[CM] PC'tje in een VCR inbouwen

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Onlangs zag ik hier een DVD-speler met daarin een DivX-spelend PC'tje. Toevallig bracht mijn broer 2 dagen daarvoor een kapotte VCR binnen. Mijn pa (en die heeft jaren van die dingen gedesignt, incl. de koppen die erin zitten, dus 'k geloof hem ;)) kwam tot de conclusie dat het repareren van dat ding waarschijnlijk meerdere keren de prijs van een nieuwe VCR zou zijn. Dus, we gingen hem openhalen samen met mijn broer's zoontje, weet hij ineens hoe zo'n ding ineenzit.

En dan, dan heb je het, dan word je treinbes... ehm, dan pleur je een PC in die VCR :+

De VCR is nu helemaal gedisassemleerd en de voorkant staat er weer op. Het binnenste is helemaal leeg, behalve voor de plastic frame nog van de VCR.

Voor jullie om pics vragen: als iemand me webspace kan geven wil ik ze graag uploaden. Ik heb beetje FTPspace van mijn ISP, maar daar moet alles op .zip eindigen |:(

Mijn ideeen atm:
• De microphone plug, potmeter voor geluid te regelen... die er nu inzit ineens gebruiken voor het geluid van de PC
• Die "draaiknop" die je kan gebruiken voor het beeld sneller/minder snel te laten gaan gebruiken om de fan te besturen
• Stealth CD-rom (waar vroeger de cassette inmoest

Spijtig genoeg is dat rotding te laag voor een voeding erin te kunnen. Mobo moet dus met een socket zijn en moet een kleine Coolermaster erop. Voor de voeding: die kan je erbuiten doen, of proberen hem kleiner te maken (verluchting kan ineens via die andere fan)

Verder, voor de LED display die erin zit: ik heb het serienummer eraf kunnen halen. Google.com helpte mij aan een japanse (of chinese :P) firma. Kga ze eens mailen of het mogelijk is aan een schematic te komen van dat ding en hopen dat ze niet met een reply als "We no speak english. You china speak?" afkomen :o

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
uh, er zijn van die kleine desktop kasten waar ook een voeding inzit. kijk eens op de websites van fabrikanten naar microatx voedings. (volgens mij zijn dat microatx, niet zeker van.)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• lvh
Op zaterdag 02 maart 2002 22:23 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
uh, er zijn van die kleine desktop kasten waar ook een voeding inzit. kijk eens op de websites van fabrikanten naar microatx voedings. (volgens mij zijn dat microatx, niet zeker van.)
Heyz, daar heb ik niet aan gedacht! Thx!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

hey mail de pix maar naar mij dat zet ik ze wel ff op de server van mijn internet site. mail maar naar: freek@is-tuning.nl

• bolleh
  • Laatst online: 21:05

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Ik had al best wel moeite om een complete computer ZONDER cd-rom in een cd-speler te bouwen http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/380197/1, en dus denk ik dat het inc. CD-rom best wel krap gaat worden. Maar doe je best en suc6

• lvh
Op zondag 03 maart 2002 00:11 schreef Cornholio2001 het volgende:
Ik had al best wel moeite om een complete computer ZONDER cd-rom in een cd-speler te bouwen http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/380197/1, en dus denk ik dat het inc. CD-rom best wel krap gaat worden. Maar doe je best en suc6
Het gaat hier over een hele casettespeler, hoe groot was de jouwe?

• lvh
Op zaterdag 02 maart 2002 23:29 schreef bolleh het volgende:
of:
www.endoria.net/upload/
Daar zallukumweldoen :)

Verwijderd

je kan je ATX voeding openmaken en daar de koellichaampjes ombuigen en dan gewoon direct in je VCR bouwen ;)

• lvh
De eerste pic is bezig, weet iemand hoe je pics moet showen vanaf Endoria?

• lvh
Op zondag 03 maart 2002 10:19 schreef mast3r het volgende:
je kan je ATX voeding openmaken en daar de koellichaampjes ombuigen en dan gewoon direct in je VCR bouwen ;)
Ahah. En de PC waar ik die uithaal blijft ook zonder voeding werken zekers :P

• lvh
Derde is er ook! :)

http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1015147888

En, wat vinden jullie?

• lvh
Geen mening mensen?

Jaja, mag niet, maar alle topics in OCM gaan zo sneellll :P

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Ik ken die recorder. Mijn opa heeft er ook zo een. Zijn pittig groot, maar er zit nog teveel plastic aan de binnenkant, ik weet niet of dit wel zo'n succesnummer gaat worden.

• lvh
Op zondag 03 maart 2002 11:38 schreef Cornholio2001 het volgende:
Ik ken die recorder. Mijn opa heeft er ook zo een. Zijn pittig groot, maar er zit nog teveel plastic aan de binnenkant, ik weet niet of dit wel zo'n succesnummer gaat worden.
1 woord: dremel. Alles eruit en dan triplex plankje vanonder om mobo op te doen :)

Verwijderd

Moet kunnen, maar zoek simpelweg een klein mobo en een kleine voeding, dan ben je al een heel eind.
Kijk ook eens hier: [topic=380197/1/100].

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

Op zondag 03 maart 2002 10:32 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

En, wat vinden jullie?
fout vloerkleed :+ hehe wel mooier panasonic hoor :) zou wel vet staan

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• lvh
Op zondag 03 maart 2002 13:40 schreef BaRF het volgende:

[..]

fout vloerkleed :+ hehe wel mooier panasonic hoor :) zou wel vet staan
Persisch handgeweven tapijt, bek toe :P :+ (no flame intended, just kidding)

Idd, is wel vet d8 ik zo :)

Verwijderd

Er zit zo'n heel mooi knopje naast je nick en de tijd in die balk bovenaan je post: De Editknop, Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

:P 5 posts achter elkaar is wel veel :{

• lvh
Op zondag 03 maart 2002 14:23 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Er zit zo'n heel mooi knopje naast je nick en de tijd in die balk bovenaan je post: De Editknop, [afbeelding]

:P 5 posts achter elkaar is wel veel :{
Tja, nu dat HKposts nimmer meetellen moet een mens toch een beetje doen om ze wat terug te halen :P

• lvh
Op zondag 03 maart 2002 13:32 schreef NextGeneration het volgende:
Moet kunnen, maar zoek simpelweg een kleine voeding en een kleine voeding, dan ben je al een heel eind.
Kijk ook eens hier: [topic=380197/1/100].
Me broer heeft een computerzaak dus daar kannik heel gemakkelijk aankomen :)

Verwijderd

Tja, als het lukt dan is et echt cool.
Maar dr zit idd flink wat plastic zooi aan de binnenkant.

Ben benieuwd of et lukt, laat et ons weten :)

Verwijderd

Waarom sloop je die voeding niet dan plak je hem er toch los in?

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Ja, ID is wel heel erg gaaf. Mooi 'projectje' ;) Maar wat wil je er allemaal in flikkeren en wat wil je ermee gaan doen?!

Voeding stelt op zich geen ruk voor, maar zorg er wel voor dat als je alles eruit haalt en in je 'kast' zet, dat nix elkaar aanraakt (DUH) en dat er wel een 'airflow' voorbij raast. Lijkt me toch wel handig...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
R4C00N_SL4Y3R:
Leer de EDIT knop te gebruiken!

Verwijderd

edit:

ik was te laat met FTP server... |:(

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
Op maandag 04 maart 2002 15:21 schreef Phreak het volgende:
R4C00N_SL4Y3R:
Leer de EDIT knop te gebruiken!
Daar kom je wel een beetje laat mee he Phreak :9 (<<overijverig prestatiegericht van 6uur tot 21uur werkend ventje)

Anyway, ff ontopic:
Ziet er leeg uit, ben benieuwd naar het eindproduct

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1