Toon posts:

Asus A7V266-E, werkt met AMD Thoroughbred??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nergens vinden of dit mobo nu ook geschikt is voor de nieuwere Thoroughbred 0.13 micron chipset die eraan komt.

Als je nu een AMD koopt, zit je gelijk aan de top van wat de 0.18 micron kan bieden (op de AMD 2100XP + na dan).
Dus misschien niet zo verstandig asl je er weer 3 jaar mee moet doen :)
MAAR als dit mobo (of een andere die NU te koop is) compatible is met de thoroughbred chipset..dan is het toch de moeite waard...
Anders wordt het denk ik toch maar een P4 Northwood :D

-END-

Verwijderd

Past dacht ik wel , is gewoon een Xp met een lagere Micron.....(0,13)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nope.. AMD heeft op allerlaatste moment besloten een ander socket voor te gebruiken ;(

Thoroughbred (en de Appaloosa, de Duron opvolger) gaat zun leven door op 563 voetjes..

edit:

Een linkje ter bevestiging van mijn vage verhaal ;)
http://www.tweakers.net/nieuws/20316

[edit2]
En natuurlijk mogen PICS niet ontbreken! :+

Afbeeldingslocatie: http://www.svethardware.cz/sh/sh1.nsf/0/567b645e0ec8b27cc1256b500042ac1c/Telo/0.264?OpenElement&FieldElemFormat=jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.svethardware.cz/sh/sh1.nsf/0/567b645e0ec8b27cc1256b500042ac1c/Telo/0.73E2?OpenElement&FieldElemFormat=jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.svethardware.cz/sh/sh1.nsf/0/567b645e0ec8b27cc1256b500042ac1c/Telo/3.3928?OpenElement&FieldElemFormat=jpg

[/edit]

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:58

EaS

Nope.. AMD heeft op allerlaatste moment besloten een ander socket voor te gebruiken
Dit WERD inderdaad gedacht, maar die nieuwe socket is ALLEEN voor notebook CPU's. (Mede een misverstand door het vage Japans achter de genoemde link)
Zie: http://www.tecchannel.de/hardware/862/4.html

Tot in 2003 blijft Socket A gehandhaafd. De vraag is alleen of je huidige moederbord de wat lagere voltage's van de 130 nm T-Bred zal ondersteunen. Uitbreidingen in instructies (bijv. SSE-2) zullen er niet zijn, dus een BIOS update is hoogst waarshijnlijk niet eens nodig.

De thorougbred zal dus geen problemen opleveren (ik geef geen garantie's natuurlijk :P)

• EaS
  • Laatst online: 18:58

EaS

Nog een bevestiging: [topic=426086/1/25]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 01 maart 2002 23:59 schreef EaS het volgende:
Tot in 2003 blijft Socket A gehandhaafd. De vraag is alleen of je huidige moederbord de wat lagere voltage's van de 130 nm T-Bred zal ondersteunen. Uitbreidingen in instructies (bijv. SSE-2) zullen er niet zijn, dus een BIOS update is hoogst waarshijnlijk niet eens nodig.
Hmm, interessante ontwikkeling :)
Kan de KG7 in mijn 2e bak weer een leven lang mee!

Topicstarter: de A7V266-E moet het ook aankunnen lijkt me, hij haalt zeker een FSB van 166. Slechts kwestie van een simpel BIOS update dunkt me :)

Verwijderd

Topicstarter
Right....
Nou, dat zal in idergeval betekenen dat ik, tot het moment van aankoop, er nog steeds pver zal twijfelen of ik nu de nieuwe P4 Northwood of de Athlon XP moet nemen :(

AAARGH...om een punthoofd van te krijgen |:(

-END-

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Het wachten nu is of alle andere moederbord fabrikanten BIOS updates gaan uitbrengen voor de Thoroughbred. Hopelijk behoord de Asus A7V266-E daar ook bij.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op dat plaatje valt me op dat aan de onderkant overal pinnetjes zitten. Normaal is de binnenkant vrij... Nog niet eerder gezien :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

563 vs 462 pinnetjes die 101 extra pinnetjes moeten ook een plaats krijgen dus daarom.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 10:50 schreef GuaRRand het volgende:
Right....
Nou, dat zal in idergeval betekenen dat ik, tot het moment van aankoop, er nog steeds pver zal twijfelen of ik nu de nieuwe P4 Northwood of de Athlon XP moet nemen :(

AAARGH...om een punthoofd van te krijgen |:(

-END-
Nou heb ik je dat al een paar keer zien doen, en het begint me te irriteren: dat -END- gedoe... Hou es op!

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik je dat al een paar keer zien doen, en het begint me te irriteren: dat -END- gedoe... Hou es op!
erg nuttig en ontopic!!:r

-END-

Verwijderd

Ik zou als ik jou was eerst eens een nieuw toetsenbord aanschaffen~. :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op zondag 03 maart 2002 17:54 schreef GuaRRand het volgende:

[..]

erg nuttig en ontopic!!:r

-END-
Uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me ook iets herinneren over ONTOPIC blijven!?

Maaja, als het jullie meer gaat om kleine onbenulligheden dan om nuttige,zinnige posts te plaatsen dan zal ik er wel mee stoppen!! |:(

• Abbadon
Op zondag 03 maart 2002 18:06 schreef GuaRRand het volgende:
Ik kan me ook iets herinneren over ONTOPIC blijven!?

Maaja, als het jullie meer gaat om kleine onbenulligheden dan om nuttige,zinnige posts te plaatsen dan zal ik er wel mee stoppen!! |:(
Je hoeft niet zo verongelijkt te doen en je te verstoppen achter termen als "on topic". Hou het leuk en aardig zou ik zeggen :)

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op vrijdag 01 maart 2002 23:10 schreef BalusC het volgende:
Nope.. AMD heeft op allerlaatste moment besloten een ander socket voor te gebruiken ;(

Thoroughbred (en de Appaloosa, de Duron opvolger) gaat zun leven door op 563 voetjes..

edit:

Een linkje ter bevestiging van mijn vage verhaal ;)
http://www.tweakers.net/nieuws/20316

[edit2]
En natuurlijk mogen PICS niet ontbreken! :+

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[/edit]
Mocht er een andere socket komen voor de thoroughbred, dan komt powerleap vast-wel met een converter voor socketA->thoroughbred, de throughbred is namelijk niks meer dan een op 0.13u gebakken XP...

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:05
Ze moeten hem maar voor allebei de sockets op de markt brengen vindt ik. Meer geld voor hun, meer geluk voor ons.

- Mijn PC -

Verwijderd

Maar het is zeker dat de Tbred 166Mhz bus heeft? Zou jammer zijn...moet ik toch een ander mobotje gaan halen i.p.v. mijn good old KT7a...die het perfect doet met een XP..

Verwijderd

Ik heb een MSI K7T turbo-r moederbord met een KT133a chipset, kan ik de Thoroughbred cpu op mijn moederbord plaatsen.

Deze cpu heeft toch ook nog een fsb van 133, en dat lager voltage kun je toch ook gewoon instellen!

• ezwizard
  • Laatst online: 12-05 15:20
Op dinsdag 16 april 2002 11:46 schreef freezy17 het volgende:
Ik heb een MSI K7T turbo-r moederbord met een KT133a chipset, kan ik de Thoroughbred cpu op mijn moederbord plaatsen.

Deze cpu heeft toch ook nog een fsb van 133, en dat lager voltage kun je toch ook gewoon instellen!
IDD dat vroeg ik mij ook af? Ik heb zelf een A7V133 met KT133a chipset... weet iemand iets over de mogelijkheden van de KT133a chipset icm de Thoroughbred? :?

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58

dlmh

Lo-Fi

Als de Thorougbred idd gewoon Socket A blijft, kan ik 'm verm. ook draaien op mijn mobo (zie sig.) Het enige wat ik (waarschijnlijk) moet vervangen is mijn geheugen (alhoewel Crucial in vele test toch wel de 166MHz haalde! :))

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Kan ik die Thoroughbred op een ASUS A7A266 stoppen, als ik mijn 1.33 Ghz T-Bird eraf sloop?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Hmzz eff kijken waar ik blijf me abit kt7a-raid v1.2 :'(. Ik denk niet dat ik 166 haal, misschien wel als ik cpu+ fsb naar 155 (pci 33 Mhz) 155*12,5 = 1937.5 mhz :P. Nou dan is het wel eens tijd voor een nieuwe mobo...

Ik ben al aan het kijken maar ik wacht denk ik tot de opvolger van de Socket A er is :9~, en dan ga ik toe slaan.... Pas maar op ;).

• EXCalibur_EeK
  • Laatst online: 22:18

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ik heb ook een Asus A7v266-E, maar volgens mij gaat het niet lukken om een Thoroughbred op mijn mobo te plaatsen. Ik heb al verschillende BIOS updates erop gezet en dan kan ik de vcore op 1.75V instellen, maar kijk ik daarna op m'n Ipanel dan geeft ie nog steeds 1.85V aan. En voor de Thoroughbred heb je een mobo nodig dat 1.55V aan kan dacht ik.

Is het trouwens iets hardwarematigs (die Vcore) of zou het toch kunnen dat in de toekomst een BIOS update uitkomt waarbij het wel mogelijk is om de Vcore omlaag te krijgen?

• Abbadon
Topictitel ff geëdit :)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Is er al meer over bekend of de thoroughbred met de A7V266-E kan werken?

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
*kick*
Op woensdag 17 april 2002 16:01 schreef BronX het volgende:
Kan ik die Thoroughbred op een ASUS A7A266 stoppen, als ik mijn 1.33 Ghz T-Bird eraf sloop?
Ik heb dan een A7M266, maar toch ben ik er benieuwd naar...
Pagina: 1