Toon posts:

Kwaliteitsverschil in Inkjetpatronen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Zwart inktpatroon gekocht voor m'n HP Deskjet 720C . Nou hadden ze ook een ander merk inktpatronen die een stuk goedkoper waren . Maakt het veel uit welke je erin stopt , want ik moet ook nog een kleurpatroon halen ?

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Deze discussie hebben we al vaker gehad hier, ik gebruik voor mijn Epson niet-Epson patronen (4 x zo goedkoop) en merk absoluut geen verschil.
Met HP kan het misschien problemen geven onmdat in de printkop ook de spuitmondjes+electronica zit. Bij Epson vervang je alleen de inktpatroon. Ik zou zeggen, probeer het eens een keer, voor het geld hoef je het waarschijnlijk niet te laten.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Voor HP maakt het niet uit, voor Epson wel degelijk!
Ik ben zelf monteur geweest bij Epson dus ik weet waar ik het over heb.
Aangezien Epson een vaste inktkop gebruikt (en je dus alleen de inkt vervangt) is de kwaliteit van de inkt zeer belangrijk.
Epson inkt is veel fijner van structuur dan de goedkope imitatie Epson inkt.
Het kan dus gebeuren dat de imitatie inkt de inktkop vertopt.
Als dat gebeurdt kan je je printer wel weggooien.
Een huisgenoot van me heeft hetzelfde gehad met zijn Epson stylus color photo 750.
Inktkop is volledig verstopt en is ook niet meer schoon te maken.
Een nieuwe inktkop kost tegen de 200,-.
tel uit je...ehmm...winst???

Als het bij een Hp misgaat koop je gewoon weer een nieuw (HP) patroon en je hebt ook meteen een nieuwe inktkop en dus ook geen problemen meer.

Niet?
[Specs]

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Dat je dat soort dingen hebt meegemaakt geloof ik graag maar ondanks dat heb ik al jaren plezier van mijn Epsonprinter met niet-EPson patronen. Dat de inkt fijner is kan je niet bewijzen, Epson maakt winst door de verkoop van patronen en niet door de verkoop van printers (die koop je ongeveer tegen kostprijs). De inkt die ik gebruik is perfect en in de print-out is absoluut geen verschil zichtbaar.

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb electronen microscoop foto's van diverse soorten inkt gezien, er zit wel degelijk verschil in, en niet zo'n klein beetje ook.
De "Nep" inkt is veeeel korreliger van structuur en droogt ook sneller op (in de inktkop dus)
Kijk, het hoeft niet fout te gaan maar als het fout gaat ben je de lul want je garantie vervalt.
Dus als er iets met je printer gebeurd en er moet iemand van Epson (Ebic-MDI) langskomen doe dan een orgineel Epson patroon in je printer.

Niet?
[Specs]

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Ik heb op de site van Epson (.com) ergens gelezen dat het gebruik van niet-Epson cartridges wordt afgeraden maar dat je garantie er niet door vervalt. Of het waar is in NL weet ik niet, maar ja, ik heb toch geen garantie meer :P
SiGNe, dit moet jij vast wel weten: Bestaan er ook reinigingscartridges voor de Epsons? Die moet je dan na elke vervanging van de inktpatroon er even inplaatsen en een aantal keer het reinigingsprogramma kiezen. Ik heb zoiets nl ooit gehoord. Af en toe reinigen lijkt me wel goed voor de printer.

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Het is alweer een tijd geleden dat ik er gewerkt heb en voor zover ik weet zijn die er niet.
Zou overigens wel ideaal zijn want als je ziet wat voor troep er aan die inktkoppen blijft hangen.
In je printer zitten ook sponsjes (onder je inktkop als ie in ruststand staat), die zorgen ervoor om de inktkoppen schoon te maken.
Onder die sponsjes zitten slangetjes, af en toe in die slangetjes knijpen (beetje rollen) (slangetjes zitten wel eens verstopt wat strepen veroorzaakt).
Het makkelijkste is om je printer te openen zodat je er beter bij kan.

Niet?
[Specs]

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-06 10:20
Hier nog een TDer, mijn ervaring (kuch) leert dat je pas problemen gaat krijgen als je niet regelmatig print (lees minimmaal 1 x per week alle 4 de kleuren)

Verwijderd

Bij ons komen regelmatig epson printers ter reparatie waar imitatie patronen inzitten. Deze printen vaak wel, maar er komt dan geen inkt meer op het papier.

Wij adviseren dan bij epson ook altijd geen imitatie te kopen. Waarschijnlijk is het niet zo'n probleem als je elke dag print, maar als je een paar weken niet meer print dan gaat de hele zaak dicht zitten. Bij epson zit de kop namelijk apart (zoals als eerder vermeldt) en bij HP vervang je altijd alles zowel kop als inkt.

Verwijderd

hier nog ff wat

er zijn voor epson printers inderdaad van die schoonmaak patronen beschikbaar, maar niet voor alle types. Voor die oudere zijn ze er niet, maar voor de Color 4xx, 6xx series etc zijn er van die patronen

Heb hier nog geen ervaring mee, weet dus ook niet wat en hoe ze werken

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Zo'n schoonmaakpatroon lijkt me zeer handig, anders moet ik maar es zelf wat in elkaar knutselen, oud patroon vullen met ethanol ofzo.
Of mijn inkt en Epsoninkt verschillen in uitdroogtijd weet ik niet, ik denk dat er tussen de nepinkten ook nog grote verschillen bestaan. Gelukkig gebruik ik mijn printer zo intensief dat de kans op uitdrogen vrij klein is denk ik.

Verwijderd

de inkt van epson is op waterbasis,
dus alleen schoonmaken met lauw water
Pagina: 1