoe heb je de temp gemeten? met de tempsensor van het moederbord? Als dat zo is, dan is dat meteen de verklaring voor de zogenaamd hoge temps.
kan best dat die condensatoren warm worden hoor, komt idd door het voltage, ze kunnen het wel hebben, nu gaan ze 15 jaar mee ipv 30 *D. zo, nou dan baal je even he :Y)

[1000ste post] [revisited]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Je moet het zaakje ontluchten.
Geef de slangen een paar tikjes.
Heb je ook water wetter gebruikt?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:o }:O ;) :P
Heet = zo heet dat je je vinger er niet langer dan 5 tellen op kan houden? Dan is het inderdaad beetje ongezond, anders kan het er nog wel een paar jaartjes mee door.

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 12:07

The Guardian

I'll keep an I on you

Toen ik aan m'n waterblok wilde voelen raakte ik de condesators aan die ernaast zitten en die dingen waren [b]heet!! :( :( , zou dit door het verhoogde voltage komen?
Moet je is de mosfet's en je voltage regulator voelen bij een hoge Vcore. Die zijn pas echt heet. Aangezien ik een hoge Vcore gebruik heb ik ze allen met sinks uitgerust en een fan eroverheen laten blazen. Dit scheelt al een stuk, ik kan ze nu gewoon aanraken zonder vast te blijven zitten ;)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:30

Wimo.

Shake and Bake!

|:( |:( |:( |:( |:(
Ik heb de slangen verkeerd om zitten :(
Ik heb de radiateur op de outlet gezet ipv de inlet, zo meteen ff omdraaien. Het zou moeten schelen qua temps.

Ik heb een 172 Watt peltier besteld (zie de DD klein spul inkoopactie), en dat zou wel wat meer verschil moeten geven.

BTW, de spacer ruled :D , ik heb m'n waterblok nu meerdere keren eraf gehad en m'n core is intact (en dit voor een newbie op het gebied van waterkoeling :) )
Dus je had eerst Cpu-->Rad-->reservoir--> Cpu en nu Cpu-->reservoir-->Rad-->CPu? Heeft het geholpen in temps? Aangezien ik ook mijn rad voor mijn cpu heb :)

• Mad_Demon
Nou, alles zat goed aangesloten, scheelt weer wat werk.

WTF?!?!? AAAAAAHHHH m'n reservoir lekt!, op de punten waar ik de tules in de deksel heb gedraaid zijn lange scheuren ontstaan waar het water behoorlijk snel uitsijpeld :( :( :( :( :( :(

Houd het lekken dan nooit op? :'(

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Das minder. Ik ben ook bezig met een reservoir.

Wat voor koppelingen heb je gebruikt en waar heb je die vandaan?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Mad_Demon
Op maandag 04 maart 2002 17:23 schreef TD-DMZ het volgende:
Das minder. Ik ben ook bezig met een reservoir.

Wat voor koppelingen heb je gebruikt en waar heb je die vandaan?
Ik heb gastules gebruikt die ik bij mijn plaatselijke ijzerwarenhandel.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

w88 op de pelt m8 ;)

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
temp van m'n tb1400 op normale vcore en normale snelheid idle is iets van 38 dacht ik zo, stressed weet k nie.. maybe 43 ofzo, moederbord doorgefikt door lekkage aan sluiting van DD maze :'(
naja, spacer er op, blok er strak op en temps zijn 4 graden gedaald. schommelt op 37 en 38
daarvoor 41 en 42 :) (was toen ook met 1,78 vcore, dus hoger dan nu)
maargoed.
die lekkage is klote ja. doe gewoon simpel.
koop goeie kit
koop bakkie bij viswinkel ofzo (met dikke rand)
koop plexiglas van 3mm dik ofzo, stevig dus
op maak zagen en ff zijkanten schuren
kit op bakkie
plexiglas dur op
laten drogen
vullen met water
pompen
vullen
pompen
totdat je bijna geen lucht meer hebt
toen was je klaar :D

Check mijn knowledge base!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:17
Weet je zeker dat je niet twee linkerhanden hebt? :+

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• Mad_Demon
Op maandag 04 maart 2002 18:53 schreef FlowDesign het volgende:
Weet je zeker dat je niet twee linkerhanden hebt? :+
:+ , ik hoop het niet.

Nou, ik heb m'n reservoir dichtgekit. Nu hopen dat het goed gaat.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik ben het effe ontgaan, maar staan er fans op je radiator?

Overigens: Wanneer werkt een radiator het best (grootste temperatuurval). Als er water van 25 graden doorheen stroomt, of als er water van 90 graden doorheen stroomt.

Juist, als er water van 90 graden doorheen stroomt. Een radiaot rwordt efficienter naarmate het tempverschil tussen water en lucht oploopt. (bij T-verschil = 0 heeft de radiator een efficientie van 0)

Je moet dus het warmste water door de rad krijgen, welk water in je setup is het warmst?......

Nou moet ik er eerlijkheidshalve bijzeggen dat het in een kleine setup niet zoveel uitmaakt.......

• Mad_Demon
:D :D het reservoir lekt niet meer!

* Mad_Demon is erg in zijn nopjes :)

Om ff antwoord te geven op de vraag: Er zitten 4 80mm fans op m'n radiateur. Hij draait nu stressed 43 C :D

Mijn doelen zijn bereikt: stilte en een hoge overclock, ik ga zo ff verder proberen overclocken.

Binnenkort krijg ik een 172 Watt peltier, ik ben benieuwd wat de uitkomsten daarvan zijn :P

Verwijderd

AMD T-bird AYHJA 1400@1645 43 Graden stressed is zeker niet slecht hoor. Eigenlijk wel goed juist :)
Ik heb namelijk exact dezelfde cpu als jij, en dus hebben we beide de grootste heethoofden die er te vinden zijn onder cpu's.
Die van mij klok ik 68 mhz over, en dan wordt ie 52C met redelijk standaard luchtkoeling.

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

ik heb mijn 1000 @ 1400 met DD maze2-2 en een V-mod naar 2,16V. (me voeding trekt het eigelijk niet... 5V word te laag :( moek ff modden, heb een enermax)
en bij mij wordt de proc. 40*C ofzo... ik heb een bong als waterkoeler, maar me eheim 600L/u pompje is te zwak om het water 1m omhoog te brengen en ook nog door 2 blokjes te pompen.
ik heb de blokjes paralel gezet, dat scheelt al weer, maar dan gaat er wel meer water door mijn kleine blokje (die niet op de proc. zit :( ) ik kan het niet meten, maar ik vermoed het sterk, de slang naar mijn CPU blok kan ik n.l. makkelijker dichtknijpen.

dus als iemand nog een supper stille Eheim 1048 Pomp wil...

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Pagina: 1