There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
Verwijderd
en de DNS-en hoef ik toch niet in te stellen op de server?
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
Als ie vanop de clients www.tweakers.net kan pingen werkt de dns probleemloosOp zondag 03 maart 2002 18:54 schreef keesoomen het volgende:
probeer eens andere dns-en, en ook op alle clients moeten de dns-en worden ingesteld. ik geef garantie dat het werk
Waarom dacht je dat ik hem dat liet uitvoeren anders
chrisstructor:
probeer eens op je clients:
telnet www.tweakers.net 80
btw bij je explorer als je probeert op een site te komen, krijg je direct een error of duurt het een tijdje ?
Vervolgens wacht ie een tijdje waarna ie zegt: (page cannot be displayed)
Bij het intypen van http://213.239.154.20 wacht ie ook een tijdje waarna weer de melding komt page cannot be displayed.
Dit gebeurt er als ik in dosprompt typ:
Dit is niet goed?????of wel????
(dit is dus op de client)
Ik krijg in de dosprompt een hele trace op me scherm....
Op het einde zegt ie trace beeindigd.
Geen enkele foutmelding.......
ziet er goed uit volgens mij...........
Erm in je screenshot staat er www.tweaker.net en niet www.tweakers.netOp zondag 03 maart 2002 19:14 schreef chrisstructor het volgende:
ALs ik in mijn browser een internet-pagina intik zegt ie: website gevonden........(rood zandlopertje)
Vervolgens wacht ie een tijdje waarna ie zegt: (page cannot be displayed)
Bij het intypen van http://213.239.154.20 wacht ie ook een tijdje waarna weer de melding komt page cannot be displayed.
Dit gebeurt er als ik in dosprompt typ:
ps: je 2de screenshot heb je verkeerd gepaste
Het is 2x telnet ipv tracert
[afbeelding]
Dit is niet goed?????of wel????
Het is goed als je connectie maakt. (Dus geen error van telnet krijgt) -> zwart scherm dus
Typ dan eens wat brol in en duw op enter.
Je zou dan wel brol terug moeten krijgen op je scherm.
(het programmaatje proxyi.exe) en ik stel daarna op de server het volgende in:
Onder control panel:
Network and internet options ---> Internet options
Hierna het tabblad connections
Hierna het tabblad LAN settings
dan proxyserver aanvinken en bij gateway invullen: 192.168.01 en bij prot invullen: 6588
Hierna werkt internet op de client perfekt!!!!!!!!!
Alleen ik wil geen proxyserver!!!!!
Ik wil namelijk vanachter een client bv online kunnen gamen en zo zijn er nog een paar dingen........
Verwijderd
Ik heb volgens mij eenzelfde probleem, ik heb 2 computers in een netwerk, deze, als server met sygate geinstalleerd en met werkend internet, een client, die ik op het netwerk kan zien, als sygate client geinstalleerd, maar waar ik niet mee op internet kom.
Ik heb nu ook de DNSen gelijk ingesteld op beide computers, namelijk alleen die van mijn provider. Ik heb GEEN gateway.
Wat doe ik dan fout?
edit// oja, op beide computers staat windows 98 1e editie.
Dit zijn de internet options instellingen van de client:
(tabblad connections en dan LAN-settings)
Dit is natuurlijk heel logisch, want de proxy-server is nu niet meer geinstalleerd en dus heb ik deze settings weer allemaal uitgezet...........
Vink die automatically detect settings eens uit...Op zondag 03 maart 2002 20:04 schreef chrisstructor het volgende:
Dit zijn de TCP/IP instellingen van me server:
[afbeelding]
Dit zijn de internet options instellingen van de client:
(tabblad connections en dan LAN-settings)
[afbeelding]
Dit is natuurlijk heel logisch, want de proxy-server is nu niet meer geinstalleerd en dus heb ik deze settings weer allemaal uitgezet...........
Zodat je niets aan staan hebt.
Probeer dan nog eens www.tweakers.net
btw: op je server zijn lokale nic moet je geen gateway invullen want deze heeft direct i-net access
Bij de client natuurlijk wel maar dat heb je gedaan want anders werkte er niets.
Verwijderd
okay, dan probeer ik dat ff. Gewoon via netwerk in configuratiescherm van windows zelf eh?Op zondag 03 maart 2002 20:06 schreef chrisstructor het volgende:
Volgens mij moet je juist wel een gateway instellen, en dan zou het moeten werken.............
(voor BYMESDAY)
Ik kan trouwens vanaf de client ook niet www.tweakers.net pingen, maar wel het ip 213.nogwat, wat hier boven ook al staat.
edit: Moet ik nou op de client WEL een gateway invullen, 192.168.0.0
Op dit moment op allebei niet.. en filesharing werkt gewoon wel.
Dan werkt je dns niet. Je moet op je clients ofwel de dns servers van je ISP invullen ofwel het ip van je server (zoals als gateway) maar dat kan enkel als op je server een dns forwarder zit.Op zondag 03 maart 2002 20:10 schreef ByMeSDy het volgende:
[..]
okay, dan probeer ik dat ff. Gewoon via netwerk in configuratiescherm van windows zelf eh?
Ik kan trouwens vanaf de client ook niet www.tweakers.net pingen, maar wel het ip 213.nogwat, wat hier boven ook al staat.
Het vinkje voor automatisch detecteren op de client ook weggehaald.
Maar mijn internet op de client doet het nog steeds niet.....
Oh, ehhh, predator, ik vind het in ieder geval al heel top dat je me zo aan het helpen bent
Verwijderd
Ik heb hier op sygate DNS forwarding aangevinkt.Op zondag 03 maart 2002 20:13 schreef Predator het volgende:
[..]
Dan werkt je dns niet. Je moet op je clients ofwel de dns servers van je ISP invullen ofwel het ip van je server (zoals als gateway) maar dat kan enkel als op je server een dns forwarder zit.
Ik heb op de client al de DNS van mn ISP ingesteld, ik heb daar nu ook nog 192.168.0.1 aan toegevoegd [restarten
edit// zo werkt het ook niet.
Ik ben btw ook zeer happy met de hulp, ik schakel nu ff de gateway op de server uit, dat schijnt ook te moeten.
npOp zondag 03 maart 2002 20:15 schreef chrisstructor het volgende:
Ok, de gateway op de server weggehaald.
Het vinkje voor automatisch detecteren op de client ook weggehaald.
Maar mijn internet op de client doet het nog steeds niet.....
Oh, ehhh, predator, ik vind het in ieder geval al heel top dat je me zo aan het helpen bent![]()
Maar nu ben ik toch aan mijn einde...
Je i-net sharing werkt.
Je kan www.tweakers.net pingen
Je kan telnet'n naar www.tweakers.net op de HTTP poort (80)
Als je dat kan moet je gewoon kunnen surfen.
* Predator weet het ook niet meer....
Probeer eens op je client in je browser dit in te geven:
1
| http://octopus.homeip.net:43280/ |
Troost je, je bent niet alleen
Typ eens op die client:Op zondag 03 maart 2002 20:16 schreef ByMeSDy het volgende:
[..]
Ik heb hier op sygate DNS forwarding aangevinkt.
Ik heb op de client al de DNS van mn ISP ingesteld, ik heb daar nu ook nog 192.168.0.1 aan toegevoegd [restarten;)]
edit// zo werkt het ook niet.
Ik ben btw ook zeer happy met de hulp, ik schakel nu ff de gateway op de server uit, dat schijnt ook te moeten.
nslookup www.tweakers.net
Paste het ganse stuk wat je krijgt hier.
(met een proxy doet de browser het namelijk perfekt)
Verder zijn alle instellingen mijns inziens goed.......
Is er niet een soort van security optie die ik misschien over het hoofd zie??????
PS
ik ga even opnieuw de hele zooi opstarten
(kijken wat het netwerk doet)
je weet het tenslotte nooit met microsoft
Verwijderd
Ik zal ff de status precies zeggen:
ip server: 192.168.0.1.
subnet 255.255.255.0
DNS servers: 134.194.5.55 / 134.194.5.5 / 192.168.0.1
DHPC: automatic, 192.168.0.1 / 192.168.0.254 met subnet 255.255.255.0
Ik heb daar ook het handmatig op 192.168.0.1 en 192.168.0.2 ingesteld, maar dat mocht ook niet baten..
de Client:
ip: 192.168.0.2
subnet: 255.255.255.0
DNS: 134.194.5.55 / 134.194.5.5 / 192.168.0.1
Ik kan dus WEL vanaf de client inbellen..
Verwijderd
in IE of command?nslookup www.tweakers.net
Ik heb het maar ff allebei geprobeerd, maar er gebeurt 2* niks
edit// Ik kan trouwens ook niet www.tweakers.net pingen vanaf de client
commandOp zondag 03 maart 2002 20:35 schreef ByMeSDy het volgende:
[..]
in IE of command?
Ik heb het maar ff allebei geprobeerd, maar er gebeurt 2* niks
Op je server moet je 192.168.0.1 niet bij de dns zetten enkel op je client.
Op je clients moet dan enkel 192.168.0.1 als dns server staan.
Kan je vanop je server wel www.tweakers.net pingen ?
Verwijderd
ok, ik zal het veranderen.Op zondag 03 maart 2002 20:39 schreef Predator het volgende:
[..]
command
Op je server moet je 192.168.0.1 niet bij de dns zetten enkel op je client.
Op je clients moet dan enkel 192.168.0.1 als dns server staan.
Kan je vanop je server wel www.tweakers.net pingen ?
Ik kan vanaf de server Tnet wel pingen.
Ik moet nog steeds internetten achter mijn server.
Ik weet het echt niet meer.
Hier nog even een afbeelding van wat ik in beeld krijg bij de explorer als ik op www.startpagina.nl wil komen voordat ie zegt : page cannot be displayed
Kijk maar linksonder op de afbeelding.........
webpage found???????????
me reet!!!!!!
Ik krijg dus mooi niet die internet pagina op me scherm.......:(
Probeer eens een andere pagina dan www.startpagina.nlOp zondag 03 maart 2002 20:43 schreef chrisstructor het volgende:
Nou........opnieuw opstarten mocht ook niet baten.......
Ik moet nog steeds internetten achter mijn server.
Ik weet het echt niet meer.
Hier nog even een afbeelding van wat ik in beeld krijg bij de explorer als ik op www.startpagina.nl wil komen voordat ie zegt : page cannot be displayed
[afbeelding]
Kijk maar linksonder op de afbeelding.........
webpage found???????????
me reet!!!!!!
Ik krijg dus mooi niet die internet pagina op me scherm.......:(
Ik heb hier nog al gelezen dat die soms niet werkt.
Gewoon www.tweakers.net eens proberen
Die website found is dat de dns resolve gelukt is.
Probeer eens
1
| http://octopus.homeip.net:43280/ |
Die zit niet op poort 80.
Verwijderd
Als ik btw tweakers.net wil pingen op de client, krijg ik een zwarte DOSbox, waar verder ook niets in gebeurt, hij is helemaal zwart, zonder letters.
Dan krijg ik geeneens website found.........
Er blijft linksonder in beeld staan:
Opening page http://www.tweakers.net
En hierna verschijnt na een tijdje : the page cannot be displayed
Verwijderd
Heb ik ook geprobeerd, werkt niet
Bij mij zegt hij dus niet dat de website gevonden is, is het dan volgens jou toch nog een DNS probleem
invullen in de balk van de explorer geeft meteen:
page cannot be displayed........
Dit geeft te denken.........
Kan je die dns servers pingen vanop je client eigenlijk ?Op zondag 03 maart 2002 20:49 schreef ByMeSDy het volgende:
ik heb de DNSen veranderd, maar nix hoor
Als ik btw tweakers.net wil pingen op de client, krijg ik een zwarte DOSbox, waar verder ook niets in gebeurt, hij is helemaal zwart, zonder letters.
Die van je ISP ?
Het is bij jou zeker dns probleemOp zondag 03 maart 2002 20:52 schreef ByMeSDy het volgende:
[..]
Heb ik ook geprobeerd, werkt niet
Bij mij zegt hij dus niet dat de website gevonden is, is het dan volgens jou toch nog een DNS probleem
Verwijderd
hier niet.Op zondag 03 maart 2002 20:55 schreef chrisstructor het volgende:
http://octopus.homeip.net:43280/
Ik krijg de hele tijd dat IE aan het searchen is, en dan blijkt de pagina niet gevonden te kunnen worden. Hij zegt dus ook nooit dat de pagina gevonden is.
Ik vond het al raar dat ik die dns server niet kon pingenOp zondag 03 maart 2002 21:04 schreef ByMeSDy het volgende:
Ik ben ook wel HEEL DOM![]()
Ik heb namelijk steeds de verkeerde DNSnummers ingevuld, het was 194.134.5.5 ipv 134.194.5.5
Ik heb het nu veranderd, maar toch heeft het niets geholpen
iig kan het daar nu niet meer aan liggen.
Vul die 194.134.5.5 eens in als dns server op de client nu dan. Enkel deze.
Probeer dan:
ping www.tweakers.net
btw, ik kreeg circa 10 sec na het 'website found' de foutmelding: server stuurde ongeldig antwoord
"People should know when they're conquered..."
Maar nu geeft ie wel meteen error ?Op zondag 03 maart 2002 20:55 schreef chrisstructor het volgende:
http://octopus.homeip.net:43280/
Vage boel zeg.
chrisstructor
Doe eens in je browser op je client.
1
| http://213.118.128.11:5000 |
Ik heb daar iets runnen dat op connectie's luistert.
Enkel 1x uitvoeren in de browser op je client.
Verwijderd
Werkt nietOp zondag 03 maart 2002 21:10 schreef Predator het volgende:
[..]
Ik vond het al raar dat ik die dns server niet kon pingen
Vul die 194.134.5.5 eens in als dns server op de client nu dan. Enkel deze.
Probeer dan:
ping www.tweakers.net
Als ik op de client ping naar het DNS: 194.134.5.5 krijg ik dit:
Ik kan dus snel op pauze drukken eh, om dit over te typenpingen naar 194.134.5.5 met 32 byte gegevens:
Doelhost niet bereikbaar
Doelhost niet bereikbaar
Doelhost niet bereikbaar
Doelhost niet bereikbaar
Pingstats voor 194.134.5.5
Packets: verzonden = 4, ontvangen = 0, kwijtgeraakt: 4 (100% verlies)
minimum = 0 Ms, max = 0 M , Gemiddeld = 0Ms
Verwijderd
Mag ik ook? of heeft het geen zin.http://213.118.128.11:5000
Ik heb daar iets runnen dat op connectie's luistert.
Enkel 1x uitvoeren in de browser op je client.
Ik doe het nu ff niet zomaar, omdat ik anders misschien Chris' stats weer mol.
Op zondag 03 maart 2002 21:19 schreef ByMeSDy het volgende:
[..]
Werkt niet
Als ik op de client ping naar het DNS: 194.134.5.5 krijg ik dit:
[..]
Ik kan dus snel op pauze drukken eh, om dit over te typen0 MS, [en ja, ik heb geen zin screenies te maken]
Je kon toch wel 213.239.154.20 pingen zei je ?
(dat heb je toch gezegd in het begin of niet)
Maar je kan je eigen dns servers van je ISP niet pingen ???
Hoe kan dat ?
Heeft weinig zin voor jouOp zondag 03 maart 2002 21:22 schreef ByMeSDy het volgende:
[..]
Mag ik ook? of heeft het geen zin.
Ik doe het nu ff niet zomaar, omdat ik anders misschien Chris' stats weer mol.
Verwijderd
Nu kan ik ook 213.239.154.20 niet meer pingenOp zondag 03 maart 2002 21:24 schreef Predator het volgende:
[..]
Je kon toch wel 213.239.154.20 pingen zei je ?
(dat heb je toch gezegd in het begin of niet)
Maar je kan je eigen dns servers van je ISP niet pingen ???
Hoe kan dat ?
[..]
okzHeeft weinig zin voor jou
Nogal logisch dat er niets werkt danOp zondag 03 maart 2002 21:29 schreef ByMeSDy het volgende:
[..]
Nu kan ik ook 213.239.154.20 niet meer pingenIk krijg hetzelfde als met die DNS.
[..]
okz
Je hebt toch wel 192.168.0.1 (of wat het lokale ip van je sygate router is) als gateway staan op je client ?
Je kan toch je sygate server pingen ?
Verwijderd
ow yeah 1337Op zondag 03 maart 2002 21:33 schreef Predator het volgende:
[..]
Nogal logisch dat er niets werkt dan
Je hebt toch wel 192.168.0.1 (of wat het lokale ip van je sygate router is) als gateway staan op je client ?
Je kan toch je sygate server pingen ?
Hij doet het. Het zal wel dom van mij zijn geweest ofzo
Heel hartelijk bedankt predator, zonder jou was ik morgen nog bezig
THX
One down, one to goOp zondag 03 maart 2002 21:41 schreef ByMeSDy het volgende:
[..]
ow yeah 1337
Hij doet het. Het zal wel dom van mij zijn geweest ofzo
Heel hartelijk bedankt predator, zonder jou was ik morgen nog bezig
THX
Altijd leuk om iemand te helpen
Je bent mij nu een bak bier schuldig! Palm is goed
chrisstructor is wel niet erg actief meer ...
Hopelijk is ie z'n pc niet aan het "verbouwen" uit frustratie
even de deur uit geweest en mijn frustraties gebotvierd.
Ik heb gedaan wat je gezegd hebt:
In de browser intikken:
http://213.118.128.11:5000
Hij gaat weer een tijdje zoeken en zegt dan:
page cannot be displayed.
Er is toch echt iets flink fout als je via de browser geen plek op het internet kan vinden.
PS ik heb tenminste nog niet uit frustratie mijn server aan gort getrapt...........
Dat is voor mij al heel wat.........
Als ik de server opnieuw opstart verbindt hij netjes met het internet.
Als ik hierna de internet connection verbreek, kan ik daarna niet meer opnieuw de verbinding herstellen tenzij ik de mxstream-modem aan en uit zet!!!!!
Misschien heb dit er iets mee te maken????????
Ik probeerde op de client in te loggen op msn en dat lukte!!!!!!!!!!!!
Ik kan dus msn-en vanaf de client!!!!!!!!
Waarom kan ik dan in godsnaam niet internetten??????
[edit] En MSN gebruikt noch HTTP, noch DNS.
[edit 2] Herinner me net, ik heb dit ook gehad met ICS. Internet exploder geupgrade en toen was het opgelost.
Forget your fears...
...and want to know more...
Waar zit dat dan????
En dat heb ik trouwens volgens mij ook helemaal niet nodig, want al mijn settings zijn al manueel gedaan zoals in vorige replys duidelijk te zien is.......
De wizard internetverbinding draaien is dus op dit moment het domste wat je kunt doen, omdat ie dan weer allemaal automatische IP's gaat toekennen.......
Dusse......laten we dat maar niet doen..........
Nee, de wizard zet de proxy/NAT instellingen goed en laat IP settings met rust. En zoals het nu werkt werkt het sowieso niet dus...Op maandag 04 maart 2002 15:11 schreef chrisstructor het volgende:
detect network settings?????????
Waar zit dat dan????
En dat heb ik trouwens volgens mij ook helemaal niet nodig, want al mijn settings zijn al manueel gedaan zoals in vorige replys duidelijk te zien is.......
De wizard internetverbinding draaien is dus op dit moment het domste wat je kunt doen, omdat ie dan weer allemaal automatische IP's gaat toekennen.......
Dusse......laten we dat maar niet doen..........
Detect network settings zit op de foutmeldingspagina die IE geeft. Gewoon ff kijken...
Forget your fears...
Verwijderd
installeer opera even ofzo
krijg je nog een beetje meer info in de statusbar over hoe hij de connectie maakt.
Een ander menu voor je settings te doen dwingt je ook om de labels te lezen, en niet van buiten alles (fout) aan te vinken (ik spreek uit ervaring:))
als msn werkt, en IE niet zal het wel aan een IE setting liggen (waarschijnlijk)
ps
in je eerste post heb je bij de server ook 192.168.0.1 als gateway ingevuld, ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij moet dit leeg zijn (maar ik gebruik winroute, dus dat kan verschillen)
Dit moet dus wel bij een NAT sharing service. Niet bij een proxy.Op maandag 04 maart 2002 15:39 schreef shabba het volgende:
ps
in je eerste post heb je bij de server ook 192.168.0.1 als gateway ingevuld, ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij moet dit leeg zijn (maar ik gebruik winroute, dus dat kan verschillen)
Forget your fears...
En wizard internet verbinding veranderd wel de ips, ik heb dit programma namelijk al een paar keer gedraaid.
Maarre........dat detect network settings kan ik echt niet vinden binnen de browser.....
Kun je me specifiek vertellen waar ik dit vinden kan????
Weet je wat........,ik kanker sygate eraf en ga winroute proberen......
Ik post mijn bevindingen wel........
Dat was mijn ipOp maandag 04 maart 2002 00:28 schreef chrisstructor het volgende:
hoi, ben ik weer..........
even de deur uit geweest en mijn frustraties gebotvierd.
Ik heb gedaan wat je gezegd hebt:
In de browser intikken:
http://213.118.128.11:5000
Hij gaat weer een tijdje zoeken en zegt dan:
page cannot be displayed.
Er is toch echt iets flink fout als je via de browser geen plek op het internet kan vinden.
PS ik heb tenminste nog niet uit frustratie mijn server aan gort getrapt...........
Dat is voor mij al heel wat.........
Ik had daar een servertje draaien die gewoon op connectie luisterde. Ik wou gewoon zien of je daar wel op wou connecteren. Dan kan ik namelijk de connectie zien.
Maar ik was al weg dan.
Dat is dan vinkje wat ik je liet uitzettenOp maandag 04 maart 2002 16:52 schreef chrisstructor het volgende:
Ja, die gateway op de server heb ik inderdaad weggehaald....
En wizard internet verbinding veranderd wel de ips, ik heb dit programma namelijk al een paar keer gedraaid.
Maarre........dat detect network settings kan ik echt niet vinden binnen de browser.....
Kun je me specifiek vertellen waar ik dit vinden kan????
Maar dat gaf geen verschil.
Suc6Op maandag 04 maart 2002 17:01 schreef chrisstructor het volgende:
Ik wordt er schijtziek van..........
Als je dan weer hetzelfde voorhebt ben je wel echt zeker dat het je browser is
Als dat nie werkt... ICS werkt hier zeer goed...Op maandag 04 maart 2002 17:01 schreef chrisstructor het volgende:
Ik wordt er schijtziek van..........
Forget your fears...
Een heel mooi blauw scherm met een exceptional error?????
Nou het zal wel.............
In veilige modus dat programma er snel weer afgerot........
Maar wat nu????
Ik ga het nu maar weer eens met ICS van microsoft proberen.
Stel dat je al je tcp/ip instellingen al netjes hebt gedaan, hoe kun je dan het beste ICS aanzetten???
O ja, op dit punt is de FAQ totaal niet duidelijk, anders had ik al lang internet gehad op de clients!
Ik wilde wingate op mijn computer installeren, maar de setup zegt dat Microsoft internet sharing geinstalleerd is..........
Dit zal waarschijnlijk de reden zijn waarom sygate ook niet werkte......
Weet iemand hoe ik Microsoft internet sharing deinstalleren kan????
Alvast bedankt
Na sygate geinstalleerd te hebben op server en client werkt internet op de client weer niet!!!!
Ik heb ook het volgende programma geprobeerd: wingate
Als wingate geinstalleerd is krijg ik blauwe schermen met exceptional errors.
Het blijkt dat binnen wingate de ENS-service driver niet kan worden opgestart.
Misschien dat dit verband houdt met mijn probleem..........
Winroute werkte ook niet, gaf ook allemaal blauwe schermen......
Hiermee kwam ik windows xp niet meer binnen.
Is het misschien mogelijk dat door bepaalde instellingen van mijn mxstream connection het delen van internet niet werkt????
Alvast bedankt
Verwijderd
ik weet niet precies hoe sygate werkt, maar als het een beetje zoals winroute/wingate/ics werkt moet je die toch enkel op je server installeren?Op dinsdag 05 maart 2002 15:58 schreef chrisstructor het volgende:
Ik heb op de server win xp vers geinstalleerd en daarna internet er weer opgezet.........
Na sygate geinstalleerd te hebben op server en client werkt internet op de client weer niet!!!!
op je clients moet je enkel de tcp/ip settings en je browser settings instellen (als het goed is)
ivm je winroute probleem:
[topic=336556/1/25]
WINROUTE WERKT WEL ONDER XP
Je moet alleen wel firewalling van XP UITZETTEN op al je devices, standaard staat dit AAN in XP.
Zodra je firewalling uit hebt, werkt het allemaal wel normaal.
misschien ook dezelfde oorzaak waarom sygate niet wil werken
als je de server toch wil/kan herinstallen
probeer anders eerst eens met win98,
lukt dit, zet je XP in dual boot erbij op
mocht er dan ooit nog eens iets misgaan kan je toch blijven surfen door terug naar je werkende 98 config te gaan
(zo heb ik het ook gedaan, wel 98 en NT, niet XP)
Ja........zeker bij je netwerkkaart instellingen waar je een vinkje voor firewall van windows xp kan aanzetten......
Nou ehhhhhh, die staan allemaal uit hoor!!!
Op ALLE devices!!!!!
Waar zou ik deze instellingen binnen win xp kunnen veranderen dan....
Behalve in het standaard mapje internet options dan....
(daar ben ik al 20 x doorheen gebladerd)
server:
1 voor internet
1 voor netwerk
client:
1 voor het netwerk
Forget your fears...
Dat dacht ik ja maar er bleek toch niets verkeerd te staan.Op dinsdag 05 maart 2002 18:13 schreef chrisstructor het volgende:
Predator, gister zei je dat het kon liggen aan de instellingen van mijn browser.
Waar zou ik deze instellingen binnen win xp kunnen veranderen dan....
Behalve in het standaard mapje internet options dan....
(daar ben ik al 20 x doorheen gebladerd)
Zit je nog steeds even ver als gisteren ?
Kan je vanop je client nog steeds www.tweakers.net pingen ?
Verwijderd
Maar hoe zet ik dhcp op de client aan??????
Als ik namelijk weet waar ik dit aan zou kunnen zetten, moet het volgens mij werken.........
Wie kan me vertellen waar ik op me client dhcp kan aanzetten?????????
Forget your fears...
Als ik op de client het ip op automatisch ip verkrijgen zet, dan doetmijn netwerk het niet meer...........
Laat staan dat ik kan internetten.........
Hier snap ik ook geen drol van, omdat windows het ip van de server zelf op 192.168.0.1 zet als je internet sharing aan zet.
PS het netwerk doet het nu goed.......
O ja, als ik de internet wizard draai en zeg dat ik verbinding wil maken met het internet via een andere computer op het netwerk, dan vindt ie perfekt de server waar internet opstaat.
Ook hierna heb win xp op de client een automatisch ip toegewezen, waarna mijn netwerk het niet meer doet.
Wie kan me hiermee helpen?????????
Kijk eens met ipconfig /all op je winXP client welk ip hij van je server gekregen heeft.Op woensdag 06 maart 2002 10:20 schreef chrisstructor het volgende:
Mijn server heeft ip 192.168.0.1
Als ik op de client het ip op automatisch ip verkrijgen zet, dan doetmijn netwerk het niet meer...........
Laat staan dat ik kan internetten.........
Hier snap ik ook geen drol van, omdat windows het ip van de server zelf op 192.168.0.1 zet als je internet sharing aan zet.
PS het netwerk doet het nu goed.......
O ja, als ik de internet wizard draai en zeg dat ik verbinding wil maken met het internet via een andere computer op het netwerk, dan vindt ie perfekt de server waar internet opstaat.
Ook hierna heb win xp op de client een automatisch ip toegewezen, waarna mijn netwerk het niet meer doet.
Wie kan me hiermee helpen?????????
Als het een 169.254.x.x ip is dan kon hij de dhcp server niet bereiken.
Dan weet je teminste of dat TCP/IP gebeuren werkt. Maar goed, om de instellingen van de client handmatig te zetten (dat de DHCP server niet werkt is zeer vreemd...):
Client TCP IP settings:
IP adres: 192.168.0.x (x = 2..253 zelf kiezen)
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: Server IP (192.168.0.1)
DNS: DNS servers van je provider (62.100.30.228 werkt okee).
WinS: Uitschakelen.
Ping dan naar 62.100.30.228 en als dat werkt naar www.tweakers.net. Als dat werkt probeer dan TNet op de client te laden.
Forget your fears...
Als je ICS aanzet op de server geeft win xp aan dat het ip van de server 192.168.0.1 wordt!!!!!!
Als ik nu op de client het ip op automatisch zet.......
Krijg ik de volgende gegevens als ik ipconfig /all doe:
(client)
dhcp enabled yes
autoconfiguration enabled yes
ip 192.168.0.3
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1
dhcp server 192.168.0.1
dns servers 195.121.1.66
195.121.1.34
Gelukkig, het netwerk doet het nu wel............
Ik kan op de harddisks van de andere pc kijken.....
Maar nu het internet nog, want dat doet het niet.
Hier moet ik nog instellingen voor doen, maar welke?????
het ip-adres van de server is:
(server)
dat is vreemd!!!!!!!!!!!!!!!!!
win xp had toch duidelijk vermeld dat het ip adres 192.168.0.1 zou worden!!!!!!
Maar ja...................
Oke, kan ik nu het beste de clients weer handmatig instellen?
Mocht 't dan nog niet werken ICQ me dan ff, probeer ik 't vanavond ff met een remote admin sessie op te lossen
Forget your fears...
Dit is het resultaat:
dan staat de client nu dus ook goed..............
ip server is correct (192.168.01)
(automatisch toegewezen door windows)
ICS staat aan en internet doet het op de server
De client heeft ip 192.168.0.3 (automatisch ip)
Ook dit is correct want ik heb nog een pc die ip 192.168.0.2 moet krijgen.
Het lokale netwerk doet het nu!!!!!!!!!!!!
(ik kan vanaf de client op de hd van de server en vise versa)
Dus zou internet het nu met een enabled dhcp server moeten doen........
Enne dat is dus weer niet het geval.............
Ik krijg op de client weer vrolijk :
page cannot be displayed
Verwijderd
ROFL
hoe meer ik hoor over XP, des te minder goesting krijg ik om het te gaan gebruiken. Heb het er wel opstaan (dual boot), maar mijn 2K werkt nu eindelijk zoals ik het wil
misschien toch wel eens interessant voor jou om een dual boot met win98 en winXP te maken. Weet je ineens of het aan XP of aan jou ligt
heb je daar geen goesting in,
doe dan toch minstens wat aetje zegt
smijt alles aan protocols eruit (tcp/ip, ipx, ...)
REBOOT
dan opnieuw tcp/ip protocol installen
REBOOT
geef dan voor je interne netwerkkaart ip 192.168.0.1 op
subnet 255.255.255.0
op je client 192.168.0.2
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1
dan controleren dat je mekaar kan pingen, zichtbaar in netwerkomgeving, sharen van folders lukt,
alles behalve internet
enkel als dit al lukt DAN PAS winroute/sygate/wingate/ics installen
oh ja, read the manual van het product dat je gaat installen, de quick faq van winroute is wel goed
Informatie server:
Informatie client:
Ziet er perfekt uit..........
Lokale netwerk doet het ook, ik kan vanaf de client op de server en vise versa.
Internet op de server doet het en ICS staat nu aan.
Op de client en de server is alleen een tcp/ip protocol geinstalleerd en client voor microsoft networks en file en printer sharing.
Ik zie geen reden waarom internet het op de client nu niet zou doen.............
Maar ja....
Helaas werkt internet nog niet op de client.
NIETOp woensdag 06 maart 2002 16:47 schreef chrisstructor het volgende:
wacht even...........
dhcp is op de server niet enabled!!!!!!!!!
is dat wel goed??????
Hoe zou ik daar dhcp aan moeten zetten?????
Die dhcp enabled betekend dat hij dhcp client is. Enkel je clients moeten op dhcp client staat. Je server moet een vast ip hebben ( die 192.168.0.1 )
IK HEB ER NU AL ZO VEEL TIJD IN GESTOKEN!!!!
IK GEEF NIET OP!!!!!!!!!!!
MICROSOFT KRIJGT ME VERDOMME NIET OP DE KNIEEN!!!!!!!!!!
(het zou een uitspraak van vegeta zelf geweest kunnen zijn)
kuch.......ontopic nu...........
Op de client knippert in de taakbalk rechtsonder een local area connection.
Rechtermuis en dan status leert mij dat de client met internet verbonden is door middel van de gateway en deze gateway zit op de server aangesloten op de local area connection 2, wat de internet adapter is.
Perfekt dus..............
Waarom werkt het dan niet en zit ik nu nog steeds achter die server te kutten!!!!!!!!!!!!
(op een 60 hertz 14 inch scherm met celeron 400 en 128 mb geheugen............zwaar klote dus)
Heb je gekeken naar die instellingen die ik een paar posts terug gaf??????????
Volgens mij is alles hier perfekt kloppend.......niets aan doen dus...........
Alleen dat internet op de client he..............
Maarre.....alvast hartstikke bedankt allemaal!!!
Daar is echt niets mis mee.Op woensdag 06 maart 2002 16:42 schreef chrisstructor het volgende:
Oke, dit heb ik nu allemaal:
Informatie server:
[afbeelding]
Informatie client:
[afbeelding]
Ziet er perfekt uit..........
Lokale netwerk doet het ook, ik kan vanaf de client op de server en vise versa.
Internet op de server doet het en ICS staat nu aan.
Op de client en de server is alleen een tcp/ip protocol geinstalleerd en client voor microsoft networks en file en printer sharing.
Ik zie geen reden waarom internet het op de client nu niet zou doen.............
Maar ja....
Helaas werkt internet nog niet op de client.
Probeer toch eens een andere browser (Opera of zo).
Of install eens een nieuwere IE erover of zo.
De vorige keer stond alles al goed. Nu staat alles weer goed.
Je hebt nu al 2 packetten gebruikt die goed geconfigged waren en toch werkte het niet.
Tijd om een andere browser te testen lijkt mij.
Je hoeft em daarom nog niet altijd te gebruiken.
Maar als je het bij een totaal andere browser nog hebt dat weet je dat het daar niet aan ligt.
Zoooooooooo........even opera downloaden......
Gaan we die eens op de client proberen...
Ik post zo de bevindingen wel.............
Over het netwerk geinstalleerd op de client, want ja.....het netwerk doet het goed!!!!
Dit is klaar......opera starten...........
Could not locate remote server
WHAAAAAAAAAAAAAA HAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IK WORDT GEK!!!!!!!!!!!!!!!
Het ligt dus ook niet aan de browser.......
Nog een paar dagen zo doorgaan en ik eindig op mijn 20ste in een dementenhuis..........
Op woensdag 06 maart 2002 18:42 schreef chrisstructor het volgende:
Opera 6 gedownload op de server.......
Over het netwerk geinstalleerd op de client, want ja.....het netwerk doet het goed!!!!
Dit is klaar......opera starten...........
Could not locate remote server
WHAAAAAAAAAAAAAA HAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IK WORDT GEK!!!!!!!!!!!!!!!
Het ligt dus ook niet aan de browser.......
Nog een paar dagen zo doorgaan en ik eindig op mijn 20ste in een dementenhuis..........
Tegen welke hogere macht zijn schenen heb jij geschopt
Je kan toch wel www.tweakers.net pingen sinds je ICS gebruikt ?
Ofwel is er iets mis met je TCP/IP stack van je clients.
Probeer anders eens van je client gewoon direct op i-net te zetten.
Ofte de kabel van je i-net connectie in de nic van je client te duwen.
Doe wel eerst
ipconfig /release op je client
dan pas kabel versteken en je nic op je client enablen (of client rebooten)
Kijk eens of je dan kan surfen.
ik tik in:
ping www.tweakers.net
antwoord:
ping request could not find host www.tweakers.net
Please check the name and try again
(zometeen kanker ik die server serieus het raam uit)
O ja enne met een proxy werkte het wel via de server, dusse internetten kan ik wel op mijn client!!
Is er geen proxyprogramma waarbij al de binnenkomende informatie niet wordt afgekapt bij de (proxy) server????
Dan kan ik er namelijk gewoon weer een proxyserver op zetten en ook een beetje gamen vanachter de client.....
Het irritante is dat toen op alle pc's nog win 98 stond het allemaal perfekt werkte in samenwerking met sygate.....
FRUSTIE FRUSTIE FRUSTIE
Dat wil zeggen dat hij de dns naam niet heeft kunnen omzetten naar een ip.Op woensdag 06 maart 2002 19:03 schreef chrisstructor het volgende:
Ik kan op de client in het dos scherm ook niet meer tweakers pingen.....
ik tik in:
ping www.tweakers.net
antwoord:
ping request could not find host www.tweakers.net
Please check the name and try again
Maw Hij kon je dns server niet vinden.
Probeer eens of je met
ping 213.239.154.20
wel positieve reply's krijgt.
Ook pingen naar het opgegeven ip geeft een foutmelding:
request timed out
request timed out
request timed out
request timed out
ping statistics: 100% loss (duhhh......!!!!!!)
Maar als je kijkt naar die dos schermpjes van me vorige post snap ik er echt niks van.............
Het moet namelijk werken, omdat de dns die ingesteld is op de client overeen komt met de ipconfig op de server!!!!
(zie het dosscherm, een paar posts terug)
Blijkbaar is er toch iets fout met DNS (volgens mij)
Wie zorgt dat deze jongen niet in een gekkenhuis belandt??
Alvast bedankt
Kijk voorlopig even de settings van de ICS na. Ik heb een vermoeden... Dat die ICS niet helemaal lekker geconfigureerd is. Maar om dat na te gaan moet ik op de server zitten. TCP/IP communicatie en de DHCP server werken IIG. Dus alleen de router zelf is verkeerd bezig. Dat is serverside...
Forget your fears...
InddOp woensdag 06 maart 2002 19:47 schreef Aetje het volgende:
Chrisstructor: Ik moet je toch echt prive kunnen bereiken als dat met de terminal werkend wil. (Moet ik een account en password op de server voor hebben, het IP van de server weten en de terminal service moet gestart worden)
Kijk voorlopig even de settings van de ICS na. Ik heb een vermoeden... Dat die ICS niet helemaal lekker geconfigureerd is. Maar om dat na te gaan moet ik op de server zitten. TCP/IP communicatie en de DHCP server werken IIG. Dus alleen de router zelf is verkeerd bezig. Dat is serverside...
Je NAT routing werkt niet. Anders zou je moeten kunnen pingen naar dat ip dat ik je gaf. Die dhcp werkt goed.
De dns servers staan gaat maar je NAT routing zelf werkt gewoon niet.
Hoe zorg ik dat jij op mijn pc komt?
En als het je lukt om het probleem te verhelpen, zou ik wel heel graag willen weten wat er mis is.......
(in het vervolg hoef ik dan niet weer een beroep te doen op anderen......)
PS ik heb msn.....
mijn mail is chrissiegeijs@hotmail.com
Heb je daar wat aan?????
Forget your fears...
Verwijderd
zoja, dan moetje hier ff kijken:
http://www.sygate.com/support/technotes/sg_sa/SGTS025.htm
Ik heb dit probleem zelf ook. Ga nu ff kijken if het werkt.
Het Werkt!!!
Ik heb de versie die daar staat gedownload. Geinstalleerd, reboot en alles werkt
de nieuwere sygate versie erop gezet en nu werkt het perfekt!!!!!!!
Mag ik Getdata enorm bedanken voor deze superpost!!!!!
(Eigenlijk heeft ie een enorme slagroomtaart verdiend.....)
Dus.........
voor alle xp-gebruikers met realtek-kaarten is het inderdaad van belang bovenstaande link te gebruiken!!!!!!
Heel, heeeeeel erg bedankt !!!!!!!!!!!!!
(ik ben hier nu 2 weken mee zoet geweest en nu is het in 3 minuten opgelost)
Het dementen huis kan nu afgebeld worden............
Super super.........
En de rest die me geprobeerd heeft te helpen, ook allemaal heel erg bedankt.
(Ik zal zelf ook weer eens wat meer proberen behulpzaam te replyen, dat ben ik tweakers wel verschuldigd......)
(Maar ja, dat kan nu ook wel op een normaal (client-) scherm..............
Verwijderd
Daar staan veel antwoorden op problemen.
Ps, ik heb wel trek in een grote slagroomtaart