Toon posts:

Kwaliteitsverschil in Inkjetpatronen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Zwart inktpatroon gekocht voor m'n HP Deskjet 720C . Nou hadden ze ook een ander merk inktpatronen die een stuk goedkoper waren . Maakt het veel uit welke je erin stopt , want ik moet ook nog een kleurpatroon halen ?

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Deze discussie hebben we al vaker gehad hier, ik gebruik voor mijn Epson niet-Epson patronen (4 x zo goedkoop) en merk absoluut geen verschil.
Met HP kan het misschien problemen geven onmdat in de printkop ook de spuitmondjes+electronica zit. Bij Epson vervang je alleen de inktpatroon. Ik zou zeggen, probeer het eens een keer, voor het geld hoef je het waarschijnlijk niet te laten.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Voor HP maakt het niet uit, voor Epson wel degelijk!
Ik ben zelf monteur geweest bij Epson dus ik weet waar ik het over heb.
Aangezien Epson een vaste inktkop gebruikt (en je dus alleen de inkt vervangt) is de kwaliteit van de inkt zeer belangrijk.
Epson inkt is veel fijner van structuur dan de goedkope imitatie Epson inkt.
Het kan dus gebeuren dat de imitatie inkt de inktkop vertopt.
Als dat gebeurdt kan je je printer wel weggooien.
Een huisgenoot van me heeft hetzelfde gehad met zijn Epson stylus color photo 750.
Inktkop is volledig verstopt en is ook niet meer schoon te maken.
Een nieuwe inktkop kost tegen de 200,-.
tel uit je...ehmm...winst???

Als het bij een Hp misgaat koop je gewoon weer een nieuw (HP) patroon en je hebt ook meteen een nieuwe inktkop en dus ook geen problemen meer.

Niet?
[Specs]

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque