[CM] Sony CD speler casemod [pics][200k]

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
<crappycam>
Het is niet alles, maar lelijk is het ook weer niet.....

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011024304

Zo is ie open, niet al te netjes, maar er zit ook geen ruitje in >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011024379
Zo is ie dan uiteindelijk geworden. De groene kleur van het deksel is Autolak, van m'n pa geleend :-)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011024557
Ik persoonlijk vind hem wel aardig gelukt.... Er zit nogal een schraal Mobo in, met een PI-166..... Maar voor Mp3 doet ie het goed genoeg. Ik wilde het LCD'tje eerst in de voorkant maken, er was precies genoeg plaats voor, maar het gaf te weinig licht om goed gelezen te kunnen worden. Daarom nu helaas in een los kastje. Ik heb niet moeilijk gedaan met risers, gewoon hele kleine kaartjes gebruikt. Het enige probleem blijft dat er nu geen videokaart inzit, en daarom wil windoze niet goed opstarten voor de networking :r Hij draait wel goed onder dos met DAMP, www.damp-mp3.co.uk Damp heeft ook ondersteuning om op de gameport knopjes aan te sluiten, die ik natuurlijk gebruikt heb :P Je kunt alle knopjes bijna gebruiken, werkt perfect. Achter de knopjes heb ik groene Leds gedaan, zodat ie in het donker oplicht zoals een Autoradio. Het aan en uit knopje zit verbonden met de groene en zwarte van de mini-ATX psu. Daar zat natuurlijk de verkeerde connector aan, maar na een beetje solderen werkte alles toch. Nou, spuigt allen uw gal of zeg dat ie niet verkeerd is, alleen sorry voor de klote camera, ik heb niks beters :'(
</crappycam>

Verwijderd

je moet de apsties weghalen

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 17:18 schreef clvy82 het volgende:
je moet de apsties weghalen
Dat niet alleen..ook de spaties :D

I reject your reality, and substitute my own.

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

lachuhh ! :)

pc | server | laptop | pda

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
there ya go. Sorry

Verwijderd

wel cool!! kan er ook een cdrom in van voren?

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 17:23 schreef clvy82 het volgende:
wel cool!! kan er ook een cdrom in van voren?
Paste helaas niet meer :'(
Alleen uploaden via netwerk

Verwijderd

willik ook :)

Verwijderd

Gaaf gedaan :D

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Zo dit is een een knape mod, mooi gedaan hoor! :9~ Alleen is het niet mogelijk om dat lcdtje in het front te verwerken?

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

effe spaties wegmodden!! :+

"Luie mensen worden ook moe!"

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 17:27 schreef jhiemstra het volgende:
Zo dit is een een knape mod, mooi gedaan hoor! :9~ Alleen is het niet mogelijk om dat lcdtje in het front te verwerken?
Ja, daar zat het eerst dus ook. Maar het gaf te weinig licht om gelezen te kunnen worden :'(

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39

Nicap

Tsssk....

Damn, dat was ik ook ooit nog eens van plan. Ben alleen nog geen geschikte speler tegengekomen(defect uiteraard).

Het beste zou zijn een Sony XB930, die heb ik nu, maar die is nog niet defect.

Je hebt het erg toppie gedaan.

Verwijderd

Zeer netjes! :9~

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op maandag 14 januari 2002 17:27 schreef Cornholio2001 het volgende:

[..]

Ja, daar zat het eerst dus ook. Maar het gaf te weinig licht om gelezen te kunnen worden :'(
had je er dan niet wat blauwe leds onder kunnen stoppen oid? home made backlight dus.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd :( Het probleem is dat dat glaasje 'rook' kleurig is. Werkt dus bar slecht......

Verwijderd

Echt super gedaan man, gaaf mp3 spelertje zo, staat netjes in je setje. :9

• TDLofCC
  • Laatst online: 23-06 09:27
hmmm ... * TDLofCC heeft ook nog wel zoiets thuis staan.

Kannik mooi me gateway in bouwe >:)
Is ook "maar" een P1-166@180Mhz.

Verders, zeker kewl.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Leuk gedaan, ik heb hier ook nog een kapotte cd speler staan en een p200, maar dat past niet |:( |:(

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
gaaf man dat ziet er echt vet uit :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05
Hehe stoer gedaan man :)

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 18:35 schreef LeonM het volgende:
Leuk gedaan, ik heb hier ook nog een kapotte cd speler staan en een p200, maar dat past niet |:( |:(
Met een hamer past alles >:)

• Mr_Ozio
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04-2022

Mr_Ozio

Kawaaai! (@ lan)

Vet gave mod dude! Op naar de volgende! :9~

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op maandag 14 januari 2002 17:43 schreef Cornholio2001 het volgende:
Heb ik al geprobeerd :( Het probleem is dat dat glaasje 'rook' kleurig is. Werkt dus bar slecht......
Mischien het Rookkleurige glas vervangen door plexi glas en dan mooie blauwe lichtjes erachter >:)
Dus nu nog ff dat lcd tje in bouwen ;)
En je hebt een perfecte mp3 speler (BTw hoe groot is je HD en werkt het goed in dos :)

BTw ng iets gevonden wat mischien handig is voor je mocht je Windows toch willen gebruiken...
For whom is the dummy connector interesting?
Mostly it's interesting for laptop owners with a nVidia GF2Go-chip and a TV output. So far the support of TVTool for this chip is .....blabla.... At this point the monitor dummy comes into play.

Afbeeldingslocatie: http://www.tvtool.de/jpgs/dummy.jpg

But also for users who want to attach their PC to the TV exclusively without connecting a monitor this dummy can be a help. This is done more and more, the PC is used as a movie- or MP3 server and is connected to the hifi-system in the living room. Some graphics cards makes trouble though, if no monitor is found at the VGA connector. This can lead to different problems. In some cases you cant change the graphics mode anymore, or you canŽt playback any DVDs. This is true for all BT868 based cards for example. In this case the monitor dummy solves the problem, as it cheats the graphics card and let it think there was a monitor attached.

How is the connector made?

ThatŽs really easy and costs less than 3 bucks. All you need is a VGA connector, its housing and three 75 Ohms resistors. You should get these parts in every electronic store. Now the resistors are soldered to the connector in this way:

Afbeeldingslocatie: http://www.tvtool.de/gifs/vga_dummy.gif
The pins used have this meaning by the way:

1 Red Video
2 Green Video
3 Blue Video
6 Red Ground
7 Green Ground
8 Blue Ground
meer info :) http://www.tvtool.de/english/dummy_e.htm

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 19:31 schreef BOMBER het volgende:

[..]

Mischien het Rookkleurige glas vervangen door plexi glas en dan mooie blauwe lichtjes erachter >:)
Dus nu nog ff dat lcd tje in bouwen ;)
En je hebt een perfecte mp3 speler (BTw hoe groot is je HD en werkt het goed in dos :)

BTw ng iets gevonden wat mischien handig is voor je mocht je Windows toch willen gebruiken...
[..]

meer info :) http://www.tvtool.de/english/dummy_e.htm
Ja, werkt perfect in dos, HD = 4,3 gieg. Bedankt voor het schematje, maar er zit dus helemaal geen Videokaart in! dat is dus een beetje het probleem. De meeste zijn te hoog en risers zijn niet te krijgen

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

ow ja |:( |:( |:(

Hehehe ik lees geen videokaart als geen monitor :), goedkope ati 128 kaartjes zijn wel erg klein btw ;)

Verwijderd

bouw achter dat glas een stereo vu meter

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 19:41 schreef dennievg het volgende:
bouw achter dat glas een stereo vu meter
Had ik ook al gedacht ja >:)
ff zo'n printje kopen, en ledjes erachter :P

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op maandag 14 januari 2002 19:47 schreef Cornholio2001 het volgende:

[..]

Had ik ook al gedacht ja >:)
ff zo'n printje kopen, en ledjes erachter :P
Printje kopen? hier staat hoe je er zelf eentje kunt maken (2 voor stereo natuurlijk). De onderdelen zijn overal te krijgen, schrik alleen niet van de prijs van dat ictje! dat kost je al snel 8 - 10 gulden als je het bij een electronikaboertje koopt.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Handig! Bedankt! Dat gaat ik zeker gebruiken, ziet er vast superstrak uit!

Verwijderd

Dit is echt cool, ik denk dat ik maar eens opzoek ga naar een kapotte cd-speler... heb nog wel een moederbord met pentium 200 mmx liggen om erin te stouwen... :)

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Steekt allen uw MoBo in een CD speler...... Amen
Succes ermee

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 20:10 schreef Big Tazzz het volgende:
Dit is echt cool, ik denk dat ik maar eens opzoek ga naar een kapotte cd-speler... heb nog wel een moederbord met pentium 200 mmx liggen om erin te stouwen... :)
Inderdaad briljant deze manier...

Maar zouden er misschien nog wat meer close-up foto's kunnen komen???? Ik ben wel heel errug benieuwd namelijk...

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Dan moet ik dat Kl#te cameratje weer lenen van een vriend, want ik heb er zelf geeneen. Ik ga proberen van de week die van school te lenen, die is wat beter. Vragen stellen mag je ook gewoon nu doen hoor, ik beantwoord wel.....

Verwijderd

Misschien is het een idee om er een netwerkkaart in te pleuren, en je mp3's via het netwerk af te spelen? Is het natuurlijk wel het fijnst als je toch al een server hebt waar al je muziek op staat, zoals bij mij :)

Hoe kopieer je nu eigenlijk mp3's naar je harddisk? Want een cdromspeler zit er niet in of wel?

Oh ja, wat heeft dit geintje je eigenlijk gekost?

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 20:41 schreef Big Tazzz het volgende:
Misschien is het een idee om er een netwerkkaart in te pleuren, en je mp3's via het netwerk af te spelen? Is het natuurlijk wel het fijnst als je toch al een server hebt waar al je muziek op staat, zoals bij mij :)

Hoe kopieer je nu eigenlijk mp3's naar je harddisk? Want een cdromspeler zit er niet in of wel?

Oh ja, wat heeft dit geintje je eigenlijk gekost?
je kunt het netwerkkaartje op de foto zien zitten. Het enige probleem is dus dat het kaartje zonder windoze niet geweldig werkt. En windoze werkt niet zonder videokaart. Elke keer dat ik de lijst dus wil updaten moet het kastje eraf en de videokaart erin. Ik heb al ruimte gemaakt voor de videokaart (op zijn kant) maar dan heb ik toch helaas echt een riser kaart nodig. Ik ben op dit moment bezig met Dos-networking, misschien is dat een oplossing. Of Linux, maar daar heb ik nog niet zo heel veel voor gevonden. (Mijn knopjes moeten ook werken >:)
Dit geintje heeft me precies 50,- gekost, voor het netwerkkaartje (lekker klein) Complete P166 gekregen van een vriendin die een nieuwe had gekocht. Voor de rest oude gratis troep

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 20:46 schreef Cornholio2001 het volgende:

[..]

je kunt het netwerkkaartje op de foto zien zitten. Het enige probleem is dus dat het kaartje zonder windoze niet geweldig werkt. En windoze werkt niet zonder videokaart. Elke keer dat ik de lijst dus wil updaten moet het kastje eraf en de videokaart erin. Ik heb al ruimte gemaakt voor de videokaart (op zijn kant) maar dan heb ik toch helaas echt een riser kaart nodig. Ik ben op dit moment bezig met Dos-networking, misschien is dat een oplossing. Of Linux, maar daar heb ik nog niet zo heel veel voor gevonden. (Mijn knopjes moeten ook werken >:)
Dat met die videokaart is inderdaad minder, ik denk dat ik maar alvast opzoek ga naar een klein kaartje... evenals een kleine geluidskaart, want zo'n creative sb awe64 is ook best groot :(

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 20:48 schreef Big Tazzz het volgende:

[..]

Dat met die videokaart is inderdaad minder, ik denk dat ik maar alvast opzoek ga naar een klein kaartje... evenals een kleine geluidskaart, want zo'n creative sb awe64 is ook best groot :(
Ik heb een Avance Logic ALS 120 geluidskaartje. Lekker klein, maar zitten 2 nadelen aan. 1: geen linux driver 2: redelijk veel ruis, en geen strakke square waves

Verwijderd

Netwerkkaart zie ik eigenlijk niet zitten, maar ik zie wel de kabel die ernaar toe gaat :)

Als je er windows op krijgt kun je Vnc gebruiken om je "cd-speler" te besturen *D doe ik ook met mijn server waar ook geen monitor aanhangt, is zeer relaxt...

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Een ati rage 128

Afbeeldingslocatie: http://www.bcd2000.com/mmBCD2000-BETA/Images/8051.jpg

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 20:57 schreef BOMBER het volgende:
Een ati rage 128

[afbeelding]
Is een Agp kaartje of niet? Het moederbord wat ik voor ogen heb heeft alleen pci en isa sloten... :(

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 20:58 schreef Big Tazzz het volgende:

[..]

Is een Agp kaartje of niet? Het moederbord wat ik voor ogen heb heeft alleen pci en isa sloten... :(
Jep mijne ook :) Pak de zaag en zaag je geheugen eraf >:) Dan past ie wel. :o

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

je hebt ze ook in pci varianten, het kaartje is niet zo hoog :)

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben ook bezig met zo'n dergelijk projectje.
Ik heb een oude dooie phillips cdspeler bewerkt met de dremel zodat er een mobo e.d. in past.

Maar die sony zal wel een stuk groter zijn dan de behuizing van die phillips want ik heb wel risers moeten gebruiken, laptop hardeschijfje en de psu uit de behuizing gehaald en de fan vervangen door 2 60mm fannetjes omdat anders de boel niet past.

Helaas wacht ik nog steeds op m'n lcd-tje (via inkoop actie van Escobar).

• macmouse
  • Laatst online: 23-09-2025
Lache, mooi gedaan man.

Zit je lcd nou in zo'n vulpen doosje ?

Verwijderd

Ik heb nog een P200 moderbordje leggen met video en geluid onboard, lijkt me een leuke idee. Linux erop en wat MP3s. Het zou natuurlijk erg vet zijn als er ook een CD-Rom in zou kunnen. Kan ik namelijk ook nog CDs afspelen. Ik ga ook op zoek naar een oude CD-Speler. Opeens staat er natuurlijk bij tweakers Vraag & Aanbod 100 vragen naar oude CD Spelers :)

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 00:10 schreef macmouse het volgende:
Lache, mooi gedaan man.

Zit je lcd nou in zo'n vulpen doosje ?
Ja >:) parker rules

Verwijderd

Heb eventueel nog isa risers ergens rond slingeren? :)

Verwijderd

laat het maar weten als je intresse hebt

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op maandag 14 januari 2002 20:57 schreef BOMBER het volgende:
Een ati rage 128

[afbeelding]
:D Lijpe kaart :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Haal alleen dat irritante apple ding weg aan de achterkant.
Maar verder is het allemaal wel aardig. zie alleen het nut er niet van in. Maar dat zal wel weer aan mij liggen.

Verwijderd

heej das leuk ik heb ook nog wel wat ouwe troep incl een philips cd player..werkt nogwel maar boeie..ik gaat ook knutsellen

maar zou het onder dos met DAMP ook met een 486 dx2 66 lukken??

en waarom probeer je geen oude videokaartje van ook een 486 ofzow? ik heb er nog een mooie voor liggen als ik gaat modden..een 512k trident isa kaartje...meer is er voor windows toch niet nodig....

maar Coole mod! :9

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
lekker compact gemaakt :)

nice job

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:33

Metten

ik hou het graag simpel

Op zondag 20 januari 2002 21:40 schreef themothems het volgende:
Maar verder is het allemaal wel aardig. zie alleen het nut er niet van in. Maar dat zal wel weer aan mij liggen.
Wat is er mis met apples? je hoeft hem zelf niet te gebruiken.
Hij is verder best handig als MP3 speler in je woonkamer, past mooi bij je andere Sony componenten ;) Alleen jammer dat de CD-ROM drive er niet meer inpaste

• Vinny_B
  • Laatst online: 15-07 23:10
Ik vind m zeer vet! 8-)

• Zero_D575
  • Laatst online: 15-08 08:45
Erg stoer... Mijn complimenten :)

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
hehe hij is wel koel..

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Zeer cool gedaan. Congrats! ;)

Verwijderd

Hhaha cool, best uniek zoiets :)

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:17
W0W ..ziet r nice uit dude !, zeer netjes gedaan

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 22:41
Zeer cool gedaan, maar hoe zit het met de playlist
updaten als je bijv nieuwe mp3s op je harde schijf heb staan?

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Apple roels!!!!!
Ja, als ik playlist wil updaten heb ik dus een probleem. Dan moet kappie eraf en videokaart erin. Dan moet ie opnieuw opstarten en start windoze op. Vervolgens kan ik met VNC dingetjes instellen en kan ik vanaf mijn Imac >:) Mp3tjes updaten.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 21:40 schreef themothems het volgende:
Ja, eigenlijk wel >:) Als je hier het nut niet van ziet, zul je waarschijnlijk het hele nut van casemodden ook wel niet begrijpen. [no flame intended]
Pagina: 1