Laten we lekker link gaan doen...
zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/42370
daar heb ik al een oplossing gegeven (in de slangetjes knijpen onder de sponsjes)
daar heb ik al een oplossing gegeven (in de slangetjes knijpen onder de sponsjes)
Niet?
[Specs]
Verwijderd
Ik had de Epson Photo, ging ook ineens raar doen. Nu ligt'ie in de Kliko en print ik lekker met een HP 970 Cxi
Heb ik ook gehad met mijn Photo 750, eigenlijk een beetje mijn eigen schuld, had de printer al heel lang niet meer gebruikt, na een aantal schoonmaakprogramma te hebben gedraait print hij weer normaal.
Mijn schoonouders hebben zo'n Epson Photoprinter, echt machtig ding is dat, vooral in combinatie met een digitale camera... Maar goed...
Het ding printte dis zwaar kut op fotopaier, de inkt droogde niet, bleef er op ligge, kleuren verneukt enz enz. Na een hele avond kloten, ik ineens: wat voor papier is het? HP papier. Zaten er ook wat Epson velletjes bij... Die proberen... Klaar!
Dat was één van de vreemdtste computerproblemen die ik ooit heb gehad. Uiterlijk geen verschil, alleen het merk... Tssss
Ik denk niet dat dit je helpt, maar goed, misschien een ander, of gewoon geestelijke bagage. Spread the word.
Het ding printte dis zwaar kut op fotopaier, de inkt droogde niet, bleef er op ligge, kleuren verneukt enz enz. Na een hele avond kloten, ik ineens: wat voor papier is het? HP papier. Zaten er ook wat Epson velletjes bij... Die proberen... Klaar!
Dat was één van de vreemdtste computerproblemen die ik ooit heb gehad. Uiterlijk geen verschil, alleen het merk... Tssss
Ik denk niet dat dit je helpt, maar goed, misschien een ander, of gewoon geestelijke bagage. Spread the word.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Je kunt hem een 'power-clean' geven, misschien dat dat helpt.
Hierbij zorg je dat een een half A4tje vol met tekst in verschilende kleuren uitdraait, om gelijk erna een head-cleaning te geven.
Dit herhaal je een keer of 5.
(Hierdoor wordt er namelijk meer druk opgebouwd, en wordt er beter gereinigd)
Hierbij zorg je dat een een half A4tje vol met tekst in verschilende kleuren uitdraait, om gelijk erna een head-cleaning te geven.
Dit herhaal je een keer of 5.
(Hierdoor wordt er namelijk meer druk opgebouwd, en wordt er beter gereinigd)
maxpower: wat voor clean programma dan?
en wat voor powerclean gedoe kan ik doen? gewoon pagina text in kleuren, en dan headcleaning?
en wat voor powerclean gedoe kan ik doen? gewoon pagina text in kleuren, en dan headcleaning?
hier inderdaad ook problemen gehad met printen op HP Photopapier.. Heel erg weird, en eigenlijk best wel idioot dat epsonprinters niet met HP willen werken.
Wellicht een (ex-)epson medewerker die dit verhaal kan uitleggen?
Wellicht een (ex-)epson medewerker die dit verhaal kan uitleggen?
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Verwijderd
Goedkoper is het om een reinigingssetje te kopen.
Spaart je ziezi inkt (setje bestaat uit zwart/kleurpatroon gevuld met schoomaakvloeistof.
Ooit eens bij viaservice besteld voor 25,- meen ik.
Spaart je ziezi inkt (setje bestaat uit zwart/kleurpatroon gevuld met schoomaakvloeistof.
Ooit eens bij viaservice besteld voor 25,- meen ik.
Gewoon het programma die bij je Epson software geleverd wordt, onder utility> head cleaning.
bestaan er reinigings setjes voor epson 740 dan? weet iemand waar die te verkrijgen zijn? wat is dat viaservice?
headcleaning werkt niet
headcleaning werkt niet
ts: Nee, ik ben pas vandaag begonnen. Die powerclean is een tamelijk standaard advies (althans, wat ik heb meegekregen is dat dat 9 van de 10 x de oplossing is) Het is mij echter een raadsel waarom dit niet in de handleiding wordt gezet!
mijn epson stylus color 640 zit ook helemaal verstopt
komt geen kleur meer uit
heb al een half patroon opgemaakt met die powerclean (25x gereinigd met printen tussendoor) het heeft GEEN ZIN!
komt geen kleur meer uit
heb al een half patroon opgemaakt met die powerclean (25x gereinigd met printen tussendoor) het heeft GEEN ZIN!
Als er na 1 power-clean geen verbetering in zit heeft het weinig zin om door te gaan.
De keren dat mij dit gebeurde (gelukkig praktisch nooit
) stuurde ik de printer maar gelijk op. En binnen een week had ik hem dan gerepareerd weer.
Maar ja, als je garantie voorbij is heb je een probleem
Wat ook heel af en toe nog wel eens voorkomt bij compatible cartridges, is dat er bovenop de luchtgaatjes een restje lijm blijft zitten (na het aftrekken v/d strip), waardoor de inkt er niet meer uitgezogen kan worden.
Reinigings cartridges voor de epson heb ik trouwens nog nooit van gehoord.
De keren dat mij dit gebeurde (gelukkig praktisch nooit
Maar ja, als je garantie voorbij is heb je een probleem
Wat ook heel af en toe nog wel eens voorkomt bij compatible cartridges, is dat er bovenop de luchtgaatjes een restje lijm blijft zitten (na het aftrekken v/d strip), waardoor de inkt er niet meer uitgezogen kan worden.
Reinigings cartridges voor de epson heb ik trouwens nog nooit van gehoord.
Verwijderd
Weet niet of dit mag maar reinigingssetje is o.a. hier te koop
HTTP://www.jet-pro.nl
http://www.viaservice.nl/index2.htm
HTTP://www.jet-pro.nl
http://www.viaservice.nl/index2.htm
Pagina: 1